gyalázó Elküldve Január2, 2015 Megoszt Elküldve Január2, 2015 (edited) Sziasztok! Tudnátok segíteni? Hidegen a twinport szelepnek mikor kell behúznia a membránt? Mert most kell neki egy kis idő míg felmelegszik a motor.És hát az alapjárat is más ilyenkor. Eddig elég hamar behúzott, bár az időjárás is sokkal enyhébb volt. Meleg motornál nincs semmi gondom. Módosítva Január2, 2015 : gyalázó Link to comment Megosztás: More sharing options...
mayke Elküldve Január2, 2015 Megoszt Elküldve Január2, 2015 Sziasztok Következő problémám van 1 2003-as g astrám,üzemi hőmérséklet után is csak langyos levegőt fúj,digit klímás?tuna valaki valami okosságot hol lehet,vagy mit kellene megnézni nála?köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Január3, 2015 Megoszt Elküldve Január3, 2015 Villamos kollégáktól kérdezném: A bal tükörfűtésemet hol tudnám megnézni? Van valahol csati ahol tudnék feszt/ellenállást mérni, vagy a legegyszerűbb a tükörlap kivétele? A jobb oldali hibátlan, de a bal egyáltalán nem melegszik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január3, 2015 Megoszt Elküldve Január3, 2015 Villamos kollégáktól kérdezném: A bal tükörfűtésemet hol tudnám megnézni? Van valahol csati ahol tudnék feszt/ellenállást mérni, vagy a legegyszerűbb a tükörlap kivétele? A jobb oldali hibátlan, de a bal egyáltalán nem melegszik. Az ajtónál is szét lehet húzni a csatlakozót. ;) Vagy igen a tükörlapot kellene kivenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kölyök Elküldve Január3, 2015 Megoszt Elküldve Január3, 2015 (edited) Sziasztok! Egy x20xer astra opc 1 alapjárati hibára keresünk megoldást jóideje. A tünet a következő: Bármilyen motor hőfok mellett, váltás előtt, mikor kinyomom a kuplungot, először a fordulatszám felfele megy 200 250 rpm-et majd utána esik le. Mondanom se kell, igen fura így váltani. Ha üzem meleg a motor és alapjáraton csak kicsit hozzáérek a pedálhoz, felpörög kb 1200-ra és ott is tartja egy darabig, majd leesik a normális 1000-re. Ha üresbe kb 3000 3500 ig elforgatom, majd elveszem a gázt lassan esik vissza, majd 1500 nál megáll, tartja 2 3 másodpercig majd hirtelen bezuhan a normális 1000-re. Ha bekapcsolom a klímát , 4 5 6 másodpercig is tartja 1500-as rpm-en. Alapjárati motort kitakarítottuk, semmi változás. UI: Azt elfelejtettem mondani, hogy ha kb 4 , 4,5 K rpm-nél nyomom ki a kuplungot, akkor már nem megy feljebb, onnan normálisan leesik, de ez nem járható út. Illetve legutóbb dugóban állva araszolva, kis gázra azonnal felment 1500-ra és ott tartotta majd leesett. x20xer 160 ps 167K km Köszönöm előre is, hogy elgondolkodtok a problémámon! Módosítva Január3, 2015 : Kölyök Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Január3, 2015 Megoszt Elküldve Január3, 2015 Sziasztok! Egy x20xer astra opc 1 alapjárati hibára keresünk megoldást jóideje. A tünet a következő: Bármilyen motor hőfok mellett, váltás előtt, mikor kinyomom a kuplungot, először a fordulatszám felfele megy 200 250 rpm-et majd utána esik le. Mondanom se kell, igen fura így váltani. Ha üzem meleg a motor és alapjáraton csak kicsit hozzáérek a pedálhoz, felpörög kb 1200-ra és ott is tartja egy darabig, majd leesik a normális 1000-re. Ha üresbe kb 3000 3500 ig elforgatom, majd elveszem a gázt lassan esik vissza, majd 1500 nál megáll, tartja 2 3 másodpercig majd hirtelen bezuhan a normális 1000-re. Ha bekapcsolom a klímát , 4 5 6 másodpercig is tartja 1500-as rpm-en. Alapjárati motort kitakarítottuk, semmi változás. UI: Azt elfelejtettem mondani, hogy ha kb 4 , 4,5 K rpm-nél nyomom ki a kuplungot, akkor már nem megy feljebb, onnan normálisan leesik, de ez nem járható út. Illetve legutóbb dugóban állva araszolva, kis gázra azonnal felment 1500-ra és ott tartotta majd leesett. x20xer 160 ps 167K km Köszönöm előre is, hogy elgondolkodtok a problémámon! Gondolom, mivel x-es motor ezért még nem elektromos gázpedál van benne?! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kölyök Elküldve Január3, 2015 Megoszt Elküldve Január3, 2015 Gondolom, mivel x-es motor ezért még nem elektromos gázpedál van benne?! Bowdenes! Jol gondolod! Elfelejtettem beleirni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Január3, 2015 Megoszt Elküldve Január3, 2015 (edited) Az ajtónál is szét lehet húzni a csatlakozót. ;) Vagy igen a tükörlapot kellene kivenni. Akkor, ha jól néztem a rajzot ezen az X4-es csatin lehet kimérni a fűtőszálat, de ez lenne az ajtóban? Leírás alapján: body rear&codriver door. Tegnap este beálltam a garázsba, majd meló után reggel észrevettem, hogy a tükörlapom nem úgy áll, ahogy kéne. Létezik, hogy elválhat egymástól az üveg és az a műanyag rész, ahol a fűtőszál van? Módosítva Január3, 2015 : ha4nz Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemeth_laca Elküldve Január3, 2015 Megoszt Elküldve Január3, 2015 Akkor, ha jól néztem a rajzot ezen az X4-es csatin lehet kimérni a fűtőszálat, de ez lenne az ajtóban? Leírás alapján: body rear&codriver door. Tegnap este beálltam a garázsba, majd meló után reggel észrevettem, hogy a tükörlapom nem úgy áll, ahogy kéne. Létezik, hogy elválhat egymástól az üveg és az a műanyag rész, ahol a fűtőszál van? Létezik bizony. Viszont, ha jol emlékszem akkor a fűtés konkrétan a tükörlap hátuljára van elhelyezve, nem a műanyag keretre. Én mindenképp kivenném a tükröt. Lehet, hogy maga a csatlakozás vált le a tükörlap hátuljáról. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Január3, 2015 Megoszt Elküldve Január3, 2015 Létezik bizony. Viszont, ha jol emlékszem akkor a fűtés konkrétan a tükörlap hátuljára van elhelyezve, nem a műanyag keretre. Én mindenképp kivenném a tükröt. Lehet, hogy maga a csatlakozás vált le a tükörlap hátuljáról. Akkor reggel bontom. Ha alányúlok, akkor csak a két bütyköt kellene kipattintanom ami dönti a két tengely irányába és utána kezemben a tükörlap a műanyag hátuljával együtt? Ha elvált az üveg a műanyagtól akkor csere vagy javítható valamivel? TYC kb 1700-ért van, jobban megéri a csere? Ezek az ugy. példányok is méretpontosak? Rendesen működik a gömbcsuklójuk? Link to comment Megosztás: More sharing options...
padarmisi Elküldve Január3, 2015 Megoszt Elküldve Január3, 2015 Sziasztok Mindenkinek B.U.E.K!! Segítséget szeretnék kérni a probléma megoldására! Van egy G Astram és 2 hete cseréltem le a fagyállót és elkezdet fogyni ma takarítottam és a szőnyeg kivétele után észrevettem hogy vizes a padló. Érzödik a fagyálló szaga is és meg nyaltam ahogy meg fogtam és édes így tuti fagy álló!!! És hogy kerül oda vagy honnan mert folyhat mert nézegettem a zseblámpával és nem látszik! Találkoztatok e ilyen problémával és ha tudtok segítsetek már ! Köszi előre is udv Csaba Üdv! Én úgy tudom, hogy a problémád lehet a fűtőradiátor hibája miatt! Lyukas vagy van valami gumi csatlakozó cső és azt kell megnézni Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemeth_laca Elküldve Január3, 2015 Megoszt Elküldve Január3, 2015 Akkor reggel bontom. Ha alányúlok, akkor csak a két bütyköt kellene kipattintanom ami dönti a két tengely irányába és utána kezemben a tükörlap a műanyag hátuljával együtt? Ha elvált az üveg a műanyagtól akkor csere vagy javítható valamivel? TYC kb 1700-ért van, jobban megéri a csere? Ezek az ugy. példányok is méretpontosak? Rendesen működik a gömbcsuklójuk? Igen, két bütyök ki es kint is van kerettel együtt. Lehet ragasztani, olyan ragasztóval, ami nem marja meg a tükröt, de szerintem neméri meg vesződni vele. Én kb. 1200.