Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!!

Olyan gondom lenne az autommal ami egy 1998 as g astra 1.6 16v hogy neha leesik az alapjarata!!

Elofordult olyan pl allo motornal 10 perc alatt leesett az alapjarat haromszor de utanna szep lassan beallt a normalra! Olyan is vaan vele ha ingadozik is alapjarat kis gazfroccs utan beall a normaal ertekre! De a legrosszabb az mikor lassitok egy vasuti atjaronal vagy kanyarodok akkor fek kuplung es kuplugolasnal leesikk az alapjarat,de ez is olyan dolog ami egyszer elofordul egyszer nem!! Amit idaig csereltem alapjarati motor leomlo lambdaszonda pucolva lett a pillango szelep egr szelep! En vmi jeladora tippelek vagy erzekelore! Volt valakinek ilyen esettel dolga?? Minden valaszt szivesen fogadok!

Heló. Hibakód nincs? Esetleg még 1-2 hengerben gyújtás kimaradás lehet de azt tárolnia kell a motorvezérlőnek. Az meg lehet gyertyától, trafótól,

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Na ja, meg van az öröm....

Köszi az ötletet.

Eddig a trafó sor jó, gyertyák jók.

(Ha valakit érdekel csereszabatos a z14xe z16xe trafósor )

egr-t még nem cseréltük át időhiányában, de lefalaztam neki azóta.

Remélem nem a szelepekkel lesz gond, a hengerfejezést nem vállalom be.

Levegő, vagy vízhő jeladó nem tud ilyesmi hibát produkálni?

Kicsit olyan mintha nem lenne jó a keverék képzés.

Sziasztok!

A probléma még mindíg nem oldódott meg, de még egy pár dolgot kizártunk.

Benzinszűrő cserélve, üzemanyagnyomás rendben(3,6).

Hengerekben a kompresszió egyforma 14,1.

Vízhőmérséklet rendben,a levegőhőbérséklet nem teljesen jó de szerintem elfogadható(15 helyett 25 ).

Vákuum probléma vagy fals levegő nem okozhat égés kimaradást?

Hogy lehet ezeket kiszürni / leellenőrízni?

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Menet közben kinyomott kuplungnál néha fent marad a fordulat olyan 2000 körül néhány másodpercre...

Ez mitől lehet?

A kuplung egyébként új...

Légtömegmérő?

Esetleg valaki #33662-re?

Bosch univerzális lambdát hogyan tudom megtalálni?

Nálam is ez van de csak hideg motornál...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy kis segítségre lenne szükségem g astra fűtőradiátor cseréhez ki kell e szedni az egész műszerfalat? Illetve hol találom a fűtőmotor előtét ellenálást?

A segítséget elölre is köszönöm!

Mivel nem érkezett válasz, megpróbálkozok egy fél segítséggel, aztán hátha jön szakszerűbb hozzászólás is.

Radiátor ügyben nem tudok segíteni, de előtét ellenállást már szereltem ki, sőt meg is javítottam.

A kesztyűtartót kell kivenni, és a szellőző motorból jövő csőnél kell megkeresni a beépített kis bigyót, amire vezetékek csatlakoznak (Behr).

Óvatosan kell kivenni, nekem sikerült eltörnöm a rögzítőfület, barkácsolnom kellett a visszaszereléssel.

Talán el kell fordítani valamerre, úgy jön ki, már nem emlékszem.

A javítást csak elmesélem, nem ajánlom, félreértés ne essék!

Az enyém olyan, aminél egy forrasztás enged el túlmelegedésnél, ezt egyszerűen visszaforrasztottam.

Utána néztem, az általános forrasztóanyagoknak mennyi az olvadáspontja, és arra jutottam, hogy még ha eredetileg spéci anyaggal dolgoztak is, mire az én forrasztásom elenged, még messze nem keletkezik akkora hő, amitől bármi is kigyulladhatna a környezetében.

Persze csak lájtosan adtam neki, nehogy túl lassan olvadjon le, ha netán megismétlődik a hiba, amitől eredetileg kioldott.

Egyébként a motornál semmi rendellenességet nem találtam, simán meglehet, hogy egy hibás, gyárilag gyengén forrasztott darabról van szó.

Azóta eltelt vagy három év, semmi hiba nem jelentkezett.

