Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy elég fura problémával fordulok hozzátok!

Tegnap reggel egy egész éjszakás, jófajta széllel kombinál esőzés után a kocsi vezetőoldali ülése alatt jó kétcenti magasan állt a víz.

Ellenőriztem több helyen de nem találtam tömítetlenségre utaló nyomot.

Szerintetek hol ázhatott be a kocsi?

5 éve van nálam a kocsi és mentem már vele nagy esőzésben, ázott már napokat esőben (sajnos csillag garázs van csak) de nem volt még ilyen!

Ötleteket előre is köszönöm!

Üdv!

Szia

A víz elvezetőt ellenőrizted már, ha eldugult akkor amiatt vissza szivároghat a víz az utastérbe.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Összetett problémám szeretném kibogozni!

Legendákon a rajt cél egyenesben megrendezett gyorsulási versenyen, majd a felvonuláson 3 szor reccsent a 3. sebesség, ha igazán gyorsan szerettem volna váltani. Normál tempójú váltás esetén hibátlanul veszi a fokozatokat. Lehet bovden (?!) (F23) vagy motor / váltó tartó bak.

Azért gondolok valamelyik bakra, mert indításkor is túl sokat mozog a motor, illetve motorfékezéskor, ha felengedem a gázt egy bő fél másodperc után kezd el "fékezni" majd ugyan ez gyorsításkor is. Olyan mintha helyezkedne a motor kicsit előtte.

Illetve a másik, aggasztó és tartó bakra utaló jel, hogy ha hátramenetbe váltok, és AKÁRMILYEN lassan engedem fel a kuplungot üt egyet mielőtt elindul az autó. Ha utána rakok egy 1-est, akkor az is üt, majd 3-4 db (ugyan abban a sebességben) ráengedés után teljesen sima lesz.

Másik tünet: Ha pont úgy kapom el az araszolásban a kuplung ráengedést és adok gázt, úgy rángat mintha kockabenzint tankoltam volna. kb 1500 as fordulaton is.

Véleményetek szerint lehet-e ez valamelyik bak?

Köszönöm, hogy végig olvastad ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Összetett problémám szeretném kibogozni!

Legendákon a rajt cél egyenesben megrendezett gyorsulási versenyen, majd a felvonuláson 3 szor reccsent a 3. sebesség, ha igazán gyorsan szerettem volna váltani. Normál tempójú váltás esetén hibátlanul veszi a fokozatokat. Lehet bovden (?!) (F23) vagy motor / váltó tartó bak.

Azért gondolok valamelyik bakra, mert indításkor is túl sokat mozog a motor, illetve motorfékezéskor, ha felengedem a gázt egy bő fél másodperc után kezd el "fékezni" majd ugyan ez gyorsításkor is. Olyan mintha helyezkedne a motor kicsit előtte.

Illetve a másik, aggasztó és tartó bakra utaló jel, hogy ha hátramenetbe váltok, és AKÁRMILYEN lassan engedem fel a kuplungot üt egyet mielőtt elindul az autó. Ha utána rakok egy 1-est, akkor az is üt, majd 3-4 db (ugyan abban a sebességben) ráengedés után teljesen sima lesz.

Másik tünet: Ha pont úgy kapom el az araszolásban a kuplung ráengedést és adok gázt, úgy rángat mintha kockabenzint tankoltam volna. kb 1500 as fordulaton is.

Véleményetek szerint lehet-e ez valamelyik bak?

Köszönöm, hogy végig olvastad ;)

Valószínű hogy az lesz. Nekem is hasonlókat produkál kuplungozás óta.Gondolom a motortartó bakokat csak fellazították, a váltóét lekötötték, és lejjebb engedték azt a felét.Ezáltal a motor oldali bakok megnyúltak. Sajnos akkor csere.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek !

Z 16 SE 8 szelepes motornak is is lehet a szelepfedéllel olyan probléma a kartelgáz visszavezető szelep hibája ,hogy okozza a motorolaj fogyását ?

(akár a Z 16 XEP motoroknál állítólag típus hiba , hogy kiszippantja a hibás szelepen keresztül a szelep fedél alól a motorolajat )

:confused:

Link to comment
Megosztás:

Valószínű hogy az lesz. Nekem is hasonlókat produkál kuplungozás óta.Gondolom a motortartó bakokat csak fellazították, a váltóét lekötötték, és lejjebb engedték azt a felét.Ezáltal a motor oldali bakok megnyúltak. Sajnos akkor csere.

