Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok. Volt egy fotengely helyzet jelado hibakodom es vettem egy ujjat. Kicsereltem de a fordulat szam mero megsem mozdul meg ha inditozom. A masik gondom pedig hogy irtam tegnap a hutoviz fogyasarol. Hagytam a motrot uzemmelegre melegedni es elotte letoroltem egy keves habot az olajbeonto nyilas tetejerol. Jart a motor vagy 20 percig es nem jott vissza a capucino, de azt vettem eszre, hogy a hutobol tavozo cso is nagyon meleg es a kieggyenlito tartalyban levo viz is. A muszerfalon 90 fokot mutatott az ora, es kb 10 masodpercre bekapcsolt a ventillator. Nem tudom, hoigy normalis az, hogy a kimeno csoben is ennyire meleg a viz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is elnézést kérek, biztosan rossz helyre írom, de elkeveredtem itt a fórum útvesztőiben... ...A segítségeteket kérem.

Olvastam itt, hogy hogyan lehet a kormányon lévő duda gumit kicserélni, de nem találok helyet, ahonnan ezt be lehet szerezni.

A párom kocsijából egyszerűen kiesett, azóta sem találta meg és olyan csúnya a luk a kormányon...

Szeretnék neki venni egyet, de sehol sem találok. :(

Előre is köszönöm.

Módosítva : szekfizsolt
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Volt egy fotengely helyzet jelado hibakodom es vettem egy ujjat. Kicsereltem de a fordulat szam mero megsem mozdul meg ha inditozom. A masik gondom pedig hogy irtam tegnap a hutoviz fogyasarol. Hagytam a motrot uzemmelegre melegedni es elotte letoroltem egy keves habot az olajbeonto nyilas tetejerol. Jart a motor vagy 20 percig es nem jott vissza a capucino, de azt vettem eszre, hogy a hutobol tavozo cso is nagyon meleg es a kieggyenlito tartalyban levo viz is. A muszerfalon 90 fokot mutatott az ora, es kb 10 masodpercre bekapcsolt a ventillator. Nem tudom, hoigy normalis az, hogy a kimeno csoben is ennyire meleg a viz?

Teljesen normális, mivel még a menetszél sem hűtötte a motort. Amikor vízpumpát cserélnek (vagy teljes hűtőközeg cserénél is) a folyamat ez az eljárás (légtelenítés) része, a venti bekacsolásig hagyják ketyegni a motort. Egyébként szerintem a habosodás jelensége terhelés mellett jelentkezik, alapjárati járatásnál nem számottevő a kicsapódás.

Sziasztok!

Először is elnézést kérek, biztosan rossz helyre írom, de elkeveredtem itt a fórum útvesztőiben... ...A segítségeteket kérem.

Olvastam itt, hogy hogyan lehet a kormányon lévő duda gumit kicserélni, de nem találok helyet, ahonnan ezt be lehet szerezni.

A párom kocsijából egyszerűen kiesett, azóta sem találta meg és olyan csúnya a luk a kormányon...

Szeretnék neki venni egyet, de sehol sem találok. :(

Előre is köszönöm.

Olyanra mint a gyári nem lehet cserélni (tudtommal). Vagy utángyártott légzsákfedelet veszel vagy vannak erre szakosodott műhelyek akik mindkét gombot kicserélik (hogy egyforma legyen), de sajnos az (sem) lesz egészen olyan mint a gyári.

Módosítva : Morgó Medve
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Volt egy fotengely helyzet jelado hibakodom es vettem egy ujjat. Kicsereltem de a fordulat szam mero megsem mozdul meg ha inditozom. A masik gondom pedig hogy irtam tegnap a hutoviz fogyasarol. Hagytam a motrot uzemmelegre melegedni es elotte letoroltem egy keves habot az olajbeonto nyilas tetejerol. Jart a motor vagy 20 percig es nem jott vissza a capucino, de azt vettem eszre, hogy a hutobol tavozo cso is nagyon meleg es a kieggyenlito tartalyban levo viz is. A muszerfalon 90 fokot mutatott az ora, es kb 10 masodpercre bekapcsolt a ventillator. Nem tudom, hoigy normalis az, hogy a kimeno csoben is ennyire meleg a viz?

Kinyitott a termosztát,mivel a víz elérte a 92 fokot a motorban,megindult a körforgás a rendszerben.

a hűtőből távozó cső az az alsó,a felsőn jön be a hűtőbe miután nyitott a termosztát :icon1:

tehát minden ok

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is elnézést kérek, biztosan rossz helyre írom, de elkeveredtem itt a fórum útvesztőiben... ...A segítségeteket kérem.

Olvastam itt, hogy hogyan lehet a kormányon lévő duda gumit kicserélni, de nem találok helyet, ahonnan ezt be lehet szerezni.

A párom kocsijából egyszerűen kiesett, azóta sem találta meg és olyan csúnya a luk a kormányon...

Szeretnék neki venni egyet, de sehol sem találok. :(

Előre is köszönöm.

Heló

Menj fel a facebookra és ott keress eg ilyen nevű caoportot: opel alkatrészek adok-veszek

Itt keresd Horváth Sándort

Külön duda gombot nem, de légzsák burkolattal együtt árul 5500-ért

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is elnézést kérek, biztosan rossz helyre írom, de elkeveredtem itt a fórum útvesztőiben... ...A segítségeteket kérem.

Olvastam itt, hogy hogyan lehet a kormányon lévő duda gumit kicserélni, de nem találok helyet, ahonnan ezt be lehet szerezni.

A párom kocsijából egyszerűen kiesett, azóta sem találta meg és olyan csúnya a luk a kormányon...

Szeretnék neki venni egyet, de sehol sem találok. :(

Előre is köszönöm.

Itt a megoldás neked. Nem tudom foglalkozik e még vele a Varga József, de egy telefont megér megkérdezni.

Link to comment
Megosztás:

A hozzáállás... Létezik az az új autó vásárló, akit az alacsonyabb karbantartási igénnyel lehet csalogatni.

...de azalatt a 2 év alatt ha nincs szerencsénk szíjszakadáskor nagyon csúnya dolgok történnek!...én azt hittem valami

változás történt a motornál...

Link to comment
Megosztás:

Hellosztok kb 9 óra alatt mi merítheti le az akksimat? A furcsa az, hogy reggel beindult, de a műszak vége után délután már nem.

opel astra g caravan 2002 1.4 zx14e

Akármi, vagy annak ellenkezője... Ezt szerintem a monitor előtt nem lehet megmondani.

Lehet hogy semmi. Meg kell nézetni az akkut, hogy jó-e még. Az enyém mikor már kifeküdt, itthon még szépen elindult és kb. a harmadik helyről ahonnan el akartam indulni, már semmi.

Ha az akksi jó akkor meg meg kell nézetni milyen fogyasztó marad rajta. Bármi lemerítheti. Itthonról szerintem ez megmondhatatlan, Tesóm Swiftjét múltkor a belsőtér világítás szívta le.

Link to comment
Megosztás:

Hellosztok kb 9 óra alatt mi merítheti le az akksimat? A furcsa az, hogy reggel beindult, de a műszak vége után délután már nem.

opel astra g caravan 2002 1.4 zx14e

Hi. A lemerült akksimat szervízbe vitték ott a teszter gép azt írta, hogy jó. Most a kölcsön akksi merült le kb 1 heti használat után, naponta kb. fél órát használom

Anno nekem oxidáció miatt testhibás lett a csomagtér világítás kapcsolója. Nagy lendülettel szétkap, megtisztít, átfúj, összerak, boldogság (újra világít). Igen ám, csak azt nem néztük, hogy valamit nem jól raktunk össze és világított akkor is ha le volt csukva. No, ez szépen leszívogatta az akksit amíg meg nem találtuk a ludast...

Link to comment
Megosztás:

Anno nekem oxidáció miatt testhibás lett a csomagtér világítás kapcsolója. Nagy lendülettel szétkap, megtisztít, átfúj, összerak, boldogság (újra világít). Igen ám, csak azt nem néztük, hogy valamit nem jól raktunk össze és világított akkor is ha le volt csukva. No, ez szépen leszívogatta az akksit amíg meg nem találtuk a ludast...

Nekem ugyanez csak a kesztyűtartóban. Világított ha kell hanem! Most ledes! betettem telefont videófelvétel bekapcs, és csukogattam. Videót visszanéztem folyamatosan világított.... Ugyanezt kipróbáltam utána csomagtérben is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám lenne hogy fékezésnél vagy kicsit nagyobb gázadásnál kottyanást érzek a kormányon,ritkán a pedálokon.

Tudnátok valami tippet adni?Most volt a kocsi műszakin 1 hónapja s csak a bal első gömbfejet cseréltették.

Köszi.

Módosítva : zuborka
Link to comment
Megosztás:

zolikaDB, on 25 Feb 2015 - 1:16 PM, said:

Üdv mindenki!

Segítséget szeretnék kérni! Vezetés közben a kormány irányából, vagyis bal oldali tájékról jön egy sziszegő hang. Mint amikor valami leereszt. A menetzajtól annyira nem feltűnő. Végig hallom, amíg jár a motor.

