Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Azért zavarnálak titeket, mert ma az astrám(1.7ytd 2004.8 hó) azt csinálta hogy menet közben felkapcsolt az abs visszajelző lámpája és úgy is marad még le nem állítottam az autót. Miután ujra elindítottam az autót az ellenőrzés után elaludt a visszajelző viszont 2-3 km után megint felkapcsolt ez volt reggel. Délután elindítottam mentem vele 40km-t és semmi jele az abs hibának szerintetek mi lehetett a problémája?

Link to comment
Megosztás:

20150124_113146_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Januárban töltöttem fel eddig, tegnap pedig már a tartály felénél volt a szint a perforálásnál. A hűtővíz nem olajos, hengerfej kizárva, olajszint állandó, semmi hab, semmi nyoma víznek, de valahova eltűnik, csöveken egyelőre nem láttam folyást. Van valami tipikus hiba esetleg, hogy melyik cső szokott elérni a legkorábban, vagy vigyem nyomáspróbára?

(Hűtéssel semmi gond, a fűtést szinte folyamatosan 1-es, néha 2-es fokozaton megy, ha esetleg ez befolyásolna valamit, bár kétlem.)

Nekem a hűtőm a menetirány szerinti bal oldalon könnyezik. Néha utántöltök a tartályba, de addig nem cserélek hűtőt amíg nem fogy jobban.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Múlt hónapban volt az autó műszaki vizsgán, de gondolom ilyenkor nincs diagnosztika mert kiderült volna (talán). Az általad leírt hibajelenséget tavaly produkálta, azóta sem egész a hét végéig. Most azonban lett hibakód.

Szabad megkérdeznem milyen árfekvésű egy ilyen Bosch érzékelő?

10-20 között, webáruházban nézd meg,

cromax vagy bárdi vagy valami normálisabb hely. De tényleg ne vegyél olcsót a gyári is bosch!

Hali. Kéziféket nagyon nehezen lehet felhúzni. Már masodik kattanás után neki kell feszülni, de ha teljesen fel van húzva sem tartja meg emelkedőn. Az ősszel nézték meg a fékpofákat gumicserénél, akkor azt mondták pocsékolás lenne kicserélni, mert még jók. Idén télen el is maradt a kézifékes forgolózás :D Mihez kezdjek vele, hogy normálisan 'múkodjon'?

Én az ilyen dolgok miatt nem húzom be parkolásnál, de ezt már a fórumtársakkal kibeszéltük és egyedül maradtam ezzel a szokásommal????

Tényleg csak a csere segít, 8-14 között láttam mert én meg tárcsaféket szeretnék hátra ahhoz meg cserélni kell.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

20150124_113146_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Januárban töltöttem fel eddig, tegnap pedig már a tartály felénél volt a szint a perforálásnál. A hűtővíz nem olajos, hengerfej kizárva, olajszint állandó, semmi hab, semmi nyoma víznek, de valahova eltűnik, csöveken egyelőre nem láttam folyást. Van valami tipikus hiba esetleg, hogy melyik cső szokott elérni a legkorábban, vagy vigyem nyomáspróbára?

(Hűtéssel semmi gond, a fűtést szinte folyamatosan 1-es, néha 2-es fokozaton megy, ha esetleg ez befolyásolna valamit, bár kétlem.)

Én az év elején voltam nagy nyomozásban, mert nekem is nyom nélkül eltünt a vizem. Toltam bele piros ételfestéket és nagy nehezen meglett a hiba. Ami a pillangóházra rámegy cső, az volt elfáradva a hajlításnál. Pont a szívó részre permetezte a vizet ami egyből el is párolgott, de szerencsére a festék ott maradt igy vettem észre. Egy komplett délelőttöm ráment mire meglett a rohadék, de nem adtam fel. :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10-20 között, webáruházban nézd meg,

cromax vagy bárdi vagy valami normálisabb hely. De tényleg ne vegyél olcsót a gyári is bosch!

