Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Azaz az érdekes, hogy a 20 éves F-es Astrám úgy ette a biztonsági övet, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Ez meg nem éhes. :D De látom sokan vagyunk így. Ki érti ezt. :icon1:

Nálam 21 éves korár anno ott is tapasztalható volt némi fáradás, de a G ezek szerint hamarabb adja fel a melót...

Gondolom segíteni próbáltál nekünk. Tudjuk hogy tisztítani kell, tudjuk hogy zsírosodhat az anyaga, de szétszedés nélkül nem lesz könnyű a beáztatás/alapos kitisztítás. Beépített állapotban csak pacsálás lesz belőle, vagy lökjem a tóba némi mosószerrel??? Vagy zsírtalanító spray-vel kellene átfújni, kitudja...

Elküldve (edited)

Igaz nem bizt öv bár nekem is hasonlóakat produkál. Hanem első fényszóró probléma. Cserélnem kellet egy jobb tompítotat, és akkor lettem figyelmes arra hogy mozog a lámpatest. Próbáltam kivenni hátha csak nincsen a helyén, kivettem a felső csavarokat stekkereket lehúztam, de sajnos nem tudtam kivenni mert alul mintha vmi fogta volna. Gondolom vmi sin van amiből kicsúszott vagy netán bolha? Néztem netes képeket de vmi fület látnák ez akadhatott ki?? Aki tudja árulja el mi lehet problem. Le nem törött mert érzem kézzel azt a képeken is látható műanyag fület de be nem látok oda sajna.

Módosítva : _Robi_
Elküldve

Igaz nem bizt öv bár nekem is hasonlóakat produkál. Hanem első fényszóró probléma. Cserélnem kellet egy jobb tompítotat, és akkor lettem figyelmes arra hogy mozog a lámpatest. Próbáltam kivenni hátha csak nincsen a helyén, kivettem a felső csavarokat stekkereket lehúztam, de sajnos nem tudtam kivenni mert alul mintha vmi fogta volna. Gondolom vmi sin van amiből kicsúszott vagy netán bolha? Néztem netes képeket de vmi fület látnák ez akadhatott ki?? Aki tudja árulja el mi lehet problem. Le nem törött mert érzem kézzel azt a képeken is látható műanyag fület de be nem látok oda sajna.

Lökháritót lekell venni alján még egy csavar :icon1: a lámpa testet 3db csavar rögziti.

Elküldve

Igaz nem bizt öv bár nekem is hasonlóakat produkál. Hanem első fényszóró probléma. Cserélnem kellet egy jobb tompítotat, és akkor lettem figyelmes arra hogy mozog a lámpatest. Próbáltam kivenni hátha csak nincsen a helyén, kivettem a felső csavarokat stekkereket lehúztam, de sajnos nem tudtam kivenni mert alul mintha vmi fogta volna. Gondolom vmi sin van amiből kicsúszott vagy netán bolha? Néztem netes képeket de vmi fület látnák ez akadhatott ki?? Aki tudja árulja el mi lehet problem. Le nem törött mert érzem kézzel azt a képeken is látható műanyag fület de be nem látok oda sajna.

3 csavar fogja a lámpát, 2 felül egy alul, ha nem veszed le a lökhárítót nem fogod látni.

Pont tegnap csináltam róla egy leírást, aláírásomban megtalálod.

  • Like 1
Elküldve

Lökháritót lekell venni alján még egy csavar :icon1: a lámpa testet 3db csavar rögziti.

Akkor jó eséllyel kitört a fül amibe a csavar volt? Hát ennek kifejezetten örülök :( Ha eltört a fül akkor azt lehet javitani vagy lámpa csere? Én nem mentem neki senkinek és semminek meg látszólag nekem sem jöttek. Mitől törhetett ki??? Izzó is könnyen kijött akkor sem kellet erőszakoskodni.

Elküldve

Akkor jó eséllyel kitört a fül amibe a csavar volt? Hát ennek kifejezetten örülök :( Ha eltört a fül akkor azt lehet javitani vagy lámpa csere? Én nem mentem neki senkinek és semminek meg látszólag nekem sem jöttek. Mitől törhetett ki??? Izzó is könnyen kijött akkor sem kellet erőszakoskodni.

hella?

Elküldve

Hi!

Ha érdekel küldök képeket a szerelés menetéről (anno régeben letöltőtem őket) pü-ben egy e-mail. :icon1:

Hello!

Én is hasonló problémával küzdök. Szeretnélek megkérni, ha nem nagy kérés, hogy nekem mailben elküldenéd a szerelési útmutatódat?( címem: tomcsika14-15@freemail.hu).

köszi előre is.

Üdv: Tamás

Elküldve

srácok valami csörög az autó elejébe és nem tudom mi az a számot leolvastam róla ti biztos tudjátok delphi 1997280

miez és miért felel?

Hello,

a tankszellőztetőt hallod csörgőnek, de inkább ketyeg.

Elküldve (edited)

Hi!

Ha érdekel küldök képeket a szerelés menetéről (anno régeben letöltőtem őket) pü-ben egy e-mail. :icon1:

Én ugyan pm-ben küldtem el a mail címemet, de ha elküldöd nekem is, megy a köszönöm gomb! :)

Ebben van övfeszítő, vagy csak az aljzatban?

Módosítva : ha4nz
Elküldve

Astra1!

Annyit árulj el, hogy te amikor szétszedted mi volt a jelenség és mi okozta? Én, ahogy nézem, a rugó zsírzása lehet a kulcs és nem az öv piszkossága?

Elküldve

Hi!

Ez nem az én dukumentációm én is csak le töltőttem régebben a képeket ha ilyen gondom lesz tudjam mit javítsak. :icon1: de ha jol emlészem a vissza huzó szalag tört el.

Elküldve

Sziasztok! Ülésnyikorgás sofőroldalon? Mitől lehet? Köszi!

Enyém is nyekereg, csak tekerek a zenén egy kicsit és jó is. :D.

Próbáld meg h előre aztán visszacsúsztatod az üllést. Persze ez nem végleges de a ki be szállás megviseli.

Elküldve

Sziasztok! Ülésnyikorgás sofőroldalon? Mitől lehet? Köszi!

Túl nehéz a sofőr!? :D Na jó ez túl magas labda volt nem tudtam kihagyni, amúgy meg sajnos ötletem sincs. Esetleg el lehet törve benne valami merevítés? Ez nem G de kb így nézhet ki egy ülés szétszedve.

Nyomkodd a kezeddel, próbáld be azonosítani hogy üléslap vagy háttámla nyikorog.

Elküldve

Fórumlakó

151 Hozzászólás:

Moderációs státusz

Elküldve: Ma, 00:49

Udv. Gondom van a jobb elso fekem mar egy parszor leragadt. Szerelo szerint csereljem ki a feknyerget. Elmentem egy bontoba de azt mondtak, hogy ket fajta van es elobb meg kell nezni, hogy nekem melyik kell. Hogy tudom beazonositani? Mi a kulombseg a ketto kozott?

Elküldve

Enyém is nyekereg, csak tekerek a zenén egy kicsit és jó is. :D.

Próbáld meg h előre aztán visszacsúsztatod az üllést. Persze ez nem végleges de a ki be szállás megviseli.

Túl nehéz a sofőr!? :D Na jó ez túl magas labda volt nem tudtam kihagyni, amúgy meg sajnos ötletem sincs. Esetleg el lehet törve benne valami merevítés? Ez nem G de kb így nézhet ki egy ülés szétszedve.

Nyomkodd a kezeddel, próbáld be azonosítani hogy üléslap vagy háttámla nyikorog.

Nálam is néha, főleg hidegben. F-nél az oldotta meg, hogy a forgórészt (háttámla-ülőlap közt) egy úgynevezett roppantó (?) csavar rögzíti. Ez idővel megmozdul a helyéről (kiesni/szétesni nem tud), nekem ezen húzott a kárpitos, utána úgy adtam el évek múlva de nem nyikorgott.

Elküldve

Sziasztok!

Van egy 2003-as 1.4-es z14xe motorkóddal ellátott astrám, ami az utóbbi időben furcsán viselkedik. 230 ezer km van benne, most cseréltem gyertyákat, fojtószelepet is megtisztítottam, de a hiba továbbra is fennáll:

Néha hideg motornál is csak gázadásra indul, illetve meleg motornál is, továbbá 80-110 km/h-nál néha elkezd rángatni. Hibakód nincsen sajnos.

Esetleg valaki tudna segíteni, mely irányba lenne érdemes elindulni?

