Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!!

Tudja valaki, hogy mitől ilyen olajos a fojtószelepház kívülről? Takarítani szoktam, AGR szelep is volt takarítva. 90%-ban autópályán használom, 130-140-es tempóval, viszont azt vettem észre, hogy nagyon lomha lett, ha kicsit alacsonyabb fordulatról lepadlózom, akkor elkezd "tortyogó" hangot adni, a gyorsulás szinte semmi. Emlékszem, hogy nem volt ilyen ez az autó, de most egyenesen katasztrofális. X14XE motor.
Ha esetleg nem sikerül a képet feltöltenem akkor itt a link a fojtószelepről: http://kepfeltoltes.hu/view/140926/DSC_0214_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszi a válaszokat előre is!!

Jani

DSC_0214_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve
  On 2014. 09. 26. at 14:19, csicso1976 írta:

Sziasztok!Lenne egy kis problémám! X14xe-s motorú 1999-es autóm van.A fojtószelepet és a levegőszűrőnél levő kis elektromos szerkezetet összekötö vákumcsövem kiszakadt!Az auto jol indul,jol megy és nem fogyaszt kirívóan!Amennyiben eltüntetem a szakadást alig akar beindulni és a fordulatot is nehezen veszi!Kérdésem az lenne,hogy mit csináljak vele,hogy javított vákumcsövel is jol induljon.Illetve mi a szerepe a kis elektromos szerkezetnek a levegőszűrőnél?

Szia!

Beleültetted a bogarat a fülembe és kimentem, beindítottam az autót, majd lehúztam azt a vákuumcsövet a fojtószelepről ami neked ki van szakadva. Szabályosan "fellélegzett" a motor és hallhatóan jobban szedi a levegőt azon a kis lyukon. Kipróbáltam menet közben és mintha fürgébb lenne az autó, nem "tortyog". Lehet hogy az a kis elektromos kütyü van elromolva amivel össze van kötve a fojtószelepház??? Persze nem akarok hülyeségeket írni, mert nem tudom mi az a kis kütyü. Majd talán vki felvilágosít minket. ;)

Elküldve
  On 2014. 09. 26. at 15:22, banjani írta:

Szia!

Beleültetted a bogarat a fülembe és kimentem, beindítottam az autót, majd lehúztam azt a vákuumcsövet a fojtószelepről ami neked ki van szakadva. Szabályosan "fellélegzett" a motor és hallhatóan jobban szedi a levegőt azon a kis lyukon. Kipróbáltam menet közben és mintha fürgébb lenne az autó, nem "tortyog". Lehet hogy az a kis elektromos kütyü van elromolva amivel össze van kötve a fojtószelepház??? Persze nem akarok hülyeségeket írni, mert nem tudom mi az a kis kütyü. Majd talán vki felvilágosít minket. ;)

A levegőszűrő és a folytószelep ház közti csövön található elektronikára gondoltok? Az egy légtömeg mérő tudomásom szerint.

  • Like 1
Elküldve
  On 2014. 09. 26. at 15:32, imy írta:

A levegőszűrő és a folytószelep ház közti csövön található elektronikára gondoltok? Az egy légtömeg mérő tudomásom szerint.

Én arra kb 8-10mm átmérőjű vákuumcsőre gondolok, ami amögött a cső mögött fut amit te említettél.

Elküldve
  On 2014. 09. 26. at 14:59, banjani írta:

Sziasztok!!

Tudja valaki, hogy mitől ilyen olajos a fojtószelepház kívülről? Takarítani szoktam, AGR szelep is volt takarítva. 90%-ban autópályán használom, 130-140-es tempóval, viszont azt vettem észre, hogy nagyon lomha lett, ha kicsit alacsonyabb fordulatról lepadlózom, akkor elkezd "tortyogó" hangot adni, a gyorsulás szinte semmi. Emlékszem, hogy nem volt ilyen ez az autó, de most egyenesen katasztrofális. X14XE motor.

Ha esetleg nem sikerül a képet feltöltenem akkor itt a link a fojtószelepről: http://kepfeltoltes.hu/view/140926/DSC_0214_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszi a válaszokat előre is!!

Jani

a szelepdekli szelőztetés miatt van ott trutyi

vagyis valammelyik bilincs nem szorít rendesen

Elküldve
  On 2014. 09. 22. at 18:07, Tomi 1.6 írta:

Remélem...

Nem tudom.

Holnap utána nézek mindennek.

Sziasztok!

Olaj ok.

