Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Delphi lamdaszondával kapcsolatban van valakinek tapasztalata?

Az ára barátságos.

 

Ha jól emlékszem valaki ajánlotta itt.

 

Cromax szerint premium, 15k.

 

Az én szondám igaz hibakódot nem ad, de a szabályozási frekvenciája elég alacsony.

 

20 sec alatt 5 csúcsot produkál.

 

Más Z14XE ill. Z16XE fórumtársak grafikonjain 20 sec = 15 csúcs

A fogyasztásom egyébként rendben, a csúcstúl csúcsig fesz is rendben. (gondolom az okoz inkább fogyi növekedést)

Elküldve

Delphi lamdaszondával kapcsolatban van valakinek tapasztalata?

Az ára barátságos.

 

Ha jól emlékszem valaki ajánlotta itt.

 

Cromax szerint premium, 15k.

 

Az én szondám igaz hibakódot nem ad, de a szabályozási frekvenciája elég alacsony.

 

20 sec alatt 5 csúcsot produkál.

 

Más Z14XE ill. Z16XE fórumtársak grafikonjain 20 sec = 15 csúcs

A fogyasztásom egyébként rendben, a csúcstúl csúcsig fesz is rendben. (gondolom az okoz inkább fogyi növekedést)

 

Nekem lassan fél éve van benne, eddig semmi baja, elvileg gyári minőségű a Delphi is, legalábbis én úgy tudom.

  • Like 1
Elküldve (edited)

Engem is utolért ez a hidrotőke csattogás.Mármint gondolom,hogy az lehet.Reggel beindítom és egy pár másodpercig úgy zakatol,mint egy rossz dízel.Aztán ezt sem mindennap csinálja.Hol 1-2 mp-ig tart,hol tovább.Melegen semmi hangja.Hívtam a szerelőmet azt mondta vigyem el,majd meghallgatja.Javasolt bele folyékony autószerelőt,de nem tudom jó ötlet-e:)

Módosítva : Geopake
Elküldve

Engem is utolért ez a hidrotőke csattogás.Mármint gondolom,hogy az lehet.Reggel beindítom és egy pár másodpercig úgy zakatol,mint egy rossz dízel.Aztán ezt sem mindennap csinálja.Hol 1-2 mp-ig tart,hol tovább.Melegen semmi hangja.Hívtam a szerelőmet azt mondta vigyem el,majd meghallgatja.Javasolt bele folyékony autószerelőt,de nem tudom jó ötlet-e:)

Szerintem pár másodperc normális.

Utána már jut bele olaj.

Elküldve

Engem is utolért ez a hidrotőke csattogás.Mármint gondolom,hogy az lehet.Reggel beindítom és egy pár másodpercig úgy zakatol,mint egy rossz dízel.Aztán ezt sem mindennap csinálja.Hol 1-2 mp-ig tart,hol tovább.Melegen semmi hangja.Hívtam a szerelőmet azt mondta vigyem el,majd meghallgatja.Javasolt bele folyékony autószerelőt,de nem tudom jó ötlet-e:)

 

Üdv,

 

Kerepel vagy csattog?

Nézz rá az olajszintre. Nekem akkor szokott  dízelesen kerepelni, ha elmegy az olajszint - és ugye a Z16XE-nél ez nem ritka.

Elküldve

Üdv,

 

Kerepel vagy csattog?

Nézz rá az olajszintre. Nekem akkor szokott  dízelesen kerepelni, ha elmegy az olajszint - és ugye a Z16XE-nél ez nem ritka.

Inkább kerepel mint egy zöccséges merci:) Olajszint jó nézem hetente,bár nem nagyon eszi.10 ezer km-en 1-1.5 liter.Van még 5000 km az olajba.Castrol edge fst titanium 5w-40 et használok mióta nálam van a kocsi.Lehet télire rakok bele 0W-t.nem mindig csinálja csak néha.Ma reggel nem kerregett.

Elküldve

Sziasztok!

 

Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy a g astra caravanomban a csomagtér rolónak az egyik görgője eltörött és így az egyik oldal nem áll feszesen. A kérdésem az lenne, hogy valaki tud valami helyet ahol lehet venni javítókészletet a rolóhoz vagy görgőt. Nem szeretnék egy egész rolót venni egy görgő miatt

 

köszi a segítségeteket előre is

 

üdv Tamás

Elküldve

Sziasztok!