-Ft-ért vettem a cromaxban másikat, teljesen jó, méretpontos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 Végre rászántam magam a termosztát cserére (Z14XE), ebben a nagy hidegben már a 80-at sem igazán akarta elérni a hőfok mutató. Előtte csak annyi volt a tünet, hogy alacsony terhelésen, vagy hosszú motorfék után 80 alá is benézett a mutató (nyitva ragadt a termosztát). Mivel nyáron vettem a kocsit, nem igazán tűnt fel, hogy nem oké, pedig már biztos vásárláskor is szar volt. A legnagyobb szívás a nagy vastag vízcső leszedése volt, egyszerűen nem fértem hozzá a bilincshez, úgyhogy inkább leszedtem a hűtő felől és a termosztáttal együtt kiemeltem. :) Utána már meg tudtam fogni a bilincset is és egy kis erőlködés után lejött a cső. Brutál vízkő lerakódás volt a termosztát és a cső csatlakozásánál. A termosztát úgy néztem, hogy még a gyári volt, mert 2003 januárinak volt jelölve. Most is gyári került bele. A vastag csövet letakarítottam amennyire tudtam, aztán minden vissza. Nem engedtem le teljesen a hűtővízet, csak olyan 3.5-4 litert, 2 L új gyári fagyállóval meg desztillált vízzel töltöttem föl, de még kell bele töltenem deszt. vízet, a próba kör után légtelenítette magát a rendszer aztán lement a vízszint. A jó hír, hogy stabilan áll a 80 és 90 között félútnál picit feljebb a mutató hegyről lefelé jövet is, meg városi 50-es tempónál is! Úgyhogy siker volt az első termosztát cserém. :) Hogy jobban hozzáférjek a csövekhez kicsit még bontottam :) Légszűrőház, meg a fojtószelep házhoz vezető csövek le. Kipucoltam a szelepfedélből jövő vastagabb csövet is, tele volt majonéz szerű trutyival, bár a nyáron már takarítottam azt a környéket. A fojtószelep viszont nem lett koszos egyelőre. Biztos közrejátszott a rossz termosztát is, hogy ennyi cucc lerakódott abban a csőben, majd pár hónap múlva újra megnézem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 Végre rászántam magam a termosztát cserére (Z14XE), ebben a nagy hidegben már a 80-at sem igazán akarta elérni a hőfok mutató. Előtte csak annyi volt a tünet, hogy alacsony terhelésen, vagy hosszú motorfék után 80 alá is benézett a mutató (nyitva ragadt a termosztát). Mivel nyáron vettem a kocsit, nem igazán tűnt fel, hogy nem oké, pedig már biztos vásárláskor is szar volt. A legnagyobb szívás a nagy vastag vízcső leszedése volt, egyszerűen nem fértem hozzá a bilincshez, úgyhogy inkább leszedtem a hűtő felől és a termosztáttal együtt kiemeltem. :) Utána már meg tudtam fogni a bilincset is és egy kis erőlködés után lejött a cső. Brutál vízkő lerakódás volt a termosztát és a cső csatlakozásánál. A termosztát úgy néztem, hogy még a gyári volt, mert 2003 januárinak volt jelölve. Most is gyári került bele. A vastag csövet letakarítottam amennyire tudtam, aztán minden vissza. Nem engedtem le teljesen a hűtővízet, csak olyan 3.5-4 litert, 2 L új gyári fagyállóval meg desztillált vízzel töltöttem föl, de még kell bele töltenem deszt. vízet, a próba kör után légtelenítette magát a rendszer aztán lement a vízszint. A jó hír, hogy stabilan áll a 80 és 90 között félútnál picit feljebb a mutató hegyről lefelé jövet is, meg városi 50-es tempónál is! Úgyhogy siker volt az első termosztát cserém. :) Hogy jobban hozzáférjek a csövekhez kicsit még bontottam :) Légszűrőház, meg a fojtószelep házhoz vezető csövek le. Kipucoltam a szelepfedélből jövő vastagabb csövet is, tele volt majonéz szerű trutyival, bár a nyáron már takarítottam azt a környéket. A fojtószelep viszont nem lett koszos egyelőre. Biztos közrejátszott a rossz termosztát is, hogy ennyi cucc lerakódott abban a csőben, majd pár hónap múlva újra megnézem. Így csere után mennyi idő után éri el a mutató a 80 fokot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
