PankAtis Elküldve Április9, 2009 Elküldve Április9, 2009 Sziasztok Urak! Itt a jó idő... egyre sűrűbben gyullad ki az engine check lámpa. Viszont az autón nem tapasztalható semmilyen változás, a sárga fény megjelenése után. Valakinek vmi ötlete? Gondolom műszerrel kiolvasni, a hibakódot, aztán már okosabbak vagyunk. De valaki tapasztalt már hasonlót?
Stefan Elküldve Április9, 2009 Elküldve Április9, 2009 Sziasztok Urak! Itt a jó idő... egyre sűrűbben gyullad ki az engine check lámpa. Viszont az autón nem tapasztalható semmilyen változás, a sárga fény megjelenése után. Valakinek vmi ötlete? Gondolom műszerrel kiolvasni, a hibakódot, aztán már okosabbak vagyunk. De valaki tapasztalt már hasonlót? Milyen motor van a kocsiban (motorkód)? Már pár helyen le lett írva, de az aláírásomban is megtalálod, hogyan lehet műszer nélkül kiolvasni a hibakódo(ka)t.
PankAtis Elküldve Április10, 2009 Elküldve Április10, 2009 Milyen motor van a kocsiban (motorkód)? Már pár helyen le lett írva, de az aláírásomban is megtalálod, hogyan lehet műszer nélkül kiolvasni a hibakódo(ka)t. Ciao! X12SZ dohog a motortérben. Asszem 16 pines a diagnosztikai csatlakozója
balu43 Elküldve Május11, 2009 Elküldve Május11, 2009 Üdv Azt szeretném kérdezni,hogy a corsámban a bal hátsó ajtót nem zárja a központi zár.Nagy ritkán kinyitja vagy épp lezárja de inkább azt mondanám,hogy nem működik.Nem tudja esetleg valaki,hogy milyen hibák lehetségesek?Kuka vagy lehet valamivel próbálkozni?Előre is köszi
balu43 Elküldve Május15, 2009 Elküldve Május15, 2009 Üdv Megint én:) Azt szeretném még,hogy nem e tudja valaki,hogy hol megy a b corsába(5 ajtós) a hátsó ablkakmosóhoz a cső??Ha bekapcsolom akkor nem spricceli az ablakra hanem egy kis idő múlva elkezd csepegni a földre a kipufogó mellett valahol.Azt tudom,hogy eltört valahol csak azt nem,hogy hol megy végig a cső? Előre is köszi a segítséget.
huggybear Elküldve Május17, 2009 Elküldve Május17, 2009 Sziasztok! Szeretném megkérdezni, hogy fékbetétet, pofát és tárcsát mennyi km-enként kell (célszerű ) cserélni ill., hogy van e ezeken valami kopásjelző mint a gumikon, hogy meddig jó? Honnan tudom azt, hogy ki kell cserélni? Műszakin meddig megy át? Köszi előre is! G.
Pisssta Elküldve Június1, 2009 Elküldve Június1, 2009 Sziasztok! 2000-es évjáratú 1.2 Corsa C-ben ki lehet valahogy villogtatni házilag a hibakódokat?
J0hnny Elküldve Június2, 2009 Elküldve Június2, 2009 Sziasztok! Szeretném megkérdezni, hogy fékbetétet, pofát és tárcsát mennyi km-enként kell (célszerű ) cserélni ill., hogy van e ezeken valami kopásjelző mint a gumikon, hogy meddig jó? Honnan tudom azt, hogy ki kell cserélni? Műszakin meddig megy át? Köszi előre is! G. Km meghatározás szerintem nem nagyon van,mert mindekinek a vezetési stílusától erőssen függ mennyire kopik. Kereket le kell kapni és megnézni hány mm ferrodo van még rajta,tárcsán pedig azt,hogy mekkora "válla" van a tárcsának a szélén.Ha kb 2mm-es váll már megvan,akkor ajánlott a csere,az elsőt nem lehet szabályoztatni. Műszakin nem érdekli őket a kopottság,csak azt nézik,hogy szimmetrikus és megfelelő legyen a fékhatás!
J0hnny Elküldve Június2, 2009 Elküldve Június2, 2009 Üdv Azt szeretném kérdezni,hogy a corsámban a bal hátsó ajtót nem zárja a központi zár.Nagy ritkán kinyitja vagy épp lezárja de inkább azt mondanám,hogy nem működik.Nem tudja esetleg valaki,hogy milyen hibák lehetségesek?Kuka vagy lehet valamivel próbálkozni?Előre is köszi Alul az átvezetőnél lehet megtörve a vezetéke,ki kell bontani és átnézni,javítani.Esetleg még maga a kp zár szorulhat vagy már kezdi magát megadni. Üdv Megint én:) Azt szeretném még,hogy nem e tudja valaki,hogy hol megy a b corsába(5 ajtós) a hátsó ablkakmosóhoz a cső??Ha bekapcsolom akkor nem spricceli az ablakra hanem egy kis idő múlva elkezd csepegni a földre a kipufogó mellett valahol.Azt tudom,hogy eltört valahol csak azt nem,hogy hol megy végig a cső? Előre is köszi a segítséget. Az átvezetőnél nézd meg szintén,vagy szétcsúszott a toldásnál vagy megtört,egyébként a jobb felső,tető részen megy végig a cső hátra.
balu43 Elküldve Június2, 2009 Elküldve Június2, 2009 Köszi a választ. Egyébként nem a bal felső részen??
J0hnny Elküldve Június2, 2009 Elküldve Június2, 2009 Köszi a választ. Egyébként nem a bal felső részen?? De lehet... :lol:
balu43 Elküldve Június2, 2009 Elküldve Június2, 2009 Üdv J0hnny Megint én. Mivel te adsz általában választ ezért tőled kérdezem,hogy mi a véleményed az x14sz motorról? Tudsz e valamilyen tipushibákról vagy valami hasonló.Bármi érdekel ezzel a motorral kapcsolatban. Szólj ha fárasztó vagyok :lol:
J0hnny Elküldve Június2, 2009 Elküldve Június2, 2009 Üdv J0hnny Megint én. Mivel te adsz általában választ ezért tőled kérdezem,hogy mi a véleményed az x14sz motorról? Tudsz e valamilyen tipushibákról vagy valami hasonló.Bármi érdekel ezzel a motorral kapcsolatban. Szólj ha fárasztó vagyok :lol: Igazából ha az előző gazdái nem tiporták nagyon és megkapta az olajcseréket akkor kimegy a világból,mert ez a C14NZ-nek a leszármazotja. Tipushibája nincs,inkább az opel mocikra jellemzőek szoktak lenni: alapjárati,lambda ilyesmi.
hening Elküldve Június2, 2009 Elküldve Június2, 2009 Igazából ha az előző gazdái nem tiporták nagyon és megkapta az olajcseréket akkor kimegy a világból,mert ez a C14NZ-nek a leszármazotja. Tipushibája nincs,inkább az opel mocikra jellemzőek szoktak lenni: alapjárati,lambda ilyesmi. Meg azon már van AGR is ami szarakodhat. Meg kopogásszenzor.
huggybear Elküldve Június2, 2009 Elküldve Június2, 2009 Km meghatározás szerintem nem nagyon van,mert mindekinek a vezetési stílusától erőssen függ mennyire kopik. Kereket le kell kapni és megnézni hány mm ferrodo van még rajta,tárcsán pedig azt,hogy mekkora "válla" van a tárcsának a szélén.Ha kb 2mm-es váll már megvan,akkor ajánlott a csere,az elsőt nem lehet szabályoztatni. Műszakin nem érdekli őket a kopottság,csak azt nézik,hogy szimmetrikus és megfelelő legyen a fékhatás! A fékhatást és a szimmetriát otthon meg lehet állapítani vagy műszer kell hozzá? Köszi! G.
J0hnny Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Meg azon már van AGR is ami szarakodhat. Meg kopogásszenzor. A kopogásérzékelő nagyon ritkán hal be és ha jól rámlik azon még vákumos AGR van.
J0hnny Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 A fékhatást és a szimmetriát otthon meg lehet állapítani vagy műszer kell hozzá? Köszi! G. Fékpad kell hozzá. Vidd el autóklubhoz állapotfelmérésre,2-3EFt és mindenre fény derül.
hening Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 A kopogásérzékelő nagyon ritkán hal be és ha jól rámlik azon még vákumos AGR van. A knocksensor-nál igazad van, de az AGR nél nem is a működtetés a problémás, hanem magának a szelepnek a kokszosodása/szorulása.