Alap 12,1V

Indítás után 13,8V

Teljes terhelés 13,1V

Üres alapjárat 14V

Az Aku 3 éves.

Tipp?

Köszi

Elküldve
  On 2014. 09. 26. at 18:18, Tomi 1.6 írta:

Sziasztok!

Olaj ok.

Alap 12,1V

Indítás után 13,8V

Teljes terhelés 13,1V

Üres alapjárat 14V

Az Aku 3 éves.

Tipp?

Köszi

diaggal lett tesztelve ??

Elküldve
  On 2014. 09. 26. at 14:59, banjani írta:

Sziasztok!!

Tudja valaki, hogy mitől ilyen olajos a fojtószelepház kívülről? Takarítani szoktam, AGR szelep is volt takarítva. 90%-ban autópályán használom, 130-140-es tempóval, viszont azt vettem észre, hogy nagyon lomha lett, ha kicsit alacsonyabb fordulatról lepadlózom, akkor elkezd "tortyogó" hangot adni, a gyorsulás szinte semmi. Emlékszem, hogy nem volt ilyen ez az autó, de most egyenesen katasztrofális. X14XE motor.

Ha esetleg nem sikerül a képet feltöltenem akkor itt a link a fojtószelepről: http://kepfeltoltes.hu/view/140926/DSC_0214_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszi a válaszokat előre is!!

Jani

  On 2014. 09. 26. at 17:48, Mc-elek írta:

a szelepdekli szelőztetés miatt van ott trutyi

vagyis valammelyik bilincs nem szorít rendesen

Én múlt nyáron vettem az autóm, akkor is ilyen trutyis volt mint a képeken (most is az), szerviz szerint nem gond (márkakereskedésből/márkaszervizből vettük). Azóta járt 2 különböző márkaszervizben, többször a közeli független szervizbe, sehol nem tartották gondnak amikor ráböktem... Szerintem jól megy a gépem, nincs gond (gyorsan 3x le is kopogom ahogy azt kell)...

Elküldve

Sziasztok!

A Bal első lámpámmal újabban párásodással küszködök. A Plexin nem látok sérülést.
Nemrég kiszereltem, alaposan kitakarítottam, a plexi és a műanyag ház között ahol volt "rés" tömítettem FBS-el (Csak nagyon minimálisan, nem is látszik hogy tömítve lett) minden gumitömítést eltakarítottam.

Este a parkolóban kapott egy órás záport és reggel hazafelé megálltam megmosni. Most mintha megint kezdene párásodni.
Van ötletetek a pára megfékezésére?

Vagy az astrám N-Joy lámpáért kiált.....?

Elküldve
  On 2014. 09. 27. at 7:59, merenyi85 írta:

Sziasztok!

A Bal első lámpámmal újabban párásodással küszködök. A Plexin nem látok sérülést.

Nemrég kiszereltem, alaposan kitakarítottam, a plexi és a műanyag ház között ahol volt "rés" tömítettem FBS-el (Csak nagyon minimálisan, nem is látszik hogy tömítve lett) minden gumitömítést eltakarítottam.

Este a parkolóban kapott egy órás záport és reggel hazafelé megálltam megmosni. Most mintha megint kezdene párásodni.

Van ötletetek a pára megfékezésére?

Vagy az astrám N-Joy lámpáért kiált.....?

A lámpa hátulján van egy gumi pipa. Ezen keresztül szellőzik a lámpa. Nézd meg ezt a pipát, hogy nincs e eltömődve!

  • Like 1
Elküldve
  On 2014. 09. 27. at 8:23, gezoli írta:

A lámpa hátulján van egy gumi pipa. Ezen keresztül szellőzik a lámpa. Nézd meg ezt a pipát, hogy nincs e eltömődve!

Köszi! Az első tippem nekem is ez volt. Tesóm Swiftjén póktojás volt a lámpa hátsó pipáján és gyakorlatilag tocsogott a lámpa a víztől. Kitakarítottam, és hibátlan.

Remélem nem kiabálom el, de mintha kiszellőzött volna... Egyenlőre nincs az üvegen pára (vagy csak pillanatnyilag máshol csapódott ki a lámpán belül)

Két pipa van a lámpa hátulján a két végén. Azok tiszták. lehet működik is a szellőzés.... Várom a fejleményeket.

Elküldve
  On 2014. 09. 26. at 15:22, banjani írta:

Szia!

