Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Szia!

Hibalámpát dobott a turbó miatt?

Nekem nem világít a sárga kulcsos autó,de kivillogtatva sem ad hibakódot.

nem csak a hangja megváltozott és felpörgött hogy le kellett fullasztanom mert nem reagált semmire

  • Like 1
Elküldve

nem csak a hangja megváltozott és felpörgött hogy le kellett fullasztanom mert nem reagált semmire

Ma reggel munkába menet,és munkából haza jövet tünet mentes volt az autó (kop-kop-kop),mintha mi sem történt volna (hála Istennek).

Az a bizonyos turbó lyuk meg van nálam is,ahogy itt már egy páran leírták,nyomom neki,és 1700-1800 rpm -nél egy hirtelen "lökés",és megy mint akit farba rúgtak... már amennyire egy 75 lovas diesel gyorsulni tud.

Lehet láma a kérdés,de miből lehet tudni pontosan,hogy esetleg a turbó haldoklik?

Elküldve

Ma reggel munkába menet,és munkából haza jövet tünet mentes volt az autó (kop-kop-kop),mintha mi sem történt volna (hála Istennek).

Az a bizonyos turbó lyuk meg van nálam is,ahogy itt már egy páran leírták,nyomom neki,és 1700-1800 rpm -nél egy hirtelen "lökés",és megy mint akit farba rúgtak... már amennyire egy 75 lovas diesel gyorsulni tud.

Lehet láma a kérdés,de miből lehet tudni pontosan,hogy esetleg a turbó haldoklik?

akkor indul a turbo

Elküldve (edited)

Sziasztok!

G astra caravan y20dth 2000 évjárat.

Tegnap az autó távirányítóval nem nyílt. Sebaj, kulccsal kinyitom, néha van h újra kell tanítani neki a kulcsot. Megpróbálom, semmi reakció. A vezetőoldali ajtó kulcsos nyitására nem nyílik a többi ajtó. Mivel záráskor kétszer nyomtam rá, reteszelve lettek az ajtók, a többi ajtót belülről sem tudom nyitni. Szétszedtem a központizár-vezérlőt, egy ponton mintha meg lenne olvadva, de csak egy nagyon picit. Nem egyértelműen, de én arra gyanakszom.

Van esetleg valakinek tapasztalata ilyen hibával? Be szokott halni az a cucc? Van esetleg valami tipikus hiba ami ilyen jelenséget produkál?

Tudja valaki esetleg hogy milyen szinű vezetékek mennek a motorokhoz? Azokra áramot adva gondolom ki tudnám nyitni a reteszelt ajtókat, és akkor legalább manuálisan tudnám nyitni az ajtókat.

Nagyon köszi minden segítséget!

Módosítva : ati00000
Elküldve

igen 1700-1800 nál kap a moci egy seggberugást az a turbotol van.

De a turbo nem "indul" azon a fordulaton hanem betolt, avagy megjon a toltonyomas. Indulni akkor indul amikor az elso poffenes elhagyja a hengerfejet.

  • Like 1
Elküldve

De a turbo nem "indul" azon a fordulaton hanem betolt, avagy megjon a toltonyomas. Indulni akkor indul amikor az elso poffenes elhagyja a hengerfejet.

bocsi rosszul fogalmaztam.

Elküldve

Sziasztok!

Az autóba cseréltem víz és klímahűtőt és az most a problémám, hogy mindkét ventilátor állandóan maxon pörög, sőt ha csak gyújtásra teszem, akkor is 1-es fokozaton megy mindkettő. Lehet látni, hogy túlhűti, mert amikor óra szerint 85 fok körül kinyit a termosztát, akkor visszaesik a hőmérséklet 70 fok alá.

A klíma még nincs feltöltve (természetesen azt be se kapcsoltam).

Még annyit, hogy azért lettek cserélve a hűtők, mert beletolattak, de a hűtőkön kívül semmi más hibát nem látni.

Kivillogtattam a hibakódokat és pár darab lambdaszonda hiba van + klímával kapcsolatos 1530 és 1540, de ezek szerintem nem okozhatják, vagy mégis?

motor:Z18XE

Valakinek ötlete?

