banjani Elküldve Szeptember26, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2014 Sziasztok!! Tudja valaki, hogy mitől ilyen olajos a fojtószelepház kívülről? Takarítani szoktam, AGR szelep is volt takarítva. 90%-ban autópályán használom, 130-140-es tempóval, viszont azt vettem észre, hogy nagyon lomha lett, ha kicsit alacsonyabb fordulatról lepadlózom, akkor elkezd "tortyogó" hangot adni, a gyorsulás szinte semmi. Emlékszem, hogy nem volt ilyen ez az autó, de most egyenesen katasztrofális. X14XE motor. Ha esetleg nem sikerül a képet feltöltenem akkor itt a link a fojtószelepről: http://kepfeltoltes.hu/view/140926/DSC_0214_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Köszi a válaszokat előre is!! Jani Link to comment Megosztás: More sharing options...
banjani Elküldve Szeptember26, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2014 Sziasztok!Lenne egy kis problémám! X14xe-s motorú 1999-es autóm van.A fojtószelepet és a levegőszűrőnél levő kis elektromos szerkezetet összekötö vákumcsövem kiszakadt!Az auto jol indul,jol megy és nem fogyaszt kirívóan!Amennyiben eltüntetem a szakadást alig akar beindulni és a fordulatot is nehezen veszi!Kérdésem az lenne,hogy mit csináljak vele,hogy javított vákumcsövel is jol induljon.Illetve mi a szerepe a kis elektromos szerkezetnek a levegőszűrőnél? Szia! Beleültetted a bogarat a fülembe és kimentem, beindítottam az autót, majd lehúztam azt a vákuumcsövet a fojtószelepről ami neked ki van szakadva. Szabályosan "fellélegzett" a motor és hallhatóan jobban szedi a levegőt azon a kis lyukon. Kipróbáltam menet közben és mintha fürgébb lenne az autó, nem "tortyog". Lehet hogy az a kis elektromos kütyü van elromolva amivel össze van kötve a fojtószelepház??? Persze nem akarok hülyeségeket írni, mert nem tudom mi az a kis kütyü. Majd talán vki felvilágosít minket. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember26, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2014 Szia! Beleültetted a bogarat a fülembe és kimentem, beindítottam az autót, majd lehúztam azt a vákuumcsövet a fojtószelepről ami neked ki van szakadva. Szabályosan "fellélegzett" a motor és hallhatóan jobban szedi a levegőt azon a kis lyukon. Kipróbáltam menet közben és mintha fürgébb lenne az autó, nem "tortyog". Lehet hogy az a kis elektromos kütyü van elromolva amivel össze van kötve a fojtószelepház??? Persze nem akarok hülyeségeket írni, mert nem tudom mi az a kis kütyü. Majd talán vki felvilágosít minket. ;) A levegőszűrő és a folytószelep ház közti csövön található elektronikára gondoltok? Az egy légtömeg mérő tudomásom szerint. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
banjani Elküldve Szeptember26, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2014 A levegőszűrő és a folytószelep ház közti csövön található elektronikára gondoltok? Az egy légtömeg mérő tudomásom szerint. Én arra kb 8-10mm átmérőjű vákuumcsőre gondolok, ami amögött a cső mögött fut amit te említettél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Szeptember26, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2014 (edited) A levegőszűrő és a folytószelep ház közti csövön található elektronikára gondoltok? Az egy légtömeg mérő tudomásom szerint. Nem belépő levegő hőmérséklet érzékelő? Nekem legalábbis azt írja: http://ecat24.com/catalog/part/1/8/303/4278/26465/ Módosítva Szeptember27, 2014 : outsider Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Szeptember26, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2014 Sziasztok!! Tudja valaki, hogy mitől ilyen olajos a fojtószelepház kívülről? Takarítani szoktam, AGR szelep is volt takarítva. 90%-ban autópályán használom, 130-140-es tempóval, viszont azt vettem észre, hogy nagyon lomha lett, ha kicsit alacsonyabb fordulatról lepadlózom, akkor elkezd "tortyogó" hangot adni, a gyorsulás szinte semmi. Emlékszem, hogy nem volt ilyen ez az autó, de most egyenesen katasztrofális. X14XE motor. Ha esetleg nem sikerül a képet feltöltenem akkor itt a link a fojtószelepről: http://kepfeltoltes.hu/view/140926/DSC_0214_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Köszi a válaszokat előre is!! Jani a szelepdekli szelőztetés miatt van ott trutyi vagyis valammelyik bilincs nem szorít rendesen Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Szeptember26, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2014 Én arra kb 8-10mm átmérőjű vákuumcsőre gondolok, ami amögött a cső mögött fut amit te említettél. fénykép ?? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomi 1.6 Elküldve Szeptember26, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2014 Remélem... Nem tudom. Holnap utána nézek mindennek. Sziasztok! Olaj ok. Alap 12,1V Indítás után 13,8V Teljes terhelés 13,1V Üres alapjárat 14V Az Aku 3 éves. Tipp? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Szeptember26, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2014 Sziasztok! Olaj ok. Alap 12,1V Indítás után 13,8V Teljes terhelés 13,1V Üres alapjárat 14V Az Aku 3 éves. Tipp? Köszi diaggal lett tesztelve ?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Szeptember26, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2014 Sziasztok!! Tudja valaki, hogy mitől ilyen olajos a fojtószelepház kívülről? Takarítani szoktam, AGR szelep is volt takarítva. 90%-ban autópályán használom, 130-140-es tempóval, viszont azt vettem észre, hogy nagyon lomha lett, ha kicsit alacsonyabb fordulatról lepadlózom, akkor elkezd "tortyogó" hangot adni, a gyorsulás szinte semmi. Emlékszem, hogy nem volt ilyen ez az autó, de most egyenesen katasztrofális. X14XE motor. Ha esetleg nem sikerül a képet feltöltenem akkor itt a link a fojtószelepről: http://kepfeltoltes.hu/view/140926/DSC_0214_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Köszi a válaszokat előre is!! Jani a szelepdekli szelőztetés miatt van ott trutyi vagyis valammelyik bilincs nem szorít rendesen Én múlt nyáron vettem az autóm, akkor is ilyen trutyis volt mint a képeken (most is az), szerviz szerint nem gond (márkakereskedésből/márkaszervizből vettük). Azóta járt 2 különböző márkaszervizben, többször a közeli független szervizbe, sehol nem tartották gondnak amikor ráböktem... Szerintem jól megy a gépem, nincs gond (gyorsan 3x le is kopogom ahogy azt kell)... Link to comment Megosztás: More sharing options...
merenyi85 Elküldve Szeptember27, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2014 Sziasztok! A Bal első lámpámmal újabban párásodással küszködök. A Plexin nem látok sérülést. Nemrég kiszereltem, alaposan kitakarítottam, a plexi és a műanyag ház között ahol volt "rés" tömítettem FBS-el (Csak nagyon minimálisan, nem is látszik hogy tömítve lett) minden gumitömítést eltakarítottam. Este a parkolóban kapott egy órás záport és reggel hazafelé megálltam megmosni. Most mintha megint kezdene párásodni. Van ötletetek a pára megfékezésére? Vagy az astrám N-Joy lámpáért kiált.....? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Szeptember27, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2014 Sziasztok! A Bal első lámpámmal újabban párásodással küszködök. A Plexin nem látok sérülést. Nemrég kiszereltem, alaposan kitakarítottam, a plexi és a műanyag ház között ahol volt "rés" tömítettem FBS-el (Csak nagyon minimálisan, nem is látszik hogy tömítve lett) minden gumitömítést eltakarítottam. Este a parkolóban kapott egy órás záport és reggel hazafelé megálltam megmosni. Most mintha megint kezdene párásodni. Van ötletetek a pára megfékezésére? Vagy az astrám N-Joy lámpáért kiált.....? A lámpa hátulján van egy gumi pipa. Ezen keresztül szellőzik a lámpa. Nézd meg ezt a pipát, hogy nincs e eltömődve! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
merenyi85 Elküldve Szeptember27, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2014 A lámpa hátulján van egy gumi pipa. Ezen keresztül szellőzik a lámpa. Nézd meg ezt a pipát, hogy nincs e eltömődve! Köszi! Az első tippem nekem is ez volt. Tesóm Swiftjén póktojás volt a lámpa hátsó pipáján és gyakorlatilag tocsogott a lámpa a víztől. Kitakarítottam, és hibátlan. Remélem nem kiabálom el, de mintha kiszellőzött volna... Egyenlőre nincs az üvegen pára (vagy csak pillanatnyilag máshol csapódott ki a lámpán belül) Két pipa van a lámpa hátulján a két végén. Azok tiszták. lehet működik is a szellőzés.... Várom a fejleményeket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicso1976 Elküldve Szeptember27, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2014 Szia! Beleültetted a bogarat a fülembe és kimentem, beindítottam az autót, majd lehúztam azt a vákuumcsövet a fojtószelepről ami neked ki van szakadva. Szabályosan "fellélegzett" a motor és hallhatóan jobban szedi a levegőt azon a kis lyukon. Kipróbáltam menet közben és mintha fürgébb lenne az autó, nem "tortyog". Lehet hogy az a kis elektromos kütyü van elromolva amivel össze van kötve a fojtószelepház??? Persze nem akarok hülyeségeket írni, mert nem tudom mi az a kis kütyü. Majd talán vki felvilágosít minket. ;) szia!Utánnanéztem a dolgoknak!Az elektromos kütyü az a "tankszellöztető szelep"(delphi1997280)!Benzin a tankban.......benzingőz........szelep.......bele a motorba a benzingőzt!A szelep és a üa.tank között van 1 szénszürő(ami a jobb dobbetét alatt található),ami megszüri a benzingőzt!Velünk valami kis dugulás szórakozik,szerintem!Remélem,hogy nem tévedtem!Szerintem összes gumicső(az üzatankig)takarítás következik(utánna meg a szénszürő??)!Remélem,hogy segítettem 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Szeptember27, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2014 szia!Utánnanéztem a dolgoknak!Az elektromos kütyü az a "tankszellöztető szelep"(delphi1997280)!Benzin a tankban.......benzingőz........szelep.......bele a motorba a benzingőzt!A szelep és a üa.tank között van 1 szénszürő(ami a jobb dobbetét alatt található),ami megszüri a benzingőzt!Velünk valami kis dugulás szórakozik,szerintem!Remélem,hogy nem tévedtem!Szerintem összes gumicső(az üzatankig)takarítás következik(utánna meg a szénszürő??)!Remélem,hogy segítettem Lőhetnétek erről egy fényképet, hogy hol is van ez... Nektek mi a motorkódotok? Z14XE alvázszám alapján én ezt találtam: http://ecat24.com/catalog/part/1/8/303/4278/26591/ Szerintem te itt a 19-es alkatrészről beszéltél. És az a cső (nekem a 25-ös, ami ebből a szelpből megy), az a fojtószelepbe megy? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicso1976 Elküldve Szeptember27, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2014 Lőhetnétek erről egy fényképet, hogy hol is van ez... Nektek mi a motorkódotok? Z14XE alvázszám alapján én ezt találtam: http://ecat24.com/catalog/part/1/8/303/4278/26591/ Szerintem te itt a 19-es alkatrészről beszéltél. És az a cső (nekem a 25-ös, ami ebből a szelpből megy), az a fojtószelepbe megy? Igen,igazad van!A 19-es számút kerestem!Motorkód:x14xe.Nálam a 23,24 és a 28-as van!A 28-as van kiszakadva és az van a fojtószelepnél!! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
BalAstra Elküldve Szeptember27, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2014 Sziasztok! A kombi hátsó spirálrugója erősebb, mint egy 5 ajtósé ? Passzol alá ? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Szeptember27, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2014 Én múlt nyáron vettem az autóm, akkor is ilyen trutyis volt mint a képeken (most is az), szerviz szerint nem gond (márkakereskedésből/márkaszervizből vettük). Azóta járt 2 különböző márkaszervizben, többször a közeli független szervizbe, sehol nem tartották gondnak amikor ráböktem... Szerintem jól megy a gépem, nincs gond (gyorsan 3x le is kopogom ahogy azt kell)... ha neked jó ,hogy kijön a trutyi ,akkor nekem is :) baja nincs , csak nem céééép :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
beghyn Elküldve Szeptember28, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2014 (edited) Sziasztok! A kombi hátsó spirálrugója erősebb, mint egy 5 ajtósé ? Passzol alá ? Köszi! Ha jól tudom, csak gyár vonóhorgosé erősebb és passzol. De amúgy is többféle erősségűt vehetsz bármelyik alá. Módosítva Szeptember28, 2014 : beghyn 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Szeptember28, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2014 (edited) Van egy félelemem, miszerint hidrotőke problémák elé nézek... Hidegindításkor is gyakran -nem mindig- eléggé zajos, csak üzemmelegen nincs hangja (annyira? még?). Érdemes tisztító vagy egyéb adalékban gondolkodnom? (Októberben tervezem az olajcserét, 8 hónapja volt cserélve, talán 5000km ment bele, Magnatec C3.) Ha igen, akkor milyen adalékot ajánlotok? Ha csak a motor bontása marad, akkor mire figyeljek és kb mennyivel kalkuláljak? Meddig lehet/szabad húzni ilyenkor a beavatkozást? Módosítva Szeptember28, 2014 : Janó32 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Szeptember29, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2014 T Janó32!"