J0hnny Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 A knocksensor-nál igazad van, de az AGR nél nem is a működtetés a problémás, hanem magának a szelepnek a kokszosodása/szorulása. A vákumos nagyon ritkán döglik meg,nem jellemző betegség,az elektromos sokkal rosszabb konstrukció.
hening Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 A vákumos nagyon ritkán döglik meg,nem jellemző betegség,az elektromos sokkal rosszabb konstrukció. Ezt sem vitatta senki. De a sima NZ-hez képest ez is egy + hibaforrás. :lol:
huggybear Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Sziasztok! Akadt egy nagy gondom! El akartam indulni a kis Corsa-mal a parkolóból, de nem megy! Olyan mintha beragadt volna a fék vagy ilyesmi! Be volt húzva a kézifék, kiengedtem és ahogy tolatnék, emelkedik a segge annak is a bal oldala! Mi lehet a gond???? LÉGYSZÍVES segítsetek, mert holnap mennék vele haza, de így nem fogok tudni! Köszi szépen! G.
Stefan Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Sziasztok! Akadt egy nagy gondom! El akartam indulni a kis Corsa-mal a parkolóból, de nem megy! Olyan mintha beragadt volna a fék vagy ilyesmi! Be volt húzva a kézifék, kiengedtem és ahogy tolatnék, emelkedik a segge annak is a bal oldala! Mi lehet a gond???? LÉGYSZÍVES segítsetek, mert holnap mennék vele haza, de így nem fogok tudni! Köszi szépen! G. Szerintem simán beragadt. Ha sokáig állsz, akkor nem szabad behúzva hagyni. Főleg, ha párásabb az idő (esett az eső a hétvégén). Kicsit rángasd meg a kézifékkart, aztán engedd vissza, aztán próbáld meg, hogy aláfekszel hátul a hídnál, finoman megrángatod a kézifékbovdent azon az oldalon, ahol be van ragadva, illetve pl. gumikalapáccsal (ha nagyon nem megy, akkor finoman rendes kalapáccsal is megkocogtathatod -vagy valami fát rakjál rá és azt üsd) megütögeted a dobot. Általában vissza szokott ugrani. Érdemes utána átfújkodni a bovdent mondjuk WD-40-nel, vagy ha sokszor előfordul ez kevesebb állás után is (1 éjszaka), akkor szét kell szedni és megnézni, hogy a visszahúzó rugók milyen állapotban vannak.
huggybear Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Sajnos ez nem segített :lol: Van még valami lehetőség? Köszönöm! G.
Stefan Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Sajnos ez nem segített :lol: Van még valami lehetőség? Köszönöm! G. Ennyire beragadt, hogy nem lehet kiütögetni, kirángatni? :D Próbáld meg kicsit agresszívabban. Legyél rá mérges kicsit! ;) :lol: Ha raksz egy fadarabot rá, akkor nem kell annyira simogatni kalapáccsal, amikor hátulról ütöd a dobot. A mozgatáskor akár motorerővel is finoman rásegíteni, közben (benyomott kioldógombbal) megrángatni a kéziféket, csak számold bele, ha hirtelen kiakad és meglódul az autó !!! Ha eddíg működött rendesen, akkor ki kell engednie, hacsak nem állt így hónapok-évek óta. Amikor nekem volt ilyen, akkor ráadásul földúton álltam úgyhogy egy pici mélyedést is sikerült kaparni. Egyből nekem sem ment, de ahogy bemelegedett kicsit a kipufogó is mellette, szépen elengedte. Ha tényleg ennyire nem akarja és a bovdennek sincs semmi baja, akkor más gond lesz, le kell venni a dobot, hátha a rugó van eltörve vagy valami, más ötletem nincsen :D
MOR16V Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Ennyire beragadt, hogy nem lehet kiütögetni, kirángatni? :lol: Próbáld meg kicsit agresszívabban. Legyél rá mérges kicsit! ;) :D Ha raksz egy fadarabot rá, akkor nem kell annyira simogatni kalapáccsal, amikor hátulról ütöd a dobot. A mozgatáskor akár motorerővel is finoman rásegíteni, közben (benyomott kioldógombbal) megrángatni a kéziféket, csak számold bele, ha hirtelen kiakad és meglódul az autó !!! Ha eddíg működött rendesen, akkor ki kell engednie, hacsak nem állt így hónapok-évek óta. Amikor nekem volt ilyen, akkor ráadásul földúton álltam úgyhogy egy pici mélyedést is sikerült kaparni. Egyből nekem sem ment, de ahogy bemelegedett kicsit a kipufogó is mellette, szépen elengedte. Ha tényleg ennyire nem akarja és a bovdennek sincs semmi baja, akkor más gond lesz, le kell venni a dobot, hátha a rugó van eltörve vagy valami, más ötletem nincsen :lol: kicsikocsi újra nálunk?: vagy rosszul láthattam? :D
Recommended Posts