Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Igen itt olvastam a fórumon csak az f astra oldalán ahol szintén x14xe motornál motorfék közben jelez. Mindenesetre ma még mélyítünk a lemezen hogy ne verjen bele az egr szelep. Kiváncsi leszek utánna milyen lesz..... :icon1:

Minek "mélyíteni"? Elég félrefordítani a szelepet! Egy csavar is megtartja!

Elküldve

Igen itt olvastam a fórumon csak az f astra oldalán ahol szintén x14xe motornál motorfék közben jelez. Mindenesetre ma még mélyítünk a lemezen hogy ne verjen bele az egr szelep. Kiváncsi leszek utánna milyen lesz..... :icon1:

Szerintem ahhoz nem elég vastag a gyári lemez sem...

Ahhoz vastagabb cucc kell.

http://youtu.be/1siPbgfKPRE?t=3m11s

Minek "mélyíteni"? Elég félrefordítani a szelepet! Egy csavar is megtartja!

Így van, kár furkálni...

Legalábbis a gyári lemezt...

Elküldve

A vezetékeket is nézd át az akksi-generátor-önindító vonalon.

Nekem volt egyszer vezérműtengely jeladó hibám, pont egy indításkor (tünet semmi).

Azóta vagy 3e km óta semmi...

Szerintem az dobna hibát.

De azért rá lehet nézni.

Vezetékekkel, akksi-generátor-önindító vonalon nincs gond, ugyanúgy teker, mint eddig, pontosan ugyanúgy, csak egyszerűen 5-10 másodperc után indul be. Nem értem. Ma kettőből egyszer csinálta.

Elküldve

Szerintem ahhoz nem elég vastag a gyári lemez sem...

Ahhoz vastagabb cucc kell.

http://youtu.be/1siPbgfKPRE?t=3m11s

Így van, kár furkálni...

Legalábbis a gyári lemezt...

Nekem ez a lemez van (már ha ezt lehet még lemeznek nevezni).

https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220419-kipufogogaz-szelep-alkatreszei/413963-zarofedel-egr-lezarashoz-opel

Kb. 10mm vastag, de ezt sem farigcsáltam! Egyszerűen félre fordítottam a szelepet és teszi a dolgát. Semmi hibajel.

Elküldve

Szerintem ahhoz nem elég vastag a gyári lemez sem...

Ahhoz vastagabb cucc kell.

http://youtu.be/1siPbgfKPRE?t=3m11s

Így van, kár furkálni...

Legalábbis a gyári lemezt...

x14xe egr szelepe befelé nyit, max 1-2mm áll ki a síkjából zárt állapotban. Azért azt érdekesnek találom hogy városi használatban soha nem dob hibakódot lefalazás óta, csak országúti használatnál motorfékes üzem közben. :blink:

Elküldve (edited)

Énis ezt a "lemezt" vettem....

Nekem is ua lezáróm van. Fényképezd le, hogy most miként áll a szelep ... Feltöltöd valahova és belinkeled ide, akkor talán én is okosabb leszek.

Módosítva : Janó32
Elküldve (edited)

12,5 V az akku alaphelyzetben, járó motornál 14,2 V fesz van.Ez igy jó szerintem.

Mérj rá a töltésre. Ha az ok akkor önindítótó. Indítás előtt is mérj rá, hogy nem e vmi húzza az akksidat.

Módosítva : joco320d
Elküldve

Fejvesztés terhe mellett:" Amíg GM 10W 40 -nel jártam lánc hang semmi; ahogy a GM 5W 30 belekerült halhatóan hangosabb lett a motor (csak melegen) konkrétan kivehető a lánc "súrolós" hangja, és a szokásos szelephangok, ami engem kifejezetten idegesít (a traktorhanggal együtt). Közvetlenül az olajváltás előtt nem volt ilyen, kifejezetten halknak nevezném. Az igaz, hogy a reggeli első indításnál a csattogás ideje 1-1,5 s, és nem 15. Üzemmeleg motornál sajnos sokkal rosszabb lett a hangja. De most télen így marad.....bár mennyire utálom.

Legközelebb próbálj ki 0w40 vagy 5w40-est inkább, akkor talán meleg motornál sem lesz annyira hallható.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

G Astrám van 2003-as 1.2 benzines ,3ajtós ,a futóművel lenne annyi problémám ,néhány napja vettem észre hogy a kormányzása kissé nyúlóssá vált.

Szerintetek valamelyik szillent okozhatja ,ha igen akkor melyik? Vagy valakinek más ötlete ,tapasztalata van akkor szívesen meghallgatom.