... Magnatec C3 ..."Castrol Magnatec 5W-40 C3 az. És az se maradjon ki, hogy előtte alkalmatlan olaj volt benne."... adalék ..." Mint a felhasználói kézikönyvben a gépjármű gyártója írja - nem javasol semmilyen adalékot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Szeptember29, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2014 (edited) Igen,igazad van!A 19-es számút kerestem!Motorkód:x14xe.Nálam a 23,24 és a 28-as van!A 28-as van kiszakadva és az van a fojtószelepnél!! Megtaláltam miről van szó. https://lh6.googleusercontent.com/-K9c7H6EaLsk/VCcHOyJL3DI/AAAAAAAAFnQ/LWQ5BZv8H10/s512/DSC_0691.jpg Majd szóljatok mi lett a tisztítás eredménye. Én is ránézetek, ha esélyes, hogy trutyis. Nekem is vannak/voltak gyorsulási problémáim... Padlógázra nekem se nagyon reagál (megfelelő mértékű gyosulással :) ) https://alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/cikkszam?km=0&cikkkod=SL10003-12B1|LA&keres=SL1000312B1 Elvileg ez lenne maga a szelep. Aktív szénszűrős párologtató szelepnek is írják... Diagnosztikában rá lehet erre keresni? Van neki elektromos csatlakozása. Milyen néven kéne keresni a diag-ban? Honnan lehet tudni hogy sz*r? Ha szűrő van benne, feltételezem időnként nem ártana cserélni... :P Volt már valakinek dolga ezzel a szeleppel? Módosítva Szeptember29, 2014 : outsider 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Szeptember29, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2014 T Janó32!"... Magnatec C3 ..."Castrol Magnatec 5W-40 C3 az. És az se maradjon ki, hogy előtte alkalmatlan olaj volt benne."... adalék ..." Mint a felhasználói kézikönyvben a gépjármű gyártója írja - nem javasol semmilyen adalékot. T mantec! Ismét csak a szőrszálhasogatás... Továbbá a márkaszerviz által beletett olajról még Te sem tudhatod hogy valójában "mi fán termett", hiszen nem is lehetsz a kocsi mellett amikor beleöntik (ergo nem előtted bontják ki, címkenézegetési opció pedig nincs)... Továbbá ez előtt -közvetlenül- pl 5w30 volt benne elvileg(!) (nem kértem mintát sem a flakonból sem a hordóból ahonnan keríthette a szerviz).... Továbbá biztos vagyok abban, hogy a 2002-es autóm nem Dexos2-es megfeleltetésű kenőanyaggal hagyta el a gyárat... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember29, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2014 (edited) T mantec! Ismét csak a szőrszálhasogatás... Továbbá a márkaszerviz által beletett olajról még Te sem tudhatod hogy valójában "mi fán termett", hiszen nem is lehetsz a kocsi mellett amikor beleöntik (ergo nem előtted bontják ki, címkenézegetési opció pedig nincs)... Továbbá ez előtt -közvetlenül- pl 5w30 volt benne elvileg(!) (nem kértem mintát sem a flakonból sem a hordóból ahonnan keríthette a szerviz).... Továbbá biztos vagyok abban, hogy a 2002-es autóm nem Dexos2-es megfeleltetésű kenőanyaggal hagyta el a gyárat... Én sem értem T. Mantec-et.... Miért csak a Dexos2 az isten? Mikor írtam, hogy GM-LL-t tettem bele, akkor baja volt, hogy már csak a DEXOS2... :) Amúgy meg legyen jó minőség, ha megfelel más kocsiknak, akkor az Opelba miért nem? Nemár hogy ebbe aztán überextrafrankóisteniolaj kelljen ám... :D Mert az Opel mindenek felett ál technikában... :D Módosítva Szeptember29, 2014 : imy Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Szeptember29, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2014 T mantec! (...) a márkaszerviz által beletett olajról még Te sem tudhatod hogy valójában "mi fán termett", hiszen nem is lehetsz a kocsi mellett amikor beleöntik (ergo nem előtted bontják ki, címkenézegetési opció pedig nincs)... (...) Ez mondjuk elég szomorú. :( Aki teheti, szerintem vegye maga az olajat a cseréhez... Én legközelebb ezt fogom tenni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts