Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A hidegben egyre gyakrabban tapasztalom, hogy megálláskor/várakozáskor (alapjáraton való járatás esetén) rezgő hang (halk kerepelés) jön a motortérből. Kollégával ma tettünk egy próbát, én bent ültem ő pedig végigtapogatta a motoreret. A légszűrőház rezonál be amikor 750 környékén van a fordulat (vagy inkább alá esik kicsit). (Lehet reprodukálni, kettesbe tettem és lassan felengedve a kuplungot egyből hallani.) Tapasztaltatok már hasonlót? Ez így normális csak én nem vagyok normális a hallásom miatt? Vagy ezen alkatrész kezdi megadni magát?

https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220555-legszurohaz-rogzitesei/328774-legszurohaz-hatso-tartoelem-opel

Link to comment
Megosztás:

A hidegben egyre gyakrabban tapasztalom, hogy megálláskor/várakozáskor (alapjáraton való járatás esetén) rezgő hang (halk kerepelés) jön a motortérből. Kollégával ma tettünk egy próbát, én bent ültem ő pedig végigtapogatta a motoreret. A légszűrőház rezonál be amikor 750 környékén van a fordulat (vagy inkább alá esik kicsit). (Lehet reprodukálni, kettesbe tettem és lassan felengedve a kuplungot egyből hallani.) Tapasztaltatok már hasonlót? Ez így normális csak én nem vagyok normális a hallásom miatt? Vagy ezen alkatrész kezdi megadni magát?

https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220555-legszurohaz-rogzitesei/328774-legszurohaz-hatso-tartoelem-opel

Természetesen lehet. Én pont ma szedtem szét, hát nem semmi gané volt alatta (falevél, darazsak.) . Gondolom a csavart megnézted nem lazult le? Esetleg valamelyik fém rögzitőpatent? Más nem nagyon lehet

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Természetesen lehet. Én pont ma szedtem szét, hát nem semmi gané volt alatta (falevél, darazsak.) . Gondolom a csavart megnézted nem lazult le? Esetleg valamelyik fém rögzitőpatent? Más nem nagyon lehet

Még nem szedtem szét (a rögzítőfülek a helyükön vannak), talán hétvégén lesz rá némi időm. Mennyire bonyolult? Van valami amire figyelni kell? Speckós szerszám kell hozzá? (F-ét szedtem szét. ezt még nem...)

Link to comment
Megosztás:

Még nem szedtem szét (a rögzítőfülek a helyükön vannak), talán hétvégén lesz rá némi időm. Mennyire bonyolult? Van valami amire figyelni kell? Speckós szerszám kell hozzá? (F-ét szedtem szét. ezt még nem...)

Nem bonyolult. Speckó szerszám sem kell. Pár perc az egész. A lényeg, hogy ha a légszűrőház alsó részét (mikor már azt az 1 db torx csavart kiszedted) az utastér felé húzzad, igy szépen kijön az alsó rögzítő is.

Pont alatta van a motortartó bak, nem lehet, hogy az kezdi megadni magát, és onnét ered a rezonáció?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A Z14XE termosztát leszedéséhez milyen méretű kulcs kell? Az ecat-ben megtaláltam a csavart ami fogja, de hogy milyen kulcs kéne hozzá...?

Előre is köszi

Valaki erre esetleg? A Haynes amit találtam nem ír semmit arról, hogy milyen kulcs kell hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Valaki erre esetleg? A Haynes amit találtam nem ír semmit arról, hogy milyen kulcs kell hozzá.

Üdv,

Ha jól látom az OEM-ben M6x16 és M8x30/85 Torx csavarok fogják.

Álatalánosan elmondható, hogy az M6 Torx-hoz TX30, az M8 Torx-hoz TX40 (de lehet, hogy TX35) csavarhúzó (BIT) szükséges.

Én javaslom, hogy inkább a 10mm-es bitszárak közül válasszál, mert ha kicsit is jobban kell erőltetni a csavart lazításkor, lehet, hogy a TX40 méretnél már nem lesz elegendő a 1/4" (6,35mm)-es BIT.

A 10mm-es BIT-et meg tudod fogni 10-es villáskulccsal, vagy be tudod tenni 10-es csőkulcsba, dugókulcsba (vagy veszel hozzá 3/4" vagy 1/2"-os BIT tartót, ha már van készleted valamelyik méretből).

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Ha jól látom az OEM-ben M6x16 és M8x30/85 Torx csavarok fogják.