Előre is köszönöm

Elküldve

Sziasztok!

Az autóba cseréltem víz és klímahűtőt és az most a problémám, hogy mindkét ventilátor állandóan maxon pörög, sőt ha csak gyújtásra teszem, akkor is 1-es fokozaton megy mindkettő. Lehet látni, hogy túlhűti, mert amikor óra szerint 85 fok körül kinyit a termosztát, akkor visszaesik a hőmérséklet 70 fok alá.

A klíma még nincs feltöltve (természetesen azt be se kapcsoltam).

Még annyit, hogy azért lettek cserélve a hűtők, mert beletolattak, de a hűtőkön kívül semmi más hibát nem látni.

Kivillogtattam a hibakódokat és pár darab lambdaszonda hiba van + klímával kapcsolatos 1530 és 1540, de ezek szerintem nem okozhatják, vagy mégis?

motor:Z18XE

Valakinek ötlete?

Előre is köszönöm

1530 ignition timing circuit...

1540 A/C system high pressure...

Utóbbi akár lehet, de nem hiszem...

Azért nem megnyugtató ennyi hibakóddal együttélni :)

Elküldve

1530 ignition timing circuit...

1540 A/C system high pressure...

Utóbbi akár lehet, de nem hiszem...

Azért nem megnyugtató ennyi hibakóddal együttélni :)

Közben megoldódott.

Mivel még nincs O gyűrű a klíma csatlakozóihoz + a nyomáskapcsoló szelephez, így ezeket nem kötöttem vissza és utóbb kiderült, hogyha nincs rajta a nyomáskapcsoló, akkor hibának veszi (mintha nagyon magas nyomás lenne a klíma rendszerben -> 1540-es hibakód) és maxon járatja a ventiket. Ezt a csatit csak rákötöttem (nincs még visszarakva) és máris jó lett, valahol 90 fok körül kapcsolja 1-es fokozatra a ventiket.

Holnap lesz O gyűrű a klímához, akkor fel lesz töltve, remélem az is jól fog működni.

Elküldve

én az ignition timing illetve a lambda szonda hibával nem szívesen élnék együtt...

Először ez oldódjon meg, aztán ránézek a többire is, hogy mi lehet.

A 1530 szintén légkondi hiba: A/C Relay Voltage High Air Conditioning System B-10 és A/C Relay Circuit Open Air Conditioning System B-10 ez is el fog tűnni, ha fel lesz töltve.

Lambdaszonda hibák ezek vannak:

0130: funkció rendellenesség

0135: fűtőáramkör funkció rendellenesség

0170: tüzelőanyag korrekció, funkció rendellenesség

Mondjuk, ha nincs ez a klíma dolog, akkor ezeket észre sem veszem.

Elküldve

Először ez oldódjon meg, aztán ránézek a többire is, hogy mi lehet.

A 1530 szintén légkondi hiba: A/C Relay Voltage High Air Conditioning System B-10 és A/C Relay Circuit Open Air Conditioning System B-10 ez is el fog tűnni, ha fel lesz töltve.

Lambdaszonda hibák ezek vannak:

0130: funkció rendellenesség

0135: fűtőáramkör funkció rendellenesség

0170: tüzelőanyag korrekció, funkció rendellenesség

Mondjuk, ha nincs ez a klíma dolog, akkor ezeket észre sem veszem.

0130 és 0135-re nézd meg, hogy nincs-e szétcsúszva a lambdaszonda madzagja. Én volt, hogy egyéb szerelés miatt véletlenül széthúztam és akkor ezeket a hibákat dobta. Ha rendben van, akkor valószínűleg szondacsere következik.

Elküldve

Szia!