Link to comment
Megosztás:

Szia nagyon szépen köszönöm! Nem tudom hogy az enyémmel mi lehet mert egyik pillanatról a másikra elment az 1.-2.-3.fokozata! A fűtőtesthez meg akkor ki "robbantom" a műszerfalat és majd ki derül hogy hol szivárog! Még egyszer nagyon szépen köszönöm a válaszodat!

Mivel nem érkezett válasz, megpróbálkozok egy fél segítséggel, aztán hátha jön szakszerűbb hozzászólás is.

Radiátor ügyben nem tudok segíteni, de előtét ellenállást már szereltem ki, sőt meg is javítottam.

A kesztyűtartót kell kivenni, és a szellőző motorból jövő csőnél kell megkeresni a beépített kis bigyót, amire vezetékek csatlakoznak (Behr).

Óvatosan kell kivenni, nekem sikerült eltörnöm a rögzítőfület, barkácsolnom kellett a visszaszereléssel.

Talán el kell fordítani valamerre, úgy jön ki, már nem emlékszem.

A javítást csak elmesélem, nem ajánlom, félreértés ne essék!

Az enyém olyan, aminél egy forrasztás enged el túlmelegedésnél, ezt egyszerűen visszaforrasztottam.

Utána néztem, az általános forrasztóanyagoknak mennyi az olvadáspontja, és arra jutottam, hogy még ha eredetileg spéci anyaggal dolgoztak is, mire az én forrasztásom elenged, még messze nem keletkezik akkora hő, amitől bármi is kigyulladhatna a környezetében.

Persze csak lájtosan adtam neki, nehogy túl lassan olvadjon le, ha netán megismétlődik a hiba, amitől eredetileg kioldott.

Egyébként a motornál semmi rendellenességet nem találtam, simán meglehet, hogy egy hibás, gyárilag gyengén forrasztott darabról van szó.

Azóta eltelt vagy három év, semmi hiba nem jelentkezett.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A probléma még mindíg nem oldódott meg, de még egy pár dolgot kizártunk.

Benzinszűrő cserélve, üzemanyagnyomás rendben(3,6).

Hengerekben a kompresszió egyforma 14,1.

Vízhőmérséklet rendben,a levegőhőbérséklet nem teljesen jó de szerintem elfogadható(15 helyett 25 ).

Vákuum probléma vagy fals levegő nem okozhat égés kimaradást?

Hogy lehet ezeket kiszürni / leellenőrízni?

Köszi előre is.

Nekem is magasabb általában a belépő levegő hőmérséklet, mint a kinti (kijelző szerint).

Ez vajon normális?

Nálam is ez van de csak hideg motornál...

Általában nekem is akkor szokta, de újabban mintha néha melegen is...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia nagyon szépen köszönöm! Nem tudom hogy az enyémmel mi lehet mert egyik pillanatról a másikra elment az 1.-2.-3.fokozata! A fűtőtesthez meg akkor ki "robbantom" a műszerfalat és majd ki derül hogy hol szivárog! Még egyszer nagyon szépen köszönöm a válaszodat!

Ha nincs 1-2-3 fokozat csak 4-es akkor az előtét ellenállás halt meg. Ez a fűtőmotor oldalán található.

Tudnunk kellene az autód évjáratát! 2002-ig (ha jól emlékszem) fűtéscsappal szerelték. Így lehetett ki ill. bekapcsolni a fűtést.

Ez a csap szokott meghalni és utána folyni. Nem egyszerű cserélni (csak hallomásból tudom).

Link to comment
Megosztás:

Szia! Köszönöm a válaszodat! 1999-es és behr fűtés van benne!

Ha nincs 1-2-3 fokozat csak 4-es akkor az előtét ellenállás halt meg. Ez a fűtőmotor oldalán található.

Tudnunk kellene az autód évjáratát! 2002-ig (ha jól emlékszem) fűtéscsappal szerelték. Így lehetett ki ill. bekapcsolni a fűtést.

Ez a csap szokott meghalni és utána folyni. Nem egyszerű cserélni (csak hallomásból tudom).

Link to comment
Megosztás:

Heló. Hibakód nincs? Esetleg még 1-2 hengerben gyújtás kimaradás lehet de azt tárolnia kell a motorvezérlőnek. Az meg lehet gyertyától, trafótól,

Szia! Hibakódot sajnos nem ir ki,és a motorvezérlő sem tárol el semmit se,mert már lett kiolvasva kód! Gyetyák is lettek cserélve,és már trafót is! Amióta nálam van 3éve azóta szenvedek vele!! És az normális dolog hogy üzemmeleg motornál elforditom a kormányt,ilyenkor persze dolgozik a szervőszivattyú..és leeseik a fordulatszám 500körülire??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most vásároltam 2004 es zafira A autómat z16yng

P300

P301 es hibákat jelez naponta többször, de van amikor napok kimaradnak...

Csinálja hidegen,csinálja üzemi hőfokon.(akkor villog is a hiba lámpa).leállitom pár mp ujraindit és megy tovább mintha semmi nem történt volna....

Gyujtó trafó cserélve lett(igaz a legolcsobbra)

Gyertya is

Mindkét trafósorral produkálja a hibákat.(mintha az ujabbikkal ritkábban csinálná)

Tudna vki segíteni??

Előre is köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Ez lehet injektorhiba is, és akár a szokásos szelepszorulás is, mert az a hibakód ÉGÉSkimaradást jelent, és nem gyújtáskimaradást, ahogy sok helyen hibásan fellelhető. Tehát trafó és gyertyacsere nem okvetlenül megoldás. Amikor épp nem jelez hibát, akkor hajtsd meg egy 15-20 percig 4500 fordulat körül, autópályán. Azért vigyázz, hogy nehogy megbüntessenek gyorshajtásért, de a lehető legnagyobb sebességgel haladj (óra szerint 145 szerintem simán belefér, de majd a többiek megmondják), hogy nagy legyen a terhelése a motornak, hogy kiégjenek a lerakódások. Ha véletlen hibát jelez közben, akkor vedd el a gázt, és várd meg, hogy elmúljon, mert a villogás azt jelenti, hogy ha úgy használod, akkor károsodhat a katalizátor.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm a válaszod!

Azt elfelejtettem leírni,hogy mindkét üzemanyaggal ugyan ugy csinálja a hibát.

Igy is fent áll az injektor lehetséges hibaként?

A szelepszorulásra ajánlották a fagyálló befujását.mondván h az leoldja.arrol mi a véleményetek?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Nàlam is ez a jelenség. Nekem a gomb alatti felhúzó pöcök rezeg....

A váltószoknyát hajtsd fel (keretet kell kipattintani mintha cserélnéd), és WD40-el fújj alá (csővel). Összerak és már nem is zörög...

Szia! Hibakódot sajnos nem ir ki,és a motorvezérlő sem tárol el semmit se,mert már lett kiolvasva kód! Gyetyák is lettek cserélve,és már trafót is! Amióta nálam van 3éve azóta szenvedek vele!! És az normális dolog hogy üzemmeleg motornál elforditom a kormányt,ilyenkor persze dolgozik a szervőszivattyú..és leeseik a fordulatszám 500körülire??

Nálam is leesik, tudtommal másoknál is.

Link to comment
Megosztás:

Ez lehet injektorhiba is, és akár a szokásos szelepszorulás is, mert az a hibakód ÉGÉSkimaradást jelent, és nem gyújtáskimaradást, ahogy sok helyen hibásan fellelhető. Tehát trafó és gyertyacsere nem okvetlenül megoldás. Amikor épp nem jelez hibát, akkor hajtsd meg egy 15-20 percig 4500 fordulat körül, autópályán. Azért vigyázz, hogy nehogy megbüntessenek gyorshajtásért, de a lehető legnagyobb sebességgel haladj (óra szerint 145 szerintem simán belefér, de majd a többiek megmondják), hogy nagy legyen a terhelése a motornak, hogy kiégjenek a lerakódások. Ha véletlen hibát jelez közben, akkor vedd el a gázt, és várd meg, hogy elmúljon, mert a villogás azt jelenti, hogy ha úgy használod, akkor károsodhat a katalizátor.

Akartam már kérdezni,hogy dízelt is meg lehet fagyiztatni? A Tranziton szar az EGR hidegen össze-vissza jár az alapjárat. Szervizben nem cserélik,mert állítólag 90 ezer pénz. Ma éppen Mátrafüredre kellett mennem és visszafelé meghajtottam.Mikor beértem szólt is a főnök,hogy miért mentem 145-tel.Megnézte a nyomkövetőn:)Mondtam neki,hogy kiégettem a rendszert,meg siettem,hogy máshol többet tudjak várni:)Holnap reggel majd meglátom,hogy hogyan jár a motor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Ha kicserélem a lambda szondát újra, mi a tehendő!

Mintha olvastam volna valamit az ecu tanításáról.