Álatalánosan elmondható, hogy az M6 Torx-hoz TX30, az M8 Torx-hoz TX40 (de lehet, hogy TX35) csavarhúzó (BIT) szükséges.

Én javaslom, hogy inkább a 10mm-es bitszárak közül válasszál, mert ha kicsit is jobban kell erőltetni a csavart lazításkor, lehet, hogy a TX40 méretnél már nem lesz elegendő a 1/4" (6,35mm)-es BIT.

A 10mm-es BIT-et meg tudod fogni 10-es villáskulccsal, vagy be tudod tenni 10-es csőkulcsba, dugókulcsba (vagy veszel hozzá 3/4" vagy 1/2"-os BIT tartót, ha már van készleted valamelyik méretből).

Köszi a választ, de a termosztáthoz nekem nem BITfej kell, hanem dugókulcs szóval e-torx. Viszont, ha lehet hinni a wiki-nek, akkor az M6-oshoz E8-as fej kell:

E8 0.29 7.4 1/4" M6 & M7

Most már csak egy jó hajtókar kell, mert a racsnis tönkrement mikor az olajleeresztőt próbáltam kilazítani. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Kéne egy kis segítség mert elakadtam. Az észrevételem az az autóval, hogy a bal első fék mintha jobban fogna. Vagyis ha nagy tempóról egy erőset fékezek minden esetben a bal oldali kerék blokkol hamarabb. Viszont ha nagy tempóról fékezek nagyot elengedem a kormányt és nem húz el semerre. Mitől lehet az hogy a balos kerék hamarabb blokkol. G Astra ABS nincs, ékbetétek kopása egyenlő és egyenletes, műszakin fékekre nem volt panasz (másra sem), gumik egyformák egyforma kopással.

Link to comment
Megosztás:

Nem bonyolult. Speckó szerszám sem kell. Pár perc az egész. A lényeg, hogy ha a légszűrőház alsó részét (mikor már azt az 1 db torx csavart kiszedted) az utastér felé húzzad, igy szépen kijön az alsó rögzítő is.

Pont alatta van a motortartó bak, nem lehet, hogy az kezdi megadni magát, és onnét ered a rezonáció?

Természetesen ma sem volt semmi időm ilyesmire... Holnap talán... Reménykedem hogy nem a motortartó bal gyengélkedik (130k km alatt elfogyna?...)...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Kéne egy kis segítség mert elakadtam. Az észrevételem az az autóval, hogy a bal első fék mintha jobban fogna. Vagyis ha nagy tempóról egy erőset fékezek minden esetben a bal oldali kerék blokkol hamarabb. Viszont ha nagy tempóról fékezek nagyot elengedem a kormányt és nem húz el semerre. Mitől lehet az hogy a balos kerék hamarabb blokkol. G Astra ABS nincs, ékbetétek kopása egyenlő és egyenletes, műszakin fékekre nem volt panasz (másra sem), gumik egyformák egyforma kopással.

Akkor mi a probléma? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Akkor mi a probléma? :huh:

Hát, hogy a balos hamarabb blokkol egyenes sík úton is. És ugye ha az egyik kerék elveszti a tapadását már akkor a fékerő már csak tört része a dolognak... És nem értem miért blokkol hamarabb... Műszakin nem volt eltérés és a kormányt se húzza el. Mégis hamarabb blokkol...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Megtudnátok mondani (irni), hogy al elm 327 protocollal rendelkezo bluetooth adapter hasznalhato egy opel astra g 98' x14xe-s autohoz? Koszi

Az USa-ban 96-tól támogatott itt nálunk az EU-ban 2001-től, de ismerek olyat akinek 99 Astrában megy, mig másnak 2001 kiadásúban nem. Meg kell próbálni. Nem egy drága dolog.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok volna egy olyan problemam h a belso vilagitas vagy a tukornel plafon vilagitast ha le zarom kulcsal az autot akkor ugye az halvanyan ki kapcsol de viszont nekem halvanyan ugy marad az mitol lehet

Kicserélted LED-re? Pontos okát nem tudom, de talán pont az elhalványodós rendszer miatt mindig van egy kis tőrpe feszülcség a G-Astrák rendszerébe. Ami a hagyományos ízzót nem képes működtetni, de a LED minimális áram igénye miatt halványan világit.

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenkinek!

