Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Lenne hozzátok egy kérdésem.

Van egy 2001 évjáratú 1.4 opel astra G személy autóm.Az első indításnál minden pöcre indul, rendben is megy az autó, ameddig nem állítom le.Leállítás után nem tudom újra indítani,felvillan a műszerfal világítás, de nem történik semmi várok 2-3 órát és újra indul pöcre indul minden.

Valakinek valami ötlet esetleg?

Előre is köszi.

Elküldve

Egyéb kísérő jelenség a melegen indításnál? Önindító teker vagy ilyesmi?

Elsőre nekem a saját Calibrás esetem ugrott be, ugyanezekkel a tünetekkel (melegen nem indult, de ha vártam 1-2 órát akkor igen), ott az volt a gond hogy csapágyas volt az önindító, és melegen megszorult, ezért nem tudott elfordulni, de ha visszahűlt akkor rendben működött. Önindító csere megoldotta.

  • Like 1
Elküldve (edited)

T mantec!

"... Product Data Sheet ..."

Ok, így jóindulattal elfogadható, de a mezei júzer ezt honnan tudja? Nem voltál egyértelmű. A hivatkozott oldalon szó sincs PDS-ről. Talán ha kiírtad volna, hogy termék adat lapján, esetleg technikai adatlapján, ahogy ott szerepel... :)

Módosítva : retfirD
Elküldve (edited)

T mantec!

"... Product Data Sheet ..."

Ok, így jóindulattal elfogadható, de a mezei júzer ezt honnan tudja? Nem voltál egyértelmű. A hivatkozott oldalon szó sincs PDS-ről. Talán ha kiírtad volna, hogy termék adat lapján, esetleg technikai adatlapján, ahogy ott szerepel... :)

Módosítva : retfirD
Elküldve

T outsider!

"... Titanium Fst ..."

Ha arról, akkor azokat a szavakat kell használni.

A Titanium Fst a BP konszern Castrol márkanéven forgalmazott, jelenleg gyártásban lévő terméksora.

A konkrét termék megnevezése Castrol Edge Titanium Fst 0W-30.

Nem tévesztendő össze a már gyártásban nem lévő, de még a piacon jelen lévő Castrol Edge Fst 0W-30-cal.

Amely semmilyen GM (Opel) gyártóművi követelményt nem teljesít.

A FilterABC egyébként egy nagyon korrekt webshop.

Most rendeltem tőlük másodjára.

Hétfő éjjel megrendeltem, kedden visszaigazolták, utaltam, és ma már itt van a cucc a postán.

A termék pedig garantáltan eredeti (hologramos címke, Castrolos zárókupak + zárócsík, zárófólia).

A megfelelő jóváhagyásokról pedig a gyártó honlapján érdemes tájékozódni!

Csak és kizárólag.

De a Titanium az csak egy megnevezés nem?

Mert nekem tegnap úgy kutattak elő Edge Titanium Fst 5w40et, mert csak Edge Fst van nekik. Vagy előbb kiszorják a Titanium nélküli olajokat?

A titanium FST az a legújabb verzió.

Figyelni kell, mert webshopokban néha nem kezelik külön, meg össze vissza keverik...

Én a múltkor inkább felhívtam egy boltot, megkérdeztem, most akkor melyik verziójuk van konkrétan, mert a leírás titaniumos volt, a megnevezés sima egde, képen meg megint más volt.

Aztán kiderült, hogy az is még a rég(ebb)i zöld címkés sima edge... (aminek egyébként nem volt jóváhagyása)

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

az normális hogy jön egy szelep (?) kopogás szerű hang a motorból, főleg pirosnál veszem észre. egy nőnek fel sem tűnne, nem hangos. a fordulatszámmal arányos a frekvenciája.alapjáraton mpként kb 2-t koppan. ha haladok nem veszem észre vagy csak nem hallani.

üdv,

Elküldve

Sziasztok!

az normális hogy jön egy szelep (?) kopogás szerű hang a motorból, főleg pirosnál veszem észre. egy nőnek fel sem tűnne, nem hangos. a fordulatszámmal arányos a frekvenciája.alapjáraton mpként kb 2-t koppan. ha haladok nem veszem észre vagy csak nem hallani.

