Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok! A mai nappal 2 évre ismét megkapta a gép a műszakit. Amikor végeztem megkérdeztem mit cseréljek rajta. Azt mondták amit már erre a vizsgára is ki kellett volna cserélni az nem más mint a kutyacsont. Kérdésem az lenne melyik márkát válasszam? A cserénél kell vmire figyelni? A válaszokat előre is köszönöm.

Én nem tudom már milyet vettem,de olyat ne vegyél :) 2-szer cseréltem már,de megint kezd kopogni.Mondjuk mifelénk rosszak az utak.Lehet Fronterát kellett volna vennem:)

Elküldve

Sziasztok!

4 éve vettem az autót.

Első évben elpucoltam az EGR szelepet, leprogramoztattam (sikertelenül), és fél falazással lezártam, hogy ne menjen rajta keresztül a motorba semmi.

200km-el ezelőtt kapott először prémium üzemanyagot. (EVO NEO 100+)

Ma olajat és olaj szűrőt cseréltem délelőtt. 2-3 óra napon állás után Bedobta a P0400 EGR hibát.

Ez az első hibaüzenetem az együtt töltött idő óta. :(

Törlés után visszajött néhány km-en belül, de nagy gázra, nagy tempóra eltűnik. Araszolásnál dobja megint.

Hú de idegesítő....

Tudtok ajánlani olyat, aki megtudja mondani, hogy most le lehet-e programozni az EGR-t, és meg is tudja csinálni?

Köszönöm!

EGR cheater?

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

4 éve vettem az autót.

Első évben elpucoltam az EGR szelepet, leprogramoztattam (sikertelenül), és fél falazással lezártam, hogy ne menjen rajta keresztül a motorba semmi.

200km-el ezelőtt kapott először prémium üzemanyagot. (EVO NEO 100+)

Ma olajat és olaj szűrőt cseréltem délelőtt. 2-3 óra napon állás után Bedobta a P0400 EGR hibát.

Ez az első hibaüzenetem az együtt töltött idő óta. :(

Törlés után visszajött néhány km-en belül, de nagy gázra, nagy tempóra eltűnik. Araszolásnál dobja megint.

Hú de idegesítő....

Tudtok ajánlani olyat, aki megtudja mondani, hogy most le lehet-e programozni az EGR-t, és meg is tudja csinálni?

Köszönöm!

Z14XE hez van olyan szoftver amiben gyárilag nincsen EGR, mint pl nálam sem. Olyat esetleg Tech2-vel feltölteni? Nem lenne megoldás?

  • Like 1
Elküldve

Z14XE hez van olyan szoftver amiben gyárilag nincsen EGR, mint pl nálam sem. Olyat esetleg Tech2-vel feltölteni? Nem lenne megoldás?

Igen, ez lenne a megoldas. Erre keresek embert, mivel muszakira nem ugy szeretnek menni jovo heten, hogy a pucolas vagy segitett vagy nem a sarga lampan.

Elküldve

Igen, ez lenne a megoldas. Erre keresek embert, mivel muszakira nem ugy szeretnek menni jovo heten, hogy a pucolas vagy segitett vagy nem a sarga lampan.

Hivatalos szervizt nem kérdezted? Ott biztos megcsinálják, bár kérdés mennyiért.

  • Like 1
Elküldve (edited)

Sziasztok!

4 éve vettem az autót.

Első évben elpucoltam az EGR szelepet, leprogramoztattam (sikertelenül), és fél falazással lezártam, hogy ne menjen rajta keresztül a motorba semmi.

200km-el ezelőtt kapott először prémium üzemanyagot. (EVO NEO 100+)

Ma olajat és olaj szűrőt cseréltem délelőtt. 2-3 óra napon állás után Bedobta a P0400 EGR hibát.

Ez az első hibaüzenetem az együtt töltött idő óta. :(

Törlés után visszajött néhány km-en belül, de nagy gázra, nagy tempóra eltűnik. Araszolásnál dobja megint.

Hú de idegesítő....

Tudtok ajánlani olyat, aki megtudja mondani, hogy most le lehet-e programozni az EGR-t, és meg is tudja csinálni?

Köszönöm!

Szia!

Megnézted,h működik e a szelep?...anno én is lefalaztam,de a szelep nem zárt-nyitott ezért ismét jött a sárgázás!Vettem egy olcsóbb darabot a helyét lefalaztam a szelepet oldalra fordítottam és azóta nincs hiba... :)

Módosítva : Virgo
  • Like 1
Elküldve

Szia!

Megnézted,h működik e a szelep?...anno én is lefalaztam,de a szelep nem zárt-nyitott ezért ismét jött a sárgázás!Vettem egy olcsóbb darabot a helyét lefalaztam a szelepet oldalra fordítottam és azóta nincs hiba... :)

Még nem volt időm kiszedni, de ha veszek egy másikat, az drágább mint a leprogramozás, és megint elromolhat.

