Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Előre is elnézést szeretnék kérni ha már korábban valaki írt az alábbi problémáról. Van egy Opel Astra G Classic (2005) benzines 1.4 Caravan kb. 115.000 km) gépkocsim. Korábban volt egy vezérműtengely törésem de azóta "lekopogom" semmi baj nem volt. Meg vagyok elégedve a márkával. Ám a napokban érdekes dolog történt ami eddgig nem. 80-90 km/h tempóval haladtam, amikor üresbe tettem, a fordulatszámmérő hirtelen 500 alá esett így a motor leállt. Világítani kezdett az olajnyomás és a töltés lámpa, más nem. Megálltam, lámpát lekapcsoltam és újra indítottam. Az autó simán - mintha misem történt volna - elindult. Azóta kipróbáltam - többször - ha üresbe teszem nagyobb sebességnél akkor ugyanez történik. Viszont ha pl: meg kell állnom egy lámpánál - gondolom a motorfék miatt - nem áll le a motor.

Ha valaki tudja a megoldást, hogy mi lehet a hiba kérem írja meg.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Előre is elnézést szeretnék kérni ha már korábban valaki írt az alábbi problémáról. Van egy Opel Astra G Classic (2005) benzines 1.4 Caravan kb. 115.000 km) gépkocsim. Korábban volt egy vezérműtengely törésem de azóta "lekopogom" semmi baj nem volt. Meg vagyok elégedve a márkával. Ám a napokban érdekes dolog történt ami eddgig nem. 80-90 km/h tempóval haladtam, amikor üresbe tettem, a fordulatszámmérő hirtelen 500 alá esett így a motor leállt. Világítani kezdett az olajnyomás és a töltés lámpa, más nem. Megálltam, lámpát lekapcsoltam és újra indítottam. Az autó simán - mintha misem történt volna - elindult. Azóta kipróbáltam - többször - ha üresbe teszem nagyobb sebességnél akkor ugyanez történik. Viszont ha pl: meg kell állnom egy lámpánál - gondolom a motorfék miatt - nem áll le a motor.

Ha valaki tudja a megoldást, hogy mi lehet a hiba kérem írja meg.

Segítségeteket előre is köszönöm.

hibát villogtass ki.

nekem a főtengely holtpont jeladó hibálya okozta ezt.

nem emlékszem, hogy az alsó vagy a felső holtpont jeladó volt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

hibát villogtass ki.

nekem a főtengely holtpont jeladó hibálya okozta ezt.

nem emlékszem, hogy az alsó vagy a felső holtpont jeladó volt.

Köszönöm a válaszodat.

Sajnos nem vagyok autószerelő vénával megáldva. Segíts kérlek, hogyan kell kivillogtatni?

Link to comment
Megosztás:

fékre lépsz , és a gázpedált is tövig nyomod, majd ezután ráadod a gyújtást.

és figyeled, hogy mennyit villog a műszerfalon a kis sárga ikon.

villogások között lesz kicsi szünet. számold fejben mennyit villog. 4 számjegyű egy hibakód.

ha több hibakódod van akkor nem kis szünet, hanem egy picit nagyobb szünet lesz.

majd itt írd be mit villogott ki, és majd egy hozzá értő fórumtárs segíteni fog!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

fékre lépsz , és a gázpedált is tövig nyomod, majd ezután ráadod a gyújtást.

és figyeled, hogy mennyit villog a műszerfalon a kis sárga ikon.

villogások között lesz kicsi szünet. számold fejben mennyit villog. 4 számjegyű egy hibakód.

ha több hibakódod van akkor nem kis szünet, hanem egy picit nagyobb szünet lesz.

majd itt írd be mit villogott ki, és majd egy hozzá értő fórumtárs segíteni fog!

Köszönöm délután kipróbálom.

Még egy kérdés. Ha tényleg a holtpontjelző a hibás azt műszaki érzékkel rendelkező ki tudja cserélni vagy szervízbe kell elvinni? Egyébként hol található a holtpontjelző?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Benzines 1.4 es 16 szelepes x14xe motorkódú 2000-es évjáratú Astrám a következőket produkálja: kb 1-2 hónapja autópályán erős szélben 120 km/h-nál kivillant a Check lámpa, kb 2-3 perc múlva el is aludt, ezt megismételte még egyszer is akkor is erős szél fújt és kb ilyen sebességnél, nem nagyon tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, gondoltam biztos valami elmozdult erős szélnél a motortérben és ezért lehetett.

Most szombati napon városba használtam, egyik bevásárlóközpontból elindultam és kb 5-6 km-t tettem meg és végig világított míg oda nem értem dolgozni, rá 12 órára, mert annyit állt a melóhelyen, utána minden ok volt, nem világított a lámpa, vasárnap is mentem vele dolgozni, akkor sem, meg ma is használtam és akkor sem. De ma kiolvastattuk a hibakódot P1405-ös lett és ez ha jól tudom EGR hibás működését jelenti?!!

Milyen ötletetek, tanácsotok van esetleg, mit kellene a géppel csinálni? Esetleg EGR szelep tisztítás megoldaná a problémát vagy egyéb tanács, ötlet?

Köszi segítségetek előre is...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm délután kipróbálom.

Még egy kérdés. Ha tényleg a holtpontjelző a hibás azt műszaki érzékkel rendelkező ki tudja cserélni vagy szervízbe kell elvinni? Egyébként hol található a holtpontjelző?

ki lehet cserélni csak egy csavar tartja, meg ugye a kábelt kell lehúzni róla.

am. passz hol van mert én inkább rábíztam szerelőre, amúgy is volt olajcsere

így sunyin csak odatettem az olaj meg a szűrők mellé:)

am. én Bosch-t vettem 16e pénz volt.

de egyenlőre nézd meg, hogy van-e egyáltalán valami hibakódod.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

6 éves 55Ah gyári GM akksi kezdi megadni magát.

Hidegben gyújtáskor erőtlenebbül forgat és műszerfalon is pislákolnak jelzőlámpák.

Z14XEP-ről van szó, milyen csere akkumulátort ajánlanátok?

én biztos gyárit vennék, ha ennyit kibírt a régi gyári akkud.

Link to comment
Megosztás:

ki lehet cserélni csak egy csavar tartja, meg ugye a kábelt kell lehúzni róla.

am. passz hol van mert én inkább rábíztam szerelőre, amúgy is volt olajcsere

így sunyin csak odatettem az olaj meg a szűrők mellé :)

am. én Bosch-t vettem 16e pénz volt.

de egyenlőre nézd meg, hogy van-e egyáltalán valami hibakódod.

Köszönöm

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Benzines 1.4 es 16 szelepes x14xe motorkódú 2000-es évjáratú Astrám a következőket produkálja: kb 1-2 hónapja autópályán erős szélben 120 km/h-nál kivillant a Check lámpa, kb 2-3 perc múlva el is aludt, ezt megismételte még egyszer is akkor is erős szél fújt és kb ilyen sebességnél, nem nagyon tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, gondoltam biztos valami elmozdult erős szélnél a motortérben és ezért lehetett.

Most szombati napon városba használtam, egyik bevásárlóközpontból elindultam és kb 5-6 km-t tettem meg és végig világított míg oda nem értem dolgozni, rá 12 órára, mert annyit állt a melóhelyen, utána minden ok volt, nem világított a lámpa, vasárnap is mentem vele dolgozni, akkor sem, meg ma is használtam és akkor sem. De ma kiolvastattuk a hibakódot P1405-ös lett és ez ha jól tudom EGR hibás működését jelenti?!!

Milyen ötletetek, tanácsotok van esetleg, mit kellene a géppel csinálni? Esetleg EGR szelep tisztítás megoldaná a problémát vagy egyéb tanács, ötlet?

Köszi segítségetek előre is...

Igen ez EGR hibakód! :smartass: Motor működésében vettél észre valamit?rángatás,fulladás,erőtlenség?

Ha igen akkor egy tisztítás majd falazás

Ha nem akkor EGR szelep csere és falazás

Link to comment
Megosztás:

Érdemes e kicsit erősebbet pl. 60-ast beletenni?

A nevesebb gyártók mint Bosch és Varta nem jó választás?

Van aki szerint érdemes minél nagyobbat tenni, ami csak fizikailag elfér. Szerintem nem érdemes, a gyárilag benne nevő bőven elég. Sőt én simán betenném az egyel kisebbet is.

Kb. mindegy a gyártó szerintem, csak ne a legalja legyen. Az 5-6 év feletti rész már inkább a karbantartáson és a használaton múlik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan baja lenne az egyik barátomnak, hogy indexelés után mikor vissza kattan a kapcsoló akkor felkapcsolódik a fényszóró. Vett új kapcsolót de azzal még rosszabb lett mint volt.

Tudtok valamit javasolni rá? Vagy történt már mással is ilyen?

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Szia!

Hát, ez elég komolyan hangzik, szerintem ne halogassátok, nézze meg mielőbb egy orvos a barátod. Bocs, nem tudtam szó nélkül átlépni ezen mondatodon... :icon1:

Arra gondolsz, hogy a reflektor (távfény) kacsol fel (vált át)?

Link to comment
Megosztás:

Kicsit értelmetlenül fogalmaztam ! :) ige egyébként arra gondoltam :)

Értem. Tehát ha a városi fel van kapcsolva és irányjelzőzik, akkor a távfénybe átkapcsol. Ha nincs felkapcsolva a világítás és úgy index-el, akkor villant egyet? Új kapcsolót vagy másik kapcsolót (?) tettetek bele és azzal rosszabb? Elsőre kontakt hibára gondolnék... A VW csoport ill. Peugeot modelleknél gyakori ez, szétkopik és hamar összeér a kontakt mivel nem "akasztja" meg semmi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az autóm (X14XE 299e km-rel) most olyat produkál, hogy menet közben, 60-80-as tempónál mutató szerint kihül. 80 fok alá is lemegy a vízhőfok, lassabb tempónál, álló helyben visszamelegszik.

Termosztátcsere a nyáron volt.

Mindezzel együtt aggasztónak tűnik a jelenség. Eddig tartott volna a termosztát? Mi lehet a baj?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az autóm (X14XE 299e km-rel) most olyat produkál, hogy menet közben, 60-80-as tempónál mutató szerint kihül. 80 fok alá is lemegy a vízhőfok, lassabb tempónál, álló helyben visszamelegszik.

Termosztátcsere a nyáron volt.

Mindezzel együtt aggasztónak tűnik a jelenség. Eddig tartott volna a termosztát? Mi lehet a baj?

Esélyes a termosztát, nézd meg...

Hidegen elindítod, majd 3-4 perc múlva a hűtő fele menő csövet fogd meg, nem lehet meleg, sőt langyos sem. Ha meleg, akkor nem jó a termosztátod.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

fékre lépsz , és a gázpedált is tövig nyomod, majd ezután ráadod a gyújtást.

és figyeled, hogy mennyit villog a műszerfalon a kis sárga ikon.

villogások között lesz kicsi szünet. számold fejben mennyit villog. 4 számjegyű egy hibakód.

ha több hibakódod van akkor nem kis szünet, hanem egy picit nagyobb szünet lesz.

majd itt írd be mit villogott ki, és majd egy hozzá értő fórumtárs segíteni fog!

Kivillogtattam a hibakódot. Az eredmény 0170. Ha tud valaki segíteni, hogy mil lehet a hiba és hogyan lehet orvosolni megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

Igen ez EGR hibakód! :smartass: Motor működésében vettél észre valamit?rángatás,fulladás,erőtlenség?

Ha igen akkor egy tisztítás majd falazás

Ha nem akkor EGR szelep csere és falazás

Köszi gyors válaszodat!!

Nem vettem észre semmi rendellenességet a kocsin....szóval akkor lehet csere lesz, de esetleg egy tisztítás is megoldaná a problémát először szerinted? Milyen áron vannak az EGR szelepek? Falazás az mindenképp szükséges ilyenkor?

Link to comment
Megosztás:

Van aki szerint érdemes minél nagyobbat tenni, ami csak fizikailag elfér. Szerintem nem érdemes, a gyárilag benne nevő bőven elég. Sőt én simán betenném az egyel kisebbet is.

Kb. mindegy a gyártó szerintem, csak ne a legalja legyen. Az 5-6 év feletti rész már inkább a karbantartáson és a használaton múlik.

Nekem gyárilag 44Ah volt benne.

Most a benne lévő 53Ah helyett betettem ismét egy 44Ah akksit.

Eddig jók a tapasztalatok, semmi hátrányát nem érzem.

A kereskedésben a fószer egyébként azt mondta, érdemes tél előtt, és tavasszal feltölteni az akksit manuálisan.

Ezzel növelhető az élettartama is.

Link to comment
Megosztás:

Bizonyos fordulatokon, főleg nagyobb sebességnél, kigyorsításkor (3000-es fordulatnál kb) van egy csörömpölő, visító hang, mely megszűnik ha kicsit visszább veszem a lábam a gázról.

Először hosszbordás feszítőgörgőre gondoltunk, mivel annak hidegen alapjáraton is volt egy kis "mákdaráló" (koszolós, súrlódós) hangja.

Kicseréltem így a görgőt egy újra (legolcsóbbra). Hidegen a zaj megszűnt, viszont a gyorsításnál megmaradt.

Vízpumpára gondoltam még, az 124E km-nél volt cserélve (vezérléssel együtt, papírok szerint).

Tehát bő 20E km van benne, papírok szerint Metelli vagy Dolz márkájú (nemtom melyik került bele).

A vezérműszíjat néztük a múltkor, jó állapotúnak látszott, reálisan cserélték akkor, UNIX-os készlet ment bele :P

Másik lehetőség generátor csapágy.

Hogyan lehetne ezeket kiszűrni?

Mivel alapjáraton nincs hangja, így a "vegyük le a hosszbordás szíjat" lehetőség nem játszik (szerintem :) ).

Esetleg más lehetőség?

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

T bocs!

"... úgy tudom ..."

Jól tudod.

X17DTL:

Astra F 1997/11 - 1998/01 68LE

Astra G 1998/02 - 2000/08 68LE

Y17DT:

Astra G 2000/02 - 2005/01 75LE

Igazatok van! Hülyeséget írtam, tényleg nem isuzu motoros :-)

Az előző videómon látható olajfolyás, akkor az izzítógyertyától jöhet?

Másik kérdésem pedig:

Autò indítása után pár másodpercre fel- felvillan a motorhűtés visszajelző lámpa, majd elalszik teljesen! Ez normális ennél a dieseles autónál?

Ha nem az akkor mi lehet a gond?

Válaszokat köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.