lui89 Elküldve Szeptember3, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2014 Sziasztok! Kérnék egy kis segítséget. Olyan problémám lenne 2002 Vauxhall Astra G-el (Z16XE), hogy mennet közben kopogó hangot hallok a a motor környékén vagy a jobb első kerék felöl(pontosan nem tudtam behatárolni). A kopogó hang inkább arra hasonlít mintha valami lazán lenne rögzítve és lötyögne. A hangot csak egyenetlen úton hallom és enyhén érzem a kormányon is a lötyögést. Mi lehet ez, esetleg van tippetek? Üdv Lui Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Szeptember3, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2014 (edited) Sziasztok! Kérnék egy kis segítséget. Olyan problémám lenne 2002 Vauxhall Astra G-el (Z16XE), hogy mennet közben kopogó hangot hallok a a motor környékén vagy a jobb első kerék felöl(pontosan nem tudtam behatárolni). A kopogó hang inkább arra hasonlít mintha valami lazán lenne rögzítve és lötyögne. A hangot csak egyenetlen úton hallom és enyhén érzem a kormányon is a lötyögést. Mi lehet ez, esetleg van tippetek? Üdv Lui Stabilizátor rúd! (Kutyacsont) Módosítva Szeptember3, 2014 : gezoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Szeptember3, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2014 Ennél jobbat én sem tudtam volna javasolni, csak nem mertem leírni! Vártam hátha van valakinek "finomabb" ötlete! Ha nem sikerül vágóval, akkor hegeszteni kell rá egy anyát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Szeptember3, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2014 Ha nem sikerül vágóval, akkor hegeszteni kell rá egy anyát. Vagy bele a rossz torxot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gasztm Elküldve Szeptember3, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2014 Sziasztok! Astra 1.7 DTI ( Y17DT ) 2000 - es évjáratú autómmal a következő a baj: A víztartályban vastag olajhab és iszap szerű olaj van. A mai nap az egyik opel hozzáértő azt mondta nekem hogy nem a hengerfejtömítés a baja az autónak, a hengerfej pedig tényleg nagyon ritkán szokott gond lenni. Azt mondta, hogy inkább az olajhűtőnél ereszthet át az olaj a vízbe, mivel az olajnak nagyobb a nyomása, az olajban víz nem jelentkezik. Leszedtem az olajhűtőt, a vízcső egyik végét ledugóztam, a másik végébe 4 bar nyomással belefújtam kompresszorral, vízbe tettem, szivárgást, buborékolást nem láttam. Lehetséges, hogy mégis ez a probléma, csak szabad szemmel nem látható méretű rajta a lyuk? Hallottam olyat, hogy a vízpumpánál is átereszheti az olajat a vízbe (????) . Köszönöm szépen előre is a választ ! :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mr. bb Elküldve Szeptember3, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2014 Sziasztok! Astra 1.7 DTI ( Y17DT ) 2000 - es évjáratú autómmal a következő a baj: A víztartályban vastag olajhab és iszap szerű olaj van. A mai nap az egyik opel hozzáértő azt mondta nekem hogy nem a hengerfejtömítés a baja az autónak, a hengerfej pedig tényleg nagyon ritkán szokott gond lenni. Azt mondta, hogy inkább az olajhűtőnél ereszthet át az olaj a vízbe, mivel az olajnak nagyobb a nyomása, az olajban víz nem jelentkezik. Leszedtem az olajhűtőt, a vízcső egyik végét ledugóztam, a másik végébe 4 bar nyomással belefújtam kompresszorral, vízbe tettem, szivárgást, buborékolást nem láttam. Lehetséges, hogy mégis ez a probléma, csak szabad szemmel nem látható méretű rajta a lyuk? Hallottam olyat, hogy a vízpumpánál is átereszheti az olajat a vízbe (????) . Köszönöm szépen előre is a választ ! :icon1: nem kell megijedni 2 évig így jártam vele. a hiba, széria hiba 90% hogy gumi gyűrűket kell cserélni de hengerfejet nem kell levenni valami víz és olajteret választ el pontosan nem tudom vagy a szelepeknél vagy a porlasztókat tömíti . Hőcserélőt csak ezek után kell megnézni ritkább meghibásodás. írj a dízeles témák közé ott sokan tudnak segíteni pontosan. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gasztm Elküldve Szeptember3, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2014 nem kell megijedni 2 évig így jártam vele. a hiba, széria hiba 90% hogy gumi gyűrűket kell cserélni de hengerfejet nem kell levenni valami víz és olajteret választ el pontosan nem tudom vagy a szelepeknél vagy a porlasztókat tömíti . Hőcserélőt csak ezek után kell megnézni ritkább meghibásodás. írj a dízeles témák közé ott sokan tudnak segíteni pontosan. Köszönöm szépen a gyors választ. :icon1: :icon1: :icon1: Holnap kiderül, hogy a hőcserélő-e a hiba, egy szakember nyomáspróbát csinál rajta. Ha szembe állok az autóval, balról a 3. porlasztónál rendesen gázolajos a motor. Lehet az a probléma? :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
celebrin Elküldve Szeptember3, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2014 (edited) Sziasztok! Astra 1.7 DTI ( Y17DT ) 2000 - es évjáratú autómmal a következő a baj: A víztartályban vastag olajhab és iszap szerű olaj van. A mai nap az egyik opel hozzáértő azt mondta nekem hogy nem a hengerfejtömítés a baja az autónak, a hengerfej pedig tényleg nagyon ritkán szokott gond lenni. Azt mondta, hogy inkább az olajhűtőnél ereszthet át az olaj a vízbe, mivel az olajnak nagyobb a nyomása, az olajban víz nem jelentkezik. Leszedtem az olajhűtőt, a vízcső egyik végét ledugóztam, a másik végébe 4 bar nyomással belefújtam kompresszorral, vízbe tettem, szivárgást, buborékolást nem láttam. Lehetséges, hogy mégis ez a probléma, csak szabad szemmel nem látható méretű rajta a lyuk? Hallottam olyat, hogy a vízpumpánál is átereszheti az olajat a vízbe (????) . Köszönöm szépen előre is a választ ! :icon1: Még a hűtővíz csövet megnézhetnéd üzemmeleg motornál, hogy nem túl kemény-e! Nekem is trutyis volt a víz és kemény volt a hűtőhöz menő vastag cső és sajna a hengerfej tömítés csere orvosolta csak a problémát. Igaz az enyém benzines, de gondolom dízelnél is ugyanez a tünet fennállhat. :goofy: Módosítva Szeptember3, 2014 : celebrin 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gasztm Elküldve Szeptember3, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2014 Még a hűtővíz csövet megnézhetnéd üzemmeleg motornál, hogy nem túl kemény-e! Nekem is trutyis volt a víz és kemény volt a hűtőhöz menő vastag cső és sajna a hengerfej tömítés csere orvosolta csak a problémát. Igaz az enyém benzines, de gondolom dízelnél is ugyanez a tünet fennállhat. :goofy: Köszönöm szépen, megpróbálom miután minden vízcsövet visszatettem :icon1: Remélem, hogy az olajhűtő lesz a ludas, és holnap már kész lesz a kocsi :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Szeptember4, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2014 De hogyan? Bele kell nyomni rendesen, illetve nem szabad nagyon meghúzni, hanem nyomatékra. (10 Nm) A 10 Nm valóban nem nagy nyomaték, de gondolom ez a melegedés miatt, ha befeszül, akkor ennél nagyobb nyomatékkal lehet oldani. Annyit kérdeznék tőled, hogy ez alatt a csavar alatt milyen a tömítés? Mezei O gyűrű? Kérlek a tömítés méretét mondd meg, ha tudod! Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 1 Elküldve Szeptember4, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2014 (edited) A 10 Nm valóban nem nagy nyomaték, de gondolom ez a melegedés miatt, ha befeszül, akkor ennél nagyobb nyomatékkal lehet oldani. Annyit kérdeznék tőled, hogy ez alatt a csavar alatt milyen a tömítés? Mezei O gyűrű? Kérlek a tömítés méretét mondd meg, ha tudod! http://kepfeltoltes.hu/view/140904/DSCF49011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 90528145 6 52 540 --TÖMÍTŐGYŰRŰ, 18 X 2, ZÁRÓCSAVAR 96023264 6 52 315 -DUGÓ, CSAVAR, M14 X 1.5, OLAJLEERESZTŐ :icon1: Módosítva Szeptember4, 2014 : astra 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
