Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

G astrám világítás kapcsolója kontakthibás lett. Lehet vele valamit csinálni vagy csere? Ha csere hogy szedjem ki?

Ez lehet hogy segít a hibakeresésben: http://kacsa-ignis.hu/vkapcs/

Kiszedés, belső világítás és helyzetjelző állásba kapcsolod, alulról egy hegyes csavarhúzóval alá nyúlsz és ki tudod akasztani a tekerőt. Akkor kétoldalt látni fogsz vájatot, ott tartja két rugós lemez a helyén. Azt egyszerre két csavarhúzóval kiakasztva kitudod csúsztatni a helyéről az egész foglalatot. Vagy ha van nagyon vékony lemezed, hitelkártyád akkor a kapcsoló mellett kétoldalt betolva, ezt a két rugós lemezt vissza tudod tolni a kapcsolóba és így kitudod húzni a helyéről az egész kapcsolót.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

http://rajongoioldal.hu/calibra/egyedi/?oldal=119 :icon1:

alvázszám alapján ki ír minden infót ECAT24.com

COVER,FLOOR INNER,STANDARD
EXTERIOR PAINT,SEE MODEL CATALOGUE FOREWORD PAINT CHART
INTERIOR-BLACK
BODY INTERIOR TRIM-BLACK
DOOR PANEL TRIM,BLACK
ELECTRICALLY OPERATED WINDOWS,FRONT
FRONT SEAT,LH,HEIGHT ADJUSTER,MANUAL
FOR DRIVER AIR BAG
FOR PASSENGER AIR BAG
FRONT SEAT,ADJUSTABLE BACK
HEAD RESTRAINT,REAR,CLOTH,FULL
DOOR LOCK,WITH REMOTE CONTROL
HEAD RESTRAINT,FRONT,CLOTH,FULL
HEAD RESTRAINT,REAR,CLOTH,CENTER
FOR INSTRUMENT WITH BLACK DIALS
USED WITH CHROME INNER DOOR HANDLES
HEATER,REAR COMPARTMENT
AIR CONDITIONING
FOR HUNGARY
MIRROR,ELECTRIC AND HEATED,RH-LH
HOUSING
4 BOLT WHEEL FIXING
AXLE RATIO 3.94
ABS
ALTERNATOR,100AMP
LEFT HAND DRIVE
Z14XEP[LJ2] PETROL ENGINE
MANUAL TRANSMISSION,5 SPEED,SPORTY
USED WITH MANUAL TRANSMISSION
STEERING WHEEL,DELUXE
FOR TILTING STEERING COLUMN
POWER STEERING, NON-VARIABLE RATIO
EQUIPMENT,EUROPEAN UNION
EMISSION,EEC 05
LOCAL GM OF EUROPE OHI
WHEEL AND TYRE,SPARE
TRIM,ORLEANS/MALTA
WHEEL,ROAD,STEEL,6JX15
TYRES,195/60 R 15-88H
TRIM PANEL,INNER,MALTA
BATTERY,55AH
HORN,FANFARE
ANTENA SHORT,ROOF,RADIO
SPEAKER,DOORS,2
PROTECTION WAX
MOUNTING PROVISION,RADIO,EXCEPT CAR TELEPHONE
LETTERING,LATERAL,DELETE
ADDITIONAL PARTS,RADIO INSTALLATION
FOR 433 MHZ FREQUENCY
SENSOR,RESTRAINT SYSTEM,LH

innen melyik lesz az?

Link to comment
Megosztás:

COVER,FLOOR INNER,STANDARD
EXTERIOR PAINT,SEE MODEL CATALOGUE FOREWORD PAINT CHART
INTERIOR-BLACK
BODY INTERIOR TRIM-BLACK
DOOR PANEL TRIM,BLACK
ELECTRICALLY OPERATED WINDOWS,FRONT
FRONT SEAT,LH,HEIGHT ADJUSTER,MANUAL
FOR DRIVER AIR BAG
FOR PASSENGER AIR BAG
FRONT SEAT,ADJUSTABLE BACK
HEAD RESTRAINT,REAR,CLOTH,FULL
DOOR LOCK,WITH REMOTE CONTROL
HEAD RESTRAINT,FRONT,CLOTH,FULL
HEAD RESTRAINT,REAR,CLOTH,CENTER
FOR INSTRUMENT WITH BLACK DIALS
USED WITH CHROME INNER DOOR HANDLES
HEATER,REAR COMPARTMENT
AIR CONDITIONING
FOR HUNGARY
MIRROR,ELECTRIC AND HEATED,RH-LH
HOUSING
4 BOLT WHEEL FIXING
AXLE RATIO 3.94
ABS
ALTERNATOR,100AMP
LEFT HAND DRIVE
Z14XEP[LJ2] PETROL ENGINE
MANUAL TRANSMISSION,5 SPEED,SPORTY
USED WITH MANUAL TRANSMISSION
STEERING WHEEL,DELUXE
FOR TILTING STEERING COLUMN
POWER STEERING, NON-VARIABLE RATIO
EQUIPMENT,EUROPEAN UNION
EMISSION,EEC 05
LOCAL GM OF EUROPE OHI
WHEEL AND TYRE,SPARE
TRIM,ORLEANS/MALTA
WHEEL,ROAD,STEEL,6JX15
TYRES,195/60 R 15-88H
TRIM PANEL,INNER,MALTA
BATTERY,55AH
HORN,FANFARE
ANTENA SHORT,ROOF,RADIO
SPEAKER,DOORS,2
PROTECTION WAX
MOUNTING PROVISION,RADIO,EXCEPT CAR TELEPHONE
LETTERING,LATERAL,DELETE
ADDITIONAL PARTS,RADIO INSTALLATION
FOR 433 MHZ FREQUENCY
SENSOR,RESTRAINT SYSTEM,LH

innen melyik lesz az?

3,94 a végáttétel,szerintem c,mivel sporty

Módosítva : csicsó
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

wakond, on 06 May 2015 - 5:21 PM, said:

COVER,FLOOR INNER,STANDARD
EXTERIOR PAINT,SEE MODEL CATALOGUE FOREWORD PAINT CHART
INTERIOR-BLACK
BODY INTERIOR TRIM-BLACK
DOOR PANEL TRIM,BLACK
ELECTRICALLY OPERATED WINDOWS,FRONT
FRONT SEAT,LH,HEIGHT ADJUSTER,MANUAL
FOR DRIVER AIR BAG
FOR PASSENGER AIR BAG
FRONT SEAT,ADJUSTABLE BACK
HEAD RESTRAINT,REAR,CLOTH,FULL
DOOR LOCK,WITH REMOTE CONTROL
HEAD RESTRAINT,FRONT,CLOTH,FULL
HEAD RESTRAINT,REAR,CLOTH,CENTER
FOR INSTRUMENT WITH BLACK DIALS
USED WITH CHROME INNER DOOR HANDLES
HEATER,REAR COMPARTMENT
AIR CONDITIONING
FOR HUNGARY
MIRROR,ELECTRIC AND HEATED,RH-LH
HOUSING
4 BOLT WHEEL FIXING
AXLE RATIO 3.94
ABS
ALTERNATOR,100AMP
LEFT HAND DRIVE
Z14XEP[LJ2] PETROL ENGINE
MANUAL TRANSMISSION,5 SPEED,SPORTY
USED WITH MANUAL TRANSMISSION
STEERING WHEEL,DELUXE
FOR TILTING STEERING COLUMN
POWER STEERING, NON-VARIABLE RATIO
EQUIPMENT,EUROPEAN UNION
EMISSION,EEC 05
LOCAL GM OF EUROPE OHI
WHEEL AND TYRE,SPARE
TRIM,ORLEANS/MALTA
WHEEL,ROAD,STEEL,6JX15
TYRES,195/60 R 15-88H
TRIM PANEL,INNER,MALTA
BATTERY,55AH
HORN,FANFARE
ANTENA SHORT,ROOF,RADIO
SPEAKER,DOORS,2
PROTECTION WAX
MOUNTING PROVISION,RADIO,EXCEPT CAR TELEPHONE
LETTERING,LATERAL,DELETE
ADDITIONAL PARTS,RADIO INSTALLATION
FOR 433 MHZ FREQUENCY
SENSOR,RESTRAINT SYSTEM,LH

innen melyik lesz az?