Egy kis tanácsra lenne szükségem, haverom qp-ja kissé furcsa dolgokat produkál.

Adott egy z18xe motor.

- Vásárlás után ugye jöttek a szokványos dolgok, vezérlés, olaj, gyertya ..stb..

- Az új "bosch" gyertyákkal az autó leállt, ventik full fokozaton mentek. kb 30 perc múlva lehetett újra indítani.( a leállás akkor következett be, mikor elérte 93 fokot)

- Trafóra gyanakodva beleraktuk az én trafómat a hiba ugyan csak fenn állt.

- később visszakerült a régi gyertya azzal megszűnt a leállás, viszont elég göthösen indult az autó.

- Úgy voltunk biztos szar a gyertya, rendeltünk gm gyertyákat " 2pólusút, de persze nem azt kaptuk, 1pólusú jött" , hiba ugyan csak megmaradt.

- Régi gyertya vissza

- Később egy dinamikusabb vezetéssel tarkított úton bedobta a check-et az esp-t, rángatott erőtlen volt.

- Op-Com al megnéztük, "Frissítse vagy cserélje a vezérlőegységet" törlés után hiba nem jelentkezett újra, de csak gázra indult az autó "úgy is nehézkesen"

- Vettünk egy másik ECU-t mert már az övé javított volt, azóta javult a dolog, szépen indul. A leállás is javult kicsit.

- Most random szerűen fekszik ki a kocsi ( már nem hőfokhoz kötötten) és u.úgy kb 30 perc mire indítható.

- De soha nem áll le toló üzemben, csak ha alapjáraton van.

Valaki tud esetleg tanácsot adni?

Előre is köszönöm!

Módosítva : Dasi
Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenkinek!

Egy kis tanácsra lenne szükségem, haverom qp-ja kissé furcsa dolgokat produkál.

Adott egy z18xe motor.

- Vásárlás után ugye jöttek a szokványos dolgok, vezérlés, olaj, gyertya ..stb..

- Az új "bosch" gyertyákkal az autó leállt, ventik full fokozaton mentek. kb 30 perc múlva lehetett újra indítani.( a leállás akkor következett be, mikor elérte 93 fokot)

- Trafóra gyanakodva beleraktuk az én trafómat a hiba ugyan csak fenn állt.

- később visszakerült a régi gyertya azzal megszűnt a leállás, viszont elég göthösen indult az autó.

- Úgy voltunk biztos szar a gyertya, rendeltünk gm gyertyákat " 2pólusút, de persze nem azt kaptuk, 1pólusú jött" , hiba ugyan csak megmaradt.

- Régi gyertya vissza

- Később egy dinamikusabb vezetéssel tarkított úton bedobta a check-et az esp-t, rángatott erőtlen volt.

- Op-Com al megnéztük, "Frissítse vagy cserélje a vezérlőegységet" törlés után hiba nem jelentkezett újra, de csak gázra indult az autó "úgy is nehézkesen"

- Vettünk egy másik ECU-t mert már az övé javított volt, azóta javult a dolog, szépen indul. A leállás is javult kicsit.

- Most random szerűen fekszik ki a kocsi ( már nem hőfokhoz kötötten) és u.úgy kb 30 perc mire indítható.

- De soha nem áll le toló üzemben, csak ha alapjáraton van.

Valaki tud esetleg tanácsot adni?

Előre is köszönöm!

Helo,. És csak melegen jön elő a hiba? Akkor lehet főtengely jeladó.

Ami még eszembe jutott, hogy asszem ehhez a motorhoz mondta oktatóm, hogy rossz gyertya kicsinálhatja a trafót, a trafó meg a motorvezérlőt.

Módosítva : Dj Menyus
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Helo,. És csak melegen jön elő a hiba? Akkor lehet főtengely jeladó.

Ami még eszembe jutott, hogy asszem ehhez a motorhoz mondta oktatóm, hogy rossz gyertya kicsinálhatja a trafót, a trafó meg a motorvezérlőt.

Hello.

A cserélt vezérlővel már random hidegen-melegen. De van , hogy 2 hétig semmi probléma.

Link to comment
Megosztás:

Üdv akadt egy ujjabb problémám 98 g astra hidegen ha fékezek (épp csak megnyomom a pedált) blokkolnak a kerekek de megyek párszáz métert pl a boltig visszafele már jók nemtudom ez normális ?

Az. Reggel a rozsda miatt harap olyan keményen. Az lekopik és már jó is.
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.