Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motor - dízel


forumadmin

Recommended Posts

  • 3 years later...

Tiszteletem!

Az autó:

2017-es Opel Astra K ST 1.6 CDTI 110LE B16DTU motorral szerelt.

Az autóban jelenleg 71.000 Km-van, 68.000 Km-nél kapott friss olajat + szűrőket.

Segítségre/tanácsra lenne szükségem az alábbi hibával kapcsolatban amit 4 hónapja nem sikerül megoldani.

4 hónappal ezelőtt elkezdtem csörgést hallani a motorból. Eleinte csak hideg indításnál 1 másodpercre, de aztán ahogy telt az idő, egyre gyakrabban és egyre tovább lehetett hallani. Mára már ott tart a dolog, hogy indítás után is kerepel/csörög, gáz adásra többnyire elhallgat, van hogy elindulás után is még rövid ideig lehet hallani a csörgést. Előfordul hogy üzemmeleg állapotban is csinálja ha mondjuk leállítom 10-15 percre az autót. Nem minden egyes indításnál produkálja a hibát, de elég gyakran.

Több szervízben is volt már az autó, több szakember is megnézte.

Nagy valószínűséggel a vezérműlánc csörög, csörgés közben nincs meg a megfelelő olajnyomás. Amikor csörgött a motor, a szerelő lehúzta az olajgombát, olyankor azonnal tökéletes hangja lett a motornak, viszont ugye ekkor hibakódot írt ki.

Amik cserélve lettek:

- Komplett vezérműlánc készlet.

- Kettőstömegű lendkerék.

- Teljes kuplung szett.

Természetesen csak gyári minőségű alkatrészek kerültek az autóba!!!

Kérem ha van bármi ötlet, tanács, vagy ha bárki találkozott már ezzel a hibával, nagyon kérem hogy segítsen, már nem tudom kihez forduljak, mihez kezdjek az autóval, csak annyit szeretnék hogy újra jól működjön.

Youtube Link a hibáról:

https://www.youtube.com/watch?v=frb5m6Eeroc

Köszönettel,

Ádám

 

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
On 2020. 09. 19. at 18:52, AdamHun23 írta:

Amik cserélve lettek:

- Komplett vezérműlánc készlet.

- Kettőstömegű lendkerék.

- Teljes kuplung szett.

Természetesen csak gyári minőségű alkatrészek kerültek az autóba!!!

 

 

Mármint ki lett cserélve az autóban a vezérlés, és ugyanúgy maradt a csörgés? Mert akkor nincs ötletem. Esetleg az olajnyomást mérném meg, mivel a láncfeszítő hidraulikus. De ez csak tipp...

Nálam a váltó/kuplung környékén kerepel valami kuplung benyomása közben. Teljesen benyomva vagy felengedve elhallgat. Márkaszervizben rávágták, hogy lendkerék csere. (32.000 km-nél járt ekkor az autó.) Garanciában ki is cserélték. A jelenség ugyanúgy megvan. A szerviz szerint minden tökéletes, mert gyári új lendkereket raktak be. Tehát szerintük a hang nem hiba, hanem jelenség, éljek együtt vele. Ami nem túl megnyugtató számomra.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.