Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Úgy néz ki, hogy a lambdaszondának van valami baja, mert hozza a következő hibakódokat:

130: funkció rendellenesség

135: fűtő áramkör rendellenesség

és az elmúlt 200km-en olyan 1,5l többletfogyit jelzett

Kérdésem az lenne, hogy milyen márkát érdemes/szabad venni lambdaszondából?

Gyári Opel kb 50000HUF, de láttam NGK-t 34000-ért.

NGK-ról vélemény?

Előre is köszönöm.

Szia!

Én Delphit vettem bele olyan 4 hónapja, eddig tökéletesen működik, azt hiszem 16 ezer forint körül lehetett, szerintem ez jobban megéri.

  • Like 1
Elküldve

Szia!

Én Delphit vettem bele olyan 4 hónapja, eddig tökéletesen működik, azt hiszem 16 ezer forint körül lehetett, szerintem ez jobban megéri.

Jól hangzik, hogy az NGK ár feléért is létezik használható szonda.

Valakinek van hosszabb távú tapasztalata Delphi lambdaszondával?

Elküldve

Jól hangzik, hogy az NGK ár feléért is létezik használható szonda.

Valakinek van hosszabb távú tapasztalata Delphi lambdaszondával?

A Delphi azért jó cuccokat csinál.

Én is szemeztem vele.

Szerintem Bosch is van 20-25 körül.

Elvileg a gyári is Bosch.

Elküldve

A Delphi azért jó cuccokat csinál.

Én is szemeztem vele.

Szerintem Bosch is van 20-25 körül.

Elvileg a gyári is Bosch.

Ha tényleg ez lesz a baja, akkor valószínűleg Delphi lesz, 15-ért egész jó áron van.

Bosch-ból láttam 40-ért és univerzálisban 32-ért. Persze a nagy kérdés, hogy egy Delphi mennyivel bír ki kevesebbet, ha egyáltalán így van.

Elküldve

Ha tényleg ez lesz a baja, akkor valószínűleg Delphi lesz, 15-ért egész jó áron van.

Bosch-ból láttam 40-ért és univerzálisban 32-ért. Persze a nagy kérdés, hogy egy Delphi mennyivel bír ki kevesebbet, ha egyáltalán így van.

Az univerzálisat kerülném a helyedben, autószerelő beszélt le róla mivel vagy beválik / vagy nem...de inkább nem szokott, aztán ajánlotta a Delphit, ami elméletileg gyári vagy ahhoz közeli monőségű.

  • Like 1
Elküldve (edited)

Gyári Opel kb 50000HUF, de láttam NGK-t 34000-ért.

NGK-ról vélemény?

Előre is köszönöm.

Szia, Nekem 55 ezerért tudott volna márkaszerviz gyárit (Z14XE-hez), inkább megvettem a Cromaxból 33 ezerért, azonban ez is Bosch termék, amit itt pl 22 ezerért meg tudsz venni:

https://alkatreszek.hu/lambdaszonda_bosch/0_258_005_256_bosc_jk

Képek az enyémről itt (látszik a cikkszám): https://goo.gl/photos/kpz6x17UhBXJqzEs8

Módosítva : gedikart
Elküldve (edited)

Szia, Nekem 55 ezerért tudott volna márkaszerviz gyárit (Z14XE-hez), inkább megvettem a Cromaxból 33 ezerért, azonban ez is Bosch termék, amit itt pl 22 ezerért meg tudsz venni:

https://alkatreszek.hu/lambdaszonda_bosch/0_258_005_256_bosc_jk

Képek az enyémről itt (látszik a cikkszám): https://goo.gl/photos/kpz6x17UhBXJqzEs8

22e tényleg nagyon jó ár érte.

Közben megnéztem és az 1,8-hoz kicsi drágább és ha jól látom ezen nincs rajta a csatlakozó.

https://alkatreszek.hu/lambdaszonda_bosch_2/bos_0258986602_p

Módosítva : norbee80
Elküldve

Szia, Nekem 55 ezerért tudott volna márkaszerviz gyárit (Z14XE-hez), inkább megvettem a Cromaxból 33 ezerért, azonban ez is Bosch termék, amit itt pl 22 ezerért meg tudsz venni:

https://alkatreszek.hu/lambdaszonda_bosch/0_258_005_256_bosc_jk

Képek az enyémről itt (látszik a cikkszám): https://goo.gl/photos/kpz6x17UhBXJqzEs8

Látom a képeken, hogy Mobil1 0w-40 ESP-t használsz. Tapasztalatok?

