Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa szervíz/javító


Guest

Recommended Posts

Van egy Corsa B Joy 1.4 esem. 1994-es évjárat.

1 éve van nálam. Eddig kifogástalanul volt mindig márkaszervízben szervizelve.

Én vonakodtam oda vinni, hát elvittem átnézetni egy normál szerelőhöz.

Annyira nem voltam megelégedve, bár nem nagyon értek a műszaki karbantartáshoz, azért szeretném teljesen rendben tudni.

Nem tudnátok javasolni egy tutijó helyet itt Pesten, ahol lelkiismeretesen átnéznék????És még pénzem is marad, meg értenek az opelekhez?

Ráadásul most úgy tűnik megnőtt az olajfogyasztása is (Szerintetek egy ilyen évjáratnál /124.000km van benne kb./ mennyi olaj-fogyasztás elfogadható??) , meg valami kipufogó visszamenő szelep is eldugult, amiért szokatlan módon leállt egyszer alattam...

Egyébként nagyon tuti kis autó és nagyon imádom

Minden ifóért előre is köszönet!!!

Link to comment
Megosztás:

Van egy Corsa B Joy 1.4 esem. 1994-es évjárat.

1 éve van nálam. Eddig kifogástalanul volt mindig márkaszervízben szervizelve.

Én vonakodtam oda vinni, hát elvittem átnézetni egy normál szerelőhöz.

Annyira nem voltam megelégedve, bár nem nagyon értek a műszaki karbantartáshoz, azért szeretném teljesen rendben tudni.

Nem tudnátok javasolni egy tutijó helyet itt Pesten, ahol lelkiismeretesen átnéznék????És még pénzem is marad, meg értenek az opelekhez?

Ráadásul most úgy tűnik megnőtt az olajfogyasztása is (Szerintetek egy ilyen évjáratnál /124.000km van benne kb./ mennyi olaj-fogyasztás elfogadható??) , meg valami kipufogó visszamenő szelep is eldugult, amiért szokatlan módon leállt egyszer alattam...

Egyébként nagyon tuti kis autó és nagyon imádom

Minden ifóért előre is köszönet!!!

Szia Tim!

Jó választás volt a kocsi :)

Milyen moci van benne C14NZ, C14SE? Ha jól emlékszem 0,7dl/1000km a gyári határérték.

Szervíz: Opel Sztráda (M3 bevezető szakaszán).

10 opelklubos közül legalább 9 ajánlja :wink:

üdv

Link to comment
Megosztás:

C14SE

16V

90LE

1.4 SI

Mi más kellene?

Volt rajta 15" kerék, Alu felni, sportlégszűrő és sport kipufogó, amiket nem tudtam megvenni, mert nem volt elég pénzem. :lol:

Ennyi

És kössz a válaszért :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Na mindegy, akkor is ennyi az igaz:

16V

90LE - 66 kw

1.4 SI

Szalonból vett kocsi - és akkor az első tulajdonosa így rendelte meg.....külön ilyen motorral. - a helyszín Sopron

Kb. 7 évesen adott túl rajta a haveromnak, merthogy ő direkt egy ilyen kis erőgépet akart venni. Nála 2 évet volt, - Elhozta Kecskemétre, ahol tanultunk, persze sokaknak tetszett, meg volt olyan is, aki lefikázta-,aztán mindenképpen egy új kocsira akart szert tenni (Ez egy Ford Fiesta lett) és elpasszolta a Corsát - de úgy tűnik mindenképpen ismerősnek akarta eladni, de kp - ért.

Úgy adódott, hogy én kocsit kerestem, nem feltétlen ilyen motorral, de ha már ilyen lett... :)

Megérte volna a tuningokkal együtt megvenni, de sajna nem tudtam....

Így maradt rajta egy spoiler...

Na szép napot!

ha c14se akkor az 8 szelepes! és 82 lovas (papiron)

de azért jol tudja mozgatni a kiskocsit :wink:

Link to comment
Megosztás:

  • 10 months later...

Helo!

Nekem is egy Corsa B 1.4Joy-om van és bizony az SI motor 82LE, hengerenkénti befecskendezéses..., nade nekem nem ez lenne a kérdésem.

...hanem a gondolom már sokat emlegetett műszerfal világítás.

Én most vettem az autót, kb. 2 hónapja. Akkor a közép konzolon még egy db. lámpa világított . Most már egy sem. Praktikus ember lévén gondoltam nem lesz nehéz kicserélni. Nagyot tévedtem.

Odáig jutottam, hogy a belső tér kerintetésnél megtaláltam a két csavart. OK.

Kiszedtem a tekerő gombokat. OK.

A konzol még nem mozdul.

Gondoltam kiszedem a szellőztetés lamelláit. Szerintem lehetetlen és nem értem, hogy miért. Sikerült azonban lehajtani, így találtam két csavart. Ilyen módon kijött az egész konzol, szellőztetéssel mindennel együtt. Gondoltam, hogy ez is: OK.

Igen ám, de hogyan tovább. Az egész külső borítását valahogyan le kéne pattintani, de fülek úgy vannak összerakva, hogy azt sem értem, hogy hogy mentek össze nem, hogy én azt szétszedjem..., nekem fizikai képtelenségnek tűnt és most ezt komolyan mondom. Fogalmam sincs, hogy hogy lehetne megoldani... :roll:

Ha valakinek már sikerült, akkor kérem, hogy segítsen!