Futóművet kb 3-4 hónapja állíttattam be.

Köszi a válaszokat.

Üdv,

Elküldve

Sziasztok!

G Astrám van 2003-as 1.2 benzines ,3ajtós ,a futóművel lenne annyi problémám ,néhány napja vettem észre hogy a kormányzása kissé nyúlóssá vált.

Szerintetek valamelyik szillent okozhatja ,ha igen akkor melyik? Vagy valakinek más ötlete ,tapasztalata van akkor szívesen meghallgatom.

Futóművet kb 3-4 hónapja állíttattam be.

Köszi a válaszokat.

Üdv,

Mit jelent az, hogy nyúlós?! :blink:

Kormányműben az olajszint?

Elküldve

x14xe egr szelepe befelé nyit, max 1-2mm áll ki a síkjából zárt állapotban. Azért azt érdekesnek találom hogy városi használatban soha nem dob hibakódot lefalazás óta, csak országúti használatnál motorfékes üzem közben. :blink:

Ja, bocs. Annak tényleg másmilyen.

Akkor szerintem nincs más hátra, sz#r a szeleped...

Vegyél egy olcsó újat, vagy EGR cheatert.

Balu X14XE-je is azzal megy, hiba nélkül...

Elküldve (edited)

Mit jelent az, hogy nyúlós?! :blink:

Kormányműben az olajszint?

Kormányzásnál nem olyan közvetlen a reagálása ,mint előtte ,olajszintet megnéztem, a kormányösszekötő lesz a ludas ,plusz a lengéscsillapítók is úgy tűnik csere érettek lesznek.

Módosítva : csaby35
Elküldve

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy másnak is volt-e, van-e hasonló zörgése, nyikorgása a csomagtér ajtó felől?
A következő a helyzet: Alapból is, de ha lehajtom az üléseket, kiveszem a kalaptartót akkor valami hangos nyikorgás jön a csomagtér ajtaja felől. Olyan mint ha két műanyag kárpit dörzsölődne, levettem már a csomagtartó alján, hátul levő műanyag burkolatot de nem szűnt meg a hang. Nem tudom honnan jön pontosan. Volt már valakinek hasonló?

Köszi

Elküldve

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy másnak is volt-e, van-e hasonló zörgése, nyikorgása a csomagtér ajtó felől?

A következő a helyzet: Alapból is, de ha lehajtom az üléseket, kiveszem a kalaptartót akkor valami hangos nyikorgás jön a csomagtér ajtaja felől. Olyan mint ha két műanyag kárpit dörzsölődne, levettem már a csomagtartó alján, hátul levő műanyag burkolatot de nem szűnt meg a hang. Nem tudom honnan jön pontosan. Volt már valakinek hasonló?

Köszi

Igen. A csomagterajto ket oldalt/aljan van ketto kicsavarhato utkozo. Ezeket tekerd picit kintebb. De ne tul sokat, mert akkor meg feszul a zar. Probalgatni kell.

  • Like 1
Elküldve

Igen. A csomagterajto ket oldalt/aljan van ketto kicsavarhato utkozo. Ezeket tekerd picit kintebb. De ne tul sokat, mert akkor meg feszul a zar. Probalgatni kell.

hmm... Köszi, tudom miről beszélsz, én már tekergettem őket régebben (de nem a nyikorgás miatt), bár kb akkor úgy lettek beállítva hogy éppen erőltetés nélkül csukódjon az ajtó, de akkor holnap még finomhangolom.

Elküldve

Ja, bocs. Annak tényleg másmilyen.

Akkor szerintem nincs más hátra, sz#r a szeleped...

Vegyél egy olcsó újat, vagy EGR cheatert.

Balu X14XE-je is azzal megy, hiba nélkül...

A szelep nem lehet rossz eddig legalábbis hiba nélkül üzemelt. Megfigyeltem csak 2500-as fordulat felett ,motorfékes üzemben, azonnal dob hibát. Ma elfordítottam a szelepet hogy véletlenul se verjen a lemezbe,de most is dobja a hibát. Azt meg nehezen viselem ugyhogy jövő héten kiveszem a lemezt marad gyári a rendszer. :(

Elküldve

A szelep nem lehet rossz eddig legalábbis hiba nélkül üzemelt. Megfigyeltem csak 2500-as fordulat felett ,motorfékes üzemben, azonnal dob hibát. Ma elfordítottam a szelepet hogy véletlenul se verjen a lemezbe,de most is dobja a hibát. Azt meg nehezen viselem ugyhogy jövő héten kiveszem a lemezt marad gyári a rendszer. :(

Szia!

