Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa szervíz/javító


Guest

Recommended Posts

Halihó mindenkinek!

Bocsi, hogy zavarom az ünnepi hangulatot, de lenne egy fontos kérdésem.

Nézegettem a topikokat, de nem találtam hogy hol is lehetne ezt megkérdeznem, ezért elnézést kérek ha nem jó helyen kérdezem.

Nos, rendelkezem egy Tigra-val és tegnap hazafele menet egyszer csak nem mérte a kilómétert és felgyulladt a motor logós kis lámpa a műszerfalon.

Megnéztem a gépkönyvet és az szervízbe akar küldeni, nos ezt előbb megpróbálnám hátha tud valaki segíteni, hogy mit lehetne csinálni.

Mi lehet a baja, esetleg mitől lett ez?

Köszönöm a választ, és mindenkinek Boldog Új Évet kívánok!

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Halihó mindenkinek!

Bocsi, hogy zavarom az ünnepi hangulatot, de lenne egy fontos kérdésem.

Nézegettem a topikokat, de nem találtam hogy hol is lehetne ezt megkérdeznem, ezért elnézést kérek ha nem jó helyen kérdezem.

Nos, rendelkezem egy Tigra-val és tegnap hazafele menet egyszer csak nem mérte a kilómétert és felgyulladt a motor logós kis lámpa a műszerfalon.

Megnéztem a gépkönyvet és az szervízbe akar küldeni, nos ezt előbb megpróbálnám hátha tud valaki segíteni, hogy mit lehetne csinálni.

Mi lehet a baja, esetleg mitől lett ez?

Köszönöm a választ, és mindenkinek Boldog Új Évet kívánok!

Üdv.

Van egy kék piros kábel ami a sebességszenzortól jön, és megy be a km órába. Ha az elszakadt, vagy eloxidálódott valahol, vagy a csatlakozóban, akkor kiírhat ilyet. Igazán akkor tudod meg ha kiolvasod belőle a hibakódot. Lehet még a sebességszenzor hibája is.

Link to comment
Megosztás:

Helo!

Nekem is egy Corsa B 1.4Joy-om van és bizony az SI motor 82LE, hengerenkénti befecskendezéses..., nade nekem nem ez lenne a kérdésem.

...hanem a gondolom már sokat emlegetett műszerfal világítás.

Én most vettem az autót, kb. 2 hónapja. Akkor a közép konzolon még egy db. lámpa világított . Most már egy sem. Praktikus ember lévén gondoltam nem lesz nehéz kicserélni. Nagyot tévedtem.

Odáig jutottam, hogy a belső tér kerintetésnél megtaláltam a két csavart. OK.

Kiszedtem a tekerő gombokat. OK.

A konzol még nem mozdul.

Gondoltam kiszedem a szellőztetés lamelláit. Szerintem lehetetlen és nem értem, hogy miért. Sikerült azonban lehajtani, így találtam két csavart. Ilyen módon kijött az egész konzol, szellőztetéssel mindennel együtt. Gondoltam, hogy ez is: OK.

Igen ám, de hogyan tovább. Az egész külső borítását valahogyan le kéne pattintani, de fülek úgy vannak összerakva, hogy azt sem értem, hogy hogy mentek össze nem, hogy én azt szétszedjem..., nekem fizikai képtelenségnek tűnt és most ezt komolyan mondom. Fogalmam sincs, hogy hogy lehetne megoldani... :roll:

Ha valakinek már sikerült, akkor kérem, hogy segítsen!

Köszönöm: kisvaz

Hello!

Talán tudok segíteni neked. A szellőző lamellákat ne bántsd, mert azok nem fognak engedni. Először a fenti kijelző csavarjait vedd ki, azokat a szellőző lamellákba való benyúlás után tudod kicsavarni. Utána ha ezzel megvagy, vedd ki a rádiót, majd a 3 fűtés...és egyéb nagy "tekerentyűs" kapcsolót vedd le, majd utána az alatta lévő vízszintesen "húzogatható" kapcsolót ugyanúgy mit a többit azt is húzd le. ott van egy kisebb műanyag az pattintós, pattintsd le egy kisebb sima fejű csavarhúzóval, majd alatta is lesz kb. 2-3 csavar. Asszem utána ki tudod előre húzni az egész középső részt. Utána már adja magát, ott benyúlva félrehúzod a vezetékeket, majd azt a nagy csatlakozót húzd ki. Utána már csak a világítás kapcsoló foglalata (ami magába foglalja mindhárom égőt) marad, amit itt is ki kell pattintani. Szerintem valami drágább égőt keress, mert nekem már másodjára kell hozzányúlnom, épp arra készülök, hogy én is szétszedem. Bármilyen kérdésed van (Vagy bárkinek) corsa belsőtérhez, abban tudok segíteni.:rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Talán tudok segíteni neked. A szellőző lamellákat ne bántsd, mert azok nem fognak engedni. Először a fenti kijelző csavarjait vedd ki, azokat a szellőző lamellákba való benyúlás után tudod kicsavarni. Utána ha ezzel megvagy, vedd ki a rádiót, majd a 3 fűtés...és egyéb nagy "tekerentyűs" kapcsolót vedd le, majd utána az alatta lévő vízszintesen "húzogatható" kapcsolót ugyanúgy mit a többit azt is húzd le. ott van egy kisebb műanyag az pattintós, pattintsd le egy kisebb sima fejű csavarhúzóval, majd alatta is lesz kb. 2-3 csavar. Asszem utána ki tudod előre húzni az egész középső részt. Utána már adja magát, ott benyúlva félrehúzod a vezetékeket, majd azt a nagy csatlakozót húzd ki. Utána már csak a világítás kapcsoló foglalata (ami magába foglalja mindhárom égőt) marad, amit itt is ki kell pattintani. Szerintem valami drágább égőt keress, mert nekem már másodjára kell hozzányúlnom, épp arra készülök, hogy én is szétszedem. Bármilyen kérdésed van (Vagy bárkinek) corsa belsőtérhez, abban tudok segíteni.:rolleyes:

2004-es hsz,szerintem azóta megtalálta a választ! :blink:

Link to comment
Megosztás:

2004-es hsz,szerintem azóta megtalálta a választ! :lol:

Találó neved van!! :rolleyes: Zavar ez téged? Asszem nem neked írtam :blink: De lehet hogy másnak talán érdemes elolvasni. Amúgy kipróbáltam hogy is működik ez az egész hóbelebanc fórum. Érted már?

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Valaki nem tudja véletlen, hogy egy 1.2 1994-es évjáratú (city felszereltségű) Corsa-ba be lehet-e szerelni egy komplett km-órát olyat, amibe van fordulatszámmérő is? Későbbi, és a sport felszereltségűekbe ilyen van. Sajnos az enyémbe nincs ilyen. Annyit tudok már, hogy a tigráé nem jó bele. Az enyém még spirálos, nincs annyi vezeték ott belekötve a km órába. köszi

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Valaki nem tudja véletlen, hogy egy 1.2 1994-es évjáratú (city felszereltségű) Corsa-ba be lehet-e szerelni egy komplett km-órát olyat, amibe van fordulatszámmérő is? Későbbi, és a sport felszereltségűekbe ilyen van. Sajnos az enyémbe nincs ilyen. Annyit tudok már, hogy a tigráé nem jó bele. Az enyém még spirálos, nincs annyi vezeték ott belekötve a km órába. köszi

Hali!!!

Bele lehet tenni. Nézd meg a vaterán én is ott vettem, de az enyém elektromos és Tigráét tettem bele. Nekem gyárilag nem volt vezeték a fordulatszám mérőhöz, de csak egy vezetéket kell behúzni és működik. Lehet hogy van a Tigrában is spirálos, ezt nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Találó neved van!! :rolleyes: Zavar ez téged? Asszem nem neked írtam :lol: De lehet hogy másnak talán érdemes elolvasni. Amúgy kipróbáltam hogy is működik ez az egész hóbelebanc fórum. Érted már?

Engem nem zavar,ha neked van erre ingerenciád,hogy feleslegesen pötyögj,hát uccu neki. :blink:

A hóbelebancra meg csak annyit,hogy nézz körbe kicsit a neten,talán a legjobban átlátható fórum motorral rendelkezik az oldal.

Link to comment
Megosztás:

Hali!!!

Bele lehet tenni. Nézd meg a vaterán én is ott vettem, de az enyém elektromos és Tigráét tettem bele. Nekem gyárilag nem volt vezeték a fordulatszám mérőhöz, de csak egy vezetéket kell behúzni és működik. Lehet hogy van a Tigrában is spirálos, ezt nem tudom.

Köszi a gyors válaszodat!

Mikori a te Corsád, és gyárilag milyen felszereltségű? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Be szeretnék kötni egy hangszóró szettet és az a problémám, hogy nem tudom bevezetékelni.

Hangváltós a szett és a bemeneten van két vezeték +,- és a kimenetetn 4 vezeték, kettő a kicsihez, kettő a nagyhoz.

Az ajtóm csatlakozója a kábelátvezető az csatlakozó szerű, tehát nem tudom csak úgy átdugni rajta a kábelt.

A gond az, hogy az utastérben csak két vezeték van, és az ajtóban van már négy.

Azt írták itt nekem, hogy a hangváltót az utastérbe tegye, mert különben előbb-utóbb tönkre megy.

Hogyan tudnám bevezetékelni, hogy jó legyen?

Köszi a segítséget!

