Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fedélzeti computer, automenedzsment - épített megoldások, extrák


tgabika76

Recommended Posts

Amit módosítani kéne,  a számláló, mert ahogy elfordítom a kulcsot és az eszköz bekapcsol a traveltime már számol, a motor még nem jár. Ez érdemes lenne az auto trip menüpontba is beintegrálni, mert az összes idő van benne, és menet közben szerintem jobb látni, hogy az aktuális út hány perc volt, és nem a reset óta eltelt idő. Kérdés, hogyan lehetne kivitelezni, hogy csak járó motornál számláljon mindkét számlá. A másik a total distance-t is jó lenne inkább az aktuálisan megtett út adatait kiíratni.

Link to comment
Megosztás:

Most estem haza külföldről, de még nincs időm foglalkozi a történettel. Szerintem az lenne a legegysuerűbb, ha a flagDadosSalvos az indulási feltétel, ezt figyeljük ha ez nulla akkor az LCD-re legyen kiirva hogy 0:00:00 Más esetben induljon a számlálás. Később igyekszek belemászni a témába. Igyekszem leírni a tapasztalatokat.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Tetszik ez az arduinos fedélzeti szerkezet. Szeretnék is beépíteni de nem sok tapasztalatom van ebben. Még régebben építettem 2x100w-os végfokot, de sosem épült meg teljesen és 1 kissebbet is, szóltak. De ez az autóban egy kicsit mégis más. Az alkatrészeket elkezdem beszerezni és elkezdem megépíteni a kis összefoglaló alapján.

Tapasztaltabbak és profik mit tanácsoltok első körben?

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Hello . Vettem egy multimédiát a Astrába és be tudtam tanítani neki a gyári kormányvezérlést annyi viszont a problémám hogy 20 km/h alatt megy a kormányvezérlés felette viszont nem. Vajon mi lehet a gond. ? A gyári rádió csatlakozóba amelyikbe van a 12 V ,negatív stb. találtam meg a kormányvezérléshez szükséges két vezetéket kék/barna vezeték mind kettő ez a szín . Ezt kötöttem rá a multimédia key 1 key 2 vezetékére ,szépen be tudtam tanítani a kormányt .

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok

 

TID kijelzos Astrat MID-esitek... Vectra/Omega MID-et tettem bele, nem hasznalt, nem bekotott extrakat testre kotottem, nem is kiabal miattuk... De ami allandoan megmarad, az az atlagfogyasztas kijelzes... Mivel tudom azt is eltunteni, hogy ne irja ki? BC-kar vegen majd az oranak az allitogombjai lesznek bekotve, az nem jatszik perpill.

Link to comment
Megosztás:

5 perce, M.o.r.t.e. írta:

Sziasztok

 

TID kijelzos Astrat MID-esitek... Vectra/Omega MID-et tettem bele, nem hasznalt, nem bekotott extrakat testre kotottem, nem is kiabal miattuk... De ami allandoan megmarad, az az atlagfogyasztas kijelzes... Mivel tudom azt is eltunteni, hogy ne irja ki? BC-kar vegen majd az oranak az allitogombjai lesznek bekotve, az nem jatszik perpill.

Hát, alapesetben a BC-kar egyik gombjával léptetsz, a másikkal nullázol. Most éppen az átlagfogyasztásra van léptetve azért látod azt. Valamit ki kell írnia, megtett kilóméter, hátralévő, elfogyasztott üzemanyag, stopper, külső hőmérséklet ( ha van jeladó) stb. 

Link to comment
Megosztás:

6 perce, zotya975 írta:

Hát, alapesetben a BC-kar egyik gombjával léptetsz, a másikkal nullázol. Most éppen az átlagfogyasztásra van léptetve azért látod azt. Valamit ki kell írnia, megtett kilóméter, hátralévő, elfogyasztott üzemanyag, stopper, külső hőmérséklet ( ha van jeladó) stb. 

Semmit nem ir, csak az atlagfogyasztast, ami ugyebar 0/0. Hova kene kotnom a kabelet, hogy atugroja? vagy ezt mar csak leptetni lehet?