Én az ilyen dolgok miatt nem húzom be parkolásnál, de ezt már a fórumtársakkal kibeszéltük és egyedül maradtam ezzel a szokásommal????

Tényleg csak a csere segít, 8-14 között láttam mert én meg tárcsaféket szeretnék hátra ahhoz meg cserélni kell.

Én még sohasem húztam be a kéziféket csak vizsgán.Ugyanígy vagyok a dudával meg az elakadásjelzővel is.Minek kell azt nyomkodni) Ilyenek miatt ne bukjon már el.

Link to comment
Megosztás:

Én az év elején voltam nagy nyomozásban, mert nekem is nyom nélkül eltünt a vizem. Toltam bele piros ételfestéket és nagy nehezen meglett a hiba. Ami a pillangóházra rámegy cső, az volt elfáradva a hajlításnál. Pont a szívó részre permetezte a vizet ami egyből el is párolgott, de szerencsére a festék ott maradt igy vettem észre. Egy komplett délelőttöm ráment mire meglett a rohadék, de nem adtam fel. :D

És utána leengedted az ételfestékes vizet? :D megnézem én is majd ott, épp a pillangóház körül láttam egy csövet ami kezd elfáradni, kívülről már látszik h repedezett, hétvégén nekiesek a hibakeresésnek, meg kell, hogy legyen, nehogy késő legyen.

Link to comment
Megosztás:

10-20 között, webáruházban nézd meg,

cromax vagy bárdi vagy valami normálisabb hely. De tényleg ne vegyél olcsót a gyári is bosch!

Bocsi, csacsi kérdés volt részemről, mert mint írtad én is meg tudtam volna nézni az árát. Engem a cserével együtt érdekelne az ára szervizben, majd kérek árajánlatot. Én nem állok neki , nem is tudom hol helyezkedik el ez a szenzor, benyalni sem akarom ezt a tételt ha esetleg mégsem ez a baja. Rakjanak rá inkább műszert, ki tudja miféle bánata van még (bár remélem semmi!). Használni meg csak azért akarom még mert most volt műszaki + szélvédő csere, egyelőre elég a kiadásokból. Majd jövő hónapban, úgyis esedékes az éves olajcsere...

köszi mégegyszer!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azért zavarnálak titeket, mert ma az astrám(1.7ytd 2004.8 hó) azt csinálta hogy menet közben felkapcsolt az abs visszajelző lámpája és úgy is marad még le nem állítottam az autót. Miután ujra elindítottam az autót az ellenőrzés után elaludt a visszajelző viszont 2-3 km után megint felkapcsolt ez volt reggel. Délután elindítottam mentem vele 40km-t és semmi jele az abs hibának szerintetek mi lehetett a problémája?

Azóta már többször bejött a hiba. Viszont nagyon össze visza, Gondol egyet indulás után 10-20mp el bejön a hiba, de van hogy nem jön be 20 km ig se.van hogy kormányzás vagy elindulás után jön be vagy volt már hogy bakkanóba mentem bele.

Van ötletetek hogy mi lehet a baj?

Link to comment
Megosztás:

Azóta már többször bejött a hiba. Viszont nagyon össze visza, Gondol egyet indulás után 10-20mp el bejön a hiba, de van hogy nem jön be 20 km ig se.van hogy kormányzás vagy elindulás után jön be vagy volt már hogy bakkanóba mentem bele.

Van ötletetek hogy mi lehet a baj?

Nekem is ilyen, legtöbbször esőben felvillan, újraindítás után mintha mi se történt volna elmúlik. Én elvittem szerelőhöz, gépre dugta és a kiadta hogy a kerékcsapágyban az ABS jeladó a rossz, viszont amíg csak szakaszos a hiba (van hogy hónapokig elő sem jön) addig nem cseréltetem és ezt mondta is a szerelőm hogy addig nyugodtan lehet használni csak arra kell figyelni hogyha világít a hibajelzés akkor nincs ABS szoval nem rúgdossa a lábad hanem csúszik a kerék, ha majd folyamatosan fog világítani akkor kicseréltetem lehet először a kábelt, utána csak a kerékcsapágyat, azért gondolom van lényeges különbség árban és lehet csak kábel gond van. :) Én ennyit tudtam ehhez hozzáfűzni :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ilyen, legtöbbször esőben felvillan, újraindítás után mintha mi se történt volna elmúlik. Én elvittem szerelőhöz, gépre dugta és a kiadta hogy a kerékcsapágyban az ABS jeladó a rossz, viszont amíg csak szakaszos a hiba (van hogy hónapokig elő sem jön) addig nem cseréltetem és ezt mondta is a szerelőm hogy addig nyugodtan lehet használni csak arra kell figyelni hogyha világít a hibajelzés akkor nincs ABS szoval nem rúgdossa a lábad hanem csúszik a kerék, ha majd folyamatosan fog világítani akkor kicseréltetem lehet először a kábelt, utána csak a kerékcsapágyat, azért gondolom van lényeges különbség árban és lehet csak kábel gond van. :) Én ennyit tudtam ehhez hozzáfűzni :)

Én már érdeklődtem a kábel után, de utángyártottba nem lehet kapni állítólag, viszont azt mondta az autószerelő hogy ő úgy szokta megcsinálni hogy kiméri, hogy hol szakadt ott elvágja betoldja mert sima 2 eres kábel és vízálló zsugorcsővel bevonja.

Ha csapágy abban az az érdekes hogy múlt hónapban cseréltem ki újra a jobb oldali csapágyat. A szerelő megnézte a balost és mondta hogy azt is mostanság cserélték ki.

Na majd kiderül

üdv Tamás

Link to comment
Megosztás:

Én már érdeklődtem a kábel után, de utángyártottba nem lehet kapni állítólag, viszont azt mondta az autószerelő hogy ő úgy szokta megcsinálni hogy kiméri, hogy hol szakadt ott elvágja betoldja mert sima 2 eres kábel és vízálló zsugorcsővel bevonja.

Ha csapágy abban az az érdekes hogy múlt hónapban cseréltem ki újra a jobb oldali csapágyat. A szerelő megnézte a balost és mondta hogy azt is mostanság cserélték ki.

Na majd kiderül

üdv Tamás

Ha nem ő cserélte akkor nem tudhatja biztosra hogy most cserélték. Viszont ha azt mondta ki tudja mérni hogy rossz-e a kábel, akkor miért nem tette meg? úgy minden kétséged elmúlna hogy a kerékcsapágyakban a jeladókkal van a gond vagy csak kábel szakadás :)

Link to comment
Megosztás:

Hello, a viágítás kapcsolóm nem kapcsol tompítottat csak helyzetjelzőt. Cserélni kell a kapcsolót vagy lehet valahogy javítani? Mit javasoltok ha cserélni kell hol érdemes venni? A gyári új horror áron van...

SZét lehet szedni de csak óvatosan a rúgók miatt. Ha szétkaptad kontakt spré, ha ez se akkor csere. Nekem van egy működő csak ledet kell bele forrasztani.(első ködös kapcsoló nélküli). Vettem utángyártottat 12e-ért. Semmi gondom vele. Igaz a potikon kellett állítanom, hogy menjen a magasságállítás meg a fényerőállítás.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem ő cserélte akkor nem tudhatja biztosra hogy most cserélték. Viszont ha azt mondta ki tudja mérni hogy rossz-e a kábel, akkor miért nem tette meg? úgy minden kétséged elmúlna hogy a kerékcsapágyakban a jeladókkal van a gond vagy csak kábel szakadás :)

Igazad van nem tudja, de viszont az azért utal valamire hogy a csavarok amik felfogatják fényesek voltak a bal oldali csapágynál viszont amit kicseréltünk jobbos csapágyat az tiszta rozsda volt, azért mondta, hogy a balost is mostanság

cserélhették mert fényesek a csavarok, így értettem hogy mondta. A kábelt pedig a jobb oldaon mérte ki mivel oda írta a hibát a gép és ott is volt a csapágy csere meg is oldotta. A baloldallal nem is foglalkoztunk mert arra az oldalra nem hozott hibát