Beleültetted a bogarat a fülembe és kimentem, beindítottam az autót, majd lehúztam azt a vákuumcsövet a fojtószelepről ami neked ki van szakadva. Szabályosan "fellélegzett" a motor és hallhatóan jobban szedi a levegőt azon a kis lyukon. Kipróbáltam menet közben és mintha fürgébb lenne az autó, nem "tortyog". Lehet hogy az a kis elektromos kütyü van elromolva amivel össze van kötve a fojtószelepház??? Persze nem akarok hülyeségeket írni, mert nem tudom mi az a kis kütyü. Majd talán vki felvilágosít minket. ;)

szia!Utánnanéztem a dolgoknak!Az elektromos kütyü az a "tankszellöztető szelep"(delphi1997280)!Benzin a tankban.......benzingőz........szelep.......bele a motorba a benzingőzt!A szelep és a üa.tank között van 1 szénszürő(ami a jobb dobbetét alatt található),ami megszüri a benzingőzt!Velünk valami kis dugulás szórakozik,szerintem!Remélem,hogy nem tévedtem!Szerintem összes gumicső(az üzatankig)takarítás következik(utánna meg a szénszürő??)!Remélem,hogy segítettem

  • Like 1
Elküldve
  On 2014. 09. 27. at 11:35, csicso1976 írta:

szia!Utánnanéztem a dolgoknak!Az elektromos kütyü az a "tankszellöztető szelep"(delphi1997280)!Benzin a tankban.......benzingőz........szelep.......bele a motorba a benzingőzt!A szelep és a üa.tank között van 1 szénszürő(ami a jobb dobbetét alatt található),ami megszüri a benzingőzt!Velünk valami kis dugulás szórakozik,szerintem!Remélem,hogy nem tévedtem!Szerintem összes gumicső(az üzatankig)takarítás következik(utánna meg a szénszürő??)!Remélem,hogy segítettem

Lőhetnétek erről egy fényképet, hogy hol is van ez...

Nektek mi a motorkódotok?

Z14XE alvázszám alapján én ezt találtam:

http://ecat24.com/catalog/part/1/8/303/4278/26591/

Szerintem te itt a 19-es alkatrészről beszéltél.

És az a cső (nekem a 25-ös, ami ebből a szelpből megy), az a fojtószelepbe megy?

  • Like 1
Elküldve
  On 2014. 09. 27. at 12:04, outsider írta:

Lőhetnétek erről egy fényképet, hogy hol is van ez...

Nektek mi a motorkódotok?

Z14XE alvázszám alapján én ezt találtam:

http://ecat24.com/catalog/part/1/8/303/4278/26591/

Szerintem te itt a 19-es alkatrészről beszéltél.

És az a cső (nekem a 25-ös, ami ebből a szelpből megy), az a fojtószelepbe megy?

Igen,igazad van!A 19-es számút kerestem!Motorkód:x14xe.Nálam a 23,24 és a 28-as van!A 28-as van kiszakadva és az van a fojtószelepnél!!

  • Like 1
Elküldve
  On 2014. 09. 26. at 19:03, Janó32 írta:

Én múlt nyáron vettem az autóm, akkor is ilyen trutyis volt mint a képeken (most is az), szerviz szerint nem gond (márkakereskedésből/márkaszervizből vettük). Azóta járt 2 különböző márkaszervizben, többször a közeli független szervizbe, sehol nem tartották gondnak amikor ráböktem... Szerintem jól megy a gépem, nincs gond (gyorsan 3x le is kopogom ahogy azt kell)...

ha neked jó ,hogy kijön a trutyi ,akkor nekem is :)

baja nincs , csak nem céééép :)

Elküldve (edited)
  On 2014. 09. 27. at 13:44, BalAstra írta:

Sziasztok!

A kombi hátsó spirálrugója erősebb, mint egy 5 ajtósé ? Passzol alá ? Köszi!

Ha jól tudom, csak gyár vonóhorgosé erősebb és passzol. De amúgy is többféle erősségűt vehetsz bármelyik alá. Módosítva : beghyn
  • Like 1
Elküldve (edited)

Van egy félelemem, miszerint hidrotőke problémák elé nézek... Hidegindításkor is gyakran -nem mindig- eléggé zajos, csak üzemmelegen nincs hangja (annyira? még?). Érdemes tisztító vagy egyéb adalékban gondolkodnom? (Októberben tervezem az olajcserét, 8 hónapja volt cserélve, talán 5000km ment bele, Magnatec C3.) Ha igen, akkor milyen adalékot ajánlotok? Ha csak a motor bontása marad, akkor mire figyeljek és kb mennyivel kalkuláljak? Meddig lehet/szabad húzni ilyenkor a beavatkozást?