Link to comment
Megosztás:

12 órája, M.o.r.t.e. írta:

Semmit nem ir, csak az atlagfogyasztast, ami ugyebar 0/0. Hova kene kotnom a kabelet, hogy atugroja? vagy ezt mar csak leptetni lehet?

Sajna vectrához, omegához nincs kapcsolási rajzom csak F astrához, azon letestelni kell az adott lábat a MID-en hogy léptessen illetve nullázza az értéket. Semmi garancia hogy a lábak számozása vagy a kábelek színe ugyanaz mint a tiéden. 

http://546N_vtelkkkkken.png

Mi a célod amúgy a MID-el milyen funkciót akarsz megjeleníteni a kijelzőn? 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 10. 23. at 8:52, zotya975 írta:

Sajna vectrához, omegához nincs kapcsolási rajzom csak F astrához, azon letestelni kell az adott lábat a MID-en hogy léptessen illetve nullázza az értéket. Semmi garancia hogy a lábak számozása vagy a kábelek színe ugyanaz mint a tiéden. 

http://546N_vtelkkkkken.png

Mi a célod amúgy a MID-el milyen funkciót akarsz megjeleníteni a kijelzőn? 

Dátum, hőfok, óra, másra nincs szükségem. Hiába testelem le, a menu megmarad... arra sem lenne szükségem 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 10. 22. at 20:13, M.o.r.t.e. írta:

Sziasztok

 

TID kijelzos Astrat MID-esitek... Vectra/Omega MID-et tettem bele, nem hasznalt, nem bekotott extrakat testre kotottem, nem is kiabal miattuk... De ami allandoan megmarad, az az atlagfogyasztas kijelzes... Mivel tudom azt is eltunteni, hogy ne irja ki? BC-kar vegen majd az oranak az allitogombjai lesznek bekotve, az nem jatszik perpill.

 

On 2019. 10. 27. at 22:51, M.o.r.t.e. írta:

Dátum, hőfok, óra, másra nincs szükségem. Hiába testelem le, a menu megmarad... arra sem lenne szükségem 

Ha jól értem, vettél egy MID-et, amit beépítesz a kocsiba, de óra/hőfok/dátum kijelzés kell? Nem kell menu sem, pedig a BC (board computer) mindenféle adatokat jelez ki.

Tedd vissza a TID-et, ez pont ezeket mutatja! Csak a 2-es lábra ne adj +12V-ot, akkor a dátum marad.

Mellesleg, a MID-ben mindenféle adatok is vannak. Az autó típusának megfelelően. Nyelv, Km/miles, L/gallon, Diesel/Benzin, kerék átmérő, 4-6-8 henger, stb... Ezek alapján számolja az adatokat. Pillanatnyi fogyasztás/átlag fogyasztás, megtett/megtehető út stb.

Módosítva : DarthVödör
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 06. 25. at 0:24, Robee90 írta:

Sziasztok!

Tetszik ez az arduinos fedélzeti szerkezet. Szeretnék is beépíteni de nem sok tapasztalatom van ebben. Még régebben építettem 2x100w-os végfokot, de sosem épült meg teljesen és 1 kissebbet is, szóltak. De ez az autóban egy kicsit mégis más. Az alkatrészeket elkezdem beszerezni és elkezdem megépíteni a kis összefoglaló alapján.

Tapasztaltabbak és profik mit tanácsoltok első körben?

Kicsit régen tévedtem errefelé. Nos semmi extra nincs benne. Néha szeret lefagyni a kijelző. Ami nem árt, régebben beszéltük is, hogy az akkumulátorhoz a feszültségosztót érdemes módosítani. Illetve ezt a módosítást a firmware-be is átírni. így pontosabb a feszültségmérés. Érdemes egy USB kábelt elrejteni, ha esetleg frissíteni kell, akkor ne kelljen szétbombázni az autót. Nekem a rádió mögé van beépítve a modul és egy fél méteres USB kábel van az anyósülés felől a középkonzol mögé bedugva, így ha kell csak kihúzom és tudok is csatlakozni. Érdemes a kalibrálást is az alapszoftverben megtenni, majd visszatölteni a céleszközre. A téli nyári gumi nekem nem egyméretű, így némileg csal az ór a középkijelzőn. Ezt is szoktam frissíteni gumicsere után. A távolságmérés nem a legnyerőbb mert sokszor téved 40-60 kilométert is. De ezzel nem foglalkoztam. Az üzemanyag fogyasztás általában +-1 deci eltérés szokott lenni a computer és a töltőoszlop között. 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Beépítettem egy cid kijelzőt gyári mid-es g astrába, a hozzátartozó középkonzollal. A kijelző vezérlését egy román sráccal gyártattam le. Az adapter segítségével multikormányról vezérelhető a nem gyári pioneer fejegység és a cid kijelző. A problémám az, hogy a cid kijelző egy 1.7-es dízeles g astrából származik, és az én kocsimban pontatlanul mutatja az értékeket. (2.2 z22se) pl. fogyasztás. Elméletileg hozzá lehet programozni a kijelzőt a kocsimhoz. Tud valaki segíteni nekem ebben, hogy merre érdeklődjek, esetleg konkrét kapcsolat olyan illetőhöz, aki át tudja programozni?

kép:

https://app.box.com/s/optzoui4ftf5dp6mekn9jb8vawklsf48

Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

4 órája, rjy08 írta:

Sziasztok!

Beépítettem egy cid kijelzőt gyári mid-es g astrába, a hozzátartozó középkonzollal. A kijelző vezérlését egy román sráccal gyártattam le. Az adapter segítségével multikormányról vezérelhető a nem gyári pioneer fejegység és a cid kijelző. A problémám az, hogy a cid kijelző egy 1.7-es dízeles g astrából származik, és az én kocsimban pontatlanul mutatja az értékeket. (2.2 z22se) pl. fogyasztás. Elméletileg hozzá lehet programozni a kijelzőt a kocsimhoz. Tud valaki segíteni nekem ebben, hogy merre érdeklődjek, esetleg konkrét kapcsolat olyan illetőhöz, aki át tudja programozni?

kép:

https://app.box.com/s/optzoui4ftf5dp6mekn9jb8vawklsf48

Köszönöm előre is!

Talán csak kód indexet kell beállítani, mint sok más esetben. Igaz G CID-el nincs tapasztalatom, de én azt próbálnám első körben. OP-COM-al meg lehetne nézni!

Na meg is találtam: Z22SE motornál, 13 vagy 25 a kód, évjárat és kerékméret függvényében!

Módosítva : Stofl
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Stofl írta:

Talán csak kód indexet kell beállítani, mint sok más esetben. Igaz G CID-el nincs tapasztalatom, de én azt próbálnám első körben. OP-COM-al meg lehetne nézni!

Na meg is találtam: Z22SE motornál, 13 vagy 25 a kód, évjárat és kerékméret függvényében!

És akkor ezt a kódot op-commal kell valahogy beprogramozni?

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
On 2020. 02. 12. at 1:34, Olcsi írta:

Sziasztok! Az insp jelzést próbáltam kiütni, mikoris gyújtás ráadáskor egyszerűen eltűnt az egész napi km számláló, semmit nem ír ki azóta. Hogyan tudnám ezt visszaállítani?

Köszönöm 

Legvalószínűbb, hogy csak kiégett az izzó.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2019. 12. 28. at 11:18, Stofl írta:

Op-com-al kell átállítani.

Sziasztok!

Megnéztük opcommal a code index állítást, de sajnos nem kommunikált a kijelzővel. Vagyis, valamilyen kommunikáció megindult, de a lehetséges variációk gombjai szürkék maradtak. Ismerős azt javasolta, be kellene kötni a canbus érpárt, akkor talán kommunikálna a kijelzővel a program.

Mit lehetne ezzel kezdeni szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 02. 25. at 18:47, rjy08 írta:

Sziasztok!

Megnéztük opcommal a code index állítást, de sajnos nem kommunikált a kijelzővel. Vagyis, valamilyen kommunikáció megindult, de a lehetséges variációk gombjai szürkék maradtak. Ismerős azt javasolta, be kellene kötni a canbus érpárt, akkor talán kommunikálna a kijelzővel a program.