Köszönöm és egyben sajnálom is, hogy Neked tönkretették :(

Link to comment
Megosztás:

Szia

A víz elvezetőt ellenőrizted már, ha eldugult akkor amiatt vissza szivároghat a víz az utastérbe.

Szia!

Igen körbe ellenőriztem mindent!

Hol található pontosan a vízelvezető?

A szélvédő előtt az ablaktörlő karok alatt, ha jól tudom?

Én is erre gyanakszom de nem találtam eltömődést.

ha lesz egy száraz nap jobban átnézem az egészet!

Köszi!

:-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Segítségeteket szeretnék kérni. Az autóm rángat. EGR szelep fojtószelepház és karburátor takarítás most volt.

Gyertya és olaj, szűrők (levegő, pollen, olaj) 4500 km ezelőtt volt cserélve.

A problémám az, hogy abban a pillanatban hogy ha nem gyorsítok (és nem is lassítok) tehát tartom a sebességet, elkezd rángatni.

Bármilyen sebbeséget ha tartok elkezd rángatni.

Alapjáraton, gyorsításkor illetve, motorfék használatokor nem jelentkezik a hiba.

Gépen volt az értékek teljesen normálisak. Hibakód és sárga lámpa nincs.

Van valamelyen ötletettek hogy ez mitől lehet? Milyen alkatrész lehet hibás?

Esetleg AC pumpa, gyújtás modul, (gyújtótrafó) gyertya, lambdaszonda, benzinszűrő?

Vagy lehet valami villamossági probléma?

Tankolni csak Shell-nél vagy legtöbbször Mol-nál szoktam sima 95, lehet benzin probléma?

Válaszotokat és segítségeteket előre köszönöm.

Módosítva : Lóránd0607
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Segítségeteket szeretnék kérni. Az autóm rángat. EGR szelep fojtószelepház és karburátor takarítás most volt.

Gyertya és olaj, szűrők (levegő, pollen, olaj) 4500 km ezelőtt volt cserélve.

A problémám az, hogy abban a pillanatban hogy ha nem gyorsítok (és nem is lassítok) tehát tartom a sebességet, elkezd rángatni.

Bármilyen sebbeséget ha tartok elkezd rángatni.

Alapjáraton, gyorsításkor illetve, motorfék használatokor nem jelentkezik a hiba.

Gépen volt az értékek teljesen normálisak. Hibakód és sárga lámpa nincs.

Van valamelyen ötletettek hogy ez mitől lehet? Milyen alkatrész lehet hibás?

Esetleg AC pumpa, gyújtás modul, (gyújtótrafó) gyertya, lambdaszonda, benzinszűrő?

Vagy lehet valami villamossági probléma?

Tankolni csak Shell-nél vagy legtöbbször Mol-nál szoktam sima 95, lehet benzin probléma?

Válaszotokat és segítségeteket előre köszönöm.

Szia!

Én is ilyen problémával küzdök, bár nekem az AGR nem 100%-os ez biztos. Lambdaszondát/benzinszűrőt cseréltem már én is. A szerelő azt mondta hogy a generátor keveset tölt,és ilyenkor beleszólhat a vezérlésbe, de míg nem hagyom ott az autót ő sem tudott biztosat mondani. Mindenképpen teljes diagnosztika kell mert gyakorlatilag 1000 dolog okozhatja. Jövőhónap elején viszem hozzá, ha kész lesz vele megírom mit mondott :) Ja és a másik, neked hidegen csinálja? Mert nekem hidegen általában tünetmentes ezért is furcsa számomra ez a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én is ilyen problémával küzdök, bár nekem az AGR nem 100%-os ez biztos. Lambdaszondát/benzinszűrőt cseréltem már én is. A szerelő azt mondta hogy a generátor keveset tölt,és ilyenkor beleszólhat a vezérlésbe, de míg nem hagyom ott az autót ő sem tudott biztosat mondani. Mindenképpen teljes diagnosztika kell mert gyakorlatilag 1000 dolog okozhatja. Jövőhónap elején viszem hozzá, ha kész lesz vele megírom mit mondott :) Ja és a másik, neked hidegen csinálja? Mert nekem hidegen általában tünetmentes ezért is furcsa számomra ez a dolog.

Szia!

Nekem sem csinálja általában hidegen, néha csinálja hidegen is.. Köszönöm ha megíród, viszont nekem sajnos sürgős lenne hogy megcsinálják.

Egyelőre nekem még nem cseréltek se Lambdaszondát se benzinszűrőt. Sajnos nekem is furcsa nagyon ez a dolog, de jó lenne ha kiderülne hogy mi okozza.

