banjani Elküldve Szeptember26, 2014 Elküldve Szeptember26, 2014 Sziasztok!! Tudja valaki, hogy mitől ilyen olajos a fojtószelepház kívülről? Takarítani szoktam, AGR szelep is volt takarítva. 90%-ban autópályán használom, 130-140-es tempóval, viszont azt vettem észre, hogy nagyon lomha lett, ha kicsit alacsonyabb fordulatról lepadlózom, akkor elkezd "tortyogó" hangot adni, a gyorsulás szinte semmi. Emlékszem, hogy nem volt ilyen ez az autó, de most egyenesen katasztrofális. X14XE motor. Ha esetleg nem sikerül a képet feltöltenem akkor itt a link a fojtószelepről: http://kepfeltoltes.hu/view/140926/DSC_0214_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Köszi a válaszokat előre is!! Jani
banjani Elküldve Szeptember26, 2014 Elküldve Szeptember26, 2014 On 2014. 09. 26. at 14:19, csicso1976 írta: Sziasztok!Lenne egy kis problémám! X14xe-s motorú 1999-es autóm van.A fojtószelepet és a levegőszűrőnél levő kis elektromos szerkezetet összekötö vákumcsövem kiszakadt!Az auto jol indul,jol megy és nem fogyaszt kirívóan!Amennyiben eltüntetem a szakadást alig akar beindulni és a fordulatot is nehezen veszi!Kérdésem az lenne,hogy mit csináljak vele,hogy javított vákumcsövel is jol induljon.Illetve mi a szerepe a kis elektromos szerkezetnek a levegőszűrőnél? Szia! Beleültetted a bogarat a fülembe és kimentem, beindítottam az autót, majd lehúztam azt a vákuumcsövet a fojtószelepről ami neked ki van szakadva. Szabályosan "fellélegzett" a motor és hallhatóan jobban szedi a levegőt azon a kis lyukon. Kipróbáltam menet közben és mintha fürgébb lenne az autó, nem "tortyog". Lehet hogy az a kis elektromos kütyü van elromolva amivel össze van kötve a fojtószelepház??? Persze nem akarok hülyeségeket írni, mert nem tudom mi az a kis kütyü. Majd talán vki felvilágosít minket. ;)
imy Elküldve Szeptember26, 2014 Elküldve Szeptember26, 2014 On 2014. 09. 26. at 15:22, banjani írta: Szia! Beleültetted a bogarat a fülembe és kimentem, beindítottam az autót, majd lehúztam azt a vákuumcsövet a fojtószelepről ami neked ki van szakadva. Szabályosan "fellélegzett" a motor és hallhatóan jobban szedi a levegőt azon a kis lyukon. Kipróbáltam menet közben és mintha fürgébb lenne az autó, nem "tortyog". Lehet hogy az a kis elektromos kütyü van elromolva amivel össze van kötve a fojtószelepház??? Persze nem akarok hülyeségeket írni, mert nem tudom mi az a kis kütyü. Majd talán vki felvilágosít minket. ;) A levegőszűrő és a folytószelep ház közti csövön található elektronikára gondoltok? Az egy légtömeg mérő tudomásom szerint. 1
banjani Elküldve Szeptember26, 2014 Elküldve Szeptember26, 2014 On 2014. 09. 26. at 15:32, imy írta: A levegőszűrő és a folytószelep ház közti csövön található elektronikára gondoltok? Az egy légtömeg mérő tudomásom szerint. Én arra kb 8-10mm átmérőjű vákuumcsőre gondolok, ami amögött a cső mögött fut amit te említettél.
