Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Köszi gyors válaszodat!!

Nem vettem észre semmi rendellenességet a kocsin....szóval akkor lehet csere lesz, de esetleg egy tisztítás is megoldaná a problémát először szerinted? Milyen áron vannak az EGR szelepek? Falazás az mindenképp szükséges ilyenkor?

Megpróbálhatsz egy tisztitást,de ha a sárgalámpa megmarad akkor csere.A falazás azért jó,mert nem eszi meg a kipugázt a motor,érezni fogod,könnyebben pőrőg fel :icon1:

A szelep nem olcsó,én kifogtam 10k volt az új,amúgy 50 körűl lett volna

E-bayen tudsz venni már 10-15k között újat,azt bele meg a lezáró lemezt alá aztán csók EGR elfelejtve :icon1:

Módosítva : csicsó
Link to comment
Megosztás:

Esélyes a termosztát, nézd meg...

Hidegen elindítod, majd 3-4 perc múlva a hűtő fele menő csövet fogd meg, nem lehet meleg, sőt langyos sem. Ha meleg, akkor nem jó a termosztátod.

Reggel induláskor megnéztem, nem volt meleg. Mire beültem már meleget fújt a fűtés. 12km-t mentem vele és 80 fok alatt maradt. Mikor megálltam látványosan kúszott fel a mutató.

Link to comment
Megosztás:

Kivillogtattam a hibakódot. Az eredmény 0170. Ha tud valaki segíteni, hogy mil lehet a hiba és hogyan lehet orvosolni megköszönném.

Ez a 0170 a feleségem Z14XEP H-jánál is jelen van olykor. Néhány napja ismét. Menettulajdonságban nincs érezhető változás. Annyi van, hogy "ciripelő" hang hallatszik a blokk felső-hátsó részéből (talán). Benzines motor létére ennél fogva nem szép a hangja.

Tehát a P0170 és az említett jelenség lehetséges megoldása(i) engem is érdekelnek.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Szeretnék tanácsot kérni

Benzin-gázos üzemű Opel Astra G ( 2007-es Z14XEP 112 ezer Km van benne, Zavoli zeta gázszett 2012.07. hóba lett beszerelve, 93 ezer Km-nél) autóval van egy meghibásodás, de elég nehéz behatárolni a hiba forrását. Hidegen egyáltalán nem indul. Szerelő ismerőssel betudtuk úgy indítani, hogy féktisztítót spriccelt be, én meg indítóztam. Másodikra beindult. Némi dadogás után beáll az alapjárat, de hideg és meleg motornál is ha padlógázt adok, akár üresben van a váltó, akár 1-es, 2-esben, 3-asban, tehát menet közben is megtorpan az autó, 6-8 másodpercig nem hajlandó felpörögni, és sokszor irtózatosan rángat. Majd aztán felpörög a motor, de mintha erőtlen lenne ezt így csinálja már pár napja. DE !! Ha átteszem Gáz üzemmódban viszont semmilyen hiba nem jelentkezik, alapjárat is tökéletes, gyorsul rendesen, ahogy kell.

Chek lámpa kijelzett 0170 hibakódot, meg egy alakalommal jelzett, amikor a laptoppal nézte a szerelő olyat, hogy a főtengely jeladó hiba, de mikor kitörölte a hibajelzést, azóta nem jött vissza. Illetve tegnap kivillogta megint a 0170 hibát, amikor néztem a pedálos módszerrel. Lett még nézve hideg, és meleg motornál is kompresszió, ezek rendben vannak, néztük a (gázos) gyertyákat, ezek jók, szikra tökéletes, üzemanyag szivattyú úgy néz ki szállítja a benzint, bár benzin nyomás értéket nem tudott nézni műszer hiányában. Mindig attól tartottam nehogy legyen egy olyan hiba, ami megfog még egy tapasztalt szerelőt is. Hát most bejött. Szervizben nem viszem az autót, mert kicserélnek nekem 2-3 alkatrészt, elém tolnak egy 350 ezer ft-os számlát, majd pár nap múlva megint visszajön a hiba. Ezt én nem engedhetem meg magamnak, ez itt észak kelet MO. Hogy akkor minek tartok autót? Azon okból, mert az asszony súlyos fogyatékos, a betegsége miatt mi már szinte csak kórházakba járunk az autóval. Ha nem találjuk meg rövidesen a hiba okát, elvinném akár még pestre is, olyan specialistához, akinek vannak profi műszerei, meg ért is hozzá. Én a gázt is az LPG dokinál állíttattam be Szigetszentmiklóson, de megérte, mert nincs is baj azóta a gázzal. Már attól tartok a benzines vezérlő hiba is lehet? Lehet ezt valahol felújítatni?