Teljesen fölösleges és káros alkatrész. Itt többek pórul jártak az olcsóbb darabokkal. Ha most februárban nem sikerül elintézni, akkor kipucolom, és hátha nem sárgázik műszakin. Gondolom ott nem néznék jó szemmel.

Néhány évig még meg szeretném tartani az autót, így az a célom mindennél, amihez hozzá nyúlok, hogy a gyári tartóssággal megegyezzen.

Elküldve

Sziasztok!

4 éve vettem az autót.

Első évben elpucoltam az EGR szelepet, leprogramoztattam (sikertelenül), és fél falazással lezártam, hogy ne menjen rajta keresztül a motorba semmi.

200km-el ezelőtt kapott először prémium üzemanyagot. (EVO NEO 100+)

Ma olajat és olaj szűrőt cseréltem délelőtt. 2-3 óra napon állás után Bedobta a P0400 EGR hibát.

Ez az első hibaüzenetem az együtt töltött idő óta. :(

Törlés után visszajött néhány km-en belül, de nagy gázra, nagy tempóra eltűnik. Araszolásnál dobja megint.

Hú de idegesítő....

Tudtok ajánlani olyat, aki megtudja mondani, hogy most le lehet-e programozni az EGR-t, és meg is tudja csinálni?

Köszönöm!

....nekem az olcsóbb darab kb 17000ft volt és már 2 éve bírja!...ez az alkatrész úgy tudom nem egyfolytában működik,tehát

inkább a rá rakódot kosz miatt romlik el...nekem oldalra fordítva nyit-zár a levegőben,így remélem egyhamar nem lesz gond...

Elküldve

Még nem volt időm kiszedni, de ha veszek egy másikat, az drágább mint a leprogramozás, és megint elromolhat.

Teljesen fölösleges és káros alkatrész. Itt többek pórul jártak az olcsóbb darabokkal. Ha most februárban nem sikerül elintézni, akkor kipucolom, és hátha nem sárgázik műszakin. Gondolom ott nem néznék jó szemmel.

Néhány évig még meg szeretném tartani az autót, így az a célom mindennél, amihez hozzá nyúlok, hogy a gyári tartóssággal megegyezzen.

A cheater 7-8k körül van ha jól rémlik, de max 10k.

Elküldve

Hát én hiába fordítottam félre a jól működő szelepet le is zártam és sárgalámpázott! Motorkódom x14xe, persze megszívtam ennél a motornál rámér a map szenzor hiába működik a szelep sárgázik lezárás esetén. Kivettem a lemezt,majd ha elromlik az egr szelep veszek másikat... ez van... :-)

Elküldve

Hát én hiába fordítottam félre a jól működő szelepet le is zártam és sárgalámpázott! Motorkódom x14xe, persze megszívtam ennél a motornál rámér a map szenzor hiába működik a szelep sárgázik lezárás esetén. Kivettem a lemezt,majd ha elromlik az egr szelep veszek másikat... ez van... :-)

Ez fura.

Balu kolléga ugyanezzel a motorral, lezárt EGR-el, cheaterrel nem lámpázik.

Elküldve

Sziasztok! Bajlódott már valaki hidrótőkével?Mitől lehet az,hogy csak hideginditásnál van hangja,de csak addig amig 1100 a fordulat?! És nem mind szól csak max 2...

Igen, én bajlódtam, de nekem melegen is csinálta és csúnyán kerregett, mint egy dízel... csere lett a vége. :blink:

Ha csak hideg indításnál kopog akkor valószínű, hogy állásában hosszú idő alatt egy-két hidrotőke elengedi az olajat és amíg fel nem töltődik, addig kopogtatja a szelepeket :icon1:

  • Like 1
Elküldve

Igen, én bajlódtam, de nekem melegen is csinálta és csúnyán kerregett, mint egy dízel... csere lett a vége. :blink:

Ha csak hideg indításnál kopog akkor valószínű, hogy állásában hosszú idő alatt egy-két hidrotőke elengedi az olajat és amíg fel nem töltődik, addig kopogtatja a szelepeket :icon1:

Okozott ez valami teljesítmény visszaesést? Mennyibe került a mutatvány?

  • Like 1
Elküldve

Okozott ez valami teljesítmény visszaesést? Mennyibe került a mutatvány?

Én az astrámnál még nem, de a Corsa B-nél jártam így. Autószerelő ismerősöm ajánlotta ezt:

Liqui-Moly Hidrotőketisztitó olajadalék 300 ml

Beletettem, rengeteget javított rajta, csak ajánlani tudom, persze nem tudom a tiéd mennyire zajos, ez csak a saját tapasztalatom, szerintem veszíteni nem veszítesz vele...