vsz Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 Így csere után mennyi idő után éri el a mutató a 80 fokot? Nem figyeltem meg, amikor a légtelenítés miatt járattam alapjáraton, akkor olyan 7-8 perc lehetett, dehát alapjáraton azért lassabban melegszik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bombero Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 Akkor reggel bontom. Ha alányúlok, akkor csak a két bütyköt kellene kipattintanom ami dönti a két tengely irányába és utána kezemben a tükörlap a műanyag hátuljával együtt? Ha elvált az üveg a műanyagtól akkor csere vagy javítható valamivel? TYC kb 1700-ért van, jobban megéri a csere? Ezek az ugy. példányok is méretpontosak? Rendesen működik a gömbcsuklójuk? Saját tapasztalat alapján azt mondom, hogy nem éri újraragasztani a tükröt. Nekem a nyáron vált "rezgőssé" mindkét üveg. Amikor megnéztem őket akkor már alig tartotta őket valami. Végül hajszárítóval megmelegítettem őket és szépen lejöttek a helyükről. Vettem 3M-es ragasztócsíkot (1800 Ft/méter) amelyet kimondottan üvegek ragasztására használnak. Ebből tettem az üveglapok hátuljára és visszaragasztottam őket. Viszont mivel a ragasztócsíkok nem teljes felületen fedik le a tükörlapot és van valamennyi vastagságuk is, ezért most a téli időszakban ott kezd először leolvadni a jég ahol közvetlen kontakt van a lap és a fűtőspirál között. Ez így utólag belátva nem szerencsés. A vezetőoldali tükörlapot már telibe "ragasztóztam", viszont itt meg azt a hibát követtem el, hogy az üveglap hátulját egy kicsit megtisztogattam, ezzel megsértve a felületet. Ez pedig azt eredményezte, hogy a tükörben fekete apró foltok lettek. Úgyhogy ezt a lapot majd teljesen cserélnem kell. Summa summarum, ha elválik a tükörlap a műanyag hordozó felülettől, akkor érdemesebb egyben cserélni az egészet, mint bármiféle ragasztóval kínlódni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 Saját tapasztalat alapján azt mondom, hogy nem éri újraragasztani a tükröt. Nekem a nyáron vált "rezgőssé" mindkét üveg. Amikor megnéztem őket akkor már alig tartotta őket valami. Végül hajszárítóval megmelegítettem őket és szépen lejöttek a helyükről. Vettem 3M-es ragasztócsíkot (1800 Ft/méter) amelyet kimondottan üvegek ragasztására használnak. Ebből tettem az üveglapok hátuljára és visszaragasztottam őket. Viszont mivel a ragasztócsíkok nem teljes felületen fedik le a tükörlapot és van valamennyi vastagságuk is, ezért most a téli időszakban ott kezd először leolvadni a jég ahol közvetlen kontakt van a lap és a fűtőspirál között. Ez így utólag belátva nem szerencsés. A vezetőoldali tükörlapot már telibe "ragasztóztam", viszont itt meg azt a hibát követtem el, hogy az üveglap hátulját egy kicsit megtisztogattam, ezzel megsértve a felületet. Ez pedig azt eredményezte, hogy a tükörben fekete apró foltok lettek. Úgyhogy ezt a lapot majd teljesen cserélnem kell. Summa summarum, ha elválik a tükörlap a műanyag hordozó felülettől, akkor érdemesebb egyben cserélni az egészet, mint bármiféle ragasztóval kínlódni. Anno én sokaknak ezt tanácsoltam, mivel a tükörlap nem drága. ;) De hát van aki nem fogadta meg. ;) Amúgy nekem a G-n az utángyártott lap gyorsabban melegedett. Ha a bizti és a vezetékek bírják, akkor nem probléma. Nálam jó volt amíg el nem ment a kocsi, azaz kb 2 évig. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 SZIASZTOK! Megtudnátok nekem mondani, milyen méretű csapágyak kellenek egy z14xep Bosch genertátorba? Kösz a fáradságot. :evilgrin: Link to comment Megosztás: More sharing options...
vsz Elküldve Január5, 2015 Megoszt Elküldve Január5, 2015 Így csere után mennyi idő után éri el a mutató a 80 fokot? Ma megfigyeltem, hogy kb 8 perc után érte el a 80-at a mutató, de az első 3-4 percben főként 20-30-cal csorgás, vagy lámpánál álldogálás volt. Ha egyből beállok 90-re, biztos hamarabb bemelegszik. Ja és a fűtés teljesen le volt tekerve. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
bgakos Elküldve Január6, 2015 Megoszt Elküldve Január6, 2015 Sziasztok! 2006-os, 1,4-es Twinportos Astrám van, mostanában nehezen indul, úgy fest lassan bedobja a kulcsot az akku, már alig bírja forgatni az önindítót. Jelenleg 55Ah-ás van benne, érdemes nagyobbat venni? Melyik típus vált be a legjobban? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wakond Elküldve Január6, 2015 Megoszt Elküldve Január6, 2015 Sziasztok! 2006-os, 1,4-es Twinportos Astrám van, mostanában nehezen indul, úgy fest lassan bedobja a kulcsot az akku, már alig bírja forgatni az önindítót. Jelenleg 55Ah-ás van benne, érdemes nagyobbat venni? Melyik típus vált be a legjobban? az itt olvasottakra, és nálam tapasztaltabb emberekre odafigyelve. elég az 55ah és a gyári GM akku az ajánlott. én is azt fogok majd venni. bár lehet én egy 60-ast veszek a mélyláda és a komfort e-ablak miatt. itt jó áron van, de itt olcsóbb és ugyan úgy 2 év garancia van rá. ezek 60ah-sok! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Obszidián Elküldve Január6, 2015 Megoszt Elküldve Január6, 2015 Üdvözlet ! 1.6-os g astra 8 V-s. 2500 km-ként 1 liter olajat kell után töltenem . A szerelőm gyűrűzést javasol. Szerintetek kóros ez az olaj fogyasztás , vagy még belefér a tűréshatárba ? Tudtommal az eco tec motoroknál ennyi OK ,de egy 8 szelepesnél ? 222000 km (óra szerint) van a motorban és nem füstöl reggeli hidegindításnál se , máskor se tapasztalok füstölést. :confused: Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Január6, 2015 Megoszt Elküldve Január6, 2015 Sziasztok! 2006-os, 1,4-es Twinportos Astrám van, mostanában nehezen indul, úgy fest lassan bedobja a kulcsot az akku, már alig bírja forgatni az önindítót. Jelenleg 55Ah-ás van benne, érdemes nagyobbat venni? Melyik típus vált be a legjobban? Nézt meg az ecat-on gyárilag milyen volt benne, és ha nincs utólagosan telepakolva extrákkal, akkor szerintem felesleges nagyobbat venni. http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/ Itt beírod az alvázszámod és kidobja milyen gyári felszereltséggel rendelkezett a kocsid, közte az akksi is ott lesz. Üdvözlet ! 1.6-os g astra 8 V-s. 2500 km-ként 1 liter olajat kell után töltenem . A szerelőm gyűrűzést javasol. Szerintetek kóros ez az olaj fogyasztás , vagy még belefér a tűréshatárba ? Tudtommal az eco tec motoroknál ennyi OK ,de egy 8 szelepesnél ? 222000 km (óra szerint) van a motorban és nem füstöl reggeli hidegindításnál se , máskor se tapasztalok füstölést. :confused: Az 4 dl/1000 km. Nekem is annyi volt az előző olajjal (ami lehet hamis volt), még most várom az újjal mi lesz. Az én motoromra a gyári adat 0,6 l/1000km. Egy ismerős mondta, hogy egy haverjának 1.8-as van, az is eszik, de nem foglalkozik vele, tölti utána és kész. Egyébként más baja nincsen. Lehet nálam is az lesz, ha fogyni fog továbbra is. Egyébként még szelepszár szimering is lehet. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Obszidián Elküldve Január6, 2015 Megoszt Elküldve Január6, 2015 Jelenleg 10 w 40-es van benne , milyen olajat javasoltok 1.6-os 8 V-be. Halottam a Valvoline Maxlife 10 w 40-es-ről kifejezetten 100000 km futásteljesítmény feletti motorokhoz ajánlott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Január6, 2015 Megoszt Elküldve Január6, 2015 Üdvözlet ! 1.6-os g astra 8 V-s. 2500 km-ként 1 liter olajat kell után töltenem . A szerelőm gyűrűzést javasol. Szerintetek kóros ez az olaj fogyasztás , vagy még belefér a tűréshatárba ? Tudtommal az eco tec motoroknál ennyi OK ,de egy 8 szelepesnél ? 222000 km (óra szerint) van a motorban és nem füstöl reggeli hidegindításnál se , máskor se tapasztalok füstölést. :confused: Ezek a motorok tényleg nem olajzabálók,nekem 10 ezer alatt 2dl megy el :icon1: Ennyi fogyás még beleférhet,ha ezt nem hetente kell utánatöltögetni persze próbálj meg egy jó minőségű olajat bele 10W-40 Mobil,Valvoline,bár elég kicsi az esélye,hogy ettől csökkenni fog a fogyás :smartass: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts