Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fedélzeti computer, automenedzsment - épített megoldások, extrák


tgabika76

Recommended Posts

17 órája, Smith írta:

Így van,ezt feltételeztem én is ezért módosítottam amit előtte írtam.még csak rövid távon tudtam próbálni de végig nyomkodtam a menübe lépkedést semmi elcsúszás nem volt a napi km számlálásnál a gyári méréshez képest. A vízhőfok menüje pont így van megcsinálva,csak a menübe lépés után olvassa a bemenetet. Megmértük a hőmérőt,a szerviz programban leírtak alapján : 0°/ 2.92V - 20°/2.1V - 30°/1.45V  - 40°/1.11V majd 50° felugrik 3.42V-ra - 60°/3.11V - 70°/2.70V - 80°/2.34V stb.  mérés közben a Torque .app írta a hőmérsékletet. Ötlet?

Magyarázat:

https://www.picoauto.com/library/automotive-guided-tests/vauxhall-simtec/

Link to comment
Megosztás:

On ‎2018‎.‎03‎.‎04‎. at 7:35, Astra G CC írta:

Melyik kapcsolási rajzot nézzem?

A feltett kérdésemre :

" ha jól tudom- induktív és 32 imp./ford. jelet ad. A WEG jel ez a jel vagy már egy elektronikusan feldolgozott jel (amplitúdó,jelalak,kitöltési tényező) ? A 417Hz (gondolom!) erre vonatkozik,mert a 4db HAll nem ad ennyit számításaim szerint. "

egyik sem ad választ...

Szerintem ez az autó különböző kerékméretekkel jött ki, ezekhez állították a kilométerórát.
Az én gyári kerékméretem 195/60 R15. Webes kalkulátor szerint 1.9321m a kerülete. 100km/h=27.78m/s. 27.78/1.9321=14.38 kerékfordulat/s 100km/h-nál.
A "417Hz"-ből kiindulva, 417/14.38=~29 impulzus/kerékfordulat lenne. A Veramon oldalán megadott 15385 impulzus/kilométer értelmezhetetlen a kerék kerülete nélkül (a fenti kerékkerületnél 15385/1000*1.9321=29.7 impulzus/kerékfordulat lenne). A 32 impulzus/kerékfordulat biztosra vehető?

A fordulatszám jelről tudja valaki hány impulzus/fordulat? A főtengely érzékelő jeladó az ECU-n lóg, az ECU egy másik lábon adja ki a jelet az óracsoportnak zöld színű vezetéken (ez megy a kijelzőre is).

Link to comment
Megosztás:

56 perce, freddy_ írta:

A "417Hz"-ből kiindulva, 417/14.38=~29 impulzus/kerékfordulat lenne. A Veramon oldalán megadott 15385 impulzus/kilométer értelmezhetetlen a kerék kerülete nélkül (a fenti kerékkerületnél 15385/1000*1.9321=29.7 impulzus/kerékfordulat lenne). A 32 impulzus/kerékfordulat biztosra vehető?

A 32 nem biztos. Van,ahol 29 és van ahol 32 szerepel. Mind a kettő jó lehet,csak az a kérdés,melyik autóban,melyik van? A lengyeleknél nem találtam infót a Twinport 1.4 16 Z14XEP-hez.

Módosítva : Astra G CC
Link to comment
Megosztás:

4 órája, Astra G CC írta:

Ez szerintem Astra F lesz. Astra G "axle speed" szenzora. Gyors kereséssel nem találtam róla több infót. Astra F-hez csak "ABS sensor" néven találtam, máshogy néz ki, más a cikkszáma. Nem tudom, hogy ilyen van-e nem ABS-es Astra F-ben is (az összehasonlítás miatt), de másikat nem találok.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, freddy_ írta:

Ez szerintem Astra F lesz. Astra G "axle speed" szenzora. Gyors kereséssel nem találtam róla több infót. Astra F-hez csak "ABS sensor" néven találtam, máshogy néz ki, más a cikkszáma. Nem tudom, hogy ilyen van-e nem ABS-es Astra F-ben is (az összehasonlítás miatt), de másikat nem találok.

