Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Mi lehet olyankor a bibi amikor a távirányító csak nagyon közelről, mondjuk a vezető oldali szélvédőtől kb 2 cm távolságból nyitja az autót?

Próbaképp beülve egybknt az autóban mint az állat nyit csuk mindig rendesen.

Ez a mai nap reggelétől jelentkezett, előtte egészen tűrhetően áll. néhány méterről minden irányból stabilan nyitott csukott, reteszelt.

A távban elemet cseréltem de az eredeti is 3.065V -volt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mi lehet olyankor a bibi amikor a távirányító csak nagyon közelről, mondjuk a vezető oldali szélvédőtől kb 2 cm távolságból nyitja az autót?

Próbaképp beülve egybknt az autóban mint az állat nyit csuk mindig rendesen.

Ez a mai nap reggelétől jelentkezett, előtte egészen tűrhetően áll. néhány méterről minden irányból stabilan nyitott csukott, reteszelt.

A távban elemet cseréltem de az eredeti is 3.065V -volt.

Van benne vmi elemtartó amit meg kell forrasztani mert nem érintkezik rendesen. Sajnos másoknak is előfordult, én lekopogom az enyém még jól érzékel.

Link to comment
Megosztás:

Van benne vmi elemtartó amit meg kell forrasztani mert nem érintkezik rendesen. Sajnos másoknak is előfordult, én lekopogom az enyém még jól érzékel.

Ja a forrasztás rendben van. Ezen régebben már átesett a táv, másrészt a gombot nyomva tartva szabályos ütemben villog a rajta levő pilács.

Link to comment
Megosztás:

Ha nincs kontakt az elemmel, akkor felejteni is kellene neki nem?

Attol függ, hogy mennyi ideig nincs. Nagykönyv szerint 3 perced van kicserélni az elemet, ha jól emlékszem. De ezt a nagyok jobban tudják. Az ő esetében már más a helyzet.

Módosítva : Atala
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok lenne egy kérdésem

Opel Astra G 1,8 16v Z18XE Benzin/Gáz

Az a problémám hogy amikor reggel indítom a kocsit hideg a motor automata szívató rajta van igy magasabb a fordulat szám ekkor nem sima a fordulat ingadozik amikor mar vissza megy alapjáratra már szépen jár a motor ez mitől van ?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem értem én sem, hogy lehet hogy ennyiszer tönkrement. A fórumot olvasgatva ez nem egy gyakori hiba. Arra gondoltam, (szinte mindíg egy helyen tankoltam benzint), hogy talán az üzemanyag minőségével is lehet baj, pl. túl sok etanolt tesznek bele hogy olcsón tudják adni. Mostmár máshova járok, majd meglátom mi változik. Még kb 1 hónap telt el az utolsó csere óta.

Szia!

Az Etanol az olcsóbb...

Üdv. Tamás

Módosítva : Tomi 1.6
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem értem én sem, hogy lehet hogy ennyiszer tönkrement. A fórumot olvasgatva ez nem egy gyakori hiba. Arra gondoltam, (szinte mindíg egy helyen tankoltam benzint), hogy talán az üzemanyag minőségével is lehet baj, pl. túl sok etanolt tesznek bele hogy olcsón tudják adni. Mostmár máshova járok, majd meglátom mi változik. Még kb 1 hónap telt el az utolsó csere óta.

Nekem lehet az ukrán bezintől? Január óta csak az van benne.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

Nekem olyan problémám adodott,hogy az 1.6-os 16v G astrám meleg motorral nehezen gyújt ,es esetekben menetközben rángatozik is.

Megjegyzem hogy nincsen semmi hibakod. Valaki találkozott-e ilyen jelenséggel ? ,es milyen megoldás létezik.

elöre is köszönom a válaszokat.

Módosítva : mcgolyo
Link to comment
Megosztás:

Mi történt az eredeti csővel? Mert azzal nem szokott gond lenni, én is a pumpa cserekor tönkretettem az eredeti csövet, aztán amit betettem, az nem bírta a benzint kívülről és szétmállott...

Szia!

Sajnos kirepedt,a felső végéhez közel, de az egész meg volt marva, morzsolódott.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

Nekem olyan problémám adodott,hogy az 1.6-os 16v G astrám meleg motorral nehezen gyújt ,es esetekben menetközben rángatozik is.

Megjegyzem hogy nincsen semmi hibakod. Valaki találkozott-e ilyen jelenséggel ? ,es milyen megoldás létezik.

elöre is köszönom a válaszokat.

EGR! Ki kell takarítani!

Módosítva : gezoli
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok lenne egy kérdésem

Opel Astra G 1,8 16v Z18XE Benzin/Gáz

Az a problémám hogy amikor reggel indítom a kocsit hideg a motor automata szívató rajta van igy magasabb a fordulat szám ekkor nem sima a fordulat ingadozik amikor mar vissza megy alapjáratra már szépen jár a motor ez mitől van ?