 

Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy a g astra caravanomban a csomagtér rolónak az egyik görgője eltörött és így az egyik oldal nem áll feszesen. A kérdésem az lenne, hogy valaki tud valami helyet ahol lehet venni javítókészletet a rolóhoz vagy görgőt. Nem szeretnék egy egész rolót venni egy görgő miatt

 

köszi a segítségeteket előre is

 

üdv Tamás

EZ ENGEM IS ÉRDEKELNE.

Elküldve

Sziasztok!

 

engem is elért a hibakódok rossz szele.

 

kb. 2 hónapja még semmi nem volt.

 

ezek vannak most:

 

P0300     Rendszertelen/több hengert érintő égéskimaradást érzékelés

P0303     3.henger égéskimaradást érzékel

P0640     Beszívott levegő fűtés vezérlő áramkör   

 

a jelenség tegnap volt:

 

beindítom, remeg zakatol villog a motorhiba lámpa, oké leállítom.

újraindítom, minden okés.

lementünk vidékre és vissza semmi gond.

 

ma reggel megyek be, semmi.

délután hazafelé volt egy "majdnem" lefulladás.

alapjáraton volt, vártam a pirosnál egyszer csak

leesett a fordulat, de saját magát korrigálta.

hazajöttem, kivillogtattam....

 

jah és persze a távirányítómban is most merült le az elem......

 

okozhatta ezt a lökhárító leszerelése?

mindent visszadugtam a helyére és hazafele semmi baja nem volt.

Elküldve (edited)

Üdvözlet!

 

A videó alapján kérdezem, lesznek-e gondjaim az akkuval télen? Az első indítás a garázsban , második már kint, miután kijártam.

Továbbá szabad-e mocorognia a fordulatszám mutatónak így hideg motornál?

 

Az autót legutoljára tegnap vettem elő egy 4+4 km-es rövid útra a szomszéd faluig. Amikor megtettem a 4 km-t, leparkoltam és ismerős nézegette a kocsit. Úgy 5-10 perc múlva a motortérhez is elértünk és be is indítottam. Nem autószerelő a szakmája a srácnak, de szerel otthon autókat. Szerinte akkor nem volt egészen tiszta az alapjárat. Ez mitől lehetett? Más is tapasztalt ilyesmit?

 

Videó:

 

 

 

Módosítva : Szemilan
Elküldve

Üdvözlet!

 

A videó alapján kérdezem, lesznek-e gondjaim az akkuval télen? Az első indítás a garázsban , második már kint, miután kijártam.

Továbbá szabad-e mocorognia a fordulatszám mutatónak így hideg motornál?

 

Az autót legutoljára tegnap vettem elő egy 4+4 km-es rövid útra a szomszéd faluig. Amikor megtettem a 4 km-t, leparkoltam és ismerős nézegette a kocsit. Úgy 5-10 perc múlva a motortérhez is elértünk és be is indítottam. Nem autószerelő a szakmája a srácnak, de szerel otthon autókat. Szerinte akkor nem volt egészen tiszta az alapjárat. Ez mitől lehetett? Más is tapasztalt ilyesmit?

 

Videó:

 

 

Ebből elég nehéz megmondani hogy az akkud milyen állapotban van. Nekem mindig így indít 2 éves akkuval, de előtte a 7 éves gyárival is ilyen volt.

Inkább töltést mérj, aksidat mielőtt indítasz mennyi benne a fesz.

 

A rövid táv nem jó az akkunak, de egy jó töltéssel simán visszatölti amit az indítás a lámpa és az egyebek levesznek.

 

Az alapjárathoz nem tudok sokat hozzászólni, talán a rövid táv itt is, nem tesz jót a motornak.

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Van egy számomra érdekes "jelenség" az astra 1.6 8v 2002 es kisautomban

Ennek a hibának komolyan mondom lelke lehet mert ha van kedve előjön.

Szóval röviden a vízhőfok felmegy 90 re tovabb nem, motorból az erő elmegy. Alapjarat hibátlan, nem durrog, menet közben nem rángat szóval semmit nem hallok és érzek ami utalhatna valamire. Annyit vettem észre hogy a kilóméter óra néha magától ugrál kicsit de ennyi. Hibakód nincs, minden ok.

Ha valamely márkatársam adna valami tippet h mi lehet a baj azt megköszönném

Help

Jajj es hidegen semmi baja csak néha napján mikor kedve van előjön..

Módosítva : Szabszab
Elküldve

Sziasztok !

Astra G 1,6 16v

3.FOKOZATBAN GÁZADÁSKOR ELKEZD RÁNGATNI,FINOM GÁZADAGOLÁSSAL 3000 FELETT MÁR RENDESEN DOLGOZIK !

 

mI LENNE A MEGOLDÁS VAGYIS MI OKOZZA ,EZ LENNE A KÉRDÉSEM HOZZÁTOK

Elküldve

Sziasztok!

 

Tanácsot kérnék... Hidrotőke csattogás indítás után kezdődően 80 C vízhőig elég rendesen kerepel.

Castrol Titanium Fst 5W40 dexos2 van benne frissen. Meleg motornál teljesen megszűnik a zaj, tökéletesen jár a motor.

Reggel az első 5-8 km elviselhetetlen, aztán mint a doxa.

 

?

A hidrotőke csere kicsit húzos, jönnek a hidegek lassabban melegszik a motor... :huh:

Valami egyszerű ötlet?

 

 

Elküldve

T flali!

"... Castrol Titanium ..."
Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 az.

"... frissen ..."
A hivatkozott motorolajnak sem feladata, sem képessége nincs a korábban alkalmatlan olaj használata során elkopott alkatrészeket meggyógyítani.

"... ötlet ..."
Nincs varázsszer.
Most fogod a szerelőnél a korábbi kreatív olajhasználat következményeit pénzre váltani.
Ha majd kifizetted, akkor egy tükörben a felelőst is megtalálod.

Elküldve

T flali!

"... Castrol Titanium ..."

Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 az.

"... frissen ..."

A hivatkozott motorolajnak sem feladata, sem képessége nincs a korábban alkalmatlan olaj használata során elkopott alkatrészeket meggyógyítani.

"... ötlet ..."

Nincs varázsszer.

Most fogod a szerelőnél a korábbi kreatív olajhasználat következményeit pénzre váltani.

Ha majd kifizetted, akkor egy tükörben a felelőst is megtalálod.

 

Tisztelt cod903! VAGY másnéven a jól ismert kötösztödő/okoskodó MANTEC

 

Te minek vagy itt?

Mert, hogy nem segítséget nyújtasz, az is biztos!

 

Tisztelettel!

 

  • Like 1
Elküldve

T flali!

"... Castrol Titanium ..."

Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 az.

"... frissen ..."

A hivatkozott motorolajnak sem feladata, sem képessége nincs a korábban alkalmatlan olaj használata során elkopott alkatrészeket meggyógyítani.

"... ötlet ..."

Nincs varázsszer.

Most fogod a szerelőnél a korábbi kreatív olajhasználat következményeit pénzre váltani.

Ha majd kifizetted, akkor egy tükörben a felelőst is megtalálod.

 

T. Mantec!

Köszönöm a válaszokat, megint sokat segítettél.

1. Elnézést "Edge" kihagyásáért - lesz@rom ezt a megjegyzésedet.

2. Ha jól értem elkoptak a hidrotőkék - talán ezt kellett volna leírnod, nincs szükség a buziskodásra.

3. Biztos van megoldás a "tükörben leköpésemen" kívül is, de Te nem tudod, mert különben leírtad volna segítőkészen.

 

(Egyébként több mint 30 ezret mentem már dexos2 olajokkal, és csak azóta vannak problámáim, de erről már írtam,

a korábbi "szerelőm" mindig az Opel Márkaszerviz volt - nem gondolom, hogy nekem kellet volna megmondani, hogy

mit tegyenek bele)

 

Elküldve (edited)

Sziasztok!

 

99-es évjáratú, X17DTL motoros Astrám van. 

Mai napon az autópályán jöttem hazafelé kb. 100-110-es tempóval, amikor minden előjel nélkül egyszer csak leesett a fordulatszám mutatója nullára, pedig a motor még járt és kivillant ez a hibajelző lámpa:

hibak_d_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Félreálltam a leálló sávba, leállítottam a motort. Megpróbáltam újra indítani, beindult, de a fordulatszám mérő nullán maradt, még gázadásnál sem mozdult, közben meg dadogott a kocsi. Megint leállítottam. Vártam kb. 5-7 percet, indítottam és beindult rendesen, Egyenletesen járt a motor, nem világított az előző hibajelző égő sem. Fordulatszám mérő is most már működött rendesen. Szépen 80-al hazagurultam és nem is jött elő a dolog hazáig.

Ez vajon milyen probléma lehetett? Most nem merek sehova elindulni a kocsival, mert félek teljesen megáll alattam.

 

Szer.: Közben szerelőtől kaptam egy olyan véleményt az elmondottak alapján, hogy a fordulatszám jeladó kezdi esetleg megadni magát, de holnap viszem computeres hibakód olvasásra az autót.

 

Módosítva : Cingar01
Elküldve

Sziasztok!

 

Segítséget kérek hátha tudtok valami magyarázattal segíteni nekem!

 

Problémám a váltóval, illetve a váltásnál van! Tehát ha sebességbe teszem a váltókaron érzem, hogy nehezen működik, és kattanós hanga van! mi lehet ez a jelenség? Volt már ilyen problémája valakinek?

 

 

 

Elküldve

Sziasztok!

 

Tanácsot kérnék... Hidrotőke csattogás indítás után kezdődően 80 C vízhőig elég rendesen kerepel.

Castrol Titanium Fst 5W40 dexos2 van benne frissen. Meleg motornál teljesen megszűnik a zaj, tökéletesen jár a motor.

Reggel az első 5-8 km elviselhetetlen, aztán mint a doxa.

 

?

A hidrotőke csere kicsit húzos, jönnek a hidegek lassabban melegszik a motor... :huh:

Valami egyszerű ötlet?

Én úgy tudom, hogy ha elhallgat, akkor nem kell vele foglalkozni. Amikor állandóan csattog, akkor már igen. Deaz előző Astra-m 21 évesen adtam el, bemelegedve nem csattogott (hidegen eléggé), most is futja a km-eket ua. Rokon Astra-ja túl a 340k km-en (ennyire tekerték vissza), csattog de semmi gondja nincs belőle... Állítólag van valami fékolaj móka, de ezt nem ismerem pontosan, illetve vannak kimondottan ilyen adalékok is erre a célra. 

Egyébként érdekes hogy dexos2-vel futott mindig és most gebasz van. Ezért gondolkodom más kenőanyagon... 

  • Like 2
Elküldve

Sziasztok!

 

Segítséget kérek hátha tudtok valami magyarázattal segíteni nekem!

 

Problémám a váltóval, illetve a váltásnál van! Tehát ha sebességbe teszem a váltókaron érzem, hogy nehezen működik, és kattanós hanga van! mi lehet ez a jelenség? Volt már ilyen problémája valakinek?

Első körben az olajszintet kellene ellenőrizni. A kuplung kiemel rendesen?

Elküldve

T. Mantec!

Köszönöm a válaszokat, megint sokat segítettél.

1. Elnézést "Edge" kihagyásáért - lesz@rom ezt a megjegyzésedet.

2. Ha jól értem elkoptak a hidrotőkék - talán ezt kellett volna leírnod, nincs szükség a buziskodásra.

3. Biztos van megoldás a "tükörben leköpésemen" kívül is, de Te nem tudod, mert különben leírtad volna segítőkészen.

(Egyébként több mint 30 ezret mentem már dexos2 olajokkal, és csak azóta vannak problámáim, de erről már írtam,

a korábbi "szerelőm" mindig az Opel Márkaszerviz volt - nem gondolom, hogy nekem kellet volna megmondani, hogy

mit tegyenek bele)

De most komolyan!

Egyszer vagy többször kirakták már a szűrét innen!

Minek hön vissza folyton?

Erre áll fel neki, mert már nem tudok másra gondolni!!!!!

Van más fórum is ahol kötöszködhetsz Mantec!!!!

  • Like 1
Elküldve (edited)

Sziasztok!

 

Valószínűleg elkezdett Hidrotőke csattogni az autómba ha gázt adok akkor nem hallani a csattogo (ciripelő hangot).

Kipróbáltam hogy beteszem egyesbe és gázt adok, közbe be van húzva a kézifék akkor nem hallatszik ez az érdekes hang.

Eddig csak hidegen hallottam de csak 2-3 másodpercig hallottam de eddig  nem adott ki ilyen ciripelő hangot ki.

Most úgy vettem észre hogy meleg és hideg motornál is van ez az érdekes csattogo ciripelő hang. Az autóba 10W40 olaj van, 145 ezer km van.

Az autó keveset használom egy héten 2-3 maximum és kevés kilométert megyek vele. Ez okkozhat ilyen problémát?

Szerintetek meddig lehet így csattogo (ciripelő) hanggal használni? Milyen problémát okozhat ha ilyen hanggal használom az autót?

Meddig nem okoz nagy problémát az autóban?

Esetleg okozhat ilyen hangot a kipufogó leömlö hibája?

 

Válaszokat előre köszönöm.

Módosítva : Lóránd0607
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.