Link to comment
Megosztás:

Próbálj vészindítást LPG-vel, hogy lássuk, hogy úgy indul-e viszonylag normálisan. Egyszer olvastam már olyat, hogy főtengely jeladó hiba miatt nem indult benzinnel, gázon vészindítással meg igen, de ott csak az indulás volt problémás. Ha már egyszer járt néhány másodpercet, akkor leállítva majd indítózva indult benzinnel is, és menet közben már nem volt semmi gondja. Azt mondjuk azóta sem érti senki, hogy miért viselkedett így a főtengely jeladótól, csak ott sem volt már más ötlet, aztán próba egy kéznél levő főtengely jeladóval, és láss csodát, működött.

Egyébként a 0170 az nagyon könnyen lehet alacsony benzinnyomástól, szóval azt mindenképpen meg kellene mérni. Az, hogy a pumpa szállít, az nem elég, meg kell lennie a 3 bar nyomásnak. Lehet, hogy nálad is elrepedt a cső a tartályban a pumpa és a tartály teteje között, vagy felakadt a nyomásszabályzó és átereszt már kisebb nyomásnál is vagy ilyesmi. Mindenképpen olyan alkatrészben kell keresni a hibát, ami minden henger számára közös, hiszen ha hengerenkénti alkatrészben lenne a hiba, akkor indulna, csak háromhengerezne. Benzines vezérlő hibát nem hiszem, mert az ugyanúgy dolgozik gázüzemben is.

Link to comment
Megosztás:

".... Benzines vezérlő hibát nem hiszem, mert az ugyanúgy dolgozik gázüzemben is."

Hát egy kicsit megnyugtattál, mert nagyon nem lenne jó ha meg kéne piszkálni a vezérlést. Igen az ismerős is ezeket mondta, csak hát a benzin nyomást ha minden jól megy ma este megnézi műszerrel, mert sokáig dolgozik a melóhelyen és így csak lassan haladunk a dolgokkal.

De ez a gázzal vészindítás ezt hogy kell, mert én ilyet még nem csináltam. Itt csak a középkonzolon egy nyomógomb van, semmi több. 30 C víz fokon automatikusan átkapcsol gázra, úgy van beállítva. Vagy kézzel is átkapcsolhatom, de amíg a hűtővíz be nem melegszik, csak villog a zöld led.

Link to comment
Megosztás:

Milyen típusú a gázcucc vezérlője? Általában olyan szokott lenni, hogy indítózás előtt nyomd és tartsd nyomva a gombot az indítózás alatt, vagy tartsd öt másodpercig nyomva gyújtáson indítózás előtt, és utána indítózz, ilyesmi. De ha mondasz egy típust, neten rá lehet keresni.

Link to comment
Megosztás:

"Milyen típusú a gázcucc vezérlője? Általában olyan szokott lenni, hogy indítózás előtt nyomd és tartsd nyomva a gombot az indítózás alatt, vagy tartsd öt másodpercig nyomva gyújtáson indítózás előtt, és utána indítózz, ilyesmi. De ha mondasz egy típust, neten rá lehet keresni."

Kösz a tanácsot, meg is fogom próbálni. Mondjuk sejthettem volna hogy valami ilyesmi, hisz azzal az egy gombbal túl sok variáció nem igen lehet. Megyek is megnézem beindul-e.

Link to comment
Megosztás:

Milyen típusú a gázcucc vezérlője? Általában olyan szokott lenni, hogy indítózás előtt nyomd és tartsd nyomva a gombot az indítózás alatt, vagy tartsd öt másodpercig nyomva gyújtáson indítózás előtt, és utána indítózz, ilyesmi. De ha mondasz egy típust, neten rá lehet keresni.

Nos megpróbáltam az LPG vészindítást úgy hogy benyomtam az átkapcsoló gombját, majd indítottam. A másodikra beindult. Viszont utána próbáltam benzinnel, és így nem indult. Persze sokat nem próbálkoztam, mert nem akarom az aksit gallyra vágni, mert szegénykém még ez valószínűleg az eredeti gyári aksija lehet, ahhoz képest még jól is muzsikál. Lehet tényleg benzin szivattyú hiba lehet ez. Én is ludas vagyok ebben, mert mindig csak egy kevés (10 L) körüli benzin volt a tartályba, túl keveset használtam benzin üzemmódban, és ez most megbosszulta magát. Ha tényleg ez lessz a baj, érdemes próbálkozni egy használtat beletenni ? Mert egy új az húzós összeg.

A gázszett most hogy nézem a papírokat Zavoli Zeta 1205001741 ilyen van a papíron, ez lenne a vezérlő tipus száma?

Módosítva : elpégé
Link to comment
Megosztás:

A Zavoli Zeta az a nyomáscsökkentő, de akkor gondolom Zavoli Alisei lehet a vezérlő. Ezt mondja az írás a vészindításról:

1. Turn the dashboard controls on and then press the button to switch to GAS mode;

2. Turn the dashboard controls off;

3. Turn the dashboard controls on while at the same time pressing the button for about 5 seconds, until the GREEN LED stops flashing;

4. Start up the engine without turning the dashboard controls off. Your vehicle will automatically start in GAS mode;

5. In order to perform another EMERGENCY start, the procedure will have to be repeated each time you turn the engine off.

Link to comment
Megosztás:

A Zavoli Zeta az a nyomáscsökkentő, de akkor gondolom Zavoli Alisei lehet a vezérlő. Ezt mondja az írás a vészindításról:

Akkor lehet én nem a legszabályosabban csináltam, de beindult így is. Még a gyújtás ráadása elött benyomtam a gombot, majd gyújtást ráadtam, nem vártam semmit csak indítottam és beindult másodikra. Mondjuk nem hiszem hogy ez ilyen időben egészséges lenne a motornak, meg télen minusz 5 fokban nem hiszem hogy beindulna. A gázos Ladám az ilyenkor már nem nagyon akart beindulni gázzal, pedig igen jó, megkímélt volt benne a motor. Köszi még egyszer a tanácsokat.

Link to comment
Megosztás:

Hello.

Egy olyan problémám volna, hogy a rádió kijelzőjében mintha nem világítana egy lámpa, vagy legalább is az egyik fele megy a másik meg halvány.

Mi lehet ez, illetve égő csere meg oldaná a dolgot? Hogy lehet szét szedni, valami ötlet?

Köszi, szépen az infókat előre is.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az létezik, hogy 100 km alatt (végig városban) egy teljes negyednyi üzemanyagot elfogyaszt az autó? Kissé sokallom...

Köszi,

Balu

Az nagyon sok szerintem, feltéve hogy jó a szintjelző. Negyed tank, az 13 liter, ráadásul nem is lineáris, az első fél tankkal többet lehet menni, mint a másodikkal. Érdemes lenne rátankolni, és kiderül.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szeretnék tanácsot kérni

Benzin-gázos üzemű Opel Astra G ( 2007-es Z14XEP 112 ezer Km van benne, Zavoli zeta gázszett 2012.07. hóba lett beszerelve, 93 ezer Km-nél) autóval van egy meghibásodás, de elég nehéz behatárolni a hiba forrását. Hidegen egyáltalán nem indul. Szerelő ismerőssel betudtuk úgy indítani, hogy féktisztítót spriccelt be, én meg indítóztam. Másodikra beindult. Némi dadogás után beáll az alapjárat, de hideg és meleg motornál is ha padlógázt adok, akár üresben van a váltó, akár 1-es, 2-esben, 3-asban, tehát menet közben is megtorpan az autó, 6-8 másodpercig nem hajlandó felpörögni, és sokszor irtózatosan rángat. Majd aztán felpörög a motor, de mintha erőtlen lenne ezt így csinálja már pár napja. DE !! Ha átteszem Gáz üzemmódban viszont semmilyen hiba nem jelentkezik, alapjárat is tökéletes, gyorsul rendesen, ahogy kell.

Chek lámpa kijelzett 0170 hibakódot, meg egy alakalommal jelzett, amikor a laptoppal nézte a szerelő olyat, hogy a főtengely jeladó hiba, de mikor kitörölte a hibajelzést, azóta nem jött vissza. Illetve tegnap kivillogta megint a 0170 hibát, amikor néztem a pedálos módszerrel. Lett még nézve hideg, és meleg motornál is kompresszió, ezek rendben vannak, néztük a (gázos) gyertyákat, ezek jók, szikra tökéletes, üzemanyag szivattyú úgy néz ki szállítja a benzint, bár benzin nyomás értéket nem tudott nézni műszer hiányában. Mindig attól tartottam nehogy legyen egy olyan hiba, ami megfog még egy tapasztalt szerelőt is. Hát most bejött. Szervizben nem viszem az autót, mert kicserélnek nekem 2-3 alkatrészt, elém tolnak egy 350 ezer ft-os számlát, majd pár nap múlva megint visszajön a hiba. Ezt én nem engedhetem meg magamnak, ez itt észak kelet MO. Hogy akkor minek tartok autót? Azon okból, mert az asszony súlyos fogyatékos, a betegsége miatt mi már szinte csak kórházakba járunk az autóval. Ha nem találjuk meg rövidesen a hiba okát, elvinném akár még pestre is, olyan specialistához, akinek vannak profi műszerei, meg ért is hozzá. Én a gázt is az LPG dokinál állíttattam be Szigetszentmiklóson, de megérte, mert nincs is baj azóta a gázzal. Már attól tartok a benzines vezérlő hiba is lehet? Lehet ezt valahol felújítatni?

Én ezzel szívtam kb 1-1.5 hónapja...

A benzincsövem kilyukadt, és nem, vagy alig volt üzemanyag nyomás.

Az injektoroknál van egy szelep, fekete műanyag sapka alatt. Azt nyomd meg! Ott látványosan spriccelnie kell, ha áll a kocsi, ha csak éppen csordogál, akkor nincs nyomásod! Akkor pedig nem jó az AC-d, vagy az AC utáni cső szakadt. Nem én vagyok az egyetlen, aki így járt a fórumon... ;)

Link to comment
Megosztás:

Hello.

Egy olyan problémám volna, hogy a rádió kijelzőjében mintha nem világítana egy lámpa, vagy legalább is az egyik fele megy a másik meg halvány.

Mi lehet ez, illetve égő csere meg oldaná a dolgot? Hogy lehet szét szedni, valami ötlet?

Köszi, szépen az infókat előre is.

Üdv.

Ha a rádió gyári és itt a kijeltő a tid lenne, akkor igen, kihalt az egyik izzó. Cseréje egyszerű, de elég időigényes. Le kell bontani az egész középkonzolt....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!! Segítségetek kérném adott egy x14xe motorkódú g astra 2000-es és hogy bejöttek a hidegek reggeli indításnál az üzemanyag szintjelző ""beremeg" indítózás közben. Mi okozhatja? Melegben eddig nem csinálta!! Köszönöm az esetleges válaszokat!!

Akkud gyengélkedik. Nálam a szintjelző mindig leesett. Új akksival mintha odaszögelték volna.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!! Segítségetek kérném adott egy x14xe motorkódú g astra 2000-es és hogy bejöttek a hidegek reggeli indításnál az üzemanyag szintjelző ""beremeg" indítózás közben. Mi okozhatja? Melegben eddig nem csinálta!! Köszönöm az esetleges válaszokat!!

Akkud gyengélkedik. Nálam a szintjelző mindig leesett. Új akksival mintha odaszögelték volna.

Szerintem meg nem. Én is erre gondoltam, de a zsír új aksival is ugyanúgy csinálta. Ráadásul nem mindig, általában a napi első indításnál volt csak. Rejtély, és kicsit zavaró lehet, de meg lehet szokni.

Link to comment
Megosztás:

Igen általában csak a reggeli első indításnál van mióta bejöttek a reggeli 5 fokok.:-( Köszönöm a válaszokat az autót még tanulom fél éve van meg, eddig f astrám volt az is diesel. Régi vágyam volt a g imádom bár eddig csak költöttem rá!! :-) Benzin-gázos bár a gázt ritkán használom csak közuton. Nem akartam kettős üzemüt,de jó állapotúnak tűnt.:-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Van egy 2002-es 1,7dti g Astrám. Három éven belül kétszer kellett a generátort felújítani. Aki szerelte azt mondta hogy ezt a típusú Hitachi (azt hiszem) generátort nem is nagyon vállalja el senki javítani, mert nem tudni hogy a kapható utángyártott alkatrésszel meddig bírja. Másik érdekes dolog amit mondott, hogy ez a motor hidegindítás után, amikor már jár a motor visszakapcsolja az izzítást és ez a terhelés nyírja ki a generátort.

Érdekelne a véleményetek, vagy az ötletetek hogy nem kelljen 1,5 évente 30e-ért javítani.

Köszönöm

Üdv: Laci

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az utóbbi időben nehezen csukódnak első ajtók kocsiban (6 éves), csak "félig" csukódnak be.

Amikor nem húzom meg határozottan, van hogy harmadszorra csukódnak be, pedig zsíroztam őket minden egyes évben.

A hátsó lökhárító mögötti "szellőztetőnek" lehet köze hozzá?

Mintha nyitott ablaknál nem lenne ilyen probléma...

Módosítva : Árpiska
Link to comment
Megosztás:

Igen általában csak a reggeli első indításnál van mióta bejöttek a reggeli 5 fokok.:-( Köszönöm a válaszokat az autót még tanulom fél éve van meg, eddig f astrám volt az is diesel. Régi vágyam volt a g imádom bár eddig csak költöttem rá!! :-) Benzin-gázos bár a gázt ritkán használom csak közuton. Nem akartam kettős üzemüt,de jó állapotúnak tűnt.:-)

Sok balesetmentes km-t hozzá! Annak idején mi "véletlenül" vettünk gázosat és kellemes meglepetést hozott a használat során. Így a következő autónk is gázos lett. :-) Nem vagyunk a pénztárcánk ellensége. Nem mindegy, hogy például 1800 Ft-ot, vagy 3100 Ft-ot pöfékelsz el 100 km-enként. ...

Személy szerint bátran ajánlom a gázüzemet, használd városban is nyugodtan, ne idegenkedj tőle!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.