Eddig TotalQuartz 9000 5w-40 volt benne és most lesz beletéve a Mobil1 0w-40 New Life. Gondolkodtam az ESP-n is, de a szabvány mindenhol ACEA A3/B3 írt bele az ESP pedig ACEA C3.

Elküldve

Üdv!

ECU problémám van tudtok javasolni megbízható szakit Szeged vonzáskörzetében?Astra g Z14XE 1.4

Mindenképpen olyan céget vagy szakembert válassz aki számlát és garanciát is ad, és már látott ilyet!! Tudok javasolni egy profi céget privátban ha gondolod. (nemrég irták az adminok hogy nincs helye külső linknek a fórumon ami profit orientált célzatú..stb, ha érdekel írj rám) . Ők ugyan budapestiek de az ECU t postán felküldöd és visszaküldik a javítottat. Javítási idő kb. 3 nap átlagban, adnak csere ECU t is ha kérsz. Letöltik az adatokat a hibásból feltöltik a csere darabra, 130e kaució és tudsz járni míg elkészül a tiéd... Javítás előtt árajánlatot adnak mielőtt bármit is csinálnának. Bevizsgálási díj 10e, de ha kéred a javítást akkor ez benne van az árban, azaz ingyenes. Olyan még nem volt hogy többe került a javítás mint az árajánlat... Bármi gond támad (pl ami a javítás közben derül ki...) egyeztetnek Veled. A csere ECU javitás esetén szintén ingyenes, majd a kauciódból a végén levonják a javítás árát. Nagyon korrektek!

Javaslom hogy az ECU nál ne ragaszkodj csak az aktuálisan fennálló hiba javításához, hanem újíttasd fel. Ez többe kerül ugyan, de így kb 10 - 15 tipushibát javítanak megelőzés célzattal amik előjöhetnek. Bontott ECU k nál lehet belefutsz idővel ugyanebbe a hibákba... Bopntott ECU 50e + amennyiért hozzáidomítják az autóhoz... Ők 24 hó garanciát, számlát adnak a javítottra, felújítottra. Sok kókler van a szakmában és ezek a hibrid technológiás ECU k nem egyszerű esetek... A sajátomat én javítottam, vérhugyozás volt. Mondjuk én jelenleg megoldottam a saját problémámat (AC relé hiba, gázpedál érzékelő hiba) de ha legközelebb is gond lesz vele inkább hozzájuk viszem felújításra.

  • Like 2
Elküldve

Látom a képeken, hogy Mobil1 0w-40 ESP-t használsz. Tapasztalatok?

Eddig TotalQuartz 9000 5w-40 volt benne és most lesz beletéve a Mobil1 0w-40 New Life. Gondolkodtam az ESP-n is, de a szabvány mindenhol ACEA A3/B3 írt bele az ESP pedig ACEA C3.

Én azért vettem az ESP-t, mivel az alapolaj szintetikus, a New Life pedig hidrokrakk. Ráadásul egy áron forgalmazzák a két terméket. Sajnos az előző gazdája - bár kevés km-t tett bele - a nagyrészt városi használat miatt nem lett elkényeztetve... olajat Opel szervizben cseréltette, ahol megkapta a "tuti" GM 10w40-et. Ráadásul volt gyújtás kimaradása is (sok városi használat), így a motorhoz is hozzányúltak (szelep becsiszolás, hengerfej síkolás). Szóval a 0W40-es olaj sokat már nem segít rajta, 2 hidrotőke szól melegen. Olajcsere után kb 1000-1500 km-ig semmi olajfogyás, utána kb 1,6 dl/1000 km.

Elküldve

Mindenképpen olyan céget vagy szakembert válassz aki számlát és garanciát is ad, és már látott ilyet!! Tudok javasolni egy profi céget privátban ha gondolod. (nemrég irták az adminok hogy nincs helye külső linknek a fórumon ami profit orientált célzatú..stb, ha érdekel írj rám) . Ők ugyan budapestiek de az ECU t postán felküldöd és visszaküldik a javítottat. Javítási idő kb. 3 nap átlagban, adnak csere ECU t is ha kérsz. Letöltik az adatokat a hibásból feltöltik a csere darabra, 130e kaució és tudsz járni míg elkészül a tiéd... Javítás előtt árajánlatot adnak mielőtt bármit is csinálnának. Bevizsgálási díj 10e, de ha kéred a javítást akkor ez benne van az árban, azaz ingyenes. Olyan még nem volt hogy többe került a javítás mint az árajánlat... Bármi gond támad (pl ami a javítás közben derül ki...) egyeztetnek Veled. A csere ECU javitás esetén szintén ingyenes, majd a kauciódból a végén levonják a javítás árát. Nagyon korrektek!