Nekem egy 98-as astra g x14xe van . Én is lezártam,persze jobban ment egy kicsit stb..

De viszont ugyan úgy dobta a check lámpát motorféknél 2500-3000 fordulat között.

Meguntam és visszaraktam azóta hiba nincs, én is azt szerettem volna ,hogy a motor ne egye a saját mocskát . Az ecu időnkét rámér a map szenzora (ez a gond). Van olyan egr cheater amit a map szenzorzhoz is be kell kötni ,de azt még nem írta le tudomásom szerint senki sem.

Elküldve

Szia!

Nekem egy 98-as astra g x14xe van . Én is lezártam,persze jobban ment egy kicsit stb..

De viszont ugyan úgy dobta a check lámpát motorféknél 2500-3000 fordulat között.

Meguntam és visszaraktam azóta hiba nincs, én is azt szerettem volna ,hogy a motor ne egye a saját mocskát . Az ecu időnkét rámér a map szenzora (ez a gond). Van olyan egr cheater amit a map szenzorzhoz is be kell kötni ,de azt még nem írta le tudomásom szerint senki sem.

Hát úgy látszik x-es motorok átka ez!! :) Énis szerettem volna hogy ne egye a mocskát a motor, viszont a sárga lámpát nem szeretném nézegetni, ugyhogy lemez ki...... :)

Elküldve

Üdv mindenkinek!

Vanegy x17dtl astra g-m

Volt hűtővíz folyasom! Szerelő nem találta hol szökik a víz, ezért mwgoldásként töltött a vízhez ezt a hűtő tömítő adalékot!

Elhoztam tőle az autót és most az a helyzet hogy üzemi hőfokon sincs fűtés az autóban! Jéghideg levegőt fúj!

Nem tudom összefügg-e a két dolog!

Ha valakinek van ötlete írjon légyszi

Elküldve

Üdv mindenkinek!

Vanegy x17dtl astra g-m

Volt hűtővíz folyasom! Szerelő nem találta hol szökik a víz, ezért mwgoldásként töltött a vízhez ezt a hűtő tömítő adalékot!

Elhoztam tőle az autót és most az a helyzet hogy üzemi hőfokon sincs fűtés az autóban! Jéghideg levegőt fúj!

Nem tudom összefügg-e a két dolog!

Ha valakinek van ötlete írjon légyszi

Sajnos összefügg a két dolog, eldugult a fűtőradiátorod a tömitő trutyitól!!! Nem szabad semmilyen tömítőt a rendszerbe öteni! Szét kell szedni, és átmosni!! Ha a hűtőd is eldugul, felforrhat a vized, azt is meg kellene nézni, átmosni.

Elküldve

Sajnos összefügg a két dolog, eldugult a fűtőradiátorod a tömitő trutyitól!!! Nem szabad semmilyen tömítőt a rendszerbe öteni! Szét kell szedni, és átmosni!! Ha a hűtőd is eldugul, felforrhat a vized, azt is meg kellene nézni, átmosni.

Sejtettem!

Az a baj hogy mikor mentem az autóértakkor közölte velem mit is csinalt az autón! Most meg karacsonElőtt nem tudom ki vállalja el így a javítását!

Az biztos hogy többethozzá nem viszem

Elküldve

Sejtettem!

Az a baj hogy mikor mentem az autóértakkor közölte velem mit is csinalt az autón! Most meg karacsonElőtt nem tudom ki vállalja el így a javítását!

Az biztos hogy többethozzá nem viszem

Annyit szeretnék még kérdezni, hogy ha nem találok szerelőt , akkor megállítja a további hondok kialakulását egy fagyállócsere?

Arra még képes vagok! :-)

Elküldve

Annyit szeretnék még kérdezni, hogy ha nem találok szerelőt , akkor megállítja a további hondok kialakulását egy fagyállócsere?

Arra még képes vagok! :-)

Igen meg. Ha a fagyállot leeresztetted, sima desztilált vizzel töltsd fel. Járasd meg jól a motorban, és engedd le. Ezt csináld meg ahányszor van türelmed. Még az is lehet, hogy a fűtőradiátorból is kijön a dugulás. Illetve még egy személyes megjegyzés: ha veszel valami lehetetlen színü ételfestéket, és a fizhez kevered miközben mosatod a rendszert, még az is lehet, hogy megtalálod hol is lyukas a rendszer.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.