üdv,

Ha a tankszellőztető szelepet hallod, akkor az üzemszerű. Kinyitod a géptetőt és a légszűrőház felett helyezkedik el.

Elküldve

T retfirD!

"... mezei júzer ezt honnan tudja? ..."

Mezei júzer kérdezzen, mielőtt butaságot ír.

"... A hivatkozott oldalon szó sincs PDS-ről ..."

Ezt nem is állította senki.

Aki nem tudja, hogy mi a PDS, MSDS, - és lusta használni a google-t - az így jár.

Elküldve

Ha a tankszellőztető szelepet hallod, akkor az üzemszerű. Kinyitod a géptetőt és a légszűrőház felett helyezkedik el.

valószínűleg igazad van ezt már más márkájú kocsinál is benéztem :D

Elküldve

Ha a tankszellőztető szelepet hallod, akkor az üzemszerű. Kinyitod a géptetőt és a légszűrőház felett helyezkedik el.

Ezt a kopogó hangot én is megfigyeltem, tényleg zavaró. (kb, 100 e. km után)

Ha valóban a tankszellőztető szelep okozza, javítható-e, csökkenthető a zaj, "megéri-e" foglalkozni vele?

Köszönöm a választ...

Elküldve

Ezt a kopogó hangot én is megfigyeltem, tényleg zavaró. (kb, 100 e. km után)

Ha valóban a tankszellőztető szelep okozza, javítható-e, csökkenthető a zaj, "megéri-e" foglalkozni vele?

Köszönöm a választ...

Volt itt valaki aki betekerte szivaccsal.

Engem nem zavar!

Elküldve

Egyéb kísérő jelenség a melegen indításnál? Önindító teker vagy ilyesmi?

Elsőre nekem a saját Calibrás esetem ugrott be, ugyanezekkel a tünetekkel (melegen nem indult, de ha vártam 1-2 órát akkor igen), ott az volt a gond hogy csapágyas volt az önindító, és melegen megszorult, ezért nem tudott elfordulni, de ha visszahűlt akkor rendben működött. Önindító csere megoldotta.

Szia!Nincs más jelenség elfordítom a kulcsot és a műszerfal világításon kívül semmi.Lehet hogy az önindítóban a bendix vagy a szénkefe ment tönkre?Én még ezekre tudok gondolni.véleményed.

Elküldve

T retfirD!

"... mezei júzer ezt honnan tudja? ..."

Mezei júzer kérdezzen, mielőtt butaságot ír.

"... A hivatkozott oldalon szó sincs PDS-ről ..."

Ezt nem is állította senki.

Aki nem tudja, hogy mi a PDS, MSDS, - és lusta használni a google-t - az így jár.

T mantec!

Legyen neked igazad.

Elküldve

Sziasztok. Olajszintet mindig írja nekem a kis lelkem, pedig a pálcán egy csík hiányzik. Merre találom ezt az olajszintérzékelő szerkezetet? Megnézném először a csatlakozóit, nem rendelek egyből másikat, mint hűtőfolyadékszintjelzőt, és azóta is írja mindig.

Elküldve

Sziasztok. Olajszintet mindig írja nekem a kis lelkem, pedig a pálcán egy csík hiányzik. Merre találom ezt az olajszintérzékelő szerkezetet? Megnézném először a csatlakozóit, nem rendelek egyből másikat, mint hűtőfolyadékszintjelzőt, és azóta is írja mindig.

Azt nem tudom hogy az olaj szint érzékelő vagy a nyomás érzékelő ugyan az e de ha igen akkor az szemben állva a motorral bal oldalon a tűzfal felől van. A szervótartály felé keresd, jobban csak aknáról lehet hozzáférni felülről kevés a hely.

Ja és ez mind Z14XE, de talán nálad is ott van.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

A problémám a következő: adott a gyári központi zár és a távirányítós kulcs. Új elem van a kulcsban, feltanítom ahogy kell és pár nap múlva nyitnám a kocsit, elkezd hosszan világítani a piros kis led majd egy pár ilyen alkalom után elfelejti a programot és nem nyitja/zárja a kocsit csak ha újra feltanítom. Majd az egész kezdődik elölről... Valakinek valami ötlet, hogy mi lehet a gond?

A másik: míg be nem melegszik a motor, pirosnál a fordulatszám leesik 800 alá és ott nyöszörög, nem fullad le de nem is tartja a 800-at, ötlet?

Elküldve

Sziasztok!

A problémám a következő: adott a gyári központi zár és a távirányítós kulcs. Új elem van a kulcsban, feltanítom ahogy kell és pár nap múlva nyitnám a kocsit, elkezd hosszan világítani a piros kis led majd egy pár ilyen alkalom után elfelejti a programot és nem nyitja/zárja a kocsit csak ha újra feltanítom. Majd az egész kezdődik elölről... Valakinek valami ötlet, hogy mi lehet a gond?

A másik: míg be nem melegszik a motor, pirosnál a fordulatszám leesik 800 alá és ott nyöszörög, nem fullad le de nem is tartja a 800-at, ötlet?

elem tarto forrasztás a megoldás valszeg.

Elküldve

elem tarto forrasztás a megoldás valszeg.

Átnéztem minden hibalehetőséget, kimértem mindent, köztük az érintkezéseket is és minden jó.

Elküldve (edited)

Átnéztem minden hibalehetőséget, kimértem mindent, köztük az érintkezéseket is és minden jó.

én már jártam "új" elemmel ugyan így ami kb. 2 hétig bírta, dobozos asszem varta vagy duracell volt!

utána mikor legközelebb vettem, megnéztem a gyártási évet és, hogy

meddig jó. minél tovább jó annál korábbi gyártású az elem.

mondjuk ha most vennék egyet és 2 lehetőség lenne:

best before: 2016

vagy 2018

azonnal a 2018-ast venném meg.

csak egy ötlet, hátha ez a baja.

Módosítva : wakond
Elküldve

én már jártam "új" elemmel ugyan így ami kb. 2 hétig bírta, dobozos asszem varta vagy duracell volt!

utána mikor legközelebb vettem, megnéztem a gyártási évet és, hogy

meddig jó. minél tovább jó annál korábbi gyártású az elem.

mondjuk ha most vennék egyet és 2 lehetőség lenne:

best before: 2016

vagy 2018

azonnal a 2018-ast venném meg.

csak egy ötlet, hátha ez a baja.

Nekem is ezt csinálja már vagy fél éve, szétszedtem teljesen, a gomboknál ilyen sürü, sárgás olajszerü folyadék volt, ilyennel már találkoztam tv, dvd...távirányitókban, szépen megtakaritottam, ahol ugy láttam beleforrasztottam, de még mindig elfelejti.

Elküldve

Sziasztok!

A problémám a következő: adott a gyári központi zár és a távirányítós kulcs. Új elem van a kulcsban, feltanítom ahogy kell és pár nap múlva nyitnám a kocsit, elkezd hosszan világítani a piros kis led majd egy pár ilyen alkalom után elfelejti a programot és nem nyitja/zárja a kocsit csak ha újra feltanítom. Majd az egész kezdődik elölről... Valakinek valami ötlet, hogy mi lehet a gond?

A másik: míg be nem melegszik a motor, pirosnál a fordulatszám leesik 800 alá és ott nyöszörög, nem fullad le de nem is tartja a 800-at, ötlet?

Hidegen 1000-1100 körül kéne lenni a fordulatnak.

Esetleg valami hőmérséklet jeladó?

Fojtószelep takarítás, légtömegmérő takarítás...

Ilyesmivel lehet próbálkozni...

Elküldve

Látom de ez egyenes, nekem könyök kell! Amit linkeltem! z14xe motorkód! Azért köszi! :)

Szia!

Én gyártattam rozsdamentesből az öcsém autójára.

El volt törve és valami ragasztóval volt oda ragasztva.

Megkeresem a rajzot a hétvégén, ha még nem késő.

Szerintem megvan valahol.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.