Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Na.

Az OPCOM ilyet is tud, csak kell hozzá egy minimális excel tudás...

https://picasaweb.google.com/lh/photo/wdVMeCsxFKkoXYeGIejnk293T7Hrnkwo33H732HsUU0?feat=directlink

Szerintetek nem lomha, ez a lambda szonda?

Bár hideg (részben visszahűlt, víz hőfok 71 fok) motornál készült, de még nem tudtam mire jó ez a funkció, csak próbálgattam, nem tudtam mi sül ki belőle.

A mintavételezés sűrűsége (két adatvétel közt eltelt idő) kb 0,3-0,4 sec.

Elküldve
  On 2014. 10. 25. at 14:40, norbee80 írta:

Sziasztok,

G Astránál a rugók egyfromák?

Konkrétan egy 1,4-es 5 ajtós rugója jó az 1,8-as 4 ajtóshoz?

Erre valaki?

Főleg a hátsó érdekelne, hogy egyformák e? Annyit találtam róluk, hogy 307mm mindkettő, ezért gondolnám, hogy jó bele.

Elküldve
  On 2014. 10. 25. at 17:09, Dannert írta:

Csak kíváncsiságból, a 9 rugós szonda is egy az egyben belemegy (olyan a csati is rajta) vagy faragni kell??

Ha igen, mitől lehet annyira rossz, hogy mégsem ajánljátok? Nem vágom a szonda és szonda közötti különbségeket... :confused:

https://sites.google.com/site/opelrepair/lambda-szonda

Tessék elolvasni! Nincsen rajta csatlakozó, át kell forrasztani. ;)

Mit nem értesz? A Bosch gyártja a GM meg csomagolja. Pl mint a hátsó kerékcsapágy, Opeléknél 2008-ban 99e volt, mellette a Birnerben meg megvettem 29e-ért. SKF a GM is, csak GM-es dobozban... (Opelban mondta az alkatrélszes, ismerem, ugyanaz, csak más csomagolás, vegyem meg nyugodtan, de halkan mondta meg Opelnél dolgozik )

  On 2014. 10. 25. at 19:32, outsider írta:

Na.

Az OPCOM ilyet is tud, csak kell hozzá egy minimális excel tudás...

https://picasaweb.google.com/lh/photo/wdVMeCsxFKkoXYeGIejnk293T7Hrnkwo33H732HsUU0?feat=directlink

Szerintetek nem lomha, ez a lambda szonda?

Bár hideg (részben visszahűlt, víz hőfok 71 fok) motornál készült, de még nem tudtam mire jó ez a funkció, csak próbálgattam, nem tudtam mi sül ki belőle.

A mintavételezés sűrűsége (két adatvétel közt eltelt idő) kb 0,3-0,4 sec.

Inkább furcsa főleg a vége.A periódusidőnek T=1s körülinek kell lennie. Az eleje jó, de mik azok a lengések a végén?

  On 2014. 10. 25. at 20:04, norbee80 írta:

Erre valaki?

Főleg a hátsó érdekelne, hogy egyformák e? Annyit találtam róluk, hogy 307mm mindkettő, ezért gondolnám, hogy jó bele.

Hátsó valószínűleg ugyanaz lesz. De csak párban cseréld!

Elküldve (edited)
  On 2014. 10. 25. at 20:18, imy írta:

Inkább furcsa főleg a vége.A periódusidőnek T=1s körülinek kell lennie. Az eleje jó, de mik azok a lengések a végén?

Ja.

Ott nyomkodva van a gázpedál (lásd többi diagram).

Sz*rok voltak a diagramjaim, nem volt benne az időérték.

Most betettem az alsó tengelyre az időt.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/kC4DuNWIYGskzK6-UQ-4UW93T7Hrnkwo33H732HsUU0?feat=directlink

Ha jobban megnézem, nálam a periódusidő kb 5-6 sec. :P

Most akkor mivan? :)

Egyébként van olyan hibajelenségem, hogy időnképt sz*rul megy az autó, de teljesen random.

Nem tudom semmihez kötni...

