Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

 

2 hours ago, nemeth_laca írta:

Részvétem! 

Én egy éve cseréltettem szélvédőt (kavics). 

Én Nordglass szélvédőt rakattam bele, pont akciós volt, kőkemény 6500 huf+ munkadíj, tíz rugóba jött ki az egész úgyhogy aránylag megúsztam. 

A matrica kell sajnos, elvileg szélvédőcserénél új matrica is kéne, de ügyesek a szélvédősök, átrakják neked szépen a régit, nekem is úgy van. :)

 

2 hours ago, astra 1 írta:

A matricát á tudják tenni a másik szélvédőre,De ha te újat akarsz akkor okmány iroda viszed a régit fizeted az 1550ft és kapod az újat amennyiben a régi nem sérült a vonalkód olvasható.Hogy ha sérült a matrica nem olvasható a vonalkód abban az estben új rendszám és matrica.De ha ezt nem teszi át a szerelő akkor is az autóban kell tartani mivel kötelező ez a hatósági jelzés és szigorúan büntetnek érte.

http://obuda.hu/ugyek/regisztracios-matrica-csereje/

http://www.kisalfold.hu/soproni_hirek/a_kitort_szelvedo_esete_a_regisztracios_matricaval/2234318/

 

2 hours ago, Janó32 írta:

"Remek" esemény... Én ezért nem merek barkácsolni, mert tartok az ilyen következményektől. Ezért sem álltam neki pl az ablakspricni cserének sem... Apám mindig azt mondta, ha valamit nem szükséges szétszedni (mert még nem hullott szét/még működik), akkor ne piszkáld... A matricát mindenképpen pótolni kell, anélkül nem is vehetsz részt a közúti közlekedésben. Azonban a tapasztalt szélvédősök tudják a trükköt és gond nélkül átteszik, főleg ha nem ott sérült a szélvédő. 

 

25 minutes ago, gedikart írta:

Keszthelyen, Kaposváron is van:

http://www.pilkington.hu/beszerel%C3%A9s

 

Köszi Srácok! Máris előrébb vagyok, hétfőn reggel már hívom is a Kaposvári Pilkington szervizt.

Elküldve

Sziasztok!

 

Tegnap este az egyik ablaktörlő lapát fennakadt és azóta nem mozgatja a motor.

Gondolom a mechanikával lesz a gond. Menynire nehéz hozzáférni? Közvetlen a gallyrács alatt van?

 

Előre is köszönöm!

 

Elküldve
3 minutes ago, Giri187 írta:

Sziasztok!

 

Tegnap este az egyik ablaktörlő lapát fennakadt és azóta nem mozgatja a motor.

Gondolom a mechanikával lesz a gond. Menynire nehéz hozzáférni? Közvetlen a gallyrács alatt van?

 

Előre is köszönöm!

 

Nem vészes hozzáférni. Ablaktörlő karokat leszeded, szélvédő alsó díszlécet leszeded, motorháztető alatt lévő gumikédert lehúzod, és már le is jön a műanyag takaró ami alatt ott a mechanika. Csak a spriccinik csövét kell majd lehúzni még.

  • Like 1
Elküldve
On 2015. 12. 05., gedikart írta:

Keszthelyen, Kaposváron is van:

http://www.pilkington.hu/beszerel%C3%A9s

Én szerdán viszem a pilkingtonhoz a a szekeret debrecenben. Szélvédő újra beragasztás lesz. 10K-t mondtak rá ami korrekt szerintem lévén hogy volt aki azt mondta 6000-ért megcsinálja. :D Nem akartam mondani neki hogy annyiból egy tisztességes ragasztó szett sem jön még akkor sem ha nagy tételben rendeli.

 

 

Elküldve

Üdv!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Miért van az h g astrám ha nincs fullon az olaj kicsit hangoskodik melegen alapjáraton? A szintjelző felett van kicsivel az olaj megyek pár száz km-t el kezd berregni csörögni halkan rátöltök egy decit és máris jobb. A szerelő azt mondta h sokáig jó lesz még a motor de engem idegesit. (1,4-es X14XE) Valaki tapasztalt már ilyet?

Elküldve
21 minutes ago, Jaszo said:

Üdv!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Miért van az h g astrám ha nincs fullon az olaj kicsit hangoskodik melegen alapjáraton? A szintjelző felett van kicsivel az olaj megyek pár száz km-t el kezd berregni csörögni halkan rátöltök egy decit és máris jobb. A szerelő azt mondta h sokáig jó lesz még a motor de engem idegesit. (1,4-es X14XE) Valaki tapasztalt már ilyet?