Nem írja a kódot nálad. Az enyémnél ott van:

MANUAL TRANSMISSION,5 SPEED,F23 TYPE
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

csak azért kérdeztem, mert meg szeretném rendelni az e-bay-es kulissza felújító készletet.

az viszont az eladó szerint F23-as váltóhoz való.

bár nem tudom, hogy mi köze hozzá (kulissza)?

mármint a váltó típusszámának? vagy lényeges különbségek vannak?

Link to comment
Megosztás:

csak azért kérdeztem, mert meg szeretném rendelni az e-bay-es kulissza felújító készletet.

az viszont az eladó szerint F23-as váltóhoz való.

bár nem tudom, hogy mi köze hozzá (kulissza)?

mármint a váltó típusszámának? vagy lényeges különbségek vannak?

Neked rudazatos a váltód, az f23 pedig bowdenes.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ez lehet hogy segít a hibakeresésben: http://kacsa-ignis.hu/vkapcs/

Kiszedés, belső világítás és helyzetjelző állásba kapcsolod, alulról egy hegyes csavarhúzóval alá nyúlsz és ki tudod akasztani a tekerőt. Akkor kétoldalt látni fogsz vájatot, ott tartja két rugós lemez a helyén. Azt egyszerre két csavarhúzóval kiakasztva kitudod csúsztatni a helyéről az egész foglalatot. Vagy ha van nagyon vékony lemezed, hitelkártyád akkor a kapcsoló mellett kétoldalt betolva, ezt a két rugós lemezt vissza tudod tolni a kapcsolóba és így kitudod húzni a helyéről az egész kapcsolót.

Köszönöm Fórumlakó! Megpróbálom kiszedni. Az enyém most kontakthibás mert mozgatni ütögetni kell , hogy működjön. Gondolom nem lehet javítani tehát vehetek másikat.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm Fórumlakó! Megpróbálom kiszedni. Az enyém most kontakthibás mert mozgatni ütögetni kell , hogy működjön. Gondolom nem lehet javítani tehát vehetek másikat.

Ha a leírás alapján szétszeded majd a kapcsolót akkor látod mi lehet vele a gond. Lehet hogy egy kis tisztítás segít majd neki, de lehet hogy valóban nem tudod majd javítani. A foglalat csatlakozásait is nézd majd át.

Módosítva : kobraCode
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát, nincs vége a történetnek, eddig mintha ez nem így működött volna: reggeli hideg indítást követően pár (~10) másodperc múlva a szervó elindul pedig nem is érek a kormányhoz (de pont ua hangot adja ki). Tegnap reggel ezen hang megjelenésekor állt le a motor... Nem úgy emlékszem, hogy ez eddig is így volt...

Szevasztok!

A mai reggelt a régi/jól bevált akkumulátoros sziaknál kezdtem. Tekintettel arra hogy alig 500m, így lényegében hideg állapotban tudott vizsgálódni. Hozta a nem kis kütyüjét és méregetett mindent, a tesztgépe indítást is szimulált terheléssel és a következőket mondta: kezd öregedni, de komolyabb baja nincs, illetve de van. 92%-os töltöttségű az akksi, de ennek indításkor 60%-át tudja csak leadni. A sok városi indítástól és rövid utaktól ez alá tud menni és ez már lehet kevés (egyébként 11V-ot mért szimuláció közben). Az általam vázolt hibákhoz nem igazán ért (ABS hidegindításkori bevillogása és a szervó felsírása), így nem állítja hogy ez megoldja a gondot. Azt csak jósolni tudja, hogy meddig megy ez az akksi, szerinte töltögethetem de megjavulni nem fog és egy hosszabb nyári út plusz töltés nélkül pár este lehet gondban leszek. Lehet hogy ma cellazárlat lesz, lehet hogy novemberben, lehet h jövő augusztusban, ezt senki nem tudja.

Aki nálam jobban ért ehhez a kérdéshez, az osztja a véleményét?

