Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A kapcsolocsere utan gondolom indult... Akkumulator rendben? Se kep se hang vagy indito forog de nem indul? Ha onindito forog lehet uzemanyag ellatasi gond is. Pl megszorult uzemanyag szivattyu.

Nem indul az autóm! Olaj gomba, es gyújtás kapcsolo volt cserelve rajta. A kapcsoloba ossze volt égve egy vezetek. Azt hittem megcsinaltak. Valaki segítsen, adjatok tanacsot mit csinaljak mar vele!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra G (2000es évjárat, 1.6-os benzines) motorjának első részéről kirohadt a képen látható védő burkolat. Gondolom hővédő szerepe lehet, mivel a kipufogó és a hűtő között található.

Ötletek, hogy hol tudnám beszerezezni? Vagy esetleg milyen néven keressem? Vagy lehet ezt valahogy javítani/foltozni? Köszi!

opel_motor_01.jpg

opel_motor_02.jpg

Link to comment
Megosztás:

WD-40 et felejtsed el mert még a gyári kenőanyagot is lemossa róla. Sajnos kopik a kulcs, a zár, az alkatrészek a betétben és idővel előjön ez a betegsége. Előbb utóbb megszorul a kulcs, vagy nem tudsz indítani vagy nem tudod leállítani a kocsit. Ha van olyan autószerelőd aki csinált már ilyet igazíttasd meg, s utána jó lesz. én is voltam ilyen cipőben csak a tél közepén...

Amúgy itt a fórumon van róla részletes leírás képekkel, ha visszakeresel lehet meg is találod ;)

szerintem nem a kulcs kopik hanem a réz lamellák mert az puhább mint a kulcs

Link to comment
Megosztás:

szerintem nem a kulcs kopik hanem a réz lamellák mert az puhább mint a kulcs

Nem kötekedésnek szánom, de nem csak a kulcsra írtam hogy kopik hanem az összes alkatrészre ami a zárban található. A kulcs is biztos hogy kopik ha nem is olyan nagy mértékben de valamennyire biztos.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Véleményeteket kérném!

'99-es G Astra kombi. 1.6-os . A kocsi lassan teljesen felújított pár kisebb simítás van rajta.

A nagy gondom az, hogy a motor hiba visszajelző felvillan ha pl autópályán nagyobb sebességnél (110km/h vagy annál több) leveszem a gázról a lábam pl lejtő miatt és szabadon fut. Vagy ha ugyanilyen sebességnél fékezek valamilyen forgalmi ok miatt (nem satu fék, csak leveszem a gázról a lábam és fékezek egy rövidet). Ha az autót leállítom újraindításkor a visszajelző nem világít...

A motor most volt felújítva, teljesen generálon esett át. Előtte is ilyen esetben felvillant. Nagyon ette az olajat (1l / 500 km), az okokba most nem mennék bele, de a gond megoldódott, generál óta az olajat nem eszi, a motornak szemmel látható vagy füllel hallható baja nincs. Semmilyen tünetet nem produkál.

Mi lehet ennek az oka? Tapasztaltatok már ilyet?

A motor felújítása előtt két hibát írt a sz.gép az ilyen "villogásra". Az egyik az EGR szelep volt (ki lett azóta cserélve), a másik pedig, hogy füst került a motorba....

Köszönöm szépen véleményeteket, tapasztalataitok megosztását!

Szép napot mindenkinek :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Véleményeteket kérném!

'99-es G Astra kombi. 1.6-os . A kocsi lassan teljesen felújított pár kisebb simítás van rajta.

A nagy gondom az, hogy a motor hiba visszajelző felvillan ha pl autópályán nagyobb sebességnél (110km/h vagy annál több) leveszem a gázról a lábam pl lejtő miatt és szabadon fut. Vagy ha ugyanilyen sebességnél fékezek valamilyen forgalmi ok miatt (nem satu fék, csak leveszem a gázról a lábam és fékezek egy rövidet). Ha az autót leállítom újraindításkor a visszajelző nem világít...

A motor most volt felújítva, teljesen generálon esett át. Előtte is ilyen esetben felvillant. Nagyon ette az olajat (1l / 500 km), az okokba most nem mennék bele, de a gond megoldódott, generál óta az olajat nem eszi, a motornak szemmel látható vagy füllel hallható baja nincs. Semmilyen tünetet nem produkál.

Mi lehet ennek az oka? Tapasztaltatok már ilyet?

A motor felújítása előtt két hibát írt a sz.gép az ilyen "villogásra". Az egyik az EGR szelep volt (ki lett azóta cserélve), a másik pedig, hogy füst került a motorba....

Köszönöm szépen véleményeteket, tapasztalataitok megosztását!

Szép napot mindenkinek :)

Szia!

Félreértés elkerülése végett, láttam hogy írtad az EGR szelep cseréjét, viszont én mégis arra tippelnék. Nekem ugyan így kivillan a visszajelző mióta vakoltam. Úgy tudom nagyobb sebességnél motorféknél ellenőrzi a rendszer az EGR helyes működését. A helyedben nem aggódnék, de mindenesetre ha nem hagy nyugodni a dolog, villogtasd ki újra, vagy csinálj/csináltass rajta egy fedélzeti diagnosztikát (OBD), innen biztosan kiderül!

Link to comment
Megosztás:

Lehet lambda szonda, esetleg katalizator problema is az EGR en kivul. Mindenkepp kiolvastatnam markaszervizben mert ez igy csak vaktaban lovoldozes...

Szia!

Félreértés elkerülése végett, láttam hogy írtad az EGR szelep cseréjét, viszont én mégis arra tippelnék. Nekem ugyan így kivillan a visszajelző mióta vakoltam. Úgy tudom nagyobb sebességnél motorféknél ellenőrzi a rendszer az EGR helyes működését. A helyedben nem aggódnék, de mindenesetre ha nem hagy nyugodni a dolog, villogtasd ki újra, vagy csinálj/csináltass rajta egy fedélzeti diagnosztikát (OBD), innen biztosan kiderül!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

S.O.S help kellene. Valaki tudja hogy van rögzítve a légszűrőház alsó része (amiben benne van a papír) , és hogy lehetne kibontani onnan? Utólagos xenon izzó csere miatt más lehetőséget a lámpa kivételén kívül nem látok. 99' X16XEL

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Andrew933, on 21 Jul 2015 - 10:34 AM, said:

Sziasztok!

S.O.S help kellene. Valaki tudja hogy van rögzítve a légszűrőház alsó része (amiben benne van a papír) , és hogy lehetne kibontani onnan? Utólagos xenon izzó csere miatt más lehetőséget a lámpa kivételén kívül nem látok. 99' X16XEL

Előre is köszönöm a segítségeteket!

"Lábai" vannak, alatta kis gumibakok. Körbe kell nézni a légszűrőház alatt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

S.O.S help kellene. Valaki tudja hogy van rögzítve a légszűrőház alsó része (amiben benne van a papír) , és hogy lehetne kibontani onnan? Utólagos xenon izzó csere miatt más lehetőséget a lámpa kivételén kívül nem látok. 99' X16XEL

Előre is köszönöm a segítségeteket!

#35589-es hozzászólás :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nem rég én is meg vettem az első Opel autómat egy Opel Astra G club 1.6 2000 évj.

Viszont olyan problémám van hogy amikor rá adom a gyújtást az autóra egy pillanatra a hűtőventilátor fel pörög utána leáll de egyből vissza is kapcsol és onnantól kezdve folyamatosan persze a motor nem jár. És én ugy olvastam hogy a Hűtőventilátor olyan 90 fok felett kéne be kapcsolódnia, Szóval hol kezdjem a hiba keresést, én arra gondoltam a termosztáttal lesz a bibi de azé előtte meg hallgatom ti véleményeteket is

köszönöm előre is választ :)

Link to comment
Megosztás:

Nem kötekedésnek szánom, de nem csak a kulcsra írtam hogy kopik hanem az összes alkatrészre ami a zárban található. A kulcs is biztos hogy kopik ha nem is olyan nagy mértékben de valamennyire biztos.

szia az én kulcsom még eredeti 2001-es viszont a lamellákat már javitani kellett

Link to comment
Megosztás:

szia az én kulcsom még eredeti 2001-es viszont a lamellákat már javitani kellett

Az enyém is eredeti igaz csak 2004-es, de hidd el a kulcs is kopik minimálisan. Nem tudom különben miért ilyen gyengére csinálták meg a gy.kapcsolót. Nem terveztek vele hogy 10 évig elmegy a kocsi??

Link to comment
Megosztás:

Lehet lambda szonda, esetleg katalizator problema is az EGR en kivul. Mindenkepp kiolvastatnam markaszervizben mert ez igy csak vaktaban lovoldozes...

Köszönöm nektek a gyors választ! Korábban is kiolvastattam és az EGR szelep, illetve a füst a motorban (vagy valami hasonló) szöveget találtak az okosok :)

Ha ugyanez a hiba akkor hagyjam a fenébe, de ha szonda vagy katalizátor, akkor mihamarabb lépnem kell?

Egyébként érdekes, hogy csak hosszabb úton csinálja és csak magasabb (autópályán használatos) sebességnél szokott villani...Ha leállítom, akkor újraindításkor nem világít!

KÖSZI MINDENT még egyszer!!!!

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is eredeti igaz csak 2004-es, de hidd el a kulcs is kopik minimálisan. Nem tudom különben miért ilyen gyengére csinálták meg a gy.kapcsolót. Nem terveztek vele hogy 10 évig elmegy a kocsi??

A kulcs is kopik, látható szemmel is a felületén. Mint ismeretes,a GM-nek nem erőssége a gyújtáskapcsoló "feladatkör". Egyébként anno az F-nél is voltak vele gondok, az el is tört és gyújtáson maradt a kocsi...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Véleményeteket kérném!

'99-es G Astra kombi. 1.6-os . A kocsi lassan teljesen felújított pár kisebb simítás van rajta.

A nagy gondom az, hogy a motor hiba visszajelző felvillan ha pl autópályán nagyobb sebességnél (110km/h vagy annál több) leveszem a gázról a lábam pl lejtő miatt és szabadon fut. Vagy ha ugyanilyen sebességnél fékezek valamilyen forgalmi ok miatt (nem satu fék, csak leveszem a gázról a lábam és fékezek egy rövidet). Ha az autót leállítom újraindításkor a visszajelző nem világít...

A motor most volt felújítva, teljesen generálon esett át. Előtte is ilyen esetben felvillant. Nagyon ette az olajat (1l / 500 km), az okokba most nem mennék bele, de a gond megoldódott, generál óta az olajat nem eszi, a motornak szemmel látható vagy füllel hallható baja nincs. Semmilyen tünetet nem produkál.

Mi lehet ennek az oka? Tapasztaltatok már ilyet?

A motor felújítása előtt két hibát írt a sz.gép az ilyen "villogásra". Az egyik az EGR szelep volt (ki lett azóta cserélve), a másik pedig, hogy füst került a motorba....

Köszönöm szépen véleményeteket, tapasztalataitok megosztását!

Szép napot mindenkinek :)

Érdekes.

Megéri a motorfelújítás?

Én biztos vettem volna egyet angliából belé... maradékra meg lecsapott volna a vaterka :D

Link to comment
Megosztás:

WD-40 et felejtsed el mert még a gyári kenőanyagot is lemossa róla. Sajnos kopik a kulcs, a zár, az alkatrészek a betétben és idővel előjön ez a betegsége. Előbb utóbb megszorul a kulcs, vagy nem tudsz indítani vagy nem tudod leállítani a kocsit. Ha van olyan autószerelőd aki csinált már ilyet igazíttasd meg, s utána jó lesz. én is voltam ilyen cipőben csak a tél közepén...

Amúgy itt a fórumon van róla részletes leírás képekkel, ha visszakeresel lehet meg is találod ;)

Jobb híján WD40-el fújogatom.

Azóta nem akad.

Egyébként WD40 nagy részben ásványolaj, a címkéje azt írta...

Link to comment
Megosztás:

Jobb híján WD40-el fújogatom.

Azóta nem akad.

Egyébként WD40 nagy részben ásványolaj, a címkéje azt írta...

Elhiszem, én is azzal fújtam mikor megakadt, de halottnak a csók...

Amúgy mióta megcsinálták nem látott kenőanyagot, gyárival megtömték azt csókolom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni!

Olyan problémám lenne, hogy opel astra G-nél (2002 Y17DT) a digitális klímát bárhova állítom csak lábra fúj és a két szélső befújón nagyon gyengén jön a hideg levegő!

Valaki találkozott már hasonló problémával? Hogyan kezdjek neki a megcsinálásának, miket érdemes ellenőrizni stb stb minden lehetőség, ötlet érdekel!

Válaszaitokat előre köszönöm !

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

probléma a kocsi központi záras de kulcson lévő gombok nem működnek gondoltam lemerült az elem benne ezért szét kaptam hát meglepetésemre nem volt benn elektronikus alaplap csak maga az üres ház.

kérdés az lenne hogy tudtok e olyan webshopot ahol meg lehet vásárolni a belső részét!?mert eddig csak olyat találtam ahol csak a háza vagy a mikrókapcsolót lehetett meg vásárolni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

probléma a kocsi központi záras de kulcson lévő gombok nem működnek gondoltam lemerült az elem benne ezért szét kaptam hát meglepetésemre nem volt benn elektronikus alaplap csak maga az üres ház.

kérdés az lenne hogy tudtok e olyan webshopot ahol meg lehet vásárolni a belső részét!?mert eddig csak olyat találtam ahol csak a háza vagy a mikrókapcsolót lehetett meg vásárolni.

szerintem bontóba kérdezz utána...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.