Amikor megállok, leállítom a motort, még hallom egy pillanatig és szépen befejezi. De nem érzem sehonnan, h fújna valami, és szaga sincs.

Javasoltak olyat, h talán vákumcső? Z14XE motoron hol találom, hogy ellenőrizni tudjam?

Köszönöm előre is!

Indítsd el alapjáraton, és hallgatózz a motortérben. Nekem a szívócsonknál van két vákumcsatlakozás, az egyik csak tartalék lehet, mert le volt zárva egy gumisapkával. Azt elhagytam, akkor nekem is így sziszegett. Nálam az olajszűrő környékén van, de a tiédet nem ismerem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!! Szeretném a segítségeteket kérni, gyertyát szeretnék cserélni x14xe motorkódú autómba, csak nem tudom milyen kulccsal és hogy kellene ezt végrehajtanom, esetleg valaki tudna nekem útbaigazítást adni??? És milyen gyertyát vegyek? Honnan? köszi előre is a segítségeteket!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy roppant idegesítő problémával fordulnék hozzátok. A jobb hátsó helyzetjelzőm nem működik :icon7: A féklámpa rendben van.

Biztosíték oké, izzócsere megvolt a hiba maradt :brooding: Már nincs ötletem mi lehet a probléma. A rendőrök már többször megállítottak miatta de már unom az állandó magyarázkodást. Esetleg valaki tudna segíteni nekem?

Lui :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!! Szeretném a segítségeteket kérni, gyertyát szeretnék cserélni x14xe motorkódú autómba, csak nem tudom milyen kulccsal és hogy kellene ezt végrehajtanom, esetleg valaki tudna nekem útbaigazítást adni??? És milyen gyertyát vegyek? Honnan? köszi előre is a segítségeteket!!

Gyertyából gyárit vegyél.

Nem nagy dolog a csere.

Lekapod a burkolatot, a trafóhidat ki, majd asszem 16-os gyertyakulcsal ki tudod csavarni a gyetyákat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy roppant idegesítő problémával fordulnék hozzátok. A jobb hátsó helyzetjelzőm nem működik :icon7: A féklámpa rendben van.

Biztosíték oké, izzócsere megvolt a hiba maradt :brooding: Már nincs ötletem mi lehet a probléma. A rendőrök már többször megállítottak miatta de már unom az állandó magyarázkodást. Esetleg valaki tudna segíteni nekem?

Lui :hiya:

Izzó foglalatot nézted? Érintkezői tiszták és érintkeznek az izzóval?

Link to comment
Megosztás:

Üdv

A múltkor írtam hogy nem műkszik a turbó az 1999-es X17DTL G Astrámba!

Ha olyan fordulaton mentem az autóval amikor be kéne kapcsolnia a turbónak, akkor nem kapcsol be viszont a motor check lámpa elkezd világítani, de ha egy két percig megint olyan fordulaton vagyok ahol alapból nem kell bekapcsolnia a turbónak akkor elalszik a motor check lámpa

Viszont másnap mentem vele és megint működött a turbó, motor check sem világított!

Szerelő ma rátette gépre de aemmit nem talált

Szerinte elektromos gondja lesz van ill volt!

Vélemény?

Link to comment
Megosztás:

Gyertyából gyárit vegyél.

Nem nagy dolog a csere.

Lekapod a burkolatot, a trafóhidat ki, majd asszem 16-os gyertyakulcsal ki tudod csavarni a gyetyákat.

Azért a trafóhidat lekapni nem egyszerű, nekem konkrétan nem sikerült, pedig két 8-as csavart is alkalmaztam a megfelelő helyen.

Link to comment
Megosztás:

Azért a trafóhidat lekapni nem egyszerű, nekem konkrétan nem sikerült, pedig két 8-as csavart is alkalmaztam a megfelelő helyen.

Nekem faék egyszerűségű volt. Csak levettem a burkolatot kicsavartam a 2 db rögzítő csavart, levettem a csatlakozót, kiemeltem a sor trafót. Szerencsére már volt jó minőségű gyertyakulcsom ekkor, és kivettem a gyertyákat. Minden könnyen ment.

Az autó, szűk 60.000 km. futású Z14XEP volt.

Az egyetlen dolog amin izgultam, hogy mennyire húzzam meg a gyertyákat. Nyomatékkulcsom 28-tól mér, azt nem akartam használni. Életembe már sok-sok gyertyát cseréltem ezért ezt is érzésre húztam meg, csak izgulva. Ilyen új motorom még nem volt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.