Van Bosch Silver-t, Varta Black-et (26 körül), de Ő 30 éve forgalmaz Lengyel, Szlovák, Szlovén akksikat (az egyik állítólag Varta leányvállalat), és ár-értékben erősen tudja javasolni. Közel 30%-kal olcsóbb ua paraméterű ilyen akksi (16-18 körül), ua a garancia, és szerinte max annyi a differencia, hogy ezt 5 év múlva cserélni kell míg a Varta-t mondjuk (egyéb prémiumot) mondjuk 6-7 év (ideális esetben). Ez nem szent írás, lehet több vagy kevesebb akármelyik esetében, de azon se lepődne meg (mint már sokszor tapasztata), hogy a prémium hamarabb kidőlt...

Szerintetek?

Lehet hogy holnap vagy jövő hét elején megyek vissza akksit venni... Remélem ez megoldja a mostani nekem nem tetsző dolgokat vagy fölöslegesen dobom ki a pénzt erre?

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

T Janó32!

"... +3000 Posta ..."

Futárköltségeink:
Cégünk súly alapú szállítási költségekkel dolgozik.
Az árak településtől függetlenül állandóak. (Csak Magyarországon belülre szállítunk)

1kg-ig 1.650Ft
3kg-ig 1.850Ft
5kg-ig 2.000Ft
10kg-ig 2.450Ft

20kg-ig 2.850Ft

"... a garancia feltétele ..."

Nincs ilyen feltétel.

Idézet:

A jótállási igény kizárólag a vásárláskor kitöltött jótállási jeggyel, az eladási bizonylattal, ... hibamegállapító jegyzőkönyvvel érvényesíthető.

Bosch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosítva : mantec
Link to comment
Megosztás:

Habár nekem Z14XE, de ugyanezeket produkálja (a fulladást és erőtlenséget leszámítva), csütörtökön viszem megnézetni, meglátjuk mit mond rá a szakember. Nekem csak nagyon kicsi gázpedál állásnál jön elő a hiba.

Azt mondta nekem a szakember (Weszi), hogy szorul a szelep és az a probléma, első körben azt javasolta, hogy 5000-es fordulaton autózzak vele 30-40 km-t, hátha az segít. Mondjuk nekem néha, 6-7 óra állás után puffogva jár. Erre mondta, hogy ez tipikusan szelepszorulás.

A rángatást nem tudom, hogy összefügg e vele, majd kiderül, ha megjárattam a kocsit. Ha nem segít, akkor hengerfej le...majd egyszer.

Link to comment
Megosztás:

T Janó32!

"... +3000 Posta ..."

Futárköltségeink:

Cégünk súly alapú szállítási költségekkel dolgozik.

Az árak településtől függetlenül állandóak. (Csak Magyarországon belülre szállítunk)

1kg-ig 1.650Ft
3kg-ig 1.850Ft

5kg-ig 2.000Ft

10kg-ig 2.450Ft

20kg-ig 2.850Ft

"... a garancia feltétele ..."

Nincs ilyen feltétel.

Idézet:

A jótállási igény kizárólag a vásárláskor kitöltött jótállási jeggyel, az eladási bizonylattal, ... hibamegállapító jegyzőkönyvvel érvényesíthető.

Bosch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Azt mondta nekem a szakember (Weszi), hogy szorul a szelep és az a probléma, első körben azt javasolta, hogy 5000-es fordulaton autózzak vele 30-40 km-t, hátha az segít. Mondjuk nekem néha, 6-7 óra állás után puffogva jár. Erre mondta, hogy ez tipikusan szelepszorulás.

A rángatást nem tudom, hogy összefügg e vele, majd kiderül, ha megjárattam a kocsit. Ha nem segít, akkor hengerfej le...majd egyszer.

Nem akarlak elkeseríteni, de előző Astra-m (1.6 8v) pontosan ezt csinálta, azóta is rettegek ettől a hibától. Semmi nem segített, hengerfej felújítás (csere) lett belőle. Elvileg elég lenne csak az adott szelepet rendbe tenni, de ezt nagyon nem ajánlották, mivel ha már szét van szedve, akkor érdemes rendbe tenni, metr ha 1 év múlva a másik megszorul, akkor megint nagyon zsebbe kell nyúlni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.