Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok! Kérnék egy kis segítséget. Olyan problémám lenne 2002 Vauxhall Astra G-el (Z16XE), hogy mennet közben kopogó hangot hallok a a motor környékén vagy a jobb első kerék felöl(pontosan nem tudtam behatárolni). A kopogó hang inkább arra hasonlít mintha valami lazán lenne rögzítve és lötyögne. A hangot csak egyenetlen úton hallom és enyhén érzem a kormányon is a lötyögést. Mi lehet ez, esetleg van tippetek?

Üdv Lui

Elküldve (edited)

Sziasztok! Kérnék egy kis segítséget. Olyan problémám lenne 2002 Vauxhall Astra G-el (Z16XE), hogy mennet közben kopogó hangot hallok a a motor környékén vagy a jobb első kerék felöl(pontosan nem tudtam behatárolni). A kopogó hang inkább arra hasonlít mintha valami lazán lenne rögzítve és lötyögne. A hangot csak egyenetlen úton hallom és enyhén érzem a kormányon is a lötyögést. Mi lehet ez, esetleg van tippetek?

Üdv Lui

Stabilizátor rúd! (Kutyacsont)

Módosítva : gezoli
Elküldve

Ennél jobbat én sem tudtam volna javasolni, csak nem mertem leírni! Vártam hátha van valakinek "finomabb" ötlete!

Ha nem sikerül vágóval, akkor hegeszteni kell rá egy anyát.
Elküldve

Sziasztok!

Astra 1.7 DTI ( Y17DT ) 2000 - es évjáratú autómmal a következő a baj: A víztartályban vastag olajhab és iszap szerű olaj van. A mai nap az egyik opel hozzáértő azt mondta nekem hogy nem a hengerfejtömítés a baja az autónak, a hengerfej pedig tényleg nagyon ritkán szokott gond lenni. Azt mondta, hogy inkább az olajhűtőnél ereszthet át az olaj a vízbe, mivel az olajnak nagyobb a nyomása, az olajban víz nem jelentkezik. Leszedtem az olajhűtőt, a vízcső egyik végét ledugóztam, a másik végébe 4 bar nyomással belefújtam kompresszorral, vízbe tettem, szivárgást, buborékolást nem láttam. Lehetséges, hogy mégis ez a probléma, csak szabad szemmel nem látható méretű rajta a lyuk? Hallottam olyat, hogy a vízpumpánál is átereszheti az olajat a vízbe (????) . Köszönöm szépen előre is a választ ! :icon1:

Elküldve

Sziasztok!

Astra 1.7 DTI ( Y17DT ) 2000 - es évjáratú autómmal a következő a baj: A víztartályban vastag olajhab és iszap szerű olaj van. A mai nap az egyik opel hozzáértő azt mondta nekem hogy nem a hengerfejtömítés a baja az autónak, a hengerfej pedig tényleg nagyon ritkán szokott gond lenni. Azt mondta, hogy inkább az olajhűtőnél ereszthet át az olaj a vízbe, mivel az olajnak nagyobb a nyomása, az olajban víz nem jelentkezik. Leszedtem az olajhűtőt, a vízcső egyik végét ledugóztam, a másik végébe 4 bar nyomással belefújtam kompresszorral, vízbe tettem, szivárgást, buborékolást nem láttam. Lehetséges, hogy mégis ez a probléma, csak szabad szemmel nem látható méretű rajta a lyuk? Hallottam olyat, hogy a vízpumpánál is átereszheti az olajat a vízbe (????) . Köszönöm szépen előre is a választ ! :icon1:

nem kell megijedni 2 évig így jártam vele.

a hiba, széria hiba 90% hogy gumi gyűrűket kell cserélni de hengerfejet nem kell levenni

valami víz és olajteret választ el pontosan nem tudom vagy a szelepeknél vagy a porlasztókat tömíti .

Hőcserélőt csak ezek után kell megnézni ritkább meghibásodás.

írj a dízeles témák közé ott sokan tudnak segíteni pontosan.

  • Like 1
Elküldve

nem kell megijedni 2 évig így jártam vele.

a hiba, széria hiba 90% hogy gumi gyűrűket kell cserélni de hengerfejet nem kell levenni

valami víz és olajteret választ el pontosan nem tudom vagy a szelepeknél vagy a porlasztókat tömíti .

Hőcserélőt csak ezek után kell megnézni ritkább meghibásodás.

írj a dízeles témák közé ott sokan tudnak segíteni pontosan.

Köszönöm szépen a gyors választ. :icon1: :icon1: :icon1: Holnap kiderül, hogy a hőcserélő-e a hiba, egy szakember nyomáspróbát csinál rajta. Ha szembe állok az autóval, balról a 3. porlasztónál rendesen gázolajos a motor. Lehet az a probléma? :icon1:

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Astra 1.7 DTI ( Y17DT ) 2000 - es évjáratú autómmal a következő a baj: A víztartályban vastag olajhab és iszap szerű olaj van. A mai nap az egyik opel hozzáértő azt mondta nekem hogy nem a hengerfejtömítés a baja az autónak, a hengerfej pedig tényleg nagyon ritkán szokott gond lenni. Azt mondta, hogy inkább az olajhűtőnél ereszthet át az olaj a vízbe, mivel az olajnak nagyobb a nyomása, az olajban víz nem jelentkezik. Leszedtem az olajhűtőt, a vízcső egyik végét ledugóztam, a másik végébe 4 bar nyomással belefújtam kompresszorral, vízbe tettem, szivárgást, buborékolást nem láttam. Lehetséges, hogy mégis ez a probléma, csak szabad szemmel nem látható méretű rajta a lyuk? Hallottam olyat, hogy a vízpumpánál is átereszheti az olajat a vízbe (????) . Köszönöm szépen előre is a választ ! :icon1:

Még a hűtővíz csövet megnézhetnéd üzemmeleg motornál, hogy nem túl kemény-e! Nekem is trutyis volt a víz és kemény volt a hűtőhöz menő vastag cső és sajna a hengerfej tömítés csere orvosolta csak a problémát. Igaz az enyém benzines, de gondolom dízelnél is ugyanez a tünet fennállhat. :goofy:

Módosítva : celebrin
  • Like 1
Elküldve

Még a hűtővíz csövet megnézhetnéd üzemmeleg motornál, hogy nem túl kemény-e! Nekem is trutyis volt a víz és kemény volt a hűtőhöz menő vastag cső és sajna a hengerfej tömítés csere orvosolta csak a problémát. Igaz az enyém benzines, de gondolom dízelnél is ugyanez a tünet fennállhat. :goofy:

Köszönöm szépen, megpróbálom miután minden vízcsövet visszatettem :icon1: Remélem, hogy az olajhűtő lesz a ludas, és holnap már kész lesz a kocsi :icon1:

Elküldve

De hogyan? Bele kell nyomni rendesen, illetve nem szabad nagyon meghúzni, hanem nyomatékra. (10 Nm)

A 10 Nm valóban nem nagy nyomaték, de gondolom ez a melegedés miatt, ha befeszül, akkor ennél nagyobb nyomatékkal lehet oldani. Annyit kérdeznék tőled, hogy ez alatt a csavar alatt milyen a tömítés? Mezei O gyűrű? Kérlek a tömítés méretét mondd meg, ha tudod!

Elküldve (edited)

A 10 Nm valóban nem nagy nyomaték, de gondolom ez a melegedés miatt, ha befeszül, akkor ennél nagyobb nyomatékkal lehet oldani. Annyit kérdeznék tőled, hogy ez alatt a csavar alatt milyen a tömítés? Mezei O gyűrű? Kérlek a tömítés méretét mondd meg, ha tudod!

http://kepfeltoltes.hu/view/140904/DSCF49011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

90528145 6 52 540 --TÖMÍTŐGYŰRŰ, 18 X 2, ZÁRÓCSAVAR

96023264 6 52 315 -DUGÓ, CSAVAR, M14 X 1.5, OLAJLEERESZTŐ :icon1:

Módosítva : astra 1
Elküldve

Sziasztok!

Após Astráján (2003, Z14XE) nem kapcsol be a motorhűtő ventilátor és bp-i araszolgatáskor felforr a vize. Elmondása szerint a biztosítékok jók. Nincs vmi reléje a ventinek? Mert a motortérben levőkről nem találtunk leírást a kezelési könyvben...

Előre is köszi a segítséget!

Elküldve

Sziasztok!

Após Astráján (2003, Z14XE) nem kapcsol be a motorhűtő ventilátor és bp-i araszolgatáskor felforr a vize. Elmondása szerint a biztosítékok jók. Nincs vmi reléje a ventinek? Mert a motortérben levőkről nem találtunk leírást a kezelési könyvben...

Előre is köszi a segítséget!

Van ellenállás is a ventinél, illetve egy jeladó kapcsolja. Ezeket kellene megnézni első körben szerintem. Illetve külön megtáplálva megy?

  • Like 1
Elküldve

Van ellenállás is a ventinél, illetve egy jeladó kapcsolja. Ezeket kellene megnézni első körben szerintem. Illetve külön megtáplálva megy?

És hol van ez az ellenállás és a jeladó? Kicseréljük az enyémből, megnézzük mit csinál vele.

Elküldve

És hol van ez az ellenállás és a jeladó? Kicseréljük az enyémből, megnézzük mit csinál vele.

Ha szembe állsz az autóval akkor a hűtő jobb alsó sarkában. Kétfokozatú előtét ellenállás.

  • Like 1
Elküldve (edited)

Üdvözlet !

Az utóbbi időben fokozott olajszivárgást vettem észre a motor jobb oldalán (szembe állva vele) ,ahol a pipa kábelek csatlakoznak az alatt. Vajon nem itt van az olajgomba ? 8 szelepes a technika.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu">http://IMG_20140907_150523_www.kepfeltoltes.hu_ A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu">http://IMG_20140907_150543_www.kepfeltoltes.hu_ A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu">http://IMG_20140907_150552_www.kepfeltoltes.hu_ A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Módosítva : Obszidián
Elküldve

Az olajszivattyúnak szokott lenni/lehet valami nyűgje?

Azt mi hajtja? A hosszbordás, vagy a vezérműszíj?

Honnan lehet tudni ha valami nem stimmel a szivattyúval?

Elküldve

Sziasztok!

Valaki segítene belső keringtetés javításban? Mire elkészült a modul, meg is döglött a technika. Jelenség: külső levegőnél a szivacs nagyjából rázár a rostélyra, de időnként félállásba elejti, majd visszaemeli. Ha bekapcsolom a belső keringtetésre, rendben forgásirányt vált a tengelye és tartja is rendben nyitott végállásban a szivacsot a rostélytól a lehető legtávolabb. Jelenleg bezárattam vele és a csatit lehúztam róla, de hogyan lehet kibarkácsolni onnan ezt az állítómotort? Két ötletem van: motortér felől leszedném ezt a műanyag takarót az ablaktörlő lapátok alól (ennek a leírását nem találom) , és az egészet felfogató csavarokat kioldva a lábtérbe kiemelném keringtető motorostól az egészet. Utána már gyerekjáték lenne a két 5,5-es hatlapú csavar oldása. A másik: Hogyan lehet csak az utastér felől nekiállni? Ki hogyan csinálta eddig?

Hiába kerestem nem találom a neten a leírásokat amiket már biztos olvastam valamikor régen.

Előre is köszi!

Elküldve

Sziasztok!

Valaki segítene belső keringtetés javításban? Mire elkészült a modul, meg is döglött a technika. Jelenség: külső levegőnél a szivacs nagyjából rázár a rostélyra, de időnként félállásba elejti, majd visszaemeli. Ha bekapcsolom a belső keringtetésre, rendben forgásirányt vált a tengelye és tartja is rendben nyitott végállásban a szivacsot a rostélytól a lehető legtávolabb. Jelenleg bezárattam vele és a csatit lehúztam róla, de hogyan lehet kibarkácsolni onnan ezt az állítómotort? Két ötletem van: motortér felől leszedném ezt a műanyag takarót az ablaktörlő lapátok alól (ennek a leírását nem találom) , és az egészet felfogató csavarokat kioldva a lábtérbe kiemelném keringtető motorostól az egészet. Utána már gyerekjáték lenne a két 5,5-es hatlapú csavar oldása. A másik: Hogyan lehet csak az utastér felől nekiállni? Ki hogyan csinálta eddig?

Hiába kerestem nem találom a neten a leírásokat amiket már biztos olvastam valamikor régen.

Előre is köszi!

Behr és Delphi DarthVödör jóvoltából. A kesztyűtartót kell kivenni, majd onnan lehet az egész cuccost kiszedni alulról felfele nézve. Elég kényelmetlen, de kiszedhető. Arra ügyeljél, hogy minden csavar ki legyen véve, mert könnyen törik a doboz. Elég sok csavar van benne. Tapogatózással és egy kis logikával kiszedhető az egész könnyen. A motortér felől a szélvédőhoz közel a műanyag búrkolatot, ha leveszed 2 vagy 3 csavar fogja a felső részét, ahova bezár a terelő lapát. Én nekem a szivacs teljesen leporlott róla. Akartam ragasztani másikat rá, de megszívtam vele, mert levált róla és 2X kellett szétszednem, hogy kivegyem a lehullott szivacsokat. Szóval azt javaslom, szivacs nélkül tedd vissza, dörzsöld le a terelő lapátról és úgy állítsd be a végállásokat. Valamint, ha a motortér felöl is megbontod, akkor visszaszereléskor el ne felejtsd a kis vízterelőt is visszatenni, amit kipattintasz.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Valaki segítene belső keringtetés javításban? Mire elkészült a modul, meg is döglött a technika. Jelenség: külső levegőnél a szivacs nagyjából rázár a rostélyra, de időnként félállásba elejti, majd visszaemeli. Ha bekapcsolom a belső keringtetésre, rendben forgásirányt vált a tengelye és tartja is rendben nyitott végállásban a szivacsot a rostélytól a lehető legtávolabb. Jelenleg bezárattam vele és a csatit lehúztam róla, de hogyan lehet kibarkácsolni onnan ezt az állítómotort? Két ötletem van: motortér felől leszedném ezt a műanyag takarót az ablaktörlő lapátok alól (ennek a leírását nem találom) , és az egészet felfogató csavarokat kioldva a lábtérbe kiemelném keringtető motorostól az egészet. Utána már gyerekjáték lenne a két 5,5-es hatlapú csavar oldása. A másik: Hogyan lehet csak az utastér felől nekiállni? Ki hogyan csinálta eddig?

Hiába kerestem nem találom a neten a leírásokat amiket már biztos olvastam valamikor régen.

Előre is köszi!

Hali.

Elötem írták a megoldást, nemrég nekem is megtörtén h eltört a végállás. Én csak a fő motort vettem ki, amit kipucoltam, meg az állító motort. Józsi bá féle módszerrel megcsináltam rá a végállásokat azóta ok. Csak a Józsibá féle leírásnál nekem ellentétesen tekert ezért két drótot fel kellett cserélni. Pár százból megvoltak a diódák meg a kapcsolók. A többi már csak elektrotechnika. :D

Elküldve

Classic II napellenzőt szedett már le valaki?

Egyik oldalt van benne egy Torx csavar, azt kitekertem, de akár hogy kapaszkodtam belé nem jött le. Valami patent még tuti fogja.

Elképzelhető, hogy a korábbi astrákéhoz hasonló a felfogatás?

Elküldve

Hali.

Elötem írták a megoldást, nemrég nekem is megtörtén h eltört a végállás. Én csak a fő motort vettem ki, amit kipucoltam, meg az állító motort. Józsi bá féle módszerrel megcsináltam rá a végállásokat azóta ok. Csak a Józsibá féle leírásnál nekem ellentétesen tekert ezért két drótot fel kellett cserélni. Pár százból megvoltak a diódák meg a kapcsolók. A többi már csak elektrotechnika. :D

Köszönöm neked és pRóbertnek is, azért a tiedre válaszolnék mert aláírás alapján egyívásúak a kocsijaink:)

Ha jól értem, akkor úgy is meg lehet csinálni, hogy alulról elöször leszedem magát a keringtetőmotort, vagyis a patentokat lepattintom, majd azt a 4-5 csavart kiszedem, és akkor lejön ennek az egységnek az alsó fele. Utána ami marad az a zsalut mozgató motor és a zsalu háza, amit szintén ki lehet szedni pár csavar után és akkor nem kell a motortérből bontani semmit?

Ha mégis a motortértől indulnék neki akkor azt a műanyagot csak ki kell pattintani az ablaktörlő lapátok leszerelése után, vagy valahol fogja más is?

Vödör leírását megtaláltam, köszi!

Elküldve

T. ha4nz!

A következőképpen szoktam kiszedni a lapátot:

Ablaktörlő lapátok le, burkolat le. Beömlőnyílás 4db torx csavar ki. A nyílásban elől középen 5,5 hatlapfejű ki. Kesztyűtartó ki, további 2 db 5,5 csavar ki (egyik a szervomotortól picit jobbra, másik jobb oldalon, mindkettő függőleges). Ezek után az egész lapátház motorral egyben kibújtatható az utastér felé. Nem kell a fűtőventilátort leszedni!

Elküldve (edited)

Köszönöm neked és pRóbertnek is, azért a tiedre válaszolnék mert aláírás alapján egyívásúak a kocsijaink:)

Ha jól értem, akkor úgy is meg lehet csinálni, hogy alulról elöször leszedem magát a keringtetőmotort, vagyis a patentokat lepattintom, majd azt a 4-5 csavart kiszedem, és akkor lejön ennek az egységnek az alsó fele. Utána ami marad az a zsalut mozgató motor és a zsalu háza, amit szintén ki lehet szedni pár csavar után és akkor nem kell a motortérből bontani semmit?

Ha mégis a motortértől indulnék neki akkor azt a műanyagot csak ki kell pattintani az ablaktörlő lapátok leszerelése után, vagy valahol fogja más is?

Vödör leírását megtaláltam, köszi!

Mindkettőt, csak alulról lehet szerelni. Az egyiknél a zsalut a motor egy rudazaton keresztül, ezt könnyebben szerelni is, szerintem. A másiknál a motor közvetlenül a zsalu tengelyét mozgatja és így ezt nehezebb leszedni és szerelni is. A motortér felöl semmit nem kell bontani egyébként. A zsalu forgáspontjánál illeszkedik a motortérhez rögzített műanyag kalodához. A zsalu, ahogy a helyén van a szerkezet, az egyik pozícióban az alső részt zárja, mikor nyitva van, tehát kívülről jön a levegő. Amikor a zsalu a motortér felöli műanyagba hajlik, akkor van belső keringtetésen. Remélem érthető voltam a leírással.

Módosítva : Probert
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.