Érdekes. Nem szokott a hang függni az olaj szintjétől ha az megfelelő. Inkább a minőségétől, olajnyomástól, hőmérséklettől.

Nyilván van lerakódásod, kopásod a járatokban, hidrotőkéknél stb. Ezért nem állandó a hang.

Első körben én olajnyomásra gyanakodnék, vagy szivattyúra, ha 1-2 dl különbség miatt más a hangja....

 

Elküldve (edited)
6 minutes ago, Jaszo said:

Castrol olaj van benne. Otthon tudnám valahogy ellenőrizni vagy szervizbe vigyem?

Szervizben lehet csak megmérni az ilyesmit. Alapvetően jó a Castrol. X-es motorba mehet a 10W40-es.

Fontos hogy max 10ekm v 1 év lehet csak benne! Több nem! És az olajszűrő is mindig legyen cserélve az olajjal együtt, persze ez alap...

Módosítva : Stofl
Elküldve

Új tulaj vagyok eleinte kb 2 hónapja nem volt ilyen a hangja múltkor h kicsit zajongott annak ellenére h elég olaj volt benne töltöttem rá 1-2 decit akkor kisebb hangja lett múlt héten nitro benzint töltöttem bele elvileg tisztitja :D semmi hangja nem volt. Hétvégén voltam vele hosszabb úton kicsit meg is lett hajtva és erős hangja lett. Próbaképp 1 decit töltöttem rá és most megint kisebb a hang melegen de teljesen nem múlt el. Két hete voltam szerelőnél nem emiatt mondtam neki h hallgasson rá de azt mondta nincs gond. Ennyi a történet. Ismerösöm tud egy ex opel szervizest lehet elviszem hozzá mit javasolsz lehet igy használni vagy feltétlen vigyem szerelöhöz?

Elküldve (edited)
25 minutes ago, Jaszo said:

Új tulaj vagyok eleinte kb 2 hónapja nem volt ilyen a hangja múltkor h kicsit zajongott annak ellenére h elég olaj volt benne töltöttem rá 1-2 decit akkor kisebb hangja lett múlt héten nitro benzint töltöttem bele elvileg tisztitja :D semmi hangja nem volt. Hétvégén voltam vele hosszabb úton kicsit meg is lett hajtva és erős hangja lett. Próbaképp 1 decit töltöttem rá és most megint kisebb a hang melegen de teljesen nem múlt el. Két hete voltam szerelőnél nem emiatt mondtam neki h hallgasson rá de azt mondta nincs gond. Ennyi a történet. Ismerösöm tud egy ex opel szervizest lehet elviszem hozzá mit javasolsz lehet igy használni vagy feltétlen vigyem szerelöhöz?

Így hallatlanban nem tudjuk megmondani, hogy mennyire durva a hangja. Lehet tényleg tök normális, és te vagy túl whitefülű.

"Új" autónál pedig illik cserélni elég sok mindent az elején. (folyadékok, szűtők, vezérlés) 

Ha lesz időd, mutasd meg egy másik szerelőnek is. Túl soha ne töltsd a szintet, és inkább gyakrabban cserélj olajat, minthogy töltesz bele más dolgokat!

Sok sikert és örömöt az autóhoz!

Módosítva : Stofl
Elküldve

Köszönöm! Beszámolok valamikor a fejleményekről. Nem töltöttem bele semmit csak Shell nitro üzemanyagot tankoltam. Olajcserét megejtem nem sokára a szokásos dolgokkal együtt.

Elküldve

Csak hogy jól induljon a hetem: ha a fékpedált felengedem/leveszem róla a lában, akkor "nyisszan"/"nyikorog" egyet. Valami megadta magát vagy csak egy kis kenés kellene oda? Még nem volt időm alánézni... 

Elküldve
On 2015. 12. 05., Janó32 írta:

"Remek" esemény... Én ezért nem merek barkácsolni, mert tartok az ilyen következményektől. Ezért sem álltam neki pl az ablakspricni cserének sem... Apám mindig azt mondta, ha valamit nem szükséges szétszedni (mert még nem hullott szét/még működik), akkor ne piszkáld... A matricát mindenképpen pótolni kell, anélkül nem is vehetsz részt a közúti közlekedésben. Azonban a tapasztalt szélvédősök tudják a trükköt és gond nélkül átteszik, főleg ha nem ott sérült a szélvédő. 

Így igaz, a matricát mindenképpen pótolni kell/át kell rakatni, a céges teherautón ezért vágtak meg 5ezerre mert nem volt kiragasztva a jobb alsó sarokba, hiába mondtam hogy nálam van (meg is mutattam) azt mondta hogy annak kint kell lenni. Szélvédő csere volt abban is, új matricát kaptunk de csak beletettük a többi irat közé aztán elfelejtődött hogy fel kell ragasztani. 5ezerért felragasztottam egy másodperc alatt :D

  • Like 2
Elküldve
On 2015. 12. 05., kobraCode írta:

Köszi Srácok! Máris előrébb vagyok, hétfőn reggel már hívom is a Kaposvári Pilkington szervizt.

Hívás megtörtént, ha minden tömítést és egyéb dolgot cserélni kell akkor max 38e Ft lesz a mutatvány, ha a tömítés vagy keret vagy valamit ilyesmit mondott menthető ami szerinte az esetek 90%-ban menthető akkor csak 35e Ft ugyan ilyen szélvédővel mint ami most benne van. Munkaidőnek 4 órát mondott.

Elküldve
On 2015. 12. 05., nemeth_laca írta:

Részvétem! 

Én egy éve cseréltettem szélvédőt (kavics). 

Én Nordglass szélvédőt rakattam bele, pont akciós volt, kőkemény 6500 huf+ munkadíj, tíz rugóba jött ki az egész úgyhogy aránylag megúsztam. 

A matrica kell sajnos, elvileg szélvédőcserénél új matrica is kéne, de ügyesek a szélvédősök, átrakják neked szépen a régit, nekem is úgy van. :)

hajszáritoval lejön óvatosan kell vele bánni

 

  • Like 1
Elküldve
11 hours ago, flali írta:

WD-40 a csapszegre, de lehet a húzórugó is

Természetesen a dolgok a valóságban sokkal bonyolultabbak/komplexebbek mint azt tervezi/gondolja az ember (vagy pl én)... A F-nél minden egyből látható volt a pedáloknál ha alámászott az ember, hát a G-nél nem így van. Egy kárpitelemet le kell bontani, alatta további mindenféle műanyag alkatrész és kábelkötegek (tartanak vhonnan-vmerre, inkább nem piszkáltam). Tükörből/lámpával látni a szeget és a többi alkatrészt, de nincs az a kenő spray ami a kezeddel együtt befér oda (pláne hogy a tükröt és a lámpát sem kellene eltakarni), csak úgy "távolról" célba lövöldözni meg nem akartam, mert közel sem biztos hogy a kábelek (meg mintha vmi relét is láttam volna) és a pedálzat környéke örülnének bármiféle extra anyagnak. Ennek megfelelően miután majd' egy órát négykézlábaztam, mindenféle spray-t odapróbáltam de miután konstatáltam hogy tükörből 15-20cm-ről nem fogok tudni eltalálni egy csapszeget (és csak a csapszeget), így összeraktam és duzzogva/morogva bezártam a garázst. Kocsi megbüntetve, nem mondtam neki hogy jó éjt...

Elküldve
8 hours ago, Janó32 írta:

Természetesen a dolgok a valóságban sokkal bonyolultabbak/komplexebbek mint azt tervezi/gondolja az ember (vagy pl én)... A F-nél minden egyből látható volt a pedáloknál ha alámászott az ember, hát a G-nél nem így van. Egy kárpitelemet le kell bontani, alatta további mindenféle műanyag alkatrész és kábelkötegek (tartanak vhonnan-vmerre, inkább nem piszkáltam). Tükörből/lámpával látni a szeget és a többi alkatrészt, de nincs az a kenő spray ami a kezeddel együtt befér oda (pláne hogy a tükröt és a lámpát sem kellene eltakarni), csak úgy "távolról" célba lövöldözni meg nem akartam, mert közel sem biztos hogy a kábelek (meg mintha vmi relét is láttam volna) és a pedálzat környéke örülnének bármiféle extra anyagnak. Ennek megfelelően miután majd' egy órát négykézlábaztam, mindenféle spray-t odapróbáltam de miután konstatáltam hogy tükörből 15-20cm-ről nem fogok tudni eltalálni egy csapszeget (és csak a csapszeget), így összeraktam és duzzogva/morogva bezártam a garázst. Kocsi megbüntetve, nem mondtam neki hogy jó éjt...