Ilyenkor általában alsó fordulatszám-, és sebességtartományban lomha, de iszonyatosan.

Gyorsulás nulla. Padlógázzal ilyenkor már nem is próbálkozom, a fokozatos gyorsítás jobb.

Ilyenkor gyorsításkor van egy rántás, amikor is jobban elindul az autó (mondhatni magához tér).

(EGR már rég nem játszik)

Kb a 0-60-70 km/h a kritikus...

Van amikor meg (önmagához képest) tök jól megy...

MAP szenzorra gondoltam még, de műszer szerint az is teszi a dolgát...

Fogyasztás rendben.

Országút 6,3 l/100km, város 8-8,5 l/100km. Ha csak városi rövidtáv van (bemelegedésig) akkor kicsit több.

Módosítva : outsider
Elküldve
  On 2014. 10. 25. at 20:18, imy írta:

Hátsó valószínűleg ugyanaz lesz. De csak párban cseréld!

Köszi, mindenképp párban cserélném, mert mindkét oldalon hiányzik belőle egy kevés.

Elküldve

Nekem is rugócsere lesz hátul.

Valaki itt azt ajánlotta, hogy erősítettet vegyek (vonóhorgoshoz valót), mert a sima hamar "megül"...

Ebben van valakinek tapasztalata?

Az erősített meg nem emeli ki nagyon?

5 ajtós...

Persze én is párban, mellesleg mindkettő törött... :P

Elküldve

Elolvastam, nagyon hasznos link (tároltam), de a kérdésem most a cromax-os linkre vonatkozott, azaz erre: https://cromax.hu/40...bda-szonda-opel

A cromax oldalán látni 9e-ért is szondát (Hanspries). A kérdésem az, hogy:

1) azon a szondán is kell forrasztgatni, vagy azt már a megfelelő csatival adják?

2) mivel nem vágom általában a különbséget szonda és szonda között, arra voltam kíváncsi, hogy mi a különbség a 9e és a 44e Ft-os szonda között? (Mert ez árban elég durva difi, érdekelne.)

  On 2014. 10. 25. at 20:18, imy írta:

https://sites.google.com/site/opelrepair/lambda-szonda

Tessék elolvasni! Nincsen rajta csatlakozó, át kell forrasztani. ;)

Mit nem értesz? A Bosch gyártja a GM meg csomagolja. Pl mint a hátsó kerékcsapágy, Opeléknél 2008-ban 99e volt, mellette a Birnerben meg megvettem 29e-ért. SKF a GM is, csak GM-es dobozban... (Opelban mondta az alkatrélszes, ismerem, ugyanaz, csak más csomagolás, vegyem meg nyugodtan, de halkan mondta meg Opelnél dolgozik )

Elküldve
  On 2014. 10. 25. at 20:48, Dannert írta:

Elolvastam, nagyon hasznos link (tároltam), de a kérdésem most a cromax-os linkre vonatkozott, azaz erre: https://cromax.hu/40...bda-szonda-opel

A cromax oldalán látni 9e-ért is szondát (Hanspries). A kérdésem az, hogy:

1) azon a szondán is kell forrasztgatni, vagy azt már a megfelelő csatival adják?

2) mivel nem vágom általában a különbséget szonda és szonda között, arra voltam kíváncsi, hogy mi a különbség a 9e és a 44e Ft-os szonda között? (Mert ez árban elég durva difi, érdekelne.)

Amennyire én tudom (az itt olvasottak alapján).

Szondából a Bosch-t érdemes venni. (tehát a Hanspries-t pl nem, az olcsók minőségben is silányak, hamar vehet újat)

Bosch-ból van (az adott cromaxos linken nem található) univerzális szonda, ami 9-15 ezer Ft körüli áron van, szemben a normál, megfelelő csatlakozóval ellátott gyári vagy Bosch szonda 30-44 ezer forintos árához képest.

A különbözet gyakorlatilag a csatlakozás (illetve annak hiánya).

  • Like 1
Elküldve
  On 2014. 10. 25. at 14:40, norbee80 írta:

Sziasztok,

G Astránál a rugók egyfromák?