Nekem ugyan ez a gondom csak Z16XEP motorral. Egyertelmuen ECU hiba! Ha az ECU t lehutod ( vizes szivacs pl) megszunik a hiba, ha ujbol felmelegszik elojon. Nekem az AC rele vezerlesevel kezdodott tavaly. A vizes szivacs itt is igazolta az ECU problemat. , Ez az altalad ismertezett hiba iden jott elo. A "vizes szivacs" kicsit meredek diagnosztikai modszer elismerem, de egyertelmuen behatarolhato vele hogy a computer homersekletevel osszefugnek a hibak... ;)

Sziasztok!

Astra G 1.6 16v (z16xe), elindulást követő néhány kilométer után, néhány finom rángatást követően elveszti a teljesítményét, kigyullad vele együtt a hibalámpa is. Ezt követően megállást, "pihentetést" követően ismét jó, rövidebb-hosszabb(inkább rövidebb http://www.opelforum.hu/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png ) ideig. Kivillogtattam a hibatárolót 3db hiba van benne( P1120, P1551, P1122) mindhárom a gázpedál problémára utal. Találkozott e már valaki ilyennel, illetve mi a teendő, ugyanis azt hallottam máshol, hogy a hibák nevével ellentétben nem a gázpedál cseréje a megoldás.

Előre is nagyon köszi, ha valaki tud segíteni!

Üdv!

Chris

Elküldve

Szia!

Nekem ugyan ez a gondom csak Z16XEP motorral. Egyertelmuen ECU hiba! Ha az ECU t lehutod ( vizes szivacs pl) megszunik a hiba, ha ujbol felmelegszik elojon. Nekem az AC rele vezerlesevel kezdodott tavaly. A vizes szivacs itt is igazolta az ECU problemat. , Ez az altalad ismertezett hiba iden jott elo. A "vizes szivacs" kicsit meredek diagnosztikai modszer elismerem, de egyertelmuen behatarolhato vele hogy a computer homersekletevel osszefugnek a hibak... ;)

Szerintem abban a két motorban nem ugyanaz az ECU van.

Elküldve

Sziasztok.

A szervó olajat hogy tudom ellenőrizni? Rohadt sz*r helyen van a tartály és jelzést se látok az oldalán hogy max vagy min és lötyögni se látom.

Előre is köszönöm.

Elküldve

Sot.. Biztos hogy nem. De a "tunetek" gyanusan hasonloak. Ezert javasoltam hogy probalja huteni az ECU t. Bar ahogy latom ez egy jo regi bejegyzes. Lehet a verda sincs mar meg. En most szemvedek ezzel, igy talaltam ide. :) Nekem biztos hogy az ECU halt el. Most keresek hozza csatlakozo kiosztast, talan tudom javitani. Lattam mar ilyesmit kozelrol csak nincs rola semmi doksim. Legalabbis errol az ECU tipusrol.

Szerintem abban a két motorban nem ugyanaz az ECU van.

Elküldve

Sziasztok.

A szervó olajat hogy tudom ellenőrizni? Rohadt sz*r helyen van a tartály és jelzést se látok az oldalán hogy max vagy min és lötyögni se látom.

Előre is köszönöm.

Van egy nívópálca a kupakban.

  • Like 1
Elküldve (edited)

Van egy nívópálca a kupakban.

A kupak alatt nekem egy szűrő van benne a tartályban, a kupakon semmi nincs, ezért is kérdeztem rá mert nekem is fura. Szűrőn lenne rajta a nívó vagy mi a fene?!

Szerk.:

Kiszedtem a szűrőt és ott volt rajta, a rovátkolt felület felénél volt. Az jó vagy nem árt ha max jelzéséig van?

Módosítva : ftamas0201
Elküldve

Sziasztok , van gondom szeretett vasammal, meleg motornál gyorsításnál 2000-2500fordulatnál az autó megtorpan majd 2-3ràngatás után újra száguld. Hibakód nincs , gép sem írt semmit, benzinszűrő gyertyák cserélve

X16xel

Elküldve

Sziasztok , van gondom szeretett vasammal, meleg motornál gyorsításnál 2000-2500fordulatnál az autó megtorpan majd 2-3ràngatás után újra száguld. Hibakód nincs , gép sem írt semmit, benzinszűrő gyertyák cserélve

X16xel

Fagyi?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.