Mit lehetne ezzel kezdeni szerintetek?

Vaux-com-ban aktívnak kell lenniük a füleknek. Op-com sok mindenben hiányos.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hi guys

I'm Filipe, the creator of this trip/board computer project. I received some e-mails from hungarian guys to talk about the project and they told me about a forum with a tutorial similar to what I did in my language, and I think I found it =)

I'm glad to see that this project went so far (I'm from Brazil). I created it because I always wanted to get this type of information in my Corsa C and it needed to be a simple and cheap way to get a board computer. Our only option at the time was to get a MID but they are very expensive here. This project was my first with Arduino so some portions of the code have a rudimentary structure that I was rearranging and getting better. As the time passed I found the need the recreate the project from scratch and it resulted in a completely new project with a lot of problems solved including the use of interrupts to read the injector and speed pulses, timer circuit with automatic data saving to eeprom when the car is turned off and calibration directly through the menus, without the need to do upload a new code, and so on.

Unfortunately our lives change and I was unable to continue the new project (I got unemployed and went through some financial difficulties). It almost went to nothing but it changed when a guy (a friend now) reach me asking if we could do a partnership where he would manufacture and sell the new version. 

Anyway I'm happy to see the project here with updates. I'm not working directly with it anymore but feel free to send a message, ask advice on how to read a new sensor, etc. This was always the intention with this project. My email is at the beginning of the code and for who are interested I have a very humble youtube channel where I show some of the projects I did in my car: https://www.youtube.com/user/VcanseiV

Smith, thanks for this tutorial and for translating the menus. Thank you all.

------------------------

Google translator:

Sziasztok srácok

Filipe vagyok, az utazás / fedélzeti számítógépes projekt alkotója. Kaptam néhány e-mailt magyar srácoktól, hogy beszéljenek a projektről, és egy fórumról meséltek nekem, amelynek oktatóanyaga hasonló ahhoz, amit én az én nyelvemen tettem, és azt hiszem, megtaláltam =)

Örülök, hogy ez a projekt olyan messzire ment (Brazíliából származom). Azért hoztam létre, mert mindig is akartam megszerezni az ilyen típusú információkat a Corsa C-ben, és ennek egyszerűnek és olcsónak kellett lennie egy fedélzeti számítógép beszerzéséhez. Abban az időben egyetlen lehetőségünk volt egy MID beszerzése, de itt nagyon drágák. Ez a projekt volt az első az Arduino-val, így a kód néhány részének alapvető felépítése van, amit átrendeztem és egyre jobban fejlődtem. Az idő múlásával szükségessé vált a projekt újbóli újratelepítése, és egy teljesen új projekthez vezetett, ahol sok probléma megoldódott, ideértve a megszakítók használatát az injektor és a sebességimpulzusok leolvasására, az időzítő áramkört automatikus adatmentéssel az eeprom számára, amikor az autót kikapcsolják és közvetlenül a menükön keresztül kalibrálják, új kód feltöltése nélkül, stb.

Sajnos az életünk megváltozik, és nem tudtam folytatni az új projektet (munkanélkülivé váltam és pénzügyi nehézségekbe kerültem). Majdnem semmi, de megváltozott, amikor egy srác (most egy barát) felkeresett hozzám, hogy megkérdezzük, tudnánk-e partnerséget kötni, ahol gyártaná és eladja az új verziót.

Mindenesetre örülök, hogy itt látom a projektet frissítésekkel. Most már nem dolgozom közvetlenül vele, de nyugodtan küld üzenetet, kérjen tanácsot egy új érzékelő elolvasásához, stb. Ez a projekt mindig is volt a célja. Az e-mail címem a kód elején van, és akik érdeklődnek, van egy nagyon szerény youtube-csatornám, ahol megmutatom néhány projektet, amelyet autómban végeztem: https://www.youtube.com/user/VcanseiV

Smith, köszönöm az oktatóprogramot és a menük fordítását. Köszönök mindent.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.