Konkrétan egy 1,4-es 5 ajtós rugója jó az 1,8-as 4 ajtóshoz?

Ez esetben kivételesen nem a méret a lényeg, az alapján az összes G Astra rugója jó bármelyikbe, ugyanis fizikailag belefér... Rugók esetén a tengelyterhelést kell nézni (adattáblán rajta van), és olyan rugót keresni ami közel megegyező tengelyterhelésű autóból származik. A 4 ajtósnak szerintem hátul nagyobb a tengelyterhelése a kilógó csomagtartó miatt mint az 5 ajtósnak. Az hogy milyen motor van benne, csak az első rugó esetén számít.

Elküldve
  On 2014. 10. 25. at 13:42, DarthVödör írta:

Mivel nem a gyári rádió van bent, ezért a +KL15, és a +KL30 vezetéket fel kell cserélni.

Ekkor már lesz "memória".

A csatlakozó toldalékot nem ismerem, de gondolom van rajta egy zavarszűrő egység.

Itt lehet hogy valami "szivárog". Ezért a +50mA.

A sebességmérőjel (WEG) is be van kötve az Opelekbe gyárilag. Sebességfüggő hangerő szabályozás.

A nem gyári rádió ilyenkor "letilthatja" ezt a jelet. Nincs sebességjel!

http://carradio.5mp.eu/web.php?a=carradio&o=mh2mBo4xTM

Hello!

Tehát ha jól értem:

2014-10-26.gif

http://kepfeltoltes.hu/view/141026/2014-10-26_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Rádiómemóriát a piros és a sárga vezeték cseréjével orvoslom.

A km/h órát a piros-kék vezeték kiiktatásával, ez kettéágazik, gondolom mindkettőt kikötni, és marad az órám?

Természetesen ezt a kókány plusz "univerzális" csatlakozót iktatom ki elsőkörben, és zsugorcsővel patikán megoldom.

Bocs mán, h ebbe a topikba írom az elektronikás problémáim, de innen indult. Most még teszt állapotban van, péntek reggel tettem be a full feltöltött akksit, nyugalmi áramfelvét 10mA, 60mA-nél bírt 3 napot. Ma reggel is pöcre indult.

Önindító tisztítás mennyire körülményes? Lehet a probléma forrása ez, ha napi első indításnál, valamikor többszöri "tekerésre" indítja az autót (kb 4-5 másodperc)?

Elküldve

Sziasztok! G Astrámban nem alszik ki a belső világítás (nincs kihúzva a fényszóró kapcsoló gomb) hol kezdjem a hiba keresését? köszi a segítséget!

Elküldve
  On 2014. 10. 26. at 9:59, toma2105 írta:

Sziasztok! G Astrámban nem alszik ki a belső világítás (nincs kihúzva a fényszóró kapcsoló gomb) hol kezdjem a hiba keresését? köszi a segítséget!

elsőkörben az "A" oszlopban található kapcsolónál .

Elküldve

Menet közben kinyomott kuplungnál néha fent marad a fordulat olyan 2000 körül néhány másodpercre...

Ez mitől lehet?

A kuplung egyébként új...

Légtömegmérő?

Esetleg valaki #33662-re?

Bosch univerzális lambdát hogyan tudom megtalálni?

Elküldve
  On 2014. 10. 27. at 8:21, outsider írta:

Menet közben kinyomott kuplungnál néha fent marad a fordulat olyan 2000 körül néhány másodpercre...

Ez mitől lehet?

A kuplung egyébként új...

Légtömegmérő?

Esetleg valaki #33662-re?

Bosch univerzális lambdát hogyan tudom megtalálni?

Már leírtam, de még egyszer... ;)

https://sites.google.com/site/opelrepair/lambda-szonda

JAKAB ISTVÁN
30/5207606

dragontuning@citromail.hu

Elküldve
  On 2014. 10. 25. at 16:24, imy írta:

Köszi a P0130 as hiba ez is a Lambdaszonda miatt van

Az univerzálist én 1.5 éve kérdeztem akkor 9500Ft+ posta lett volna. De írsz vagy felhívod aki meg van ott adva kontaktnak, az a biztos.

neked a gyári: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40870000-motor-erzekelokjeladok/40870240-lambdaszonda/141425-lambda-szonda-opel

Azaz 44e. Szerintem megéri ~25%-a a gyári árának.... ;)

Elküldve (edited)
  On 2014. 10. 25. at 9:23, Palkovi írta:

Sziasztok!