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok..Ma cseréltem 2DB hátsó lengéscsillapitót,mert a régiek teljesen hullák voltak.De azóta valami rohadtul kopog a jobb hátuljában..Esetleg valakinek valami tippje,hogy mi okozhatja?Gondoltam még arra is,hogy az új csillapitó lenne a szar? :icon11:

Elküldve

Sziasztok..Ma cseréltem 2DB hátsó lengéscsillapitót,mert a régiek teljesen hullák voltak.De azóta valami rohadtul kopog a jobb hátuljában..Esetleg valakinek valami tippje,hogy mi okozhatja?Gondoltam még arra is,hogy az új csillapitó lenne a szar? :icon11:

Szilentek nem estek ki a rugó alól és azért kopog?

Elküldve

Sziasztok!

Valaki tapasztalt már hasonlót? A vezető oldali biztonsági övem nem akarja magát visszatekerni, olyan, mintha szorulna. Ha megemelem az övet, akkor lassan feltekeri, de ez így nem állapot. Szét lehet ezt szedni, vagy csak kihúzva takarítsam le valami enyhe mosószeres vízzel?

Elküldve

Sziasztok!

Valaki tapasztalt már hasonlót? A vezető oldali biztonsági övem nem akarja magát visszatekerni, olyan, mintha szorulna. Ha megemelem az övet, akkor lassan feltekeri, de ez így nem állapot. Szét lehet ezt szedni, vagy csak kihúzva takarítsam le valami enyhe mosószeres vízzel?

Ez bizony tipushiba. Az enyém is lassan emészti meg az övet. Szét kell szedni és ki kell takarítani alaposan. Ezt fogom tenni én is, de tavaszig már kibirja, ilyen hidegben nem nagyon éri meg a műanyag alkatrészeket b@szogatni, még eltörik.

Elküldve

Szilentek nem estek ki a rugó alól és azért kopog?

Nem sajnos nem..Reggel megtaláltam a hiba okozóját magát a gátlót sajnos... Miután fel emeled a kocsit,persze a kereket leveszed,megmarkoltam a féket és izomból emelgeted fel az egész féket mindennestűl kb 4mm-t kottyan maga a gátló...Ezzel csak az a bibi,hogy csak kb 4hónap múlva megyek haza,és ezeket otthon vettem,de nemvolt időm kicserélni még Magyarban..Szóval majd idővel viszem vissza szépen gariban,addig meg megpróbálok hozzá szokni,ha tudok.Ha nem akkor veszek 1DB másikat..

Elküldve

Nem sajnos nem..Reggel megtaláltam a hiba okozóját magát a gátlót sajnos... Miután fel emeled a kocsit,persze a kereket leveszed,megmarkoltam a féket és izomból emelgeted fel az egész féket mindennestűl kb 4mm-t kottyan maga a gátló...Ezzel csak az a bibi,hogy csak kb 4hónap múlva megyek haza,és ezeket otthon vettem,de nemvolt időm kicserélni még Magyarban..Szóval majd idővel viszem vissza szépen gariban,addig meg megpróbálok hozzá szokni,ha tudok.Ha nem akkor veszek 1DB másikat..

Ez milyen gátló, ha nem titok?

Elküldve (edited)

Ez bizony tipushiba. Az enyém is lassan emészti meg az övet. Szét kell szedni és ki kell takarítani alaposan. Ezt fogom tenni én is, de tavaszig már kibirja, ilyen hidegben nem nagyon éri meg a műanyag alkatrészeket b@szogatni, még eltörik.

Hi!

Ha érdekel küldök képeket a szerelés menetéről (anno régeben letöltőtem őket) pü-ben egy e-mail. :icon1:

Módosítva : astra 1
  • Like 3
Elküldve

Sziasztok márkatársak!

Véleményeteket szeretném kérni mi okozhatja a hibám, merre induljak el vele!? Benzin üzemben minden rendben a kocsi jól megy, nem dob hibakódot. Viszont gáz üzemben /nem minden esetben,de gyakran/ dob sárga lámpát, hibakód: P0170 tüzelőanyag korrekció BANK1 funkció rendellenesség. Ilyenkor menet közben nem érzek semmi változást kocsi nem torpan meg, húz rendesen. Ha vissza váltok benzin üzemmódra a sárga lámpa elalszik. Szerintetek mi lehet,mi okozhatja a hibát? Tudom mennyek el gázoshoz, csak nem akarok tudatlanul menni szakihoz. Autó hét hónapja van nálam akkor vettem, nem akartam gázosat, de ez volt jó állapotú a pénztárcám alapján. Válaszokat előre is köszönöm!!! :)

üdv: Robi

Elküldve

Hi!

Ha érdekel küldök képeket a szerelés menetéről (anno régeben letöltőtem őket) pü-ben egy e-mail. :icon1:

Légy szíves küld el nekem (is)! Köszi!!!

Elküldve

Légy szíves küld el nekem (is)! Köszi!!!

Azaz az érdekes, hogy a 20 éves F-es Astrám úgy ette a biztonsági övet, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Ez meg nem éhes. :D De látom sokan vagyunk így. Ki érti ezt. :icon1:

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.