Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Classic2-ben Z14XEP-s motornál a hűtővíz tartályon lévő felirat szerint a szintjelzés hideg motornál értendő. Elképzelhető, hogy meleg motornál jóval lejjeb kerül a szint? Bevallom amikor multkor más miatt kinyitottam a motorháztetőt és megláttam, nem is volt szinte viz a tartályban, így rátöltöttem. Lehet ebből gond? Vagy eleve az is gond, hogy eltűnt a víz?

Köszike!

Elküldve

Sziasztok

Az alábbi hibakódot olvastam ki a motorvezérlő hibáját jelző ikon villogásából:

P0530 kóddal = Klímaberendezés-nyomásjeladó funkció-rendellenesség mutatkozik.

A motorhűtés hiba kijelző ellenőrző lámpa világít, de csak esetenként.

Ezt a hibát, hogy lehet orvosolni? Klíma feltöltéssel? Úgy érzem a klímám sem hűt megfelelően...

Elküldve (edited)
  On 2014. 10. 05. at 10:14, donaldkacsa írta:

Sziasztok!

Classic2-ben Z14XEP-s motornál a hűtővíz tartályon lévő felirat szerint a szintjelzés hideg motornál értendő. Elképzelhető, hogy meleg motornál jóval lejjeb kerül a szint? Bevallom amikor multkor más miatt kinyitottam a motorháztetőt és megláttam, nem is volt szinte viz a tartályban, így rátöltöttem. Lehet ebből gond? Vagy eleve az is gond, hogy eltűnt a víz?

Köszike!

Hidegen nézd meg.

Elvileg melegen nem tűnhet el, mert az tágulási tartály, tehát meleg motornál ott több víznek kellene lennie.

Én évi 1-2dl-t töltök bele szinte új kora óta, szerintem annyi természetes (évi 20-30e km).

Ha extrém módon fogy a víz, akkor annak utána kellene járni.

Módosítva : imy
Elküldve
  On 2014. 10. 05. at 10:14, donaldkacsa írta:

Sziasztok!

Classic2-ben Z14XEP-s motornál a hűtővíz tartályon lévő felirat szerint a szintjelzés hideg motornál értendő. Elképzelhető, hogy meleg motornál jóval lejjeb kerül a szint? Bevallom amikor multkor más miatt kinyitottam a motorháztetőt és megláttam, nem is volt szinte viz a tartályban, így rátöltöttem. Lehet ebből gond? Vagy eleve az is gond, hogy eltűnt a víz?

Köszike!

Meleg motornál feljebb kell hogy legyen a szint. Ezért is hívják tágulási tartálynak. Ha lejjebb megy melegen, gondolom akkor is kevés marad, ha lehűl a rendszer. Akkor pedig fogy.
Elküldve

Köszi!

Sajna kb 500km-el ezelőtt töltöttem bele fél litert amikor először feltűnt a hiány. Azóta városi közlekedés közben nem fogyott. Tegnap mentünk vele kb 300km-t városon kívül és hiányzik 2-3dl. :( Csak nemtudom, hogy hova tűnhet...

  On 2014. 10. 05. at 10:25, imy írta:

Hidegen nézd meg.

Elvileg melegen nem tűnhet el, mert az tágulási tartály, tehát meleg motornál ott több víznek kellene lennie.

Én évi 1-2dl-t töltök bele szinte új kora óta, szerintem annyi természetes (évi 20-30e km).

Ha extrém módon fogy a víz, akkor annak utána kellene járni.

Elküldve (edited)

Már kétszer hallottam lehúzott ablakkal, városban a lámpáknál kis sebességnél, hogy a bal oldali fék (elöl) köszörült. Kicsit ráléptem a pedálra és elhallgatott. Ez valami törmelék (kavics), vagy a kopás jele? Ha a kopás, azt hallanom kellene fékezéskor is, nem?

Módosítva : gedikart
Elküldve
  On 2014. 10. 05. at 12:12, gedikart írta:

Már kétszer hallottam lehúzott ablakkal, városban a lámpáknál kis sebességnél, hogy a bal oldali fék (elöl) köszörült. Kicsit ráléptem a pedálra és elhallgatott. Ez valami törmelék (kavics), vagy a kopás jele? Ha a kopás, azt hallanom kellene fékezéskor is, nem?

Nálam is csinálja, pedig új pofák, szabályzott tárcsa. Próbaképp a nyereg le és megpucolod h fel tudjon oldani. Nekem az elején bevált egy kicsit be is zsíroztam h könnyen mozogjon a nyereg de hát az sem örök életű.

Vki annó olyat mondott h magas a fémtartalma a pofának.

Elküldve
  On 2014. 10. 05. at 12:07, donaldkacsa írta:

Köszi!

Sajna kb 500km-el ezelőtt töltöttem bele fél litert amikor először feltűnt a hiány. Azóta városi közlekedés közben nem fogyott. Tegnap mentünk vele kb 300km-t városon kívül és hiányzik 2-3dl. :( Csak nemtudom, hogy hova tűnhet...

Jó lenne kideríteni...

Nincs valahol víz a kocsi alatt, vagy valahol nem nedves a motortérben? Belül a szőnyeged? =>valahol ereszt, ez a valószínűbb

Illetve a tartályban nem olajos, zavaros a víz? =>ha igen, akkor hengerfej tömítés

Elküldve

Most, hogy kiszálltam azon gondolkodtam, hogy fél éve használom eddig semmi baja sem volt. Mostanában kezdtem fűtést használni hosszabb távokon is.

Tudja valaki, hogy a benti hideg-meleg szabályzó az csak a levegőt tereli rá a bordára vagy konkrétan a melegvízet zárja el csappal? Mert még azis lehet, hogy ott ereszt a kicsike...