Fecskendő+injekcióstű

Elküldve

Sziasztok.

https://sites.google.com/site/gastraokossagok/motor-reszegysegek#TOC-Fojt-szelep:

---  a légszűrőház és a fojtószelep ház közötti cső levétele.   Után a szelep tetejét kipucoltam, ez nem elég?! alul is van kivezetése ?

Mert a hibák ugyan-úgy fennállnak,, égés kimaradás , kocsi teljesítmény lecsökkent, gyenge motor teljesítmény.

Gyertyák kiszedésekor a 2 középső fekete kormos volt, champion gyertyák nem látni rajtuk nagy hézagot, a szerelő szerint megfelelőek....

Olajszint nem változott.  motor z14xe 2002

 

Elküldve
On 2015. 12. 08., llaci89 írta:

Sziasztok.

https://sites.google.com/site/gastraokossagok/motor-reszegysegek#TOC-Fojt-szelep:

---  a légszűrőház és a fojtószelep ház közötti cső levétele.   Után a szelep tetejét kipucoltam, ez nem elég?! alul is van kivezetése ?

Mert a hibák ugyan-úgy fennállnak,, égés kimaradás , kocsi teljesítmény lecsökkent, gyenge motor teljesítmény.

Gyertyák kiszedésekor a 2 középső fekete kormos volt, champion gyertyák nem látni rajtuk nagy hézagot, a szerelő szerint megfelelőek....

Olajszint nem változott.  motor z14xe 2002

 

Gyári gyertyát neki, ha még nem kapott.

Bár nem biztos hogy ez a gondja, de kapja meg ami jár.

GM 12 14 000

Elküldve

Helló,sziasztok!

Sajnos megromlott az egészsége kedvenc Astránknak és úgy néz ki a helyi szerelők nem igazán tudnak

mit kezdeni vele,ezért leírnám a problémát hátha valakinek van ötlete!

Az autó 1999-es Astra G 1,6-os X16XEL  motorral szerelt.

a hiba jelenség:befecskendezőszelep hibát  írt ki a gép,az egyik szelep valóban kisebb ellenállású volt.

Ki lett cserélve egy újra  ,de ugyanúgy befecskendező hibát ír megint.Minden befecskendező szelep jó.

A Trafó jó,a gyertyák jók.

Eddig ennyi,innentől úgy látom tanácstalanok,ahogy én is!

Minden segítséget köszönök előre is !

És üdvözlöm a régi ismerősöket!

Elküldve

Sziasztok köszönöm az eddigi segítségeteket!

"p0300-p0301

a hibák ugyan-úgy fennállnak,, égés kimaradás , kocsi teljesítmény lecsökkent, gyenge motor teljesítmény.

Gyertyák kiszedésekor a 2 középső fekete kormos volt, champion gyertyák nem látni rajtuk nagy hézagot, a szerelő szerint megfelelőek....

Olajszint nem változott.  motor z14xe 2002    ""

Kaptam tegnap kölcsön egy gyújtótrafót. Mai nap mentem vele hibajelenségek nélkül!

Mennyi km után fogható rá, hogy ez volt a baja?

Tudtok ajánlani nem túl drága és persze megfelelő gyújtótrafót?

cromax-bárdi-unix néztem eddig 20-30 ezer lenne a vége, de melyiket? :(

Hibakódot csak megfelelő programmal lehet törölni?

Köszi.

 

Elküldve
7 hours ago, llaci89 írta:

Sziasztok köszönöm az eddigi segítségeteket!

"p0300-p0301

a hibák ugyan-úgy fennállnak,, égés kimaradás , kocsi teljesítmény lecsökkent, gyenge motor teljesítmény.

Gyertyák kiszedésekor a 2 középső fekete kormos volt, champion gyertyák nem látni rajtuk nagy hézagot, a szerelő szerint megfelelőek....

Olajszint nem változott.  motor z14xe 2002    ""

Kaptam tegnap kölcsön egy gyújtótrafót. Mai nap mentem vele hibajelenségek nélkül!

Mennyi km után fogható rá, hogy ez volt a baja?

Tudtok ajánlani nem túl drága és persze megfelelő gyújtótrafót?

cromax-bárdi-unix néztem eddig 20-30 ezer lenne a vége, de melyiket? :(

Hibakódot csak megfelelő programmal lehet törölni?

Köszi.

 

Legtöbben a gyárit ajánlják! Főleg azok akik megvették az utágyártottat  és nem volt jó!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.