outsider Elküldve Szeptember26, 2014 Elküldve Szeptember26, 2014 (edited) On 2014. 09. 26. at 15:32, imy írta: A levegőszűrő és a folytószelep ház közti csövön található elektronikára gondoltok? Az egy légtömeg mérő tudomásom szerint. Nem belépő levegő hőmérséklet érzékelő? Nekem legalábbis azt írja: http://ecat24.com/catalog/part/1/8/303/4278/26465/ Módosítva Szeptember27, 2014 : outsider
Mc-elek Elküldve Szeptember26, 2014 Elküldve Szeptember26, 2014 On 2014. 09. 26. at 14:59, banjani írta: Sziasztok!! Tudja valaki, hogy mitől ilyen olajos a fojtószelepház kívülről? Takarítani szoktam, AGR szelep is volt takarítva. 90%-ban autópályán használom, 130-140-es tempóval, viszont azt vettem észre, hogy nagyon lomha lett, ha kicsit alacsonyabb fordulatról lepadlózom, akkor elkezd "tortyogó" hangot adni, a gyorsulás szinte semmi. Emlékszem, hogy nem volt ilyen ez az autó, de most egyenesen katasztrofális. X14XE motor. Ha esetleg nem sikerül a képet feltöltenem akkor itt a link a fojtószelepről: http://kepfeltoltes.hu/view/140926/DSC_0214_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Köszi a válaszokat előre is!! Jani a szelepdekli szelőztetés miatt van ott trutyi vagyis valammelyik bilincs nem szorít rendesen
Mc-elek Elküldve Szeptember26, 2014 Elküldve Szeptember26, 2014 On 2014. 09. 26. at 15:50, banjani írta: Én arra kb 8-10mm átmérőjű vákuumcsőre gondolok, ami amögött a cső mögött fut amit te említettél. fénykép ?? :)
Tomi 1.6 Elküldve Szeptember26, 2014 Elküldve Szeptember26, 2014 On 2014. 09. 22. at 18:07, Tomi 1.6 írta: Remélem... Nem tudom. Holnap utána nézek mindennek. Sziasztok! Olaj ok. Alap 12,1V Indítás után 13,8V Teljes terhelés 13,1V Üres alapjárat 14V Az Aku 3 éves. Tipp? Köszi
Mc-elek Elküldve Szeptember26, 2014 Elküldve Szeptember26, 2014 On 2014. 09. 26. at 18:18, Tomi 1.6 írta: Sziasztok! Olaj ok. Alap 12,1V Indítás után 13,8V Teljes terhelés 13,1V Üres alapjárat 14V Az Aku 3 éves. Tipp? Köszi diaggal lett tesztelve ??
Janó32 Elküldve Szeptember26, 2014 Elküldve Szeptember26, 2014 On 2014. 09. 26. at 14:59, banjani írta: Sziasztok!! Tudja valaki, hogy mitől ilyen olajos a fojtószelepház kívülről? Takarítani szoktam, AGR szelep is volt takarítva. 90%-ban autópályán használom, 130-140-es tempóval, viszont azt vettem észre, hogy nagyon lomha lett, ha kicsit alacsonyabb fordulatról lepadlózom, akkor elkezd "tortyogó" hangot adni, a gyorsulás szinte semmi. Emlékszem, hogy nem volt ilyen ez az autó, de most egyenesen katasztrofális. X14XE motor. Ha esetleg nem sikerül a képet feltöltenem akkor itt a link a fojtószelepről: http://kepfeltoltes.hu/view/140926/DSC_0214_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Köszi a válaszokat előre is!! Jani On 2014. 09. 26. at 17:48, Mc-elek írta: a szelepdekli szelőztetés miatt van ott trutyi vagyis valammelyik bilincs nem szorít rendesen Én múlt nyáron vettem az autóm, akkor is ilyen trutyis volt mint a képeken (most is az), szerviz szerint nem gond (márkakereskedésből/márkaszervizből vettük). Azóta járt 2 különböző márkaszervizben, többször a közeli független szervizbe, sehol nem tartották gondnak amikor ráböktem... Szerintem jól megy a gépem, nincs gond (gyorsan 3x le is kopogom ahogy azt kell)...
merenyi85 Elküldve Szeptember27, 2014 Elküldve Szeptember27, 2014 Sziasztok! A Bal első lámpámmal újabban párásodással küszködök. A Plexin nem látok sérülést. Nemrég kiszereltem, alaposan kitakarítottam, a plexi és a műanyag ház között ahol volt "rés" tömítettem FBS-el (Csak nagyon minimálisan, nem is látszik hogy tömítve lett) minden gumitömítést eltakarítottam. Este a parkolóban kapott egy órás záport és reggel hazafelé megálltam megmosni. Most mintha megint kezdene párásodni. Van ötletetek a pára megfékezésére? Vagy az astrám N-Joy lámpáért kiált.....?
