Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

delphi rendszerem van, levettem a kesztyűtartót, a 3 csavart ami rögzíti a fedelet, ki is jött a pollenszűrő de az újat nem tudtam berakni :-( addíg nyektettem míg eltört a szűrő vezetője. Olyan hülyén van megoldva, meg kell hajtani hogy be tudjam tenni, de ottbent elakadt valamibe.

Holnap veszek egy újat, van ötletetek hogy lehet berakni könnyen? Vegyem le a ventillátor fedelet vagy miaz?

Addíg tudok menni vele ha nem használom a ventillátort?

Nincs esetleg valaki tapolcán aki szerelt már ilyet? Olvastam a leírásban hogy valami vékony lemezdarabot vagy drótot rakjak be mögé, de hogyan?

Köszi!

Jó minőségűt kell venni! Drágább, de nem fog megtörni a berakáskor!

Én tegnap cseréltem 10 perc alatt. Kesztyűtartó ki-be is benne volt! Ja és a porszívózás is!

Hazudtam! +10 perc mert fertőtlenítettem is!

Link to comment
Megosztás:

Jah ez valami papír sines volt.. Ehh. Holnap veszek jobbat, olvasgatok állítólag van gumiperemes.. Klímatiszíítót fújtál bele? Mikor kell? Közbe menjen a ventillátor?

Én ilyet használok!

http://autoalkatreszabc.hu/am-bigman-klimatisztito-spray.html

Adnak hozzá egy műanyag csövet is, amelynek a végén van egy szórófej. Kiveszem a pollenszűrőt, kiporszívózom, majd a szórófejjel befújom a párologtatót. Utána a csövet bedugom a párologtatóhoz majd ráteszem a box fedelét (pollenszűrő nélkül!). Belsőlevegő keringtetésre kapcsolva beindítom a ventilátort 4-es fokozaton. Így befújom a palack felét. Nekem egy palack elég két tisztításra.

Igaz, hogy egy évben kétszer megcsinálom a fertőtlenítést!

Utána helyére az új pollenszűrőt és kész!

Link to comment
Megosztás:

Jah ez valami papír sines volt.. Ehh. Holnap veszek jobbat, olvasgatok állítólag van gumiperemes.. Klímatiszíítót fújtál bele? Mikor kell? Közbe menjen a ventillátor?

Ha nincs túl nagy kezed, akkor a pollenszűrő mögé kézzel betudsz nyúlni és igazgatni, nem túl egyszerű mutatvány. Egyébként valószínűleg egy habszivacs darabba akad el, ami a szűrőt is pozícióba tartja, legalábbis én ezt azonosítottam be a tapintás alapján.... :icon1:

Módosítva : Astra G Classic 2005
Link to comment
Megosztás:

Én nem cserélem évente, és ezzel a futásteljesítménnyel nem is lenne értelme, de érdekel, miben és milyen meghibásodást idézhet elő, ha elhanyagolja az ember?

Bevallom, nem vagyok jártas a szellőző rendszer rejtelmeiben, eddig abban a tudatban voltam, hogy "csak" egészségvédő szerepe van, tehát az elodázott csere max. a szellőzés hatékonyságát csökkenti a lassú eltömődés miatt, meghibásodást nem okoz semmiben.

Meghibásodást az autó működésében nem okoz. Sokkal inkább az utasokéban. Mindenféle gombák meg tudnak rajta telepedni, azért érdemes évente, vagy akár gyakrabban cserélni.

Kolléga már meg is válaszolt a kérdésedre. Pont erre gondoltam! Illetve a klímát is tisztítani kell, az a szer tökéletes rá amit gezoli használ, én is azt nyomatom bele évente kétszer!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

delphi rendszerem van, levettem a kesztyűtartót, a 3 csavart ami rögzíti a fedelet, ki is jött a pollenszűrő de az újat nem tudtam berakni :-( addíg nyektettem míg eltört a szűrő vezetője. Olyan hülyén van megoldva, meg kell hajtani hogy be tudjam tenni, de ottbent elakadt valamibe.