akos.pmc Elküldve Szeptember5, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2014 Sziasztok! Após Astráján (2003, Z14XE) nem kapcsol be a motorhűtő ventilátor és bp-i araszolgatáskor felforr a vize. Elmondása szerint a biztosítékok jók. Nincs vmi reléje a ventinek? Mert a motortérben levőkről nem találtunk leírást a kezelési könyvben... Előre is köszi a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember5, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2014 Sziasztok! Após Astráján (2003, Z14XE) nem kapcsol be a motorhűtő ventilátor és bp-i araszolgatáskor felforr a vize. Elmondása szerint a biztosítékok jók. Nincs vmi reléje a ventinek? Mert a motortérben levőkről nem találtunk leírást a kezelési könyvben... Előre is köszi a segítséget! Van ellenállás is a ventinél, illetve egy jeladó kapcsolja. Ezeket kellene megnézni első körben szerintem. Illetve külön megtáplálva megy? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
akos.pmc Elküldve Szeptember5, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2014 Van ellenállás is a ventinél, illetve egy jeladó kapcsolja. Ezeket kellene megnézni első körben szerintem. Illetve külön megtáplálva megy? És hol van ez az ellenállás és a jeladó? Kicseréljük az enyémből, megnézzük mit csinál vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Szeptember5, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember5, 2014 És hol van ez az ellenállás és a jeladó? Kicseréljük az enyémből, megnézzük mit csinál vele. Ha szembe állsz az autóval akkor a hűtő jobb alsó sarkában. Kétfokozatú előtét ellenállás. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Obszidián Elküldve Szeptember7, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2014 (edited) Üdvözlet ! Az utóbbi időben fokozott olajszivárgást vettem észre a motor jobb oldalán (szembe állva vele) ,ahol a pipa kábelek csatlakoznak az alatt. Vajon nem itt van az olajgomba ? 8 szelepes a technika. A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu">http:// A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu">http:// A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu">http:// A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu Módosítva Szeptember7, 2014 : Obszidián Link to comment Megosztás: More sharing options...
Obszidián Elküldve Szeptember7, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2014 (edited) B) :confused: Módosítva Szeptember7, 2014 : Obszidián Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Szeptember9, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2014 Az olajszivattyúnak szokott lenni/lehet valami nyűgje? Azt mi hajtja? A hosszbordás, vagy a vezérműszíj? Honnan lehet tudni ha valami nem stimmel a szivattyúval? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Szeptember9, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2014 Sziasztok! Valaki segítene belső keringtetés javításban? Mire elkészült a modul, meg is döglött a technika. Jelenség: külső levegőnél a szivacs nagyjából rázár a rostélyra, de időnként félállásba elejti, majd visszaemeli. Ha bekapcsolom a belső keringtetésre, rendben forgásirányt vált a tengelye és tartja is rendben nyitott végállásban a szivacsot a rostélytól a lehető legtávolabb. Jelenleg bezárattam vele és a csatit lehúztam róla, de hogyan lehet kibarkácsolni onnan ezt az állítómotort? Két ötletem van: motortér felől leszedném ezt a műanyag takarót az ablaktörlő lapátok alól (ennek a leírását nem találom) , és az egészet