Köszönöm: kisvaz

Link to comment
Megosztás:

kisvaz: Talán a Tuning topikban vagy az F Astra Fűtés topicban írtak már erről, de tudom ajánlani az Így Csinláld sorozatot is, abban is le van írva.

Tim: Ha 16V és 66KW akkor szerintem X14XE. A kipufogógáz visszavezető szelepről pedig a G Astra AGR topikban van szó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csomagtérvilágítást akarok beszerelni, szerintetek honnan vegyem hozzá az áramot? Melyik vezetékből?

Csak egy ötlet: adsz neki egy fix pozitívot (mongyuk az utastér belső világításáról, de lehet máshonnan is), a testet meg megszakítod az ajtókapcsolóval. Már ha azt akarod, hogy csak akkor égjen, ha nyitva van a csomagtérajtó...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még néhány kérdés a csomagtérvilágítással kapcsolatban:

1. Az a luk a 3. ajtón a zár mellett azért van, hogy oda menne elvieg a kapcsoló?

2. A gépkönyvben elvileg van egy áramforrás biztosítva valamelyik biztosítékon a csomagtérvilágításnak. Ez be van valahová vezetékelve, vagy a biztosítéktáblától nekem kell hátravinni kábelt hozzá?

3. Van e esetleg hátul valamiyen áramforrás, ahol mindíg ott a 12V szóval megcsapolható lenne ilyen célokra. :D

Más:

A kesztyűtartó világítás bekötésének elvileg(egy Opelszerelő mondta) a gyárban kivezették a bekötését akkor is, ha nincs az autóban világítás. Ezt hol találom meg? lehet az, hogy mivel nem gyári rádió van benne és a táplálást a rádió és a kesztyűtartóvilágítás ugyanarról a biztiről megy elbarbárkodták róla?

A szivargyújtó bekötéssel hasonló a helyzet. 15ös biztiről megy egy csomó dolog. elvileg ott a madzag, de hol??? :)

Köszi!

üdv és BUÉK! :)

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

martok írta:

Az autó:1996,Corsa B,C14NZ, 1.4i

Már hónapok óta meglévő problémával fordulok hozzátok!

Már sok helyen voltam (szervizben is) és már sokminden ki lett cserélve,de sajnos a probléma még mindig fennt áll és már elegem van hogy csak a pénzt veszik el,de nincs változás!

Ami cserélve volt már: gyergya,levegőszűrő,benzinszűrő,injector bef.szelep,lambda-szonda

Gondok:

-Az esetek 90%-ban gázelvételkor ha alacsony tartományba ér a fordulat,illetve ilyenkor gázadáskor egy kicsit bedadog ("rángat") az autó!

-Gázadáskor szinte érezni,hogy megtorpan az autó,majd kis idő után megindul.

-Lámpánál megállva (és hasonló esetekben) általában,nem mindig de nagyon leesik a fordulat (300-600) és csak egy pár másodperc múlva teszi vissza 800-900 -ra!

-Ami szintén változó,hogy néha alig kell a pedálhoz érni,máskor pedig taposni kell hogy az autó mennyen is!!

Ezek sajnos nagyon idegesítő problémák és nagyon megköszönném,ha valaki tudna adni valami tippet kiindulási pontnak!

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Tom@ írta:

Hi . Van egy ilyen kis kocsim , 3 éve nyúzom 160000km van már benne .

Ha 50-60 felett leveszem a gázról a lábam fura fémes hangokat hallok elöröl.A fékek rendben , legalábbis ránézésre mi lehet még a bibi?Valamint nincs viszonyitási alapom , mit gondoltok a saját kategoriájában van jobb mint ez?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is hasonlo a problémám,hátha tud valaki okosat mondani. B Corsa 2000 kiadás x12x 16 szelepes 28000 ezer km. Meleg motornál alapjáratrol indulva/lámpánál pl./ késve gyorsul, nem rángat csak van egy ,,lyuk" a gázpedálban.Más minden rendben,hibatárolo kiolvasva.És csak induláskor 1 es ben.olyan mint a ladán az eldugult gyorsitó.Segitsetek! :wink: :wink:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sohasem jöttem volna rá :-) Beesett a generátorba a szénkefetartó csavarja :-( ugyanis ez egy átmenö csavar amit kivülröl ezesetben egy 10éves anyacsavar tartott .Szerencse hogy hosszu a csavar és csak a forgórészbe tud beleérni igazából nem tud beleesni teljessen.

Hihetetlen milyen hangokat tud adni :-(

Link to comment
Megosztás:

Viszont felmerült egy újabb probléma :-( Tiltás elött mintha elmenne egy hengerem a kompresszió elszáll nem lehet tiltásig huzatni..

Aztán mikor milyen kedve van a gyertyáim NGK duplapolúsú gondolom nem a legrosszabb az " OPI " boltban 500-ért adnak gyári gyertyát lehet az a baja ? vegyek azt?

Link to comment
Megosztás:

Viszont felmerült egy újabb probléma :-( Tiltás elött mintha elmenne egy hengerem a kompresszió elszáll nem lehet tiltásig huzatni..

Aztán mikor milyen kedve van a gyertyáim NGK duplapolúsú gondolom nem a legrosszabb az " OPI " boltban 500-ért adnak gyári gyertyát lehet az a baja ? vegyek azt?

Szerintem próbáld ki a gyári gyertyát :wink:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.