Javaslom hogy az ECU nál ne ragaszkodj csak az aktuálisan fennálló hiba javításához, hanem újíttasd fel. Ez többe kerül ugyan, de így kb 10 - 15 tipushibát javítanak megelőzés célzattal amik előjöhetnek. Bontott ECU k nál lehet belefutsz idővel ugyanebbe a hibákba... Bopntott ECU 50e + amennyiért hozzáidomítják az autóhoz... Ők 24 hó garanciát, számlát adnak a javítottra, felújítottra. Sok kókler van a szakmában és ezek a hibrid technológiás ECU k nem egyszerű esetek... A sajátomat én javítottam, vérhugyozás volt. Mondjuk én jelenleg megoldottam a saját problémámat (AC relé hiba, gázpedál érzékelő hiba) de ha legközelebb is gond lesz vele inkább hozzájuk viszem felújításra.

Elküldenéd nekem is a linket?

Előre is köszi

Elküldve

Üdv Urak

Furcsa hibába botlottam a minap. A gép egy 2001-es G-astra z14xe motorral.Kocsi szombat délután leállít gond nélkül, majd vasárnap délután nem akar indulni, csak teker az önindító, de semmi! Potkulcs elő, hátha azzal van a baj, de azzal sem indul.Motortében vezetékek átnézve, mozgatva, váltzás nincs. Hibakód kivillogtat (gáz,fék,gyújtás), ikon folyamatosan villog, szünet nélkül! Ma reggel kulcs be, pöccre indul a kocsi, hiba lámpa nincs. Tipli szerelőhőz hamar, gép rádug, tárolt hibakód nincs, fennálló hiba nincs! Azóta hibátlanul indul! Valaki találkozott már ilyennel?

Elküldve

Üdv Urak

Furcsa hibába botlottam a minap. A gép egy 2001-es G-astra z14xe motorral.Kocsi szombat délután leállít gond nélkül, majd vasárnap délután nem akar indulni, csak teker az önindító, de semmi! Potkulcs elő, hátha azzal van a baj, de azzal sem indul.Motortében vezetékek átnézve, mozgatva, váltzás nincs. Hibakód kivillogtat (gáz,fék,gyújtás), ikon folyamatosan villog, szünet nélkül! Ma reggel kulcs be, pöccre indul a kocsi, hiba lámpa nincs. Tipli szerelőhőz hamar, gép rádug, tárolt hibakód nincs, fennálló hiba nincs! Azóta hibátlanul indul! Valaki találkozott már ilyennel?

Elküldve

Üdv Urak

Furcsa hibába botlottam a minap. A gép egy 2001-es G-astra z14xe motorral.Kocsi szombat délután leállít gond nélkül, majd vasárnap délután nem akar indulni, csak teker az önindító, de semmi! Potkulcs elő, hátha azzal van a baj, de azzal sem indul.Motortében vezetékek átnézve, mozgatva, váltzás nincs. Hibakód kivillogtat (gáz,fék,gyújtás), ikon folyamatosan villog, szünet nélkül! Ma reggel kulcs be, pöccre indul a kocsi, hiba lámpa nincs. Tipli szerelőhőz hamar, gép rádug, tárolt hibakód nincs, fennálló hiba nincs! Azóta hibátlanul indul! Valaki találkozott már ilyennel?

Valószínűleg üzemanyag szivattyú környékén lehet gond. Vagy annak a reléje. Kezd kipurcanni. Ilyenkor szokott hibakód nélkül nem beindulni.

Ha nem jön elő újra a hiba, nehéz megtalálni. Legjobb amikor nem indul, gyújtáson megnézni dolgozik-e az AC.

Ha nem akkor vagy a relé vagy a pumpa halt meg. Ha dolgozik, de alig jön a benzin, akkor a tankban lehet cső repedés vagy ilyesmi.

  • Like 1
Elküldve (edited)

Szerintem megszorult az AC szivattyu. Neha eleg az uzemanyag tankot megutogetni es ilyenkor megszunik a hiba. Omegaval jartam igy... Azt hiszem astranal a hatso ules alatt van. Ha elojon a hiba ujra, probald meg hatarozottan megutogetni a tankot kb ott ahol az AC van, altalaban segit. Ha beigazolodik a gyanu, AC csere...

Üdv Urak

Furcsa hibába botlottam a minap. A gép egy 2001-es G-astra z14xe motorral.Kocsi szombat délután leállít gond nélkül, majd vasárnap délután nem akar indulni, csak teker az önindító, de semmi! Potkulcs elő, hátha azzal van a baj, de azzal sem indul.Motortében vezetékek átnézve, mozgatva, váltzás nincs. Hibakód kivillogtat (gáz,fék,gyújtás), ikon folyamatosan villog, szünet nélkül! Ma reggel kulcs be, pöccre indul a kocsi, hiba lámpa nincs. Tipli szerelőhőz hamar, gép rádug, tárolt hibakód nincs, fennálló hiba nincs! Azóta hibátlanul indul! Valaki találkozott már ilyennel?

Módosítva : rfamp
  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Azt vettem észre, hogy 3-4-5. sebességben hallani valami sípoló hangot, gyorsításkor, úgy érzem hogy a váltó.

Ez mennyire típushiba, vagy nálatok is hallható?

Esetleg váltó olajcsere?

Elküldve

Most néztem a Bosch katalógust, csak ilyen univerzálisat listáz, mint amit linkeltél, az szerintem nem olyan finom. Az NGK is 31 ezer kedvezményesen. A Delphi amit említettek, Cromaxnál 14 ezer.

Tudtommal az univerzális, attól univerzális, hogy nincs rajta csatlakozó...

Egyébként a szonda maga ugyanaz.

A nem univerzális verzión, ott a csastlakozó, az plug'n play.

DarthVödör oldalán talán van leírás.

Az univerzálisra "csak" fel kell aplikálni a csatlakozót.

Ezzel együtt én lehet a Delphit komálnám inkább 16-ért, plug'n play verzióban.

Elküldve

Sziasztok!

Azt vettem észre, hogy 3-4-5. sebességben hallani valami sípoló hangot, gyorsításkor, úgy érzem hogy a váltó.

Ez mennyire típushiba, vagy nálatok is hallható?

Esetleg váltó olajcsere?

Érdekes. Én is hallom, de nem mertem mondani, mert azt hiszem sokszor már hogy hipochonder vagyok....

Nem tudom mi okozhatja, de van...

Elküldve

Heló mindenki!

Végre újra Opel tulaj lehetek a napokban megszereztem egy 2003 as évjáratú G Astrámat

1.2 es motorral szerelt nekem eddig bejön .Mivel tisztában vagyok az előéletével(a sógoromé volt ,ő most egy Insignia boldog tulaja 2 napja????) az olajfogyasztás nagyon idegesít...sok nak találom azt hogy 4000 km alatt a nívópálca alján jelzett csak olajat majd feltöltöttem 1l olajjal és a nívo közepéig lett a végeredmény.?

Olvastam rengeteg oldalt itt a hozzászólásokban az olajkérdésben még most sem tudom eldönteni hogy majd milyenre cseréljem ha eljön az ideje az olajcserének..inkább ez a mennyiségi fogyás rémiszt meg

Az olaj ami benne van Castrol 5W-30 hirtelen nem kaptam ugyanolyat és 1l MOL essence 5W-30 ast öntöttem hozzá...kérdezném hogy ez nagy probléma??

Elküldve

Szeresd meg igy! A G astrak ilyenek, ez a merteku olajfogyasztas ezeknel "termeszetes". Viccen kivul... :)

Heló mindenki!

Végre újra Opel tulaj lehetek a napokban megszereztem egy 2003 as évjáratú G Astrámat

1.2 es motorral szerelt nekem eddig bejön .Mivel tisztában vagyok az előéletével(a sógoromé volt ,ő most egy Insignia boldog tulaja 2 napja????) az olajfogyasztás nagyon idegesít...sok nak találom azt hogy 4000 km alatt a nívópálca alján jelzett csak olajat majd feltöltöttem 1l olajjal és a nívo közepéig lett a végeredmény.?

Olvastam rengeteg oldalt itt a hozzászólásokban az olajkérdésben még most sem tudom eldönteni hogy majd milyenre cseréljem ha eljön az ideje az olajcserének..inkább ez a mennyiségi fogyás rémiszt meg

Az olaj ami benne van Castrol 5W-30 hirtelen nem kaptam ugyanolyat és 1l MOL essence 5W-30 ast öntöttem hozzá...kérdezném hogy ez nagy probléma??

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.