felfogató csavarokat kioldva a lábtérbe kiemelném keringtető motorostól az egészet. Utána már gyerekjáték lenne a két 5,5-es hatlapú csavar oldása. A másik: Hogyan lehet csak az utastér felől nekiállni? Ki hogyan csinálta eddig? Hiába kerestem nem találom a neten a leírásokat amiket már biztos olvastam valamikor régen. Előre is köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Probert Elküldve Szeptember9, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2014 Sziasztok! Valaki segítene belső keringtetés javításban? Mire elkészült a modul, meg is döglött a technika. Jelenség: külső levegőnél a szivacs nagyjából rázár a rostélyra, de időnként félállásba elejti, majd visszaemeli. Ha bekapcsolom a belső keringtetésre, rendben forgásirányt vált a tengelye és tartja is rendben nyitott végállásban a szivacsot a rostélytól a lehető legtávolabb. Jelenleg bezárattam vele és a csatit lehúztam róla, de hogyan lehet kibarkácsolni onnan ezt az állítómotort? Két ötletem van: motortér felől leszedném ezt a műanyag takarót az ablaktörlő lapátok alól (ennek a leírását nem találom) , és az egészet felfogató csavarokat kioldva a lábtérbe kiemelném keringtető motorostól az egészet. Utána már gyerekjáték lenne a két 5,5-es hatlapú csavar oldása. A másik: Hogyan lehet csak az utastér felől nekiállni? Ki hogyan csinálta eddig? Hiába kerestem nem találom a neten a leírásokat amiket már biztos olvastam valamikor régen. Előre is köszi! Behr és Delphi DarthVödör jóvoltából. A kesztyűtartót kell kivenni, majd onnan lehet az egész cuccost kiszedni alulról felfele nézve. Elég kényelmetlen, de kiszedhető. Arra ügyeljél, hogy minden csavar ki legyen véve, mert könnyen törik a doboz. Elég sok csavar van benne. Tapogatózással és egy kis logikával kiszedhető az egész könnyen. A motortér felől a szélvédőhoz közel a műanyag búrkolatot, ha leveszed 2 vagy 3 csavar fogja a felső részét, ahova bezár a terelő lapát. Én nekem a szivacs teljesen leporlott róla. Akartam ragasztani másikat rá, de megszívtam vele, mert levált róla és 2X kellett szétszednem, hogy kivegyem a lehullott szivacsokat. Szóval azt javaslom, szivacs nélkül tedd vissza, dörzsöld le a terelő lapátról és úgy állítsd be a végállásokat. Valamint, ha a motortér felöl is megbontod, akkor visszaszereléskor el ne felejtsd a kis vízterelőt is visszatenni, amit kipattintasz. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atala Elküldve Szeptember9, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2014 Sziasztok! Valaki segítene belső keringtetés javításban? Mire elkészült a modul, meg is döglött a technika. Jelenség: külső levegőnél a szivacs nagyjából rázár a rostélyra, de időnként félállásba elejti, majd visszaemeli. Ha bekapcsolom a belső keringtetésre, rendben forgásirányt vált a tengelye és tartja is rendben nyitott végállásban a szivacsot a rostélytól a lehető legtávolabb. Jelenleg bezárattam vele és a csatit lehúztam róla, de hogyan lehet kibarkácsolni onnan ezt az állítómotort? Két ötletem van: motortér felől leszedném ezt a műanyag takarót az ablaktörlő lapátok alól (ennek a leírását nem találom) , és az egészet felfogató csavarokat kioldva a lábtérbe kiemelném keringtető motorostól az egészet. Utána már gyerekjáték lenne a két 5,5-es hatlapú csavar oldása. A másik: Hogyan lehet csak az utastér felől nekiállni? Ki hogyan csinálta eddig? Hiába kerestem nem találom a neten a leírásokat amiket már biztos olvastam valamikor régen. Előre is köszi! Hali. Elötem írták a megoldást, nemrég nekem is megtörtén h eltört a végállás. Én csak a fő motort vettem ki, amit kipucoltam, meg az állító motort. Józsi bá féle módszerrel megcsináltam rá a végállásokat azóta ok. Csak a Józsibá féle leírásnál nekem ellentétesen tekert ezért két drótot fel kellett cserélni. Pár százból megvoltak a diódák meg a kapcsolók. A többi már csak elektrotechnika. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