  On 2014. 10. 05. at 13:05, imy írta:

Jó lenne kideríteni...

Nincs valahol víz a kocsi alatt, vagy valahol nem nedves a motortérben? Belül a szőnyeged? =>valahol ereszt, ez a valószínűbb

Illetve a tartályban nem olajos, zavaros a víz? =>ha igen, akkor hengerfej tömítés

Elküldve

Itt is felteszem,hátha...

Összetört az első lökhárítóm (diesel kivágás) és nézegettem használtan különböző internetes portálokon. Aztán megnéztem a szokásos autóalkatrész forgalmazóknál is. Itt lényegesebben olcsóbban találtam újat. Igen ám,de ez utángyártott. Van Wezel/Klokkerholm/R2A,stb. Van valakinek ezekkel tapasztalata? Érdemes-e őket venni,vagy messze elmaradnak a gyári minőségtől?

Elküldve
  On 2014. 10. 05. at 15:41, Greenweld írta:

Itt is felteszem,hátha...

Összetört az első lökhárítóm (diesel kivágás) és nézegettem használtan különböző internetes portálokon. Aztán megnéztem a szokásos autóalkatrész forgalmazóknál is. Itt lényegesebben olcsóbban találtam újat. Igen ám,de ez utángyártott. Van Wezel/Klokkerholm/R2A,stb. Van valakinek ezekkel tapasztalata? Érdemes-e őket venni,vagy messze elmaradnak a gyári minőségtől?

bontottba nem gondolkozol ??

Elküldve
  On 2014. 10. 05. at 15:08, donaldkacsa írta:

Most, hogy kiszálltam azon gondolkodtam, hogy fél éve használom eddig semmi baja sem volt. Mostanában kezdtem fűtést használni hosszabb távokon is.

Tudja valaki, hogy a benti hideg-meleg szabályzó az csak a levegőt tereli rá a bordára vagy konkrétan a melegvízet zárja el csappal? Mert még azis lehet, hogy ott ereszt a kicsike...

Kellene egy motorkód vagy egy évjárat mert ha jól emlékszem 2002-től már zsalut mozgat és nincs fűtéscsap. Előtte pedig fűtéscsap volt és ezt nyitotta és zárta.

Elküldve

2007 Z14XEP

  On 2014. 10. 05. at 16:14, gezoli írta:

Kellene egy motorkód vagy egy évjárat mert ha jól emlékszem 2002-től már zsalut mozgat és nincs fűtéscsap. Előtte pedig fűtéscsap volt és ezt nyitotta és zárta.

Elküldve
  On 2014. 10. 05. at 16:01, Mc-elek írta:

bontottba nem gondolkozol ??

Persze hogy néztem is,de hát majd mindegyik karcos,stb. Ritka ami ködlámpás is. Azt is fényezni kell. :(

Elküldve

Sziasztok!

Nekem olyan kérdésem lenne, hogy a központi zár mikor lezár, azt nem lehet valahogy beprogramozni, hogy felhúzza az elektromos ablakokat?

Válaszokat előre is köszi!

Elküldve

Ha kulccsal zárod be, és nem engeded vissza függőleges állásba a kulcsot, hanem tartod (45%-os szögben), akkor felhúzza az ablakokat. Azt mondjuk nem tudom, minden Astra ilyen-e?

  On 2014. 10. 06. at 11:39, babhun írta:

Sziasztok!

Nekem olyan kérdésem lenne, hogy a központi zár mikor lezár, azt nem lehet valahogy beprogramozni, hogy felhúzza az elektromos ablakokat?

Válaszokat előre is köszi!

Elküldve
  On 2014. 10. 06. at 12:25, Dannert írta:

Ha kulccsal zárod be, és nem engeded vissza függőleges állásba a kulcsot, hanem tartod (45%-os szögben), akkor felhúzza az ablakokat. Azt mondjuk nem tudom, minden Astra ilyen-e?

Távirányítóra gondoltam. 1999-es Lépcsőshátú Astra Z14XE.

Elküldve
  On 2014. 10. 06. at 11:39, babhun írta:

Sziasztok!

Nekem olyan kérdésem lenne, hogy a központi zár mikor lezár, azt nem lehet valahogy beprogramozni, hogy felhúzza az elektromos ablakokat?

Válaszokat előre is köszi!

Programozni nem lehet, de a központi zár vezérlő kisebb átalakításával megoldható.

Nekem a síma egy szál vezetékes megoldás van.

https://sites.google.com/site/astragextra/komfort-eablak

  • Like 2
Elküldve
  On 2014. 10. 06. at 13:13, babhun írta:

Köszi, ezt megpróbálom!

De akkor neked csak akkor zár, ha kulccsal zárod, a távirányítóra nem?

Elküldve
  On 2014. 10. 02. at 16:45, imy írta:

Tankbetöltő körüli gumit valaki cserélt? Azt is kellene, megette a nap, s már hiányzik belőle 1-1 darab. :) Mivel van az ragasztva, vagy az új öntapadós?

En csereltem mar. Csak gyariban letezik. Nekem ragaszto nelkul is rendben van, meg nem esett le, van egy nut, azt kell kitakaritani es abba belefuzni.
Elküldve
  On 2014. 10. 06. at 13:40, babhun írta:

De akkor neked csak akkor zár, ha kulccsal zárod, a távirányítóra nem?

Ha kattan a zár, akkor felmennek az ablakok. Akár kulccsal, akár távirányítóval zárod. ;)

Elküldve
  On 2014. 10. 06. at 16:14, imy írta:

Ha kattan a zár, akkor felmennek az ablakok. Akár kulccsal, akár távirányítóval zárod. ;)

Köszönöm a válaszokat, ki fogom próbálni!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.