Holnap veszek egy újat, van ötletetek hogy lehet berakni könnyen? Vegyem le a ventillátor fedelet vagy miaz?

Addíg tudok menni vele ha nem használom a ventillátort?

Nincs esetleg valaki tapolcán aki szerelt már ilyet? Olvastam a leírásban hogy valami vékony lemezdarabot vagy drótot rakjak be mögé, de hogyan?

Köszi!

Én Filtron szűrőt szoktam venni az mindig könnyen belemegy a helyére. Érdekes hogy delphi rendszered van, pár hónap a különbség a kocsink között és nekem behr rendszerű <_<

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

delphi rendszerem van, levettem a kesztyűtartót, a 3 csavart ami rögzíti a fedelet, ki is jött a pollenszűrő de az újat nem tudtam berakni :-( addíg nyektettem míg eltört a szűrő vezetője. Olyan hülyén van megoldva, meg kell hajtani hogy be tudjam tenni, de ottbent elakadt valamibe.

Holnap veszek egy újat, van ötletetek hogy lehet berakni könnyen? Vegyem le a ventillátor fedelet vagy miaz?

Addíg tudok menni vele ha nem használom a ventillátort?

Nincs esetleg valaki tapolcán aki szerelt már ilyet? Olvastam a leírásban hogy valami vékony lemezdarabot vagy drótot rakjak be mögé, de hogyan?

Köszi![/quote

Szia!

Igaz nekem behr rendszerű szellőzőm van de amit Tapolcán a szűrőcentrumban vettem a Kossuth utcán filtron márka könnyen bement!!!

Módosítva : hood 21
Link to comment
Megosztás:

Üdv. Ma voltam műszakin, és környezetvédelmi mérésnél gondok adódtak. Emelt fordulaton magas a CO. Menetem vele egy kört "kikormolni", de semmit nem változott. A rendeleti érték 0,2 -t ír, és nálam ezt meghaladta, úgy rémlik hogy 0,4-ig is felment. A szaki azt mondja hogy katalizátor csere....

Katalizátoron kívül lehet más pl lambda szonda? 104 ezer km van a kocsiban. 3 hónapja lett gyertya, levegőszűrő, 0W40 Mobil 1 ESP cserélve. Ha katalizátort kell cserélni, jó az univerzális is, mert a bontott 45-65 ezer Ft?

Ha mégis cserére kerül sor, mi a véleményetek erről?

http://www.jofogas.hu/veszprem/G_Astra_Katalizator_1_Ev_Garancia_Akcioban_16024048.htm

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mai napon megszabadultam az EGR problémától leprogramozás által. Most már tényleg sikerült.

Elég durván rángatott már, azt hittem el sem jutok a célig. De végre se EGR, se hibakód.

Ennek örömére le is műszakizott délután az autó. Hátsó tárcsafék sem került említésre.

Adatok rendben voltak.

Ami érdekességet tapasztaltam:

Ha lehúzom az EGR-t, akkor OBD szerint 5V az EGR feszültség úgy mint a 2004-2005-ös szelep nélküli autóknál.

Viszont ha rádugom, akkor ez 1,3V lesz. Ugyanakkor nem változik, és az autó viselkedése sem. Tehát nem befolyásol látszólag semmit.

Viszont az új szoftver óta többet fogyaszt az autó. Vajon ez csak a betanulási időszak miatt van? Kb. 250km-t mentem ma az újjal.

Valakinek van ezzel tapasztalata?

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Ma voltam műszakin, és környezetvédelmi mérésnél gondok adódtak. Emelt fordulaton magas a CO. Menetem vele egy kört "kikormolni", de semmit nem változott. A rendeleti érték 0,2 -t ír, és nálam ezt meghaladta, úgy rémlik hogy 0,4-ig is felment. A szaki azt mondja hogy katalizátor csere....