Légyszi írjátok mer meg ezt nekem ,hogy kell.

Nekem csak 1db van a katalizátor előtt(1.4 16v x14xe ). Most bosch univerzálist rakok majd bele.

Előre is köszönöm a választ .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Ha kicserélem a lambda szondát újra, mi a tehendő!

Mintha olvastam volna valamit az ecu tanításáról.

Légyszi írjátok mer meg ezt nekem ,hogy kell.

Nekem csak 1db van a katalizátor előtt(1.4 16v x14xe ). Most bosch univerzálist rakok majd bele.

Előre is köszönöm a választ .

Semmi teendő nincs.

Ha volt hibakód, akkor vedd le az aksisarut pár percre, és eltűnik.

+ a csatlakozót kell átforrasztani. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, várom segítségeteket, ötleteteket!

Egyik nap mikor nagyon erősen fújt a szél és autópályán mentem az autóval ( x14xe a motorkód) arra lettem figyelmes hogy a motor diagnosztika lámpa kigyulladt és egy kis idő után furcsa szag jött a kocsiban ( kb 5 km-t) mehettem a pályán 130 km/h-val körülbelül, de miután lejöttem a pályáról eltünt a világító lámpa!

Régebben párszor már megfigyeltem hogy ha ilyen erős szél van és akkor ha pont szembeszélbe megyek akkor elkezd világítani ez a lámpa és rá 1-2 percig meg is szünik, de most több ideig világított!

Esetleg valami ötlet? Valami vezeték elmozdulhat esetleg? és ha igen melyik?

Másik problémám meg mostanság a hidegebb idő beáltával jelentkezett, ha valamilyen kis emelkedő vagy gödörbe belemegyek, akkor az első két lengéscsillapító nyikorgó hangot ad ki, szerintetek mi lehet rá az orvoslás?

Várom válaszotokat, köszönöm előre is segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, várom segítségeteket, ötleteteket!

Egyik nap mikor nagyon erősen fújt a szél és autópályán mentem az autóval ( x14xe a motorkód) arra lettem figyelmes hogy a motor diagnosztika lámpa kigyulladt és egy kis idő után furcsa szag jött a kocsiban ( kb 5 km-t) mehettem a pályán 130 km/h-val körülbelül, de miután lejöttem a pályáról eltünt a világító lámpa!

Régebben párszor már megfigyeltem hogy ha ilyen erős szél van és akkor ha pont szembeszélbe megyek akkor elkezd világítani ez a lámpa és rá 1-2 percig meg is szünik, de most több ideig világított!

Esetleg valami ötlet? Valami vezeték elmozdulhat esetleg? és ha igen melyik?

Másik problémám meg mostanság a hidegebb idő beáltával jelentkezett, ha valamilyen kis emelkedő vagy gödörbe belemegyek, akkor az első két lengéscsillapító nyikorgó hangot ad ki, szerintetek mi lehet rá az orvoslás?

Várom válaszotokat, köszönöm előre is segítségeteket!

Szerintem nem a lengéscsillapító lesz az, esetleg a kutyacsont, de jellemzően inkább a 4db felfüggesztő pont gumi része nyikkan mert a hidegben felkeményedett. Alá kell mászni és kenőspray-vel meglocsolni, fél évig csendben lesz.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem a lengéscsillapító lesz az, esetleg a kutyacsont, de jellemzően inkább a 4db felfüggesztő pont gumi része nyikkan mert a hidegben felkeményedett. Alá kell mászni és kenőspray-vel meglocsolni, fél évig csendben lesz.

erre a célra a wd40 alkalmas?

Link to comment
Megosztás:

erre a célra a wd40 alkalmas?

Lehet hogy jó, de szerintem az hamar "elfogy" majd a felületről (egy próbát azért megér)... Én Novatio és Berner "nagyteljesítményű" spray-t szoktam használni. Az egyik bele eszi magát a felületbe (Novatio), a másik ezt követően a felületre fújva elpárolog és egy vékony rátapadt réteget (filmréteget) hagy maga után, ami a port nem veszi fel, a vizet (lúgot-savat) taszítja, szélsőséges hőmérsékletet kibír. Ezt anno kíváncsiságból kipróbáltam egy fémdarabon, pillanatok alatt elillant belőle a a nedvesség és utána ledörzsölni vagy oldószerrel lemosni se nagyon lehetett... Persze idővel azért ez is "kopik" a felületről.

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.