G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Be szeretnék kötni egy hangszóró szettet és az a problémám, hogy nem tudom bevezetékelni.

Hangváltós a szett és a bemeneten van két vezeték +,- és a kimenetetn 4 vezeték, kettő a kicsihez, kettő a nagyhoz.

Az ajtóm csatlakozója a kábelátvezető az csatlakozó szerű, tehát nem tudom csak úgy átdugni rajta a kábelt.

A gond az, hogy az utastérben csak két vezeték van, és az ajtóban van már négy.

Azt írták itt nekem, hogy a hangváltót az utastérbe tegye, mert különben előbb-utóbb tönkre megy.

Hogyan tudnám bevezetékelni, hogy jó legyen?

Köszi a segítséget!

G.

Az ajtóátvezető szétszedhető,ha jól kitárod az ajtót és széttekered.Nehéz hozzáférni,de kis erőszakkal azért megoldható.

Szóval az átvezetőt átfurod egy 8-as furóval(akár többször is)azon a részen,ahol nincs benne tüske/csatlakozó.Itt már átudod hámozni a vezetékeket és betudod kötni a hangszorókat.

Ne lesz egyszerű a gumiharmonikában a kábelt átfűzni,de ha egy merevebb vezetéket befűzőszálként használsz,elég gyorsan megoldható.

Hidd el megéri a szenvedést,ha a hangváltót az ajtóba teszed,egy idő után a páralecsapódás kivégzi.Sajnos nálam az előző tulaj lusta volt és meg is lett az eredménye!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kis segítséget szeretnék kérni. Opel Corsa C 1.0 külső hőmérséklet mérővel van problémám.

Először is beltéri dátum/idő/hőmérséklet kijelző megfelelően műküdik... valószínüleg a hőmérséklet sensor ment könkre, mert a héten kétszer mutatott "--.-- C" fokot aztán össze vissza ugrált a hűmérséklet 2-65 fok között random szerűen.

Tudja valaki, hogy pontosan hol találom fizikailag a hűmérséklet sensort? Meg szeretném szakérteni, :rolleyes: hátha csak a helyére kellene tenni és kontakt problémával állok szemben!

Segítséget előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kis segítséget szeretnék kérni. Opel Corsa C 1.0 külső hőmérséklet mérővel van problémám.

Először is beltéri dátum/idő/hőmérséklet kijelző megfelelően műküdik... valószínüleg a hőmérséklet sensor ment könkre, mert a héten kétszer mutatott "--.-- C" fokot aztán össze vissza ugrált a hűmérséklet 2-65 fok között random szerűen.

Tudja valaki, hogy pontosan hol találom fizikailag a hűmérséklet sensort? Meg szeretném szakérteni, :lol: hátha csak a helyére kellene tenni és kontakt problémával állok szemben!

Segítséget előre is köszönöm!

az első lökhárítóba keresd.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kis segítséget szeretnék kérni. Opel Corsa C 1.0 külső hőmérséklet mérővel van problémám.

Először is beltéri dátum/idő/hőmérséklet kijelző megfelelően műküdik... valószínüleg a hőmérséklet sensor ment könkre, mert a héten kétszer mutatott "--.-- C" fokot aztán össze vissza ugrált a hűmérséklet 2-65 fok között random szerűen.

Tudja valaki, hogy pontosan hol találom fizikailag a hűmérséklet sensort? Meg szeretném szakérteni, :lol: hátha csak a helyére kellene tenni és kontakt problémával állok szemben!

Segítséget előre is köszönöm!

A másik meg nekem b van de azis 4 fokot mér félre a lagúnához képest meg a superbhez képest is de én még nem találkoztam olyannal akinek normálisan ment volna XD

Az olajteknő hatlapfejü az tuti most néztem alá a kocsinak és inkább 19 mint 22

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kis segítséget szeretnék kérni. Opel Corsa C 1.0 külső hőmérséklet mérővel van problémám.

Először is beltéri dátum/idő/hőmérséklet kijelző megfelelően műküdik... valószínüleg a hőmérséklet sensor ment könkre, mert a héten kétszer mutatott "--.-- C" fokot aztán össze vissza ugrált a hűmérséklet 2-65 fok között random szerűen.

Tudja valaki, hogy pontosan hol találom fizikailag a hűmérséklet sensort? Meg szeretném szakérteni, :lol: hátha csak a helyére kellene tenni és kontakt problémával állok szemben!

Segítséget előre is köszönöm!

Szia!

ilyen problémám nekem is volt.

Az első lökösben találod, ha szembe állsz a kocsival, akkor bal oldalt, a középső műanyag rácsba látni fogsz 1 kis kerek kütyüt.

Ha alá nyúlsz, ki tudod pattintani.. lehet hogy csak a csatlakozó csúszott szét, de lehet hogy meghalt a szenzor...

Nekem cserés volt...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.