gezoli Elküldve Szeptember27, 2014 Elküldve Szeptember27, 2014 On 2014. 09. 27. at 7:59, merenyi85 írta: Sziasztok! A Bal első lámpámmal újabban párásodással küszködök. A Plexin nem látok sérülést. Nemrég kiszereltem, alaposan kitakarítottam, a plexi és a műanyag ház között ahol volt "rés" tömítettem FBS-el (Csak nagyon minimálisan, nem is látszik hogy tömítve lett) minden gumitömítést eltakarítottam. Este a parkolóban kapott egy órás záport és reggel hazafelé megálltam megmosni. Most mintha megint kezdene párásodni. Van ötletetek a pára megfékezésére? Vagy az astrám N-Joy lámpáért kiált.....? A lámpa hátulján van egy gumi pipa. Ezen keresztül szellőzik a lámpa. Nézd meg ezt a pipát, hogy nincs e eltömődve! 1
merenyi85 Elküldve Szeptember27, 2014 Elküldve Szeptember27, 2014 On 2014. 09. 27. at 8:23, gezoli írta: A lámpa hátulján van egy gumi pipa. Ezen keresztül szellőzik a lámpa. Nézd meg ezt a pipát, hogy nincs e eltömődve! Köszi! Az első tippem nekem is ez volt. Tesóm Swiftjén póktojás volt a lámpa hátsó pipáján és gyakorlatilag tocsogott a lámpa a víztől. Kitakarítottam, és hibátlan. Remélem nem kiabálom el, de mintha kiszellőzött volna... Egyenlőre nincs az üvegen pára (vagy csak pillanatnyilag máshol csapódott ki a lámpán belül) Két pipa van a lámpa hátulján a két végén. Azok tiszták. lehet működik is a szellőzés.... Várom a fejleményeket.
csicso1976 Elküldve Szeptember27, 2014 Elküldve Szeptember27, 2014 On 2014. 09. 26. at 15:22, banjani írta: Szia! Beleültetted a bogarat a fülembe és kimentem, beindítottam az autót, majd lehúztam azt a vákuumcsövet a fojtószelepről ami neked ki van szakadva. Szabályosan "fellélegzett" a motor és hallhatóan jobban szedi a levegőt azon a kis lyukon. Kipróbáltam menet közben és mintha fürgébb lenne az autó, nem "tortyog". Lehet hogy az a kis elektromos kütyü van elromolva amivel össze van kötve a fojtószelepház??? Persze nem akarok hülyeségeket írni, mert nem tudom mi az a kis kütyü. Majd talán vki felvilágosít minket. ;) szia!Utánnanéztem a dolgoknak!Az elektromos kütyü az a "tankszellöztető szelep"(delphi1997280)!Benzin a tankban.......benzingőz........szelep.......bele a motorba a benzingőzt!A szelep és a üa.tank között van 1 szénszürő(ami a jobb dobbetét alatt található),ami megszüri a benzingőzt!Velünk valami kis dugulás szórakozik,szerintem!Remélem,hogy nem tévedtem!Szerintem összes gumicső(az üzatankig)takarítás következik(utánna meg a szénszürő??)!Remélem,hogy segítettem 1
outsider Elküldve Szeptember27, 2014 Elküldve Szeptember27, 2014 On 2014. 09. 27. at 11:35, csicso1976 írta: szia!Utánnanéztem a dolgoknak!Az elektromos kütyü az a "tankszellöztető szelep"(delphi1997280)!Benzin a tankban.......benzingőz........szelep.......bele a motorba a benzingőzt!A szelep és a üa.tank között van 1 szénszürő(ami a jobb dobbetét alatt található),ami megszüri a benzingőzt!Velünk valami kis dugulás szórakozik,szerintem!Remélem,hogy nem tévedtem!Szerintem összes gumicső(az üzatankig)takarítás következik(utánna meg a szénszürő??)!Remélem,hogy segítettem Lőhetnétek erről egy fényképet, hogy hol is van ez... Nektek mi a motorkódotok? Z14XE alvázszám alapján én ezt találtam: http://ecat24.com/catalog/part/1/8/303/4278/26591/ Szerintem te itt a 19-es alkatrészről beszéltél. És az a cső (nekem a 25-ös, ami ebből a szelpből megy), az a fojtószelepbe megy? 1
csicso1976 Elküldve Szeptember27, 2014 Elküldve Szeptember27, 2014 On 2014. 09. 27. at 12:04, outsider írta: Lőhetnétek erről egy fényképet, hogy hol is van ez... Nektek mi a motorkódotok? Z14XE alvázszám alapján én ezt találtam: http://ecat24.com/catalog/part/1/8/303/4278/26591/ Szerintem te itt a 19-es alkatrészről beszéltél. És az a cső (nekem a 25-ös, ami ebből a szelpből megy), az a fojtószelepbe megy? Igen,igazad van!A 19-es számút kerestem!Motorkód:x14xe.Nálam a 23,24 és a 28-as van!A 28-as van kiszakadva és az van a fojtószelepnél!! 1
BalAstra Elküldve Szeptember27, 2014 Elküldve Szeptember27, 2014 Sziasztok! A kombi hátsó spirálrugója erősebb, mint egy 5 ajtósé ? Passzol alá ? Köszi!
Mc-elek Elküldve Szeptember27, 2014 Elküldve Szeptember27, 2014 On 2014. 09. 26. at 19:03, Janó32 írta: Én múlt nyáron vettem az autóm, akkor is ilyen trutyis volt mint a képeken (most is az), szerviz szerint nem gond (márkakereskedésből/márkaszervizből vettük). Azóta járt 2 különböző márkaszervizben, többször a közeli független szervizbe, sehol nem tartották gondnak amikor ráböktem... Szerintem jól megy a gépem, nincs gond (gyorsan 3x le is kopogom ahogy azt kell)... ha neked jó ,hogy kijön a trutyi ,akkor nekem is :) baja nincs , csak nem céééép :)
beghyn Elküldve Szeptember28, 2014 Elküldve Szeptember28, 2014 (edited) On 2014. 09. 27. at 13:44, BalAstra írta: Sziasztok! A kombi hátsó spirálrugója erősebb, mint egy 5 ajtósé ? Passzol alá ? Köszi! Ha jól tudom, csak gyár vonóhorgosé erősebb és passzol. De amúgy is többféle erősségűt vehetsz bármelyik alá. Módosítva Szeptember28, 2014 : beghyn 1
Janó32 Elküldve Szeptember28, 2014 Elküldve Szeptember28, 2014 (edited) Van egy félelemem, miszerint hidrotőke problémák elé nézek... Hidegindításkor is gyakran -nem mindig- eléggé zajos, csak üzemmelegen nincs hangja (annyira? még?). Érdemes tisztító vagy egyéb adalékban gondolkodnom? (Októberben tervezem az olajcserét, 8 hónapja volt cserélve, talán 5000km ment bele, Magnatec C3.) Ha igen, akkor milyen adalékot ajánlotok? Ha csak a motor bontása marad, akkor mire figyeljek és kb mennyivel kalkuláljak? Meddig lehet/szabad húzni ilyenkor a beavatkozást? Módosítva Szeptember28, 2014 : Janó32
mantec Elküldve Szeptember29, 2014 Elküldve Szeptember29, 2014 T Janó32!"... Magnatec C3 ..."Castrol Magnatec 5W-40 C3 az. És az se maradjon ki, hogy előtte alkalmatlan olaj volt benne."... adalék ..." Mint a felhasználói kézikönyvben a gépjármű gyártója írja - nem javasol semmilyen adalékot.