üdv Tamás

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy 5 ajtós g astra. Hol tudok hozzáférni az esővíz elvezetőhöz? Nagyon pici vízréteg mindig van a sofőrülés előtti gumiszőnyeg alatt. A másik gond hogy sejtésem szerint emiatt ilyen szép az anyósoldali alvázszámom.

52937_wp_20150307_14_26_59_pro_www.kepfe

Módosítva : trassher
Link to comment
Megosztás:

Reggelente indítás után hallok a motorból ütemes "szelephangot", azaz hallom a szelepeket és mellette ugyanezt a hangot, mintha műanyagot ütögetnének össze ugyanabban az ütemben (jobban nem tudom leírni). Ez mitől lehet? Az autó garázsban áll (fűtött), olajcsere rendszeresen (idén egy hónapja), gyári szűrővel olajjal (gm 5w-30). Levegőszűrő is cserélve. A gyertyákat mostanában fogom, jelenleg 56400 km van benne. Valami ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy 5 ajtós g astra. Hol tudok hozzáférni az esővíz elvezetőhöz? Nagyon pici vízréteg mindig van a sofőrülés előtti gumiszőnyeg alatt. A másik gond hogy sejtésem szerint emiatt ilyen szép az anyósoldali alvázszámom.

52937_wp_20150307_14_26_59_pro_www.kepfe

Fűtéskör nem ereszt? Klíma rendben?
Link to comment
Megosztás:

Reggelente indítás után hallok a motorból ütemes "szelephangot", azaz hallom a szelepeket és mellette ugyanezt a hangot, mintha műanyagot ütögetnének össze ugyanabban az ütemben (jobban nem tudom leírni). Ez mitől lehet? Az autó garázsban áll (fűtött), olajcsere rendszeresen (idén egy hónapja), gyári szűrővel olajjal (gm 5w-30). Levegőszűrő is cserélve. A gyertyákat mostanában fogom, jelenleg 56400 km van benne. Valami ötlet?

Hidrótőke? Ennél a típusnál jellemző. Enyémnek is van hangja indításnál. Most Magnatec C3 5w40 van benne de Titanium FST 5w30 fog belekerülni amint megkapom az olajat.

https://www.youtube.com/watch?v=qpg6KHkrITo

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nagyon sokat olvastam, hogy a termosztátházon lévő csonk ( könyök) letörik, és egyben lehet csak cserélni a termosztáttal.

Valaki tud rá megoldást? Ha nem akkor milyen márkájú termosztátot érdemes venni. Egy kis keresgélés után találtam egy ilyet:

https://www.apneumatika.hu/product/pneumatika/pneumatika-csatlakozok/muanyag_csati/tomlos-csatlakozok/59237:konyok-menetes-csatlakozo-kupos.html

Vélemény?

Igazából a WES 8 M 10x1 kellene méret szerint.

Módosítva : FRobi75
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nagyon sokat olvastam, hogy a termosztátházon lévő csonk ( könyök) letörik, és egyben lehet csak cserélni a termosztáttal.

Valaki tud rá megoldást? Ha nem akkor milyen márkájú termosztátot érdemes venni. Egy kis keresgélés után találtam egy ilyet:

https://www.apneumatika.hu/product/pneumatika/pneumatika-csatlakozok/muanyag_csati/tomlos-csatlakozok/59237:konyok-menetes-csatlakozo-kupos.html

Vélemény?

Igazából a WES 8 M 10x1 kellene méret szerint.

Lehet kapni bele csak csonkot. ;)

Nem az a gond, hogy csak a termosztáttal együtt lehet cserélni, hanem ha letörik, nem veszed észre, és megfőzöd a motorodat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.