Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Azok a hibakódok lehetnek a következőktől

következőktől:

-Kevés benzint kap

-Haldokló gyertya vagy trafó

-Szelepszorulás

-Alacsony rendszer fesz.

-Injektor hiba

Hirtelen ennyi :)

A trafót ki lehet mérni valahogy, vagy marad a cserebere?

Megnézem generátor/akksi rendbetétel után lesz-e változás. Meg méretek végre egy üzemanyag rsz. nyomást....

gyertya+ benzinpumpa gyakorlatilag új, 2-3000km-el. ( GM, ill. Delphi)

Link to comment
Megosztás:

A trafót ki lehet mérni valahogy, vagy marad a cserebere?

Megnézem generátor/akksi rendbetétel után lesz-e változás. Meg méretek végre egy üzemanyag rsz. nyomást....

gyertya+ benzinpumpa gyakorlatilag új, 2-3000km-el. ( GM, ill. Delphi)

Persze, de ahhoz kell egy tárolós oszcilloszkóp meg lakatfogók. Primer áram, szekunder áram, gyújtásimpulzus (vezérműtengely jeladó, vagy az elektronika állítja elő ha ilyen nincs az adott motorban), ismerni kell a gyújtási sorrendet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Furcsa problémával találkoztam a napokba.....

Több kilóméter megtétele után is alig mutatott valami melegedést a hőfok mutató de nem is nyilvánítottam nagy dolgot mert hidegebb volt reggel.Majd egyszer csak elkezdett rángatni elindulásnál pici gázra leált.

Inditózok teker teker de gázfröccs nélkül nem indul be majd magasabb 3000-es furdulaton forog a motor és beáll 1500-ra.

Fogyasztása valamennyire megnövekedett de folyamatosan azt érzem amikor hidegben beindítom az autót és dúsított benzines szaga van mindegy menyit megyek vele....

Gondolom valamilyen szenzor adta meg magát de segítséget kérek hogy ilyenkor mit kell esetleg megnézni kicserélni stb....

Előre is köszi mindenkinek szép Hétvégét!

Nem termosztat, biztos, hogy motor hutofolyadek homerseklet jelado

Link to comment
Megosztás:

Ilyen van? Emiatt lehet gyújtáskimaradás?

Hol lehet közvetlenül a generátoron rámérni?

Nem a gurulásról van szó, hanem hogy más fordulatszámon pörögnek a dolgok...

Ha valami csapágyas, az általában nagyobb fordulaton jobban hallatszik...

Egyébként menet közben másképp is rázkódhat az autó, mint alapjáraton.

Alapjáraton tuti nincs akkora rezgés, hogy rezegne miatta a rendszám.

Megnéztem jobban, a kasznihoz nem ütődhet a rendszám, max a keretben tud rezegni.

Füleltem lehúzott ablaknál, de most nem hallottam semmit... :P

Egyébként ma elvesztettem a "szüzességemet":

Valakinek ötlet? :)

100 km/h óra körül éreztem, hogy nem akar tovább gyorsulni a gép.

Gyorsítottam volna 110-ig, ha már azon a szakaszon úgyis meg van engedve...

Nem nagyon akart. Egyszer csak felvillant a motor szimbólum.

Betompult az egész, mintha vészüzemmódra kapcsolt volna...

Folyamatosan világított a kis jel, ha nyomtam a gázt, akkor villogott, ha tartottam a gázt, megállt a villogás.

Miután megálltam, leállítottam, és újbóli indítást követően már úgy ment a kocsi, ahogy a hiba előtt.

Töröltem a kódot, és rádugott opcom-al menet közben figyelgettem..

Néha a "total misfire" mezőbe beírt egy 2-est, de újabb hibakód nem jött...

Érzésre se éreztem olyankor semmi különöset.

Ötlet?

Hello!

Nekem is ugyan ez a hibakód és tünetek! Ha rájössz a megoldásra megoszthatnád velem mert 1 hónapja már szenvedek vele! Előre is köszönöm.

Telefonszámot cserélhetünk emailba esetleg! robi_09@citromail.hu

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Valaki tudja milyen logika lapján dobja be az égéskimaradást az ECU?

Azért kérdem, mert az OPCOM a "total misfire" mezőben néha hoz néhányat, hibalámpa viszont nincs...

Lenne valami határérték, hogy pl 3 égéskimaradás után jelez hibát vagy ilyesmi?

Reggelente van bizonytalan járás hideg motornál, majd hétvégén rádugom, és megnézem akkor égéskimaradásra mit mond a műszer...

Fizetéskor rendbe tetetem a generátort is végre.

Link to comment
Megosztás:

Alapvetően figyeli a forgattyústengely szögsebességének változásait, és amikor a munkaütem lenne, és nem gyorsult a forgattyústengely, akkor tudja, hogy ott nem volt égés. Mivel a forgattyústengely és a vezérműtengely szöghelyzet jeladók alapján tudja, hogy melyik henger volt soron, így azt is tudja, melyik hengerben volt a kimaradás.

És igen, egyetlen kimaradás miatt még nem jelez hibát. Tudtommal 1000 egymást követő égésből ha legalább 20 nem következik be, majd a következő 1000-ből szintén legalább 20 égés kimarad, akkor kapcsolja be a hibajelzést. Ha viszont olyan magas a kimaradások száma, hogy az károsíthatja a katalizátort, akkor azonnal reagál, és annak a hengernek az üzemanyagellátását kikapcsolja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Alapvetően figyeli a forgattyústengely szögsebességének változásait, és amikor a munkaütem lenne, és nem gyorsult a forgattyústengely, akkor tudja, hogy ott nem volt égés. Mivel a forgattyústengely és a vezérműtengely szöghelyzet jeladók alapján tudja, hogy melyik henger volt soron, így azt is tudja, melyik hengerben volt a kimaradás.

És igen, egyetlen kimaradás miatt még nem jelez hibát. Tudtommal 1000 egymást követő égésből ha legalább 20 nem következik be, majd a következő 1000-ből szintén legalább 20 égés kimarad, akkor kapcsolja be a hibajelzést. Ha viszont olyan magas a kimaradások száma, hogy az károsíthatja a katalizátort, akkor azonnal reagál, és annak a hengernek az üzemanyagellátását kikapcsolja.

Ez az 1000 égés mekkora időtartamot takar?

2000-es fordulaton mondjuk fél perc?

Tökig lelövi az üa. ellátást vagy csak lekorlátoz?

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Ez az 1000 égés mekkora időtartamot takar?

2000-es fordulaton mondjuk fél perc?

Tökig lelövi az üa. ellátást vagy csak lekorlátoz?

Mintha lehúznád a drótot az adott henger injektoráról. Muszáj így csinálni, mert a levegő mindenképpen megy. Ha csak kevesebb benzint adna hozzá, az szegény keveréket jelent, ami könnyen okoz kopogásos égést, magas kipufogógáz hőmérsékletet. Ha meg nem ég el a hengerben, akkor meg ugyanúgy a katalizátorban ég el, és azt melegíti túl. Ezért teljesen lekapcsolja az üzemanyagellátást, és csak levegő megy át az adott hengeren, attól baja nem lesz semminek, csak a katalizátor nem tudja a feladatát teljesen ellátni a túl sok oxigén miatt.

Azért ezeket a számokat ne tekintsd kőbevésett dolognak, mert nyilván erre minden gyártónak saját megoldása van, hanem az elv a lényeg.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Gondolom széthúzod az egyik ABS szenzor jelét, akkor a kipörgésgátló is meg lesz lőve.

Humánusabb megoldás a kipörgésgátló nyomógombját használni, a váltókar előtt található. Lenyomásával a kipörgésgátló kikapcsol, és következő lenyomáskor, vagy a következő gyujtás ráadásakor ismét bekapcsol. Kézikönyv 154. oldal :D

Üdv

Na de ha nincs benne kapcsoló ???

Akkor hogyan tudom kiiktatni ,mivel nagyon zavaró elindulásnál

de viszont az ABS-t nem szeretném kikapcsolni vagy valahogy összhangban van a 2ő

ha csak úgy lehet akkor inkáb megy mindegyik.

Nagyon megköszönném a segítséget.

Olvastam azt hogy kössem ki a relétjét de azt is jó lenne tudni hogy hol lehet

külön biztosítéka nincs.

Vagy gondoltam arra is ,hogy az ABS biztosítéka elé bekötök egy kapcsolót vagy ez ökörség???

Módosítva : Spaeky
Link to comment
Megosztás:

Kedves Felhasználók !

Sajnos Én nem vagyok gyakorlott fórumozó, ezért előre is bocs ha hülyeséget írok, vagy kérdezek.

A kérdésem az lenne, hogy a G astrám vészvillogó belső visszajelzője nem világít ( a kapcsolónál).

Hogy tudnám levenni a kapcsoló burkolatát és az izzót kicserélni ( feltéve ha van mögötte izzó), úgy hogy ne törjek el semmit.

Opel astra G Classic II 2007 1.4 Z14XEP

Előre is köszi a válaszotokat

Drvegh

Link to comment
Megosztás:

Kedves Felhasználók !

Sajnos Én nem vagyok gyakorlott fórumozó, ezért előre is bocs ha hülyeséget írok, vagy kérdezek.

A kérdésem az lenne, hogy a G astrám vészvillogó belső visszajelzője nem világít ( a kapcsolónál).

Hogy tudnám levenni a kapcsoló burkolatát és az izzót kicserélni ( feltéve ha van mögötte izzó), úgy hogy ne törjek el semmit.

Opel astra G Classic II 2007 1.4 Z14XEP

Előre is köszi a válaszotokat

Drvegh

Benyomod a gombot (hogy kicsit kiérjen a felületből), és akkor a jobb oldalán (lehet a másikon is) van egy kis nút, oda lapos csavarhúzóval be lehet nyúlni, és lehúzható a gomb fedele.

Normál esetben az a kis nút nem látszik.

Hogy ezután ki tudod-e szedni az izzót az nem tudom :)

Lásd:

b657_1_big.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Helló, a kérdésem az lenne, hogy a bal első kerékagycsapágyat ki tudom itthon cserélni, vagy mindenképp prés kéne hozzá? Világít az ABS visszajelzőm és a sebességszenzor is ki-ki hagy... Megvan a csapágy csak nem tudom hogy érdemes-e itthon neki állni vagy az nem fog sikerülni.. Köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

Helló, a kérdésem az lenne, hogy a bal első kerékagycsapágyat ki tudom itthon cserélni, vagy mindenképp prés kéne hozzá? Világít az ABS visszajelzőm és a sebességszenzor is ki-ki hagy... Megvan a csapágy csak nem tudom hogy érdemes-e itthon neki állni vagy az nem fog sikerülni.. Köszönöm a választ!

Nem kell prés, egyben van a csapágy a kerékaggyal, és az ABS szenzorral. Komplett cserélendő.
Link to comment
Megosztás:

Helló, a kérdésem az lenne, hogy a bal első kerékagycsapágyat ki tudom itthon cserélni, vagy mindenképp prés kéne hozzá? Világít az ABS visszajelzőm és a sebességszenzor is ki-ki hagy... Megvan a csapágy csak nem tudom hogy érdemes-e itthon neki állni vagy az nem fog sikerülni.. Köszönöm a választ!

ha megvan minden szerszámod hozzá , akkor igen :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.