outsider Elküldve Szeptember29, 2014 Elküldve Szeptember29, 2014 (edited) On 2014. 09. 27. at 13:11, csicso1976 írta: Igen,igazad van!A 19-es számút kerestem!Motorkód:x14xe.Nálam a 23,24 és a 28-as van!A 28-as van kiszakadva és az van a fojtószelepnél!! Megtaláltam miről van szó. https://lh6.googleusercontent.com/-K9c7H6EaLsk/VCcHOyJL3DI/AAAAAAAAFnQ/LWQ5BZv8H10/s512/DSC_0691.jpg Majd szóljatok mi lett a tisztítás eredménye. Én is ránézetek, ha esélyes, hogy trutyis. Nekem is vannak/voltak gyorsulási problémáim... Padlógázra nekem se nagyon reagál (megfelelő mértékű gyosulással :) ) https://alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/cikkszam?km=0&cikkkod=SL10003-12B1|LA&keres=SL1000312B1 Elvileg ez lenne maga a szelep. Aktív szénszűrős párologtató szelepnek is írják... Diagnosztikában rá lehet erre keresni? Van neki elektromos csatlakozása. Milyen néven kéne keresni a diag-ban? Honnan lehet tudni hogy sz*r? Ha szűrő van benne, feltételezem időnként nem ártana cserélni... :P Volt már valakinek dolga ezzel a szeleppel? Módosítva Szeptember29, 2014 : outsider 1
Janó32 Elküldve Szeptember29, 2014 Elküldve Szeptember29, 2014 On 2014. 09. 29. at 7:32, mantec írta: T Janó32!"... Magnatec C3 ..."Castrol Magnatec 5W-40 C3 az. És az se maradjon ki, hogy előtte alkalmatlan olaj volt benne."... adalék ..." Mint a felhasználói kézikönyvben a gépjármű gyártója írja - nem javasol semmilyen adalékot. T mantec! Ismét csak a szőrszálhasogatás... Továbbá a márkaszerviz által beletett olajról még Te sem tudhatod hogy valójában "mi fán termett", hiszen nem is lehetsz a kocsi mellett amikor beleöntik (ergo nem előtted bontják ki, címkenézegetési opció pedig nincs)... Továbbá ez előtt -közvetlenül- pl 5w30 volt benne elvileg(!) (nem kértem mintát sem a flakonból sem a hordóból ahonnan keríthette a szerviz).... Továbbá biztos vagyok abban, hogy a 2002-es autóm nem Dexos2-es megfeleltetésű kenőanyaggal hagyta el a gyárat... 1
imy Elküldve Szeptember29, 2014 Elküldve Szeptember29, 2014 (edited) On 2014. 09. 29. at 8:29, Janó32 írta: T mantec! Ismét csak a szőrszálhasogatás... Továbbá a márkaszerviz által beletett olajról még Te sem tudhatod hogy valójában "mi fán termett", hiszen nem is lehetsz a kocsi mellett amikor beleöntik (ergo nem előtted bontják ki, címkenézegetési opció pedig nincs)... Továbbá ez előtt -közvetlenül- pl 5w30 volt benne elvileg(!) (nem kértem mintát sem a flakonból sem a hordóból ahonnan keríthette a szerviz).... Továbbá biztos vagyok abban, hogy a 2002-es autóm nem Dexos2-es megfeleltetésű kenőanyaggal hagyta el a gyárat... Én sem értem T. Mantec-et.... Miért csak a Dexos2 az isten? Mikor írtam, hogy GM-LL-t tettem bele, akkor baja volt, hogy már csak a DEXOS2... :) Amúgy meg legyen jó minőség, ha megfelel más kocsiknak, akkor az Opelba miért nem? Nemár hogy ebbe aztán überextrafrankóisteniolaj kelljen ám... :D Mert az Opel mindenek felett ál technikában... :D Módosítva Szeptember29, 2014 : imy
outsider Elküldve Szeptember29, 2014 Elküldve Szeptember29, 2014 On 2014. 09. 29. at 8:29, Janó32 írta: T mantec! (...) a márkaszerviz által beletett olajról még Te sem tudhatod hogy valójában "mi fán termett", hiszen nem is lehetsz a kocsi mellett amikor beleöntik (ergo nem előtted bontják ki, címkenézegetési opció pedig nincs)... (...) Ez mondjuk elég szomorú. :( Aki teheti, szerintem vegye maga az olajat a cseréhez... Én legközelebb ezt fogom tenni!
Recommended Posts