Szia.

Nekem is volt ilyen hibám és a motor eléggé furán is járt ahogy ingadozott az alapjárat. Kipucolták a fojtószelep házat és a hiba megszűnt, ismét szép az alapjárat hidegindításkor szívatóval. Szerintem egy próbát megér neked is, de a nagyobbak megmondják hogy hülyeség-e vagy sem :)

Módosítva : ftamas0201
Link to comment
Megosztás:

10A-es dugaszban 10A-es állásban mérj! A 20mA-es állás olyankor nem megy!!!

Vagy csal elírtad. Ha 0,06A-ról beszélünk az már sok. De mondtam hogyan pontosítsd, úgy nézd meg, és ki is kellene szedni a biztosítékokat. (tudod vezeték levesz, 200mA-es méréshatár, és persze 200mA-es dugasz.

Az csak a 200mA-es dugaszban, ahol pl a feszt is méred.

Képen fekete: oda a fekete vezetéket

Piros: oda a piros fezetéket, és oda a kapcsolót, ott csak a 10 vagy 20A-es állás működik. De van olyan ahol nem kell állítani, azaz tud A-t és mA-t mérni.

Sárga: 200mA-es méréshatár, második lépcsőben odadugni, ahogy feljebb írtam.

Ha nem megy a műszeredről csinálj egy képet róla.

És elég egy köszönöm gomb! :D

Hiába mérsz feszt, abból nem merül ki. Elvileg 14.4V fölé nem mehet a töltés sem. Vagy a feszabályozód rossz, vagy a műszered.

(mára megint elfogyott a hozzászólásom, majd holnap, vagy keress meg mailben!)

Hali,

Nah megtörtént a dolog, 10A-s állásban mértem 0,06-ot. Végignéztem a biztosítékokat ugyanebben a kapcsolóállásban, és a következőket tapasztaltam:

Mindegyiknél maradt a 0,06, mígnem elérkeztem a 34-es biztiig, és itt visszaesett 0,01-re a mért érték, ezt megismételtem többször is. Ha bent volt ez a bizti, akkor 0,06, ha kevettem 0,01. Tehát akkor ebben lenne valahol a hiba igaz?

34-es áramkör: CD-váltó, információs kijelző, rádió, telematika infotainment. A rádióm az már nem gyári, akkor valszínű ezen a vonalon kellene haladnom, bekötés ellenőrzés stb /ismerős csinálta-->számonkérés :) ?

Sajna nem első tulaj vagyok, és a gyári rádiót kód hiányában cseréltettem. De valszínű megvan valahol, lehet érdemes lenne visszatennem, és az Opeltől kiderítenem a kódot?

Fejegység lehet zárlatos, működőképes állapota ellenére?

Nah de várom a véleményeket először is...

mit, hol kezdjek stb!

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Akkor gyanús, hogy a rádió lesz a ludas. Nem valószínű a hibás bekötés, mert akkor valószínűleg még többet enne. Inkább egy szokás szerint sz@r mérnöki munka eredménye ez a rádió, hogy készenlétben ennyit eszik, azzal meg nem tudsz mit kezdeni a cserén kívül.

Amúgy ha már ez így megvan, akkor mehetsz tovább sorban, első körben lehúzod a rádió drótját, és megnézed, hogy biztosan az fogyaszt-e ennyit.

Mellesleg 60mA igaz, hogy nem kevés, de nem ettől lesz néhány napon belül üzemképtelen a járgány.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali,

Nah megtörtént a dolog, 10A-s állásban mértem 0,06-ot. Végignéztem a biztosítékokat ugyanebben a kapcsolóállásban, és a következőket tapasztaltam:

Mindegyiknél maradt a 0,06, mígnem elérkeztem a 34-es biztiig, és itt visszaesett 0,01-re a mért érték, ezt megismételtem többször is. Ha bent volt ez a bizti, akkor 0,06, ha kevettem 0,01. Tehát akkor ebben lenne valahol a hiba igaz?

34-es áramkör: CD-váltó, információs kijelző, rádió, telematika infotainment. A rádióm az már nem gyári, akkor valszínű ezen a vonalon kellene haladnom, bekötés ellenőrzés stb /ismerős csinálta-->számonkérés :) ?

Sajna nem első tulaj vagyok, és a gyári rádiót kód hiányában cseréltettem. De valszínű megvan valahol, lehet érdemes lenne visszatennem, és az Opeltől kiderítenem a kódot?

Fejegység lehet zárlatos, működőképes állapota ellenére?

Nah de várom a véleményeket először is...

mit, hol kezdjek stb!

Szerintem kösd le a rádiót, és akkor kiderül. ;) Még ha 10-20mA lenne az is sok, de elmenne... Lehet nem jól van bekötve? (ha zárlatos lenne valami, akkor nem ennyi lenne az áramfelvétel, és a biztosítékod kiégett volna ;) )

60mA akkor a nyugalmi áramfelvétel, háát az azért sok. Egy nap alatt 1,44Ah-t vesz ki az akksiból, tehát ha egy hétig nem használod a kocsit, akkor is azért el kellene tudnia indítani. (10,08Ah)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem kösd le a rádiót, és akkor kiderül. ;) Még ha 10-20mA lenne az is sok, de elmenne... Lehet nem jól van bekötve? (ha zárlatos lenne valami, akkor nem ennyi lenne az áramfelvétel, és a biztosítékod kiégett volna ;) )

60mA akkor a nyugalmi áramfelvétel, háát az azért sok. Egy nap alatt 1,44Ah-t vesz ki az akksiból, tehát ha egy hétig nem használod a kocsit, akkor is azért el kellene tudnia indítani. (10,08Ah)

Sziasztok!

Rádió kiszerelve, így a nyugalmi áram visszament 0,01-re. Na marad így a kicsike, meglátjuk...

Továbbá, amit még észrevettem ,hogy a kesztyűtartó lámpás oldali füle el van törve, így nem kapcsolja a világítást. Az a lámpa nem kapcsolódik le együtt az utastér világítással, csak ha központival lezárom az autót, akkor alszik el. Ez sem valami frankó nem? Na most ezt sem kötöttem vissza, ez se zararjon be. Várok, sajna nem tudom mennyi bika van most az autóba, vagy 2 napja volt töltve, tehát nem sok! Meg sajna az akksi állapota is kérdéses, az is közrejátszhat nem, hogy így is kellene bírnia vagy egy hétig?

Most várok, meglátjuk mi lesz ezekkel a megoldásokkal...

Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rádió kiszerelve, így a nyugalmi áram visszament 0,01-re. Na marad így a kicsike, meglátjuk...

Továbbá, amit még észrevettem ,hogy a kesztyűtartó lámpás oldali füle el van törve, így nem kapcsolja a világítást. Az a lámpa nem kapcsolódik le együtt az utastér világítással, csak ha központival lezárom az autót, akkor alszik el. Ez sem valami frankó nem? Na most ezt sem kötöttem vissza, ez se zararjon be. Várok, sajna nem tudom mennyi bika van most az autóba, vagy 2 napja volt töltve, tehát nem sok! Meg sajna az akksi állapota is kérdéses, az is közrejátszhat nem, hogy így is kellene bírnia vagy egy hétig?

Most várok, meglátjuk mi lesz ezekkel a megoldásokkal...

Szerintetek?

Akkor a kesztyűtartóról vedd le a vezetéket, vagy vedd ki az izzót.

Nem kapcsolódik le? Pedig le kellene, nézd meg a kapcsolóit az ajtóknál, vedd ki, és mérd ki, hogy kapcsolnak-e.

Illetve nincs kihúzva a világítás kapcsolód? Mert az kapcsolja a belsőtér világítást. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A belsőtér világítás lekapcsol magától, de azzal együtt a kesztyűtartó világítás nem. Ez csak akkor ha lezárom az autót központival, akkor lekapcsol a kesztyűtartó. Mivel ugye a fül le van törve, ami kapcsolná.

most nem tettem rá vissza erre a vezetéket, teszt állapotban van a radió kiszerelésével együtt.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap letört egy darab a bal első rugómból (az aljából, így kb 1 centivel lejjebb ül), hogy tudom kideríteni, hogy milyen hosszúságú/vastagságú kell bele? Az ecat24 nem működik...

Z14xe, kombi, 2003, nem vonóhorgos.

Köszönöm

Módosítva : vsz
Link to comment
Megosztás:

Tegnap letört egy darab a bal első rugómból (az aljából, így kb 1 centivel lejjeb ül), hogy tudom kideríteni, hogy milyen hosszúságú/vastagságú kell bele? Az ecat24 nem működik...

Z14xe, kombi, 2003, nem vonóhorgos.

Köszönöm

Elvileg ez: https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200073-elso-rugo/290164-elso-rugo-opel-astra-g

De párban cseréld! Mert csak úgy az igazi, futóművel, fékkel nem spórolni. ;)

A belsőtér világítás lekapcsol magától, de azzal együtt a kesztyűtartó világítás nem. Ez csak akkor ha lezárom az autót központival, akkor lekapcsol a kesztyűtartó. Mivel ugye a fül le van törve, ami kapcsolná.

most nem tettem rá vissza erre a vezetéket, teszt állapotban van a radió kiszerelésével együtt.

Igen, akkor vagy az izzót vedd ki, vagy pedig a vezetéket húzd le róla. Szerintem az nem fontos, fontosabb, hogy ne menjen feleslegesen. Aztán, ahogy érzed. ;)

Itt találod, ami kapcsolja: https://cromax.hu/290000000-utasterbelsoter/291490000-muszerfal-es-alkatreszei/291490460-kesztyutarto-alkatreszei/314170-kesztyutarto-zsaner-opel-astra-g

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.