Módosítva : Janó32
Elküldve (edited)
  On 2014. 09. 27. at 13:11, csicso1976 írta:

Igen,igazad van!A 19-es számút kerestem!Motorkód:x14xe.Nálam a 23,24 és a 28-as van!A 28-as van kiszakadva és az van a fojtószelepnél!!

Megtaláltam miről van szó.

https://lh6.googleusercontent.com/-K9c7H6EaLsk/VCcHOyJL3DI/AAAAAAAAFnQ/LWQ5BZv8H10/s512/DSC_0691.jpg

Majd szóljatok mi lett a tisztítás eredménye.

Én is ránézetek, ha esélyes, hogy trutyis.

Nekem is vannak/voltak gyorsulási problémáim...

Padlógázra nekem se nagyon reagál (megfelelő mértékű gyosulással :) )

https://alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/cikkszam?km=0&cikkkod=SL10003-12B1|LA&keres=SL1000312B1

Elvileg ez lenne maga a szelep.

Aktív szénszűrős párologtató szelepnek is írják...

Diagnosztikában rá lehet erre keresni?

Van neki elektromos csatlakozása.

Milyen néven kéne keresni a diag-ban?

Honnan lehet tudni hogy sz*r?

Ha szűrő van benne, feltételezem időnként nem ártana cserélni... :P

Volt már valakinek dolga ezzel a szeleppel?

Módosítva : outsider
  • Like 1
Elküldve
  On 2014. 09. 29. at 7:32, mantec írta:

T Janó32!

"... Magnatec C3 ..."

Castrol Magnatec 5W-40 C3 az.

És az se maradjon ki, hogy előtte alkalmatlan olaj volt benne.

"... adalék ..."

Mint a felhasználói kézikönyvben a gépjármű gyártója írja - nem javasol semmilyen adalékot.

T mantec!

Ismét csak a szőrszálhasogatás... Továbbá a márkaszerviz által beletett olajról még Te sem tudhatod hogy valójában "mi fán termett", hiszen nem is lehetsz a kocsi mellett amikor beleöntik (ergo nem előtted bontják ki, címkenézegetési opció pedig nincs)... Továbbá ez előtt -közvetlenül- pl 5w30 volt benne elvileg(!) (nem kértem mintát sem a flakonból sem a hordóból ahonnan keríthette a szerviz).... Továbbá biztos vagyok abban, hogy a 2002-es autóm nem Dexos2-es megfeleltetésű kenőanyaggal hagyta el a gyárat...

  • Like 1
Elküldve (edited)
  On 2014. 09. 29. at 8:29, Janó32 írta:

T mantec!

Ismét csak a szőrszálhasogatás... Továbbá a márkaszerviz által beletett olajról még Te sem tudhatod hogy valójában "mi fán termett", hiszen nem is lehetsz a kocsi mellett amikor beleöntik (ergo nem előtted bontják ki, címkenézegetési opció pedig nincs)... Továbbá ez előtt -közvetlenül- pl 5w30 volt benne elvileg(!) (nem kértem mintát sem a flakonból sem a hordóból ahonnan keríthette a szerviz).... Továbbá biztos vagyok abban, hogy a 2002-es autóm nem Dexos2-es megfeleltetésű kenőanyaggal hagyta el a gyárat...

Én sem értem T. Mantec-et.... Miért csak a Dexos2 az isten? Mikor írtam, hogy GM-LL-t tettem bele, akkor baja volt, hogy már csak a DEXOS2... :) Amúgy meg legyen jó minőség, ha megfelel más kocsiknak, akkor az Opelba miért nem? Nemár hogy ebbe aztán überextrafrankóisteniolaj kelljen ám... :D Mert az Opel mindenek felett ál technikában... :D

Módosítva : imy
Elküldve
  On 2014. 09. 29. at 8:29, Janó32 írta:

T mantec!

(...) a márkaszerviz által beletett olajról még Te sem tudhatod hogy valójában "mi fán termett", hiszen nem is lehetsz a kocsi mellett amikor beleöntik (ergo nem előtted bontják ki, címkenézegetési opció pedig nincs)... (...)

Ez mondjuk elég szomorú. :(

Aki teheti, szerintem vegye maga az olajat a cseréhez...

Én legközelebb ezt fogom tenni!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.