Katalizátoron kívül lehet más pl lambda szonda? 104 ezer km van a kocsiban. 3 hónapja lett gyertya, levegőszűrő, 0W40 Mobil 1 ESP cserélve. Ha katalizátort kell cserélni, jó az univerzális is, mert a bontott 45-65 ezer Ft?

Ha katalizátor a ludas, akkor szerintem bontottat nem érdemes, nem tudhatod meddig bírja, ha következő műszakira megint cserélni kell, ott vagy vele, mintha vennél utángyártottat (én 4 éve ~80 körül vettem hozzá). Az a szopacs, hogy a Z14XE esetén a leömlővel egyben van, tehát ha univerzálisat akarsz rátenni, akkor barkácsolni kell.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mai napon megszabadultam az EGR problémától leprogramozás által. Most már tényleg sikerült.

Elég durván rángatott már, azt hittem el sem jutok a célig. De végre se EGR, se hibakód.

Ennek örömére le is műszakizott délután az autó. Hátsó tárcsafék sem került említésre.

Adatok rendben voltak.

Ami érdekességet tapasztaltam:

Ha lehúzom az EGR-t, akkor OBD szerint 5V az EGR feszültség úgy mint a 2004-2005-ös szelep nélküli autóknál.

Viszont ha rádugom, akkor ez 1,3V lesz. Ugyanakkor nem változik, és az autó viselkedése sem. Tehát nem befolyásol látszólag semmit.

Viszont az új szoftver óta többet fogyaszt az autó. Vajon ez csak a betanulási időszak miatt van? Kb. 250km-t mentem ma az újjal.

Valakinek van ezzel tapasztalata?

Ha lehúzod és úgy mész vele, akkor eltárol egy P0400-at, nekem legalábbis így volt.

Sajnos nincs viszonyítási alapom, mert az első fél tank benzin után történt a leprogramozás nekem.

Link to comment
Megosztás:

Ha lehúzod és úgy mész vele, akkor eltárol egy P0400-at, nekem legalábbis így volt.

Sajnos nincs viszonyítási alapom, mert az első fél tank benzin után történt a leprogramozás nekem.

Ha le van programozva, akkor nincs többé hibakód. Amíg nem volt, akkor le is állt a motor.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Ma voltam műszakin, és környezetvédelmi mérésnél gondok adódtak. Emelt fordulaton magas a CO. Menetem vele egy kört "kikormolni", de semmit nem változott. A rendeleti érték 0,2 -t ír, és nálam ezt meghaladta, úgy rémlik hogy 0,4-ig is felment. A szaki azt mondja hogy katalizátor csere....

Katalizátoron kívül lehet más pl lambda szonda? 104 ezer km van a kocsiban. 3 hónapja lett gyertya, levegőszűrő, 0W40 Mobil 1 ESP cserélve. Ha katalizátort kell cserélni, jó az univerzális is, mert a bontott 45-65 ezer Ft?

Voltam egy szakinál, aki megmérte a környezetvédelmi értékeket. CO alapjáraton 0,15%, fordulaton 0,32%. Szerinte, az összes paramétert figyelembe véve nem a katalizátor. Nagyon jó HC értékeket produkált az autó. Tipp: inkább az 1-es lambdaszonda.

Kérdés: a lambdaszondát hogy lehet lehet kicserélni? Milyen célszerszámmal? Mert a csatlakozó miatt kérdés, hogy megy rá a csillagkulcs.

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Szép jó estét mindenkinek!

A mai nap arra lettem figyelmes, hogy menet közben rezeg a bal oldali tükör... Végül kiderült, nem is az egész tükör, csak a lap. Elvált attól, amire rá van ragasztva ( a külső sarka ) és így eléggé mozog, hirtelen TESA szalag oldotta meg a problémát, nem akartam elhagyni. Mivel lehetne visszaragasztanom, és hogyan kell levenni a helyéről törés nélkül ? Fűtött a tükör.

Másik kérdésem pedig, a fűtésszabályzó rész bal oldala kevésbé világít, és gyanúsan az alatta lévő belső levegő keringetés gombja sem világít... Feltételezem egy izzó szolgáltatja a fényességet a kettőnek, és kiégett. Milyen izzó kell bele ? Cseréjéhez feltétlen szükséges az egész középboxot kiszedni, értem én itt ez alatt a rádióra, majd a keretre.

Köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Csak a ventilátor fokozat tekerő gombját kel lehuzni. rizs szem izzó 1,3W GM 20 98 012 :icon1:

http://www.opelforum.hu/topic/622-extra-felszerelesek-beepitese-utolag-elektromos-kerdesek/page-357

Ez csak abban az esetben igaz, ha bher rendszerü a fütés. Mert ha delphi akkor bizony bontani kell, s márkatársunk cibálhatja a fokozatszabályozot. Tehát csak óvatosan az ilyen kijelentésekkel.

Link to comment
Megosztás:

Szép jó estét mindenkinek!

A mai nap arra lettem figyelmes, hogy menet közben rezeg a bal oldali tükör... Végül kiderült, nem is az egész tükör, csak a lap. Elvált attól, amire rá van ragasztva ( a külső sarka ) és így eléggé mozog, hirtelen TESA szalag oldotta meg a problémát, nem akartam elhagyni. Mivel lehetne visszaragasztanom, és hogyan kell levenni a helyéről törés nélkül ? Fűtött a tükör.

Másik kérdésem pedig, a fűtésszabályzó rész bal oldala kevésbé világít, és gyanúsan az alatta lévő belső levegő keringetés gombja sem világít... Feltételezem egy izzó szolgáltatja a fényességet a kettőnek, és kiégett. Milyen izzó kell bele ? Cseréjéhez feltétlen szükséges az egész középboxot kiszedni, értem én itt ez alatt a rádióra, majd a keretre.

Köszi a válaszokat!

Nem érdemes ragasztani a tükörlapot, mert szinte nincs olyan ragasztó ami ne marná meg, inkább újat kell venni és cserélni: https://cromax.hu/20000000-karosszeria/21320000-muanyag-elemek/21320337-visszapillanto-tukor-alkatresz/185441-tukorlap-opel-astra-g-bal-futott

Link to comment
Megosztás:

Szép jó estét mindenkinek!

A mai nap arra lettem figyelmes, hogy menet közben rezeg a bal oldali tükör... Végül kiderült, nem is az egész tükör, csak a lap. Elvált attól, amire rá van ragasztva ( a külső sarka ) és így eléggé mozog, hirtelen TESA szalag oldotta meg a problémát, nem akartam elhagyni. Mivel lehetne visszaragasztanom, és hogyan kell levenni a helyéről törés nélkül ? Fűtött a tükör.

Másik kérdésem pedig, a fűtésszabályzó rész bal oldala kevésbé világít, és gyanúsan az alatta lévő belső levegő keringetés gombja sem világít... Feltételezem egy izzó szolgáltatja a fényességet a kettőnek, és kiégett. Milyen izzó kell bele ? Cseréjéhez feltétlen szükséges az egész középboxot kiszedni, értem én itt ez alatt a rádióra, majd a keretre.

Köszi a válaszokat!

Szeva!

Tükör:én már kétszer ragasztottam vissza a tükör lapot.Javaslompróbáld meg levenni, óvatosan és vissza ragasztani,mert pillanatok alatt képes levállni. Én egyszerűen pillanaz ragasztót használtam.

Villágítás: bontás előtt gyengén(-erősebben) ütögesd meg. Nelken több helyen volt hasonlóproblémám,és ez amódszer mindíg kisegített.Persze lehet csere is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.