merenyi85 Elküldve Szeptember9, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2014 Classic II napellenzőt szedett már le valaki? Egyik oldalt van benne egy Torx csavar, azt kitekertem, de akár hogy kapaszkodtam belé nem jött le. Valami patent még tuti fogja. Elképzelhető, hogy a korábbi astrákéhoz hasonló a felfogatás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Szeptember10, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2014 Hali. Elötem írták a megoldást, nemrég nekem is megtörtén h eltört a végállás. Én csak a fő motort vettem ki, amit kipucoltam, meg az állító motort. Józsi bá féle módszerrel megcsináltam rá a végállásokat azóta ok. Csak a Józsibá féle leírásnál nekem ellentétesen tekert ezért két drótot fel kellett cserélni. Pár százból megvoltak a diódák meg a kapcsolók. A többi már csak elektrotechnika. :D Köszönöm neked és pRóbertnek is, azért a tiedre válaszolnék mert aláírás alapján egyívásúak a kocsijaink:) Ha jól értem, akkor úgy is meg lehet csinálni, hogy alulról elöször leszedem magát a keringtetőmotort, vagyis a patentokat lepattintom, majd azt a 4-5 csavart kiszedem, és akkor lejön ennek az egységnek az alsó fele. Utána ami marad az a zsalut mozgató motor és a zsalu háza, amit szintén ki lehet szedni pár csavar után és akkor nem kell a motortérből bontani semmit? Ha mégis a motortértől indulnék neki akkor azt a műanyagot csak ki kell pattintani az ablaktörlő lapátok leszerelése után, vagy valahol fogja más is? Vödör leírását megtaláltam, köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve Szeptember10, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2014 T. ha4nz! A következőképpen szoktam kiszedni a lapátot: Ablaktörlő lapátok le, burkolat le. Beömlőnyílás 4db torx csavar ki. A nyílásban elől középen 5,5 hatlapfejű ki. Kesztyűtartó ki, további 2 db 5,5 csavar ki (egyik a szervomotortól picit jobbra, másik jobb oldalon, mindkettő függőleges). Ezek után az egész lapátház motorral egyben kibújtatható az utastér felé. Nem kell a fűtőventilátort leszedni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Probert Elküldve Szeptember10, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2014 (edited) Köszönöm neked és pRóbertnek is, azért a tiedre válaszolnék mert aláírás alapján egyívásúak a kocsijaink:) Ha jól értem, akkor úgy is meg lehet csinálni, hogy alulról elöször leszedem magát a keringtetőmotort, vagyis a patentokat lepattintom, majd azt a 4-5 csavart kiszedem, és akkor lejön ennek az egységnek az alsó fele. Utána ami marad az a zsalut mozgató motor és a zsalu háza, amit szintén ki lehet szedni pár csavar után és akkor nem kell a motortérből bontani semmit? Ha mégis a motortértől indulnék neki akkor azt a műanyagot csak ki kell pattintani az ablaktörlő lapátok leszerelése után, vagy valahol fogja más is? Vödör leírását megtaláltam, köszi! Mindkettőt, csak alulról lehet szerelni. Az egyiknél a zsalut a motor egy rudazaton keresztül, ezt könnyebben szerelni is, szerintem. A másiknál a motor közvetlenül a zsalu tengelyét mozgatja és így ezt nehezebb leszedni és szerelni is. A motortér felöl semmit nem kell bontani egyébként. A zsalu forgáspontjánál illeszkedik a motortérhez rögzített műanyag kalodához. A zsalu, ahogy a helyén van a szerkezet, az egyik pozícióban az alső részt zárja, mikor nyitva van, tehát kívülről jön a levegő. Amikor a zsalu a motortér felöli műanyagba hajlik, akkor van belső keringtetésen. Remélem érthető voltam a leírással. Módosítva Szeptember10, 2014 : Probert Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts