Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gólyaláb kiszedés, toronyszilent, toronycsapágy, rugó, teló , féltengely ,kiszedés-csere szerelési leírásra képekkel


zotya975

Recommended Posts

Gólyaláb ( rugós tag) kiszerelése, toronyszilent, toronycsapágy, rugó , teleszkóp csere.
Az autót rögzítsük kézifékkel, a kérdéses oldalon a kerékcsavarokat lazítsuk meg, a féltengely koronás anyájából húzzuk ki a sasszeget, az anyát oldjuk 30-as hosszított dugós kulccsal és lehetőleg fix, merev szárral, mert nagy nyomatékkel van meghúzva a racsnis kulcs eltörhet. Ezután emeljünk és rendesen bakkoljunk alá, ne az emelőn szereljünk.A kereket majd a féltengely anyát vegyük le. A féknyerget oldjuk 10-es imbuszkulccsal, vegyük le a tárcsáról, és kössük fel vagy tegyük félre úgy hogy a tömlő ne csavarodjon meg. Vegyük le a féktárcsát ( ez a lépés kihagyható) ehhez kereszthornyos csavarhúzó szükséges. Szedjük ki a gólyalábból a kormányösszekötő gömbfejet, és a lengőkar gömbfejet ( talpas) lehetőleg kinyomóval. Oldjuk a stabilizátor bekötés ( kutyacsont) alsó csavarját, ehhez a lengőkart emelővel nyomjuk fel, mert a rugó lefele feszíti. Engedjük vissza az emelőt. Lazítsuk meg a motortérben a toronyszilent csavarjait, hogy a rugós tag könnyebben billenjen, és húzzuk le a féltengelyről.

Ezután vagy támasszunk alá, vagy segítő tartsa a rugós tagot teljesen vegyük le a két csavart a toronyszilentről, és vegyük ki a rugóstagot:
gallery_457_548_16259.jpg
gallery_457_548_186816.jpg

A féltengely ha szükséges most egy határozott rántással kihúzható a váltóból, leesés ellen védjük, a váltóból némi olaj folyhat ki.
A spirálrugót húzassuk össze lehetőleg összehúzóval, amíg szemmel láthatólag nem "kotyog" a helyén.

Ezután vegyük le a toronyszilent kupakját és lazítsuk meg a teló végén a csavart 18-as hosszított dugós kulccsal, vagy szintén hosszított csillagvillás kulccsal úgy, hogy közben ellentartunk a toronyszilent tőcsavarjának például egy pajszerral:
gallery_457_548_93096.jpg

Ha meglazult akkor már nem tudjuk tovább lefelé tekerni a csavart mert elpörög, erre két lehetőségünk van: vagy a dugós kulcsot használjuk légkulccsal és a teló szárát fogóval ellentartjuk ( nekem nem karcolta meg) vagy a hosszított csillagvillást a teló szárát egy jó minőségő 6-os imbusszal ellentartva. A légkulcs azért kell, mert ( legalábbis én) nem tudtam úgy megfogni a telószárat hogy racsnis kulccsal oldva a csavart ne pörögjön el, a légkulcs viszont lelőtte.
gallery_457_548_30327.jpg
gallery_457_548_145033.jpg


Ezután szépen levehetünk mindent:
gallery_457_548_179582.jpg

Fent a gólyaláb látható egybeépítve az alsó rugótányérral, a teló szárán a felütközés gátló. Ha ez hiányzik vagy sérült, pótoljuk.
Lent balról-jobbra: rugóvédő vagy csillapító gyűrű, spirálrugó, porvédő, rajta a felső csillapító gumigyűrűvel, felső rugótányér, toronycsapágy, toronyszilent, önzáró anya (18-as). Ha szükséges a teló most kiszedhető, egy nagy masszív satu egy X-es villáskulcs ( nem tudom a méretét kéretik PÜ-ben a adminnak elküldeni)* vagy egy nagy csőfogó segítségével. Cseréljük a hibás alkatrészt és a gólyaláb fordított sorrendben összerakható. A spirálrugóbak lent és fent adott helyen kell "végződnie" ami látszik a csillapító gyűrűkön, erre figyeljünk. Valamint nézzük meg, hogy a toronycsapágy rendesen felfekszik-e a teleszkóp szárának a vállán, mielőtt felengedjük a rugóösszehúzót. A rugót cserélünk nézzük meg pontosan hol volt a régi rugón az összehúzó, mert eléggé behatárolt a pozíció ahol összerakásnál még elfér. Ezután mehet vissza minden, fent a toronyszilent csavarjait kapassuk rá a motortérben, a féltengelyre húzzuk rá a lengőkart, a koronás anyát kézzel tekerjük rá, kormányösszekötő gömbfejet, talpast, kutyacsontot tegyük vissza( ennek csavarjánál referencia legyen a másik oldal), a csavarjaikat húzzuk meg, a toronyszilentjét is. Féktárcsát ( ha levettük) tegyük vissza, a féknyerget szereljük fel. Tegyük vissza a kereket, az autót engedjük le. Húzzuk meg a kerékcsavarokat és a koronás anyát a sasszeget tegyük vissza, ha nagyon sérült kiszedéskor cseréljük. Elindulás előtt egyszer-kétszer a fékre tapossunk rá, mert ha a féktárcsának válla van ( a féknyereg lehúzáskor akad) akkor a fékdugattyút visszanyomjuk, és első fékezéskor meg fogunk lepődni, mert a pedál beesik.

*A teleszkóp lemezanyájának méretét sajna nem tudom, mert nem mértem meg, ezt valaki majd megadja az adminnak, kérem írja be az X-helyére..köszönöm!

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.