Bár nem műszaki problémáról van szó, jobb helyett nem találtam a kérdésemnek...

Most várároltunk egy Opel Astra G-t, és most először kapott el minket egy eső. Ablaktörlőt bekapcsoltuk, tolta is a vizet. Azonban másnap, mikor már megszáradt a szélvédő, vettük észre, hogy az üvegen nyomott hagyott a törlő. Rendesen csíkos lett a törlő nyomán. Legjobban szemből látszik, de belülről is látható, persze a vezetésben nem akadályoz, de esztétikailag nagyon zavaró, ráadásul bosszantó is, hogy most vásárolt kocsi és így néz ki a szélvédője... egyébként a hátsó üveggel is ez a helyzet. Karcolások szemmel nem láthatóak de el tudom ezt a lehetőséget is képzelni. Nem találkozott esetleg már más is ilyen problémával? Csak a szélvédő csere lehet opció? Próbáltuk tisztítani is, de semmi, mintha "beleégett" volna a nyom az üvegbe.

Előre is köszönöm a segítéget!

Szia!

Ha ilyen kékes-zöldes elszíneződést látsz a szélvédő(kö)n, akkor azt nem fogod bírni lekaparni semmivel. Nekem is megfogta valami retek szélvédőmosó a 8 év alatt, valószínű, hogy valami kevésbé minőségi téli, úgyhogy ne a legolcsóbbat tegyétek bele!

Módosítva : peacetrang
Elküldve
  On 2014. 10. 27. at 9:40, imy írta:

Már leírtam, de még egyszer... ;)

https://sites.google.com/site/opelrepair/lambda-szonda

Köszi.

Ezt láttam.

A kérdésem inkább erre vonatkozott:

"Lambdaszondából Delphit érdemes?"

A Bosch-al kapcsolatban meg egy cikkszámnak jobban örültem volna :)

Illetve annak a metódusnak, hogy hogyan lehet megtalálni az univerzális verziót.

Mivel általában a csatlakozós verziók jönnek fel.

Gondolom nem csak ez a linkelt csóka tudja az egész országban. :)

Szép dolog, ha valaki beköti a cipőfűzőnket, de még jobb, ha megtanuljuk mi magunk, hogyan kell bekötni. :)

A Cromax ilyen szempontból pl egy kevésbé jó oldal, a gyári (alkatrész gyártói) cikkszámokat jól eltitkolja...

Nekem inkább valami olyasmi kellene, hogy egy adott csatlakozós szondának hogyan lehet megtalálni a csatlakozó nélküli, univerzális változatát.

Elküldve (edited)
  On 2014. 10. 27. at 12:27, outsider írta:

Köszi.

Ezt láttam.

A kérdésem inkább erre vonatkozott:

"Lambdaszondából Delphit érdemes?"

A Bosch-al kapcsolatban meg egy cikkszámnak jobban örültem volna :)

Illetve annak a metódusnak, hogy hogyan lehet megtalálni az univerzális verziót.

Mivel általában a csatlakozós verziók jönnek fel.

Gondolom nem csak ez a linkelt csóka tudja az egész országban. :)

Szép dolog, ha valaki beköti a cipőfűzőnket, de még jobb, ha megtanuljuk mi magunk, hogyan kell bekötni. :)

A Cromax ilyen szempontból pl egy kevésbé jó oldal, a gyári (alkatrész gyártói) cikkszámokat jól eltitkolja...

Nekem inkább valami olyasmi kellene, hogy egy adott csatlakozós szondának hogyan lehet megtalálni a csatlakozó nélküli, univerzális változatát.

Sajnos a linken szereplő emberke a 2 hete írt emailomra még annyit sem volt képes válaszolni hogy k@pd be vagy valami hasonló! :(

Egyébként én is bele őrültem ebbe a szonda mizériába! Nekem a 2-es szondám halt meg de konkrétan senki nem tudta 100% megmondani hogy az 1-es és 2-es szonda biztos hogy egyforma e, vagy hogy mi lenne a Bosch univerzálisnak a cikkszáma!

Így fogtam magam és rendeltem egy Bosch szondát a Cromax-nál(ami gyári csatis) 3 napos szállítási határídővel kértem így 24 ezret fizettem!

Ugyan olyat kaptam mint a gyári ami benne volt(az is Bosch mint utóbb megtudtam) és minden működik szépen.

Módosítva : laci1978
Elküldve (edited)
  On 2014. 10. 27. at 12:38, laci1978 írta:

Sajnos a linken szereplő emberke a 2 hete írt emailomra még annyit sem volt képes válaszolni hogy k@pd be vagy valami hasonló! :(

Egyébként én is bele őrültem ebbe a szonda mizériába! Nekem a 2-es szondám halt meg de konkrétan senki nem tudta 100% megmondani hogy az 1-es és 2-es szonda biztos hogy egyforma e, vagy hogy mi lenne a Bosch univerzálisnak a cikkszáma!

Így fogtam magam és rendeltem egy Bosch szondát a Cromax-nál(ami gyári csatis) 3 napos szállítási határídővel kértem így 24 ezret fizettem!

Ugyan olyat kaptam mint a gyári ami benne volt(az is Bosch mint utóbb megtudtam) és minden működik szépen.

Nekem az ecat24 alapján a két szonda különböző.

Megnéztem most bárdinál.

0258005729 (elvileg a katalizátor utáni)

0258986507 (elvileg a katalizátor előtti)

0258986602 (elvileg a katalizátor előtti)

Ezt a három (kép alapján univerzális) Bosch szondát hozta fel a gép...

Az 507-es végűt több oldal is felhozza.

A gyártó oldala szerint jó is a kocsihoz:

http://au.bosch-automotive-shop.com/en/products/details/-/productdetails/0258986507/oxygen-sensor-0258986507-4-wires#tab_module_12_1_0

Módosítva : outsider
Elküldve

Sziasztok.

Mitől rezeg hangosan a váltókar?

Csak alacsony fordulaton, ha megfogom akkor csendben van.olyan mintha valami kikopott volna,és lenne helye ide-oda mozogni, rezegni valaminek.

Köszi.

Balázs

Elküldve
  On 2014. 10. 26. at 16:09, Mc-elek írta:

elsőkörben az "A" oszlopban található kapcsolónál .

Megnéztem. Szerintem a kapcsolók jók, mert kiszedtem a lámpát a tetőkárpitból, kihúztam a csatlakozót,vissza dugtam és most működik,

lehet hogy valami érintkezési gond volt ? nem tudom. azért köszi a segítséget!

Elküldve

Sziasztok

Egy kis segítségre lenne szükségem g astra fűtőradiátor cseréhez ki kell e szedni az egész műszerfalat? Illetve hol találom a fűtőmotor előtét ellenálást?

A segítséget elölre is köszönöm!

Elküldve

Sziasztok!!

Olyan gondom lenne az autommal ami egy 1998 as g astra 1.6 16v hogy neha leesik az alapjarata!!

Elofordult olyan pl allo motornal 10 perc alatt leesett az alapjarat haromszor de utanna szep lassan beallt a normalra! Olyan is vaan vele ha ingadozik is alapjarat kis gazfroccs utan beall a normaal ertekre! De a legrosszabb az mikor lassitok egy vasuti atjaronal vagy kanyarodok akkor fek kuplung es kuplugolasnal leesikk az alapjarat,de ez is olyan dolog ami egyszer elofordul egyszer nem!! Amit idaig csereltem alapjarati motor leomlo lambdaszonda pucolva lett a pillango szelep egr szelep! En vmi jeladora tippelek vagy erzekelore! Volt valakinek ilyen esettel dolga?? Minden valaszt szivesen fogadok!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.