Ha én is megtudok valamit akkor megíróm.

Kérek addig is mindenkit ,hogy ha tud valamit javasolni hogy mitől lehet ez vagy, hogy melyik alkatrész lehet a hibás, vagy mi okozhatja ezt a hibát írja meg?

Válaszokat és segítséget, ötleteket előre köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem sem csinálja általában hidegen, néha csinálja hidegen is.. Köszönöm ha megíród, viszont nekem sajnos sürgős lenne hogy megcsinálják.

Egyelőre nekem még nem cseréltek se Lambdaszondát se benzinszűrőt. Sajnos nekem is furcsa nagyon ez a dolog, de jó lenne ha kiderülne hogy mi okozza.

Ha én is megtudok valamit akkor megíróm.

Kérek addig is mindenkit ,hogy ha tud valamit javasolni hogy mitől lehet ez vagy, hogy melyik alkatrész lehet a hibás, vagy mi okozhatja ezt a hibát írja meg?

Válaszokat és segítséget, ötleteket előre köszönöm.

Nekem az AGR lenne a gyanus. A takaritas sokszor nem eleg. Amugy sem art tole megszabadulni...

Link to comment
Megosztás:

Nekem is volt ilyen problémàm hogy egyenletes sebességnél üzemmeleg motornàl ràngatott,check làmpa is kigyulladt. Gyorsítàsnàl,motorféknél illetve üresbe meg nem ràngatott és a check làmpa is elaludt.

Ràngatás az Egr szelep kicserélésével megszünt nekem,de a check làmpàt egyenletes sebességnél még mindig kidobta,lambda szonda cserével nekem megoldódott ez is.

Először azt javaslom hogy szerezz a bontóból vagy valaki ismerőstől egy hasznàlt működő Egr szelepet és probàld vele ki,ezt otthon is ki tudod cserélni,nem olyan nagy dolog szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen körbe ellenőriztem mindent!

Hol található pontosan a vízelvezető?

A szélvédő előtt az ablaktörlő karok alatt, ha jól tudom?

Én is erre gyanakszom de nem találtam eltömődést.

ha lesz egy száraz nap jobban átnézem az egészet!

Köszi!

:-)

Igen az ablaktörlő motor alatt van a tűzfal felett. mind a két oldalon. Nekem a mai nap az derült ki hogy valószínűleg a motorháztető nyitó bowden felett ( ahol a beltérből ki jön a tűzfalon keresztül ) de még a szélvédő alatt van egy kis sarok az utastér felé ahol meg kellene állnia a víznek ( kb. egy gyűszűnyinek ) de érdekes módon folyamatosan eltűnik. Nem elfolyik hanem elszivárog. Valószínűleg a gyári elemragasztás elengedett vagy el öregedett és ott átszivárog a víz az utastérbe.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Édesapámnak van egy 1.4es benzines 2000-es évjáratú X14XE motorkódú g astrája. Februárban lett vásárolva, azóta ki lett rajta cserélve a kötelezők (vezérlés, olaj stb), van új termosztátja is és azt lehet észrevenni az autón, hogy ha megyünk vele pl 100 km-t akkor a kiegyenlítő tartályból kb 3-4 dl víz hiányzik és mindig kell hozzá önteni, illetve mikor lecsavarom a kiegyenlítő tartálynak a kupakját ( mindegy hogy mikor, leállítás után fél órával, vagy 1 nap állás után) akkor is nagy nyomás van valahol a rendszerben, mert akkorát pisszent, hogy nem is tudom mi ez és akkor is megy lejjebb a vízből valamennyi néha. Lehet a kiegyenlítő tartály vízén érezni égett kipufogószagot, meg esetleg kis olajszagot is.

Mi lehet a probléma véleményetek szerint? Látomásra sehol sem ereszt illetve nem szivárog járatás közbe a rendszerből a víz.

Én hengerfejtömítés cserére gondolok, hogy esetleg a tömítés adta, adja meg megát és ott megy el a víz menet közben...Idegesítő hogy mindig kell nézni a kiegyenliítő tartálynak a szintjét, főleg hogy ha nemsokára itt a nyár és nem akarjuk megfőzni a motort.

Érdekes az is hogy a vízhőfok 80-90 fok között van általában mindig, csak városi használatban megy feljebb ha sok az araszolás...

Várom segítségeteket! Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Édesapámnak van egy 1.4es benzines 2000-es évjáratú X14XE motorkódú g astrája. Februárban lett vásárolva, azóta ki lett rajta cserélve a kötelezők (vezérlés, olaj stb), van új termosztátja is és azt lehet észrevenni az autón, hogy ha megyünk vele pl 100 km-t akkor a kiegyenlítő tartályból kb 3-4 dl víz hiányzik és mindig kell hozzá önteni, illetve mikor lecsavarom a kiegyenlítő tartálynak a kupakját ( mindegy hogy mikor, leállítás után fél órával, vagy 1 nap állás után) akkor is nagy nyomás van valahol a rendszerben, mert akkorát pisszent, hogy nem is tudom mi ez és akkor is megy lejjebb a vízből valamennyi néha. Lehet a kiegyenlítő tartály vízén érezni égett kipufogószagot, meg esetleg kis olajszagot is.

Mi lehet a probléma véleményetek szerint? Látomásra sehol sem ereszt illetve nem szivárog járatás közbe a rendszerből a víz.

Én hengerfejtömítés cserére gondolok, hogy esetleg a tömítés adta, adja meg megát és ott megy el a víz menet közben...Idegesítő hogy mindig kell nézni a kiegyenliítő tartálynak a szintjét, főleg hogy ha nemsokára itt a nyár és nem akarjuk megfőzni a motort.

Érdekes az is hogy a vízhőfok 80-90 fok között van általában mindig, csak városi használatban megy feljebb ha sok az araszolás...

Várom segítségeteket! Köszönöm előre is!

100km alatt ekkora fogyás nem oké. Ahogy öregszik, romolhat a gumicsövek, bilincsek és a hűtő/hűtőcsatlakozások által biztosított tömítetlenség, ilyenkor van hogy csak meleg állapotban menet közben csepeg a hűtőfolyadék, azt nem fogod észrevenni. (Nekem pont ma nézték szervizbe, hogy olyan mintha könnyezne, de letörlés után sem találják honnan, bontani kellene mert így nem mutat hibát. Annyiban maradtunk, hogy nézem a szintet. Mondták h lehet azért érzem a garázsban az édeskés illatát, mert pont annyit tud elpárologtatni a meleg felületről amennyi kikönnyezik, nagy csepegés nem látható -még?- és hidegen összezár a hajszál repedés. Lehet nektek is ilyen után kell nyomozni, jelenleg én is ezt teszem (legfeljebb nektek nagyobb méretű repedés/hiba keresendő). Ha hengerfejes lenne, akkor az olaj habosodna, a hűtőközeg elszíneződne, de egy közepesen felszerelt szerelő gyorsan ki tudja ezt zárni (vagy alátámasztani).

Link to comment
Megosztás:

100km alatt ekkora fogyás nem oké. Ahogy öregszik, romolhat a gumicsövek, bilincsek és a hűtő/hűtőcsatlakozások által biztosított tömítetlenség, ilyenkor van hogy csak meleg állapotban menet közben csepeg a hűtőfolyadék, azt nem fogod észrevenni. (Nekem pont ma nézték szervizbe, hogy olyan mintha könnyezne, de letörlés után sem találják honnan, bontani kellene mert így nem mutat hibát. Annyiban maradtunk, hogy nézem a szintet. Mondták h lehet azért érzem a garázsban az édeskés illatát, mert pont annyit tud elpárologtatni a meleg felületről amennyi kikönnyezik, nagy csepegés nem látható -még?- és hidegen összezár a hajszál repedés. Lehet nektek is ilyen után kell nyomozni, jelenleg én is ezt teszem (legfeljebb nektek nagyobb méretű repedés/hiba keresendő). Ha hengerfejes lenne, akkor az olaj habosodna, a hűtőközeg elszíneződne, de egy közepesen felszerelt szerelő gyorsan ki tudja ezt zárni (vagy alátámasztani).

Nekem ugyanez a jelenség! Garázsba beállva érzem a hűtőfolyadék illatát. A hűtőm szivárog a menetirány szerinti bal oldalon.

3 havonta 1-2dl kell utántölteni. Amíg csak ennyit, addig nem nyúlok hozzá!

Módosítva : gezoli
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyanez a jelenség! Garázsba beállva érzem a hűtőfolyadék illatát. A hűtőm szivárog a menetirány szerinti bal oldalon.

3 havonta 1-2dl kell utántölteni. Amíg csak ennyit, addig nem nyúlok hozzá!

Szia!

Szerintem tervezd be a hűtőcserét, mert egy tempósabb úton szétnyílik mint a tubarózsa...

Drága mulatság lesz... (tapasztalat)

Üdv

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyanez a jelenség! Garázsba beállva érzem a hűtőfolyadék illatát. A hűtőm szivárog a menetirány szerinti bal oldalon.

3 havonta 1-2dl kell utántölteni. Amíg csak ennyit, addig nem nyúlok hozzá!

Nekem szintén,csak még nem jöttem rá honnan szivárog <_<

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Édesapámnak van egy 1.4es benzines 2000-es évjáratú X14XE motorkódú g astrája. Februárban lett vásárolva, azóta ki lett rajta cserélve a kötelezők (vezérlés, olaj stb), van új termosztátja is és azt lehet észrevenni az autón, hogy ha megyünk vele pl 100 km-t akkor a kiegyenlítő tartályból kb 3-4 dl víz hiányzik és mindig kell hozzá önteni, illetve mikor lecsavarom a kiegyenlítő tartálynak a kupakját ( mindegy hogy mikor, leállítás után fél órával, vagy 1 nap állás után) akkor is nagy nyomás van valahol a rendszerben, mert akkorát pisszent, hogy nem is tudom mi ez és akkor is megy lejjebb a vízből valamennyi néha. Lehet a kiegyenlítő tartály vízén érezni égett kipufogószagot, meg esetleg kis olajszagot is.

Mi lehet a probléma véleményetek szerint? Látomásra sehol sem ereszt illetve nem szivárog járatás közbe a rendszerből a víz.

Én hengerfejtömítés cserére gondolok, hogy esetleg a tömítés adta, adja meg megát és ott megy el a víz menet közben...Idegesítő hogy mindig kell nézni a kiegyenliítő tartálynak a szintjét, főleg hogy ha nemsokára itt a nyár és nem akarjuk megfőzni a motort.

Érdekes az is hogy a vízhőfok 80-90 fok között van általában mindig, csak városi használatban megy feljebb ha sok az araszolás...

Várom segítségeteket! Köszönöm előre is!

elöször nézd meg hogy a hütö jo-e de ezt csak nyomás alatt tudod megnézni mert ahol csöpöghet ott meleg a motor-hutö, nekem is probléma volt ezzel a gen. fölött van egy acél csö ami a term. -tol megy a gen. felé ez a csö egy gumicsövel van összeköttetéssel a term .házzal ennek a csönek a generátor felöli végén van egy gumigyürü tömités ami esetleg folyhat de ez is meleg helyen van rögtön szárad ezt cseréltük ki azota nincs de járjátok végig a viz utját .hengerfej tömitésnél a tágulási tartályban olaj fordulhat elö az utastérben nincs nyoma a viznek?

Link to comment
Megosztás:

Akku?

Test pontok átnézése. Esetleg leszűrni h kormány tekeréskor van-e a jelenség?

Nekem akkor halványul egy kicsit a tompított.

Lehet h a klíma annyira "lehúzza" a rendszert h nem tud vibrálni vagy onnan rendesen tud testelni minden.

Kormány fordításával megszűnik a jelenség. Új akksival is ugyan ezt csinálja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megtalálták a rángatást okát.Nekem is EGR szelep hibásodott meg. A szerelő nekem is lehúzta és így jól működik az autó csak, csak folyamatosan ég a sárgalámpa.

Találtam olcsobb EGR szelepket a cromaxban. Szerintetek az Automega alkatrész jó? Valaki vett már ilyen alkatrészt, és jól működik?

Vagy ti melyiket ajánlanátok? Ezeket néztem.

https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220417-kipufogogaz-szelep-egr/143426-egr-szelep-opel

A folymatos sárgalámpa nem okozhat valami kárt vagy hibát az autóba (motorba, ECU)? A fogyasztás nőhet sárgalámpától?

Szerintetek mennyi ideig lehet használni folyamatos sárgalámpával az autót? Egy hosszabb útat is meg lehet tenni így vele mondjuk 2000 km?

Esetleg jó lehet bele F Astrába való is? Mivel annak is x14xe motorja?

Ezekre gondolok:

https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220417-kipufogogaz-szelep-egr/143421-egr-szelep-opel

A cromaxba az 1 napos szállítás azt jelenti hogy 1 nap alatt hozzák ki, vagy hogy ennyi idő alatt ér a központi raktárba?

Kérek mindenkit hogy minél hamarabb írjatok válaszokat mivel nagyon sürgősen szükségem lenne az autóra.

Előre is köszönöm

Módosítva : Lóránd0607
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.