Üdv.:

Dani

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Van egy 2003-as 1.4-es z14xe motorkóddal ellátott astrám, ami az utóbbi időben furcsán viselkedik. 230 ezer km van benne, most cseréltem gyertyákat, fojtószelepet is megtisztítottam, de a hiba továbbra is fennáll:

Néha hideg motornál is csak gázadásra indul, illetve meleg motornál is, továbbá 80-110 km/h-nál néha elkezd rángatni. Hibakód nincsen sajnos.

Esetleg valaki tudna segíteni, mely irányba lenne érdemes elindulni?

Üdv.:

Dani

Amit szerintem érdemes megnézni.

Fojtószelep takarítás után állítólag érdemes egy fojtószelep alapbeállítást csinálni. (akksi saru le fél órára, majd vissza)

EGR szelepet kitakarítani, optimális esetben lefalazni a szelepet félrefordítani. (de ehhez működő, hibamentes szelep kell, vagy EGR cheater)

Benzinszűrő csere, valamint nem árt nézni egy üzemeanyag rendszer nyomást is. 3-3,5 bar körül kell lennie.

Az injektrocsőre csatlakoztatott mérőórával lehet mérni.

Akksi állapotára ráméretni akku kereskedésben.

Generátor megfelelő töltését megnézni.

Szükség esetén hozzáértő személy, megfelelő műszerrel (OBD) nézzen élő adatokat, hátha okosabb lesz...

Esetleg a fals levegőnek is utána lehet nézni...

Módosítva : outsider
Elküldve

Amit szerintem érdemes megnézni.

Fojtószelep takarítás után állítólag érdemes egy fojtószelep alapbeállítást csinálni. (akksi saru le fél órára, majd vissza)

EGR szelepet kitakarítani, optimális esetben lefalazni a szelepet félrefordítani. (de ehhez működő, hibamentes szelep kell, vagy EGR cheater)

Benzinszűrő csere, valamint nem árt nézni egy üzemeanyag rendszer nyomást is. 3-3,5 bar körül kell lennie.

Az injektrocsőre csatlakoztatott mérőórával lehet mérni.

Akksi állapotára ráméretni akku kereskedésben.

Generátor megfelelő töltését megnézni.

Szükség esetén hozzáértő személy, megfelelő műszerrel (OBD) nézzen élő adatokat, hátha okosabb lesz...

Esetleg a fals levegőnek is utána lehet nézni...

Köszönöm szépen a segítséget.

A benzinszűrőt is cseréltem már, nem tudom, hogy esetleg a motorvezérlő is benne lehet-e a hiba forrásának okai között, mert azt olvastam, hogy az is okozhatja a rángatást/akadozást menet közben.

Elküldve

Sziasztok!

Két napja éles fémes kattogó hang hallatszik huppanókon rázós úton. Ma voltam szerelőnél és arra jutottunk hogy axiálcsukló hiba. Szerintetek milyen típust érdemes venni? Valaki cserélt már közületek? Nekem TRW-t ajánlottak. Vélemény róla? Érdekes az iszonyatos fémes kattanás egyik pillanatról a másikra kezdődött minden előzmény nélkül. Kormányzáson nem vettem eészre semmit.

Elküldve

Köszönöm szépen a segítséget.

A benzinszűrőt is cseréltem már, nem tudom, hogy esetleg a motorvezérlő is benne lehet-e a hiba forrásának okai között, mert azt olvastam, hogy az is okozhatja a rángatást/akadozást menet közben.

Igen. Utolsó eshetőség az ECU.

Ezek a vezérlők előszeretettel hibásodnak meg...

De előbb a szenzorokat, és egyszerűbb dolgokat érdemes végigzongorázni. Azok alapján dönt az ECU. Néha egy szoftverfrissítés is segít.

Elküldve

Sziasztok!

Két napja éles fémes kattogó hang hallatszik huppanókon rázós úton. Ma voltam szerelőnél és arra jutottunk hogy axiálcsukló hiba. Szerintetek milyen típust érdemes venni? Valaki cserélt már közületek? Nekem TRW-t ajánlottak. Vélemény róla? Érdekes az iszonyatos fémes kattanás egyik pillanatról a másikra kezdődött minden előzmény nélkül. Kormányzáson nem vettem eészre semmit.

Nekem az első rugó törése okozott hasonló tüneteket. Pont a rugótányérban törött el, igy nem volt szembetűnö és csak rossz úton, illetve fekvő rendörnél lehetett hallani.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.