Ezt találtam : 

Veramon beállításban szeretnék segítséget kérni azoktól akiknek szintén Z14XEP motorja van. Nálam ezek a beállítások vannak a szerviz menüben:

Set the tire size (Gumiméret): 185/65/R15
Set the pulses per wheel revolution (Kerék fordulat): 29
1 km on the odometer pulse (Kilométer-számláló impulzus): 15385
Choice of engine control unit (Motorvezérlő egység): injection valve
Set the size of the tank (Üzemanyag tartály mérete): 51L
Correction of consumption (Fogyasztási érték korrekció): N x 0.8500

Az átlagos fogyasztásra 12-13 litert ír városban, vegyesben is 9-10 körül van, a pillanatnyi fogyasztás pedig kis gázadásra is 30-40 literre ugrik.
Valakinek sikerült már megtalálnia a helyes beállítást? Minden tippet szívesen várok.

Köszi,
Janek

 

Módosítva : Astra G CC
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Astra G CC írta:

Az átlagos fogyasztásra 12-13 litert ír városban, vegyesben is 9-10 körül van, a pillanatnyi fogyasztás pedig kis gázadásra is 30-40 literre ugrik.

Nekem az Arduino-s BC is ennyit számol fogyasztásra amit sokallok. Amit mostanában megfigyeltem (lehet már beteges) az útszéli zöld km jelzőtábláknál a napi km számlálót nullázva  3-4 km megtétele után egyenes úton kb.100 méterrel kevesebbet mutat a gyári kijelző,pedig a gumi méretem a gyári előírásnak megfelelő.  (ami 100 km-nél 2-3 km eltérés is lehet!) Hol van a kutya elásva? :) Tavaly nyomtunk egy 1500km-es utat a gyári mérő az Arduino BC és a GPS navigáció elég nagy eltéréssel végzett a megtett út mérésében.. 

Link to comment
Megosztás:

8 perce, Smith írta:

Nekem az Arduino-s BC is ennyit számol fogyasztásra amit sokallok. Amit mostanában megfigyeltem (lehet már beteges) az útszéli zöld km jelzőtábláknál a napi km számlálót nullázva  3-4 km megtétele után egyenes úton kb.100 méterrel kevesebbet mutat a gyári kijelző,pedig a gumi méretem a gyári előírásnak megfelelő.  (ami 100 km-nél 2-3 km eltérés is lehet!) Hol van a kutya elásva? :) Tavaly nyomtunk egy 1500km-es utat a gyári mérő az Arduino BC és a GPS navigáció elég nagy eltéréssel végzett a megtett út mérésében.. 

100Km-en 2-3km az 2-3% hiba. A 10l/100km-en ez 2-3 dl. Ennyit szél is okozhat.

Link to comment
Megosztás:

On ‎2018‎.‎02‎.‎28‎. at 21:34, Smith írta:

A BC-hez gombos ablaktörlőkapcsolókart nem tudtok véletlenül,több bontóban kerestem még tavaly nyáron de nem volt,így feladtam.  

Tudok egy bontott Omega B intervallumos, BC gombos kart, de sajnos nem hátsó ablaktörlős (nem tudom milyen autód van). Kerestem a csatlakozóját és úgy ajánlották. Ha érdekel, írj üzenetet és összehozlak az eladóval.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Kérdeznék: szívótorok vákuumot szeretnék mérni egy utólagosan beépített MAP szenzor segítségével. Arra gondoltam,hogy a fékrásegítő vezetékébe tennék egy pneomatikus T csatlakozót és ehhez csatlakozna a MAP. Az lenne a kérdésem,hogy a szívótorok kivezetésén lévő gyors csatlakozót hogyan kell szakszerűen eltávolítani,hogy ne sérüljön meg?

Előre is köszi!

Zoli

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Astra G CC írta:

Sziasztok!

Kérdeznék: szívótorok vákuumot szeretnék mérni egy utólagosan beépített MAP szenzor segítségével. Arra gondoltam,hogy a fékrásegítő vezetékébe tennék egy pneomatikus T csatlakozót és ehhez csatlakozna a MAP. Az lenne a kérdésem,hogy a szívótorok kivezetésén lévő gyors csatlakozót hogyan kell szakszerűen eltávolítani,hogy ne sérüljön meg?

Előre is köszi!

Zoli

Igazából a kérdésre nem tudom a választ, csak érdekel, hogy a kapott adatokat ( gondolom feszültség változás) hogyan akarod-tudod kiértékelni? 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

No van egy verzió, amit a saját autómra szerkesztettem, 3 tankolással teszteltem Az egyik tankolásnál 0.5 literrel kevesebbet mért a kütyü, a másikkal 3 literrel többet, illetve egy 1 literes töbletem volt. Így eltudom mondani, hogy aránylag pontosa számolás. Beleírtam az 1/L Funkciót is. Az arduino szerint 7.3as a fogyasztás. Viszont ahogy én számoltam teli tanktól teli tankig 6.77. Tehát kb elfogadható az érték. Azért jó lenne ezeket a hibákat kiküszöbölni. De mivel egy ideje már használom, így már iránymutatásnak is megfelel nekem.

Link to comment
Megosztás:

On ‎2018‎.‎02‎.‎25‎. at 20:07, tgabika76 írta:

Ez csak elsőre ijesztő, tavaly télen a tablet-projektnél vagy 10x ki/be szereltem, mostanra már 10 perc alatt megvan... momentán most sincs középkonzol az autómban:blush:

Esetleg tudnál leírást küldeni a középkonzol kiszerelésről? Átraktam a kérdésem a megfelelő témába.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 04. 11. at 11:02, georgee írta:

 Így eltudom mondani, hogy aránylag pontosa számolás. Beleírtam az 1/L Funkciót is. Az arduino szerint 7.3as a fogyasztás. Viszont ahogy én számoltam teli tanktól teli tankig 6.77. Tehát kb elfogadható az érték. Azért jó lenne ezeket a hibákat kiküszöbölni. De mivel egy ideje már használom, így már iránymutatásnak is megfelel nekem.

A program elején a fatorCons = 14;  érték módosításával pontosítható a fogyasztás.(mondjuk attól függ miből számolod a mérést) a korábban tárgyalt 100 / ConsMed lassan áll be,legalább 30 km-t kell egyhuzamban autókázni,ezért elvettem.. 

Link to comment
Megosztás:

15 órája, Smith írta:

A program elején a fatorCons = 14;  érték módosításával pontosítható a fogyasztás.(mondjuk attól függ miből számolod a mérést) a korábban tárgyalt 100 / ConsMed lassan áll be,legalább 30 km-t kell egyhuzamban autókázni,ezért elvettem.. 

Nekem a consmed most 11.8on van, viszont a menüből nem volt hajlandó eltárolni, így a forrásban írtam át. Igazából nekem az a 30km kocsikázás nem lényeg, napiszinten megvan így élek ezzel az opcióval. Tankolás után is kb 0.2l Volt az általam számolt és a gép által kiírt érték.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Felbuzdulva ezen íráson, megépítettem én is a bc-t. Nagynehezen kihámoztam melyik vezeték kell nekem. Persze totál más színek vannak autómban mint leírásban. Bekötés után ardu önálló életre kelt. :( Folyamatosan pörgette körbe-körbe menüket. Néha megállt, tudtam léptetni is, de hol egyik, hol másik gombra reagált. Plusz km óra sem mutatott semmit menet közben. Üzemanyag szint is folyamatosan 0%. Nem először van dolgom elektronikával, de ez nekem már magas.

Link to comment
Megosztás:

45 perce, Pesi írta:

Felbuzdulva ezen íráson, megépítettem én is a bc-t. Nagynehezen kihámoztam melyik vezeték kell nekem. Persze totál más színek vannak autómban mint leírásban. Bekötés után ardu önálló életre kelt. :( Folyamatosan pörgette körbe-körbe menüket. Néha megállt, tudtam léptetni is, de hol egyik, hol másik gombra reagált. Plusz km óra sem mutatott semmit menet közben. Üzemanyag szint is folyamatosan 0%. Nem először van dolgom elektronikával, de ez nekem már magas.

Nem akarok belekotyogni, de a Veramon kapcsán a srác nekem említette, hogy a lengyel gyártású autókban össze lehetnek cserélve a színek, ezért javasolta, hogy mindent mérjek ki. Ha Z14XEP motoros autód van, akkor a fogyasztásinformáció nem elérhető a TID csatlakozónál. A fogyasztás méréséhez kell egy optocsatoló és az egyik (tetszőleges) injektor szelepre kell rácsatlakoznod.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, freddy_ írta:

Nem akarok belekotyogni, de a Veramon kapcsán a srác nekem említette, hogy a lengyel gyártású autókban össze lehetnek cserélve a színek, ezért javasolta, hogy mindent mérjek ki. Ha Z14XEP motoros autód van, akkor a fogyasztásinformáció nem elérhető a TID csatlakozónál. A fogyasztás méréséhez kell egy optocsatoló és az egyik (tetszőleges) injektor szelepre kell rácsatlakoznod.

Z16XE autóm van. Kikötöttem sebesség jeladó vezetékét, így legalább km óra működik. Lehet nekem is Veramon lesz a nyerő. :D

Link to comment
Megosztás:

27 perce, Pesi írta:

Z16XE autóm van. Kikötöttem sebesség jeladó vezetékét, így legalább km óra működik. Lehet nekem is Veramon lesz a nyerő. :D

Akkor szerintem megúszod az injektorszelepet. A Veramon kiforrt dolog, a srác nagyon korrekt. Annyi előnye biztosan van, hogy nagyon sok mindent tud és csak használni kell. Nálam ez nem egészen így volt, nem minden tetszik benne. Két tankolás között sehogyan sem jön ki helyes korrekciós érték (amit ténylegesen beletöltök és a Veramon által mért fogyasztás hányadosa), ezért nem tudtam bekalibrálni, hogy helyes fogyasztást mutasson. Nálad ilyen gond szerintem nem lesz, mert nem az injektorszelepet használja. Vettem hozzá belső hőmérőt, folyamatosan "--" értékre vált. Nagyon sokat leveleztem vele. Gyorsan válaszol és próbál segíteni, mindig. Küldött új hőmérőt. Mivel más gond is volt, kaptam egy új Veramon-t, beépítésre vár a hőmérővel együtt.

Link to comment
Megosztás:

8 perce, freddy_ írta:

Akkor szerintem megúszod az injektorszelepet. A Veramon kiforrt dolog, a srác nagyon korrekt. Annyi előnye biztosan van, hogy nagyon sok mindent tud és csak használni kell. Nálam ez nem egészen így volt, nem minden tetszik benne. Két tankolás között sehogyan sem jön ki helyes korrekciós érték (amit ténylegesen beletöltök és a Veramon által mért fogyasztás hányadosa), ezért nem tudtam bekalibrálni, hogy helyes fogyasztást mutasson. Nálad ilyen gond szerintem nem lesz, mert nem az injektorszelepet használja. Vettem hozzá belső hőmérőt, folyamatosan "--" értékre vált. Nagyon sokat leveleztem vele. Gyorsan válaszol és próbál segíteni, mindig. Küldött új hőmérőt. Mivel más gond is volt, kaptam egy új Veramon-t, beépítésre vár a hőmérővel együtt.

Kérhetnék egy kis segítséget, hogyan tudom megrendelni? Olvasgattam róla, és nagyon tetszik a dolog.

Link to comment
Megosztás:

2 perce, Pesi írta:

Kérhetnék egy kis segítséget, hogyan tudom megrendelni? Olvasgattam róla, és nagyon tetszik a dolog.

Írtam neki a weboldalon található e-mail címre. Angolul beszél. :) Az árakat is megtalálod. A borostyánt rendeltem, az illik a gyári narancssárga műszerfal-világításomhoz. Amikor először próbáltam, nem volt neki és mire lett volna, késő volt (nem tudok akármikor szerelni). A másodiknál volt neki, expess-el kellett, így elég sokat ráfizettem a szállításra. Egyébként 10 nap is lehet és 10 EUR körül van, ha jól emlékszem.

Gondold meg, néhányaknak sikerült összehozni az arduinos dolgot. Bár az tény, hogy a Veramon kijelzőjén egyszerre sokkal több mindent láthatsz.

  • Like 1
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

7 perce, freddy_ írta:

Írtam neki a weboldalon található e-mail címre. Angolul beszél. :) Az árakat is megtalálod. A borostyánt rendeltem, az illik a gyári narancssárga műszerfal-világításomhoz. Amikor először próbáltam, nem volt neki és mire lett volna, késő volt (nem tudok akármikor szerelni). A másodiknál volt neki, expess-el kellett, így elég sokat ráfizettem a szállításra. Egyébként 10 nap is lehet és 10 EUR körül van, ha jól emlékszem.

Gondold meg, néhányaknak sikerült összehozni az arduinos dolgot. Bár az tény, hogy a Veramon kijelzőjén egyszerre sokkal több mindent láthatsz.

Köszönöm! Még futok egy kört arduinoval, aztán ha nem sikerül benevezek egyre én is! :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.