Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni egy 2003, 1.2-es Opel Astra G furcsa hibajelzésével kapcsolatban. Az autó manuális váltóval rendelkezik, de a műszerfalon a mellékelt képen látható hibajelzés kezdett el világítani és a kézikönyv szerint ez "Automata sebességváltó hiba". Valakinek van valami tippje?

Előre is nagyon köszönöm a válaszokat! 

imag3797.jpg

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 12. 30. at 17:19, bocs írta:

Szia!

Ma éppen az autó alatt foglalatoskodtam (sajnos :( ),így készítettem pár fotót az említett csőröl.

A féltengely mögött látszik,és becsatlakozik a blokkba.

K_p736_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

K_p737_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Valójában nem tudom mi célt szolgál,de most már engem érdekel milyen feladatot lát el. :)

 

erre valaki tudos ember az oilszüröház oldalán van egy csöcsonk rajta egy gumicsö bilincsel az lefelé eltünik valahol mire valo és hova megy a másik fele?

y17dt a motorkod

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Bger írta:

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni egy 2003, 1.2-es Opel Astra G furcsa hibajelzésével kapcsolatban. Az autó manuális váltóval rendelkezik, de a műszerfalon a mellékelt képen látható hibajelzés kezdett el világítani és a kézikönyv szerint ez "Automata sebességváltó hiba". Valakinek van valami tippje?

Előre is nagyon köszönöm a válaszokat! 

 

Szerintem ki kellene olvasni a hibakódot először...

Link to comment
Megosztás:

Mivel úgyis ki kell ezt azt cserélni a verdában, s ugyan még messze a meleg, de jobb felkészülni. :) Nos egy hűtőventillátorral ellátott a verda. Viszont az előtét ellenállás az feladta benne egy ideje. Viszont ebben a típusban ventillátorral együtt kellene cserélni. Margit, normális!!!!!  Nos ezt nézegettem, egy kis forrasztással jó lehet ez nekem? ellenállás

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 1999-es 1.6 16V CDX Astrát. A kijelzője nem a gyári, cserélték benne. Egy automata váltós autóé került bele (ami nagyobb is mint az átlagos Astra kijelzők), ezért a funkciói nem működnek, még a dátumot sem lehet beállítani. Elvittem szerelőhöz, mert nem tudtam mi lehet a baja és ő mondta, hogy nem bele való. Szeretném kicserélni egy olyanra, ami működik, de nem tudom pontosan milyet kellene bele vennem.

Tudnátok segíteni? 

Köszönöm előre is :)!

Módosítva : Bogica91
Link to comment
Megosztás:

50 minutes ago, Bogica91 írta:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 1999-es 1.6 16V CDX Astrát. A kijelzője nem a gyári, cserélték benne. Egy automata váltós autóé került bele (ami nagyobb is mint az átlagos Astra kijelzők), ezért a funkciói nem működnek, még a dátumot sem lehet beállítani. Elvittem szerelőhöz, mert nem tudtam mi lehet a baja és ő mondta, hogy nem bele való. Szeretném kicserélni egy olyanra, ami működik, de nem tudom pontosan milyet kellene bele vennem.

Tudnátok segíteni? 

Köszönöm előre is :)!

Én javaslom írj az opel valamelyikébe és kérj árajánlatot alváz és motor szám alapján és meg kapod a pontos alkatrész számát utána már tudsz keresni olyan alkatrészt ami belevaló.Mert az EPC 6 fajtát hoz.

o60zz0v6uxhtdauxhdi3_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, astra 1 írta:

Én javaslom írj az opel valamelyikébe és kérj árajánlatot alváz és motor szám alapján és meg kapod a pontos alkatrész számát utána már tudsz keresni olyan alkatrészt ami belevaló.Mert az EPC 6 fajtát hoz.

o60zz0v6uxhtdauxhdi3_thumb.jpg

Rendben, akkor megpróbálom náluk. Köszönöm a segítséget! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis hiba van az astrámmal. Induláskor ha nem adok kis gázt a motor elindul, majd aztán meg is áll. Nah eddíg nem zavart, de lassan párom megszerzi a jogsit és neki ha pl dombnak felfele fog megállni, még nem egyszerű az indulás :-) Ezért ezt most szeretném megcsináltatni. Elbiszem szerelőhöz, én nem nyulok hozzá, de jó lenne úgy odamennem h tudom mi  abaja, ne nézzen luzernek, meg ne cserélje ki a fél autót... Veszprémben lakom, esetleg ha tud valaki egy jó szerelőt itt, azt is szívesen venném!

ThX

Karesz

Link to comment
Megosztás:

Üdv van egy apró elektromos problémám remélem tudtok segiteni.Nem ég a jobb fényszóróm,a helyzetjelző és a hosszúfény rendben van és nem nem az izzó égett ki :-)a biztosítékot is megnéztem minden oké,csatlakozót mérve 0,03 a fesz és nincs megtörve a végénél.Gyanakodtam a világításkapcsolóra, mert minap elég fura dolgokat csinált, menet közben kialudt a világítása nem reagált a fényszóró állításra,belső világítás szabályzásra és még a ködlámpát sem bírtam felkapcsolni csak a fényszórók működtek.Szétszedtem és a rugós csatlakozókat megtisztogattam azóta nincs ez a gond.Kivettem a fényszóró kapcsoló forgós részét majd alatta a réz felületet megtisztogattam de még mindig nem jó.Hol kellene keresgélnem? kerestem kapcsolási rajzot de nem találtam.Hol választódik ketté a világítás?azt hittem a világítás kapcsolóban vagy tévedek?esetleg egy hibás relé?Vegyem ki a haverom világításkapcsolóját?próbáljam meg avval?minden ötletet szívesen fogadok mert ez már nagyon idegesítő

Módosítva : matrix19
Link to comment
Megosztás:

Lehet ide kellett volna feltennem:) Nem tudom mit hol kérdezzek meg...

BOLDOG ÚJ ÉVET!!!

Segítséget szeretnék kérni ma reggel egy hibakódra lettem figyelmes: Y17DT 

KIVILLOGTATTAMp0370

Utána néztem  Vonatkozásihelyzet-jeladó A funkció-rendellenesség.

De mégis mi ez? Nagyon nem tünik fel az autón semmi. Valaki esetleg?

Köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, matrix19 írta:

Üdv van egy apró elektromos problémám remélem tudtok segiteni.Nem ég a jobb fényszóróm,a helyzetjelző és a hosszúfény rendben van és nem nem az izzó égett ki :-)a biztosítékot is megnéztem minden oké,csatlakozót mérve 0,03 a fesz és nincs megtörve a végénél.Gyanakodtam a világításkapcsolóra, mert minap elég fura dolgokat csinált, menet közben kialudt a világítása nem reagált a fényszóró állításra,belső világítás szabályzásra és még a ködlámpát sem bírtam felkapcsolni csak a fényszórók működtek.Szétszedtem és a rugós csatlakozókat megtisztogattam azóta nincs ez a gond.Kivettem a fényszóró kapcsoló forgós részét majd alatta a réz felületet megtisztogattam de még mindig nem jó.Hol kellene keresgélnem? kerestem kapcsolási rajzot de nem találtam.Hol választódik ketté a világítás?azt hittem a világítás kapcsolóban vagy tévedek?esetleg egy hibás relé?Vegyem ki a haverom világításkapcsolóját?próbáljam meg avval?minden ötletet szívesen fogadok mert ez már nagyon idegesítő

http://kacsa-ignis.hu/vkapcs/

Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, DarthVödör írta:

Először is köszönöm szépen hogy próbálsz segíteni, A cikk alapján leellenőriztem az én kapcsolóm és minden úgy működik ahogy kell,Sajnos az elméletem nem volt jo nem a kapcsolóból ágazik ketté a világítás.Továbbra sem tudom miért nem ég a jobb tompított fény.Esetleg valami kapcsolási rajzod vagy ötleted van hol keresgéljek?

Link to comment
Megosztás:

On ‎2015‎.‎12‎.‎30‎. at 20:53, gezoli írta:

Nincs!

Javítva!!!! Fojtószelepház takarítás segít.

Kösz "mantec" ! Pedig kínosan ügyelek a helyesírásra! Nyelvtan 1-es

Kitakarítottam, belső oldalán eléggé ragaszkodott a koksz :) A szívótorok és a fojtószelepház között kellene lennie tömítésnek? Mert nálam nincs, de pl Cromaxnál látok hozzávaló alkatrészt,más boltban nem nagyon...

Azóta mintha könnyebben venné a gázt, az alapjáratom nem változott,750-780 amikor már teljesen üzemmeleg,kicsit alacsonynak érződik,ezzel lehet valamit kezdeni?

Valamint megfigyeltem, néha a fordulatszámmérő éppcsak észrevehető módon kissé "szaggatva" követi a fordulatot,honnan veszi a jelet? Esetleg a két dolog összefügghet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni.Teletankoláskor üzemanyagfolyása van az autónak!

Ha teletankolok, akkor valahol folyik az üzemanyag. Eléggé. De ameddig hazaérek a kútról elmúlik a folyás. 

Van-e valami túlfolyó a túltankolás ellen a tank tetején vagy valami törött és menjek szerelőhöz vele? Vagy használhatóm így csak ne tankoljam tele?

Az autó alján olyan mintha bilincsnél folyna? Vagy van ott valami tömítés, ami elromlott?

Valami ötlet, hogy mi romolhatott el és miért ereszti a benzint teletankoláskor? Csak első kattanásig szoktam tankolni!

Ha nem tankolom tele az autót akkor, nem szokta ereszteni benzint.

Válaszokat és segítséget előre köszönöm.

Módosítva : Lóránd0607
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis hiba van az astrámmal. Induláskor ha nem adok kis gázt a motor elindul, majd aztán meg is áll. Nah eddíg nem zavart, de lassan párom megszerzi a jogsit és neki ha pl dombnak felfele fog megállni, még nem egyszerű az indulás :-) Ezért ezt most szeretném megcsináltatni. Elbiszem szerelőhöz, én nem nyulok hozzá, de jó lenne úgy odamennem h tudom mi  abaja, ne nézzen luzernek, meg ne cserélje ki a fél autót... Veszprémben lakom, esetleg ha tud valaki egy jó szerelőt itt, azt is szívesen venném!

ThX

Karesz

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, karesz1978 írta:

Sziasztok!

Egy kis hiba van az astrámmal. Induláskor ha nem adok kis gázt a motor elindul, majd aztán meg is áll. Nah eddíg nem zavart, de lassan párom megszerzi a jogsit és neki ha pl dombnak felfele fog megállni, még nem egyszerű az indulás :-) Ezért ezt most szeretném megcsináltatni. Elbiszem szerelőhöz, én nem nyulok hozzá, de jó lenne úgy odamennem h tudom mi  abaja, ne nézzen luzernek, meg ne cserélje ki a fél autót... Veszprémben lakom, esetleg ha tud valaki egy jó szerelőt itt, azt is szívesen venném!

ThX

Karesz

Úgy érted amikor 1-es sebességben felengeded a kuplungot? Mert nálam hidegen még oké, hogy gáz nélkül csak a kuplungot használom, de melegen nem működik (valószínűleg a kisebb alapjárati fordulatszám miatt, nem tud annyit beavatkozni az ECU, mint amit korrekcióként megengedtek neki).

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Irtam már korábban, hogy a G astram néha gondol egyet, hidegen elindulás után, általába mindig ugyanannyi km megtétele után, vagy leáll ilyenkor nehéz beinditani vagy villog a check engine, olyankor mint  a traktor.............vagy menet közben 2700-3000 körüli fordulaton ránt egyet......... néha csinálja, néha nem
, van hogy hetekig nem.
Most kiolvastam a hibakodokat:

 

A hibakódok száma: 7

P1482 - Ventilátor relé 2 jel alacsony/szakadt
 (04) - Nincs jelen

P0300 - Gyújtáshiba alacsony üzemanyagszint mellett érzékelt
 (0B) - Nincs jelen

P0302 - 2. henger gyújtáshiba érzékelt
 (00) - Nincs jelen

P0130 - 1-es O2 érzékelő szakadt áramkör
 (04) - Nincs jelen

P0130 - 1-es O2 érzékelő lassú reakció
 (0A) - Nincs jelen

P0130 - 1-es O2 érzékelő áramkör, túl kevés dús/szegény és szegény/dús átmenet
 (0B) - Nincs jelen

P0300 - Több hengernél gyújtáshiba érzékelhető
 (00) - Nincs jelen
 

:

 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Van egy olyan gondom, hogy:

- nyáron, dugóban nagyon gyakran indul be a hűtőventillátor,

- télen (most, -7 fok körül), ha fűtést rákapcsolom, és megállok pl. lámpánál, a hőfokmérőn láthatóan csökken a hőmérséklet, illetve nehezen melegszik fel az autó utastere.

Tipp erre?

 

Köszi, üdv,

 

Zoli

Link to comment
Megosztás:

36 minutes ago, zfarkas írta:

Sziasztok!

 

Van egy olyan gondom, hogy:

- nyáron, dugóban nagyon gyakran indul be a hűtőventillátor,

- télen (most, -7 fok körül), ha fűtést rákapcsolom, és megállok pl. lámpánál, a hőfokmérőn láthatóan csökken a hőmérséklet, illetve nehezen melegszik fel az autó utastere.

Tipp erre?

 

Köszi, üdv,

 

Zoli

Úgy gondolom a kérdés elé nem ártana az autó típusa és a motor kód mert ahány fajta annyi vezérlés.

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, joco320d írta:

Irtam már korábban, hogy a G astram néha gondol egyet, hidegen elindulás után, általába mindig ugyanannyi km megtétele után, vagy leáll ilyenkor nehéz beinditani vagy villog a check engine, olyankor mint  a traktor.............vagy menet közben 2700-3000 körüli fordulaton ránt egyet......... néha csinálja, néha nem
, van hogy hetekig nem.
Most kiolvastam a hibakodokat:

 

A hibakódok száma: 7

P1482 - Ventilátor relé 2 jel alacsony/szakadt
 (04) - Nincs jelen

P0300 - Gyújtáshiba alacsony üzemanyagszint mellett érzékelt
 (0B) - Nincs jelen

P0302 - 2. henger gyújtáshiba érzékelt
 (00) - Nincs jelen

P0130 - 1-es O2 érzékelő szakadt áramkör
 (04) - Nincs jelen

P0130 - 1-es O2 érzékelő lassú reakció
 (0A) - Nincs jelen

P0130 - 1-es O2 érzékelő áramkör, túl kevés dús/szegény és szegény/dús átmenet
 (0B) - Nincs jelen

P0300 - Több hengernél gyújtáshiba érzékelhető
 (00) - Nincs jelen
 

:

 

 

Hello!

 

Nos nekem is volt gonodom, 2200 körüli rántásokkal, aztan ahogy feljebb forgott 2700 körüli...Ezek oylanok mintha nem kapna üzemanyagot mintha kihagyna. aztan lomhult is, aztan..idővel volt hogy leállt. Egyszercsak ugy leállt, hogy semmi. Inditózni nem szabad sokat! NEKEM ADAGOLÓ VEZÉRLŐ újraforrasztás volt 25pénz:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.