Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Utastér,belsőtér


forumadmin

Recommended Posts

On ‎2017‎.‎07‎.‎04‎. at 17:10, Davee írta:

1 perc az életedből legrosszabb esetben és nem jár semmilyen kötelezettséggel, de te tudod.

A honlap átállítása regisztráció-mentes működésre viszont növelné a látogatottságot és egy negyed óra alatt meg lehetne csinálni. Mi értelme a regisztrációnak egy olyan lapon, amelynek reklám-értékét a nézettség emeli?

Link to comment
Megosztás:

4 órája, kezdőkabriós írta:

A honlap átállítása regisztráció-mentes működésre viszont növelné a látogatottságot és egy negyed óra alatt meg lehetne csinálni. Mi értelme a regisztrációnak egy olyan lapon, amelynek reklám-értékét a nézettség emeli?

Az lehet de a regisztráció nélküli oldalakat percek alatt szétoffolják, trolkodják, és a moderátor egész nap a gép előtt görnyedne és próbálná kihámozni az értékes információt a szemétből. Nem lehet kidobni a problémás egyedeket hiszen nem is kellett neki regisztrálni. Mivel sokan nem regisztrálnak ( nincs egy percük vagy bármilyen más okból) már ez egy szűrő ha úgy tetszik a társaság szelektálására. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, kezdőkabriós írta:

A honlap átállítása regisztráció-mentes működésre viszont növelné a látogatottságot és egy negyed óra alatt meg lehetne csinálni. Mi értelme a regisztrációnak egy olyan lapon, amelynek reklám-értékét a nézettség emeli?

Többek között zotyának van igaza, emellett közel nem érdekel a reklám értéke, egyáltalán nem azért készült hogy ebből gazdagodjak meg, saját zsebből tartom fent, illetve hébe-hóba a hirdetésekből befolyt összegekből.

Azért készült, hogy másoknak segítsek vele, semmi másért. DE mint írtam is semmi sem kötelező, ne látogasd és ennyi. Nem vitatéma :)

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

5 ajtós H Astrában (2005-ös), hol található az ún. Top Tether ISOFIX rögzítési pont? Sem az ülés háttámláján, sem a csomagtartó alján nem látok ilyet.

A két ISOFIX rögzítési pont a háttámla ás az ülés között megvan, csak ez a 3. rögzítési pont hiányzik..

Link to comment
Megosztás:

6 órája, pjotr írta:

5 ajtós H Astrában (2005-ös), hol található az ún. Top Tether ISOFIX rögzítési pont? Sem az ülés háttámláján, sem a csomagtartó alján nem látok ilyet.

A két ISOFIX rögzítési pont a háttámla ás az ülés között megvan, csak ez a 3. rögzítési pont hiányzik..

Nem lehet hogy itt még nincs harmadik hátsó rögzítés és  elöl kell "letalpalni"?https://images.static.worldstores.co/images/products/SS/6F/Maxi_Cosi_CabrioFix_in_Black_Raven_and_Maxi_Cosi_EasyFix_Isofix_Base_3~e97.jpg?i10c=img.resize(width:70,height:70)

 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
2 órája, Jupi írta:

H Astrám (2004-es) az ajtó nyitásakor nem kapcsolja fel a beltéri világítást elől, csak hátul.

Igaz, néha meglepetésszerűen felkapcsolja (100-ból egyszer). Tudnátok segíteni?

Elso korben az izzo, vagy a foglalat, esetleg a vezetekek kontakthibaja gyanus...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megint akadt egy problémám. Úgy látszik szereti ha foglalkozom vele :)

A jobb első ablak automatikus felhúzásnál felérkezés után 1-2 mp múlva leereszti magát kb. 10 cm-t, és ott megáll.

Eddig is hallottam olyan hangokat onnan, leeresztés-felhúzás után, mintha tovább akarta volna húzni még 1-2 mp-ig az ablakot. Lehet, hogy összefügg ezzel.

Hát előre is köszönöm a segítségeteket.

 

Link to comment
Megosztás:

21 perce, Jupi írta:

Megint akadt egy problémám. Úgy látszik szereti ha foglalkozom vele :)

A jobb első ablak automatikus felhúzásnál felérkezés után 1-2 mp múlva leereszti magát kb. 10 cm-t, és ott megáll.

Eddig is hallottam olyan hangokat onnan, leeresztés-felhúzás után, mintha tovább akarta volna húzni még 1-2 mp-ig az ablakot. Lehet, hogy összefügg ezzel.

Valoszinuleg ugy gondolja, hogy beszorult valami, azert megy vissza.

Be kell allitani: a gombot tartva huzd fel, es amikor felert, tartsd meg par masodpercig nyomva a gombot. Utana ugyanez lefele, aztan elvileg jo lesz.

Link to comment
Megosztás:

On ‎2017‎.‎08‎.‎15‎. at 17:42, Jupi írta:

Sziasztok!

Megint akadt egy problémám. Úgy látszik szereti ha foglalkozom vele :)

A jobb első ablak automatikus felhúzásnál felérkezés után 1-2 mp múlva leereszti magát kb. 10 cm-t, és ott megáll.

Eddig is hallottam olyan hangokat onnan, leeresztés-felhúzás után, mintha tovább akarta volna húzni még 1-2 mp-ig az ablakot. Lehet, hogy összefügg ezzel.

Hát előre is köszönöm a segítségeteket.

 

Ha korábban volt fenn szélterelő az ablakon (szatuna vagy más) annak az U alakú rögzítője is okozhat ilyen problémát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sok kört futottam feleslegesen Astra H ülés témában. Kérnék segítséget az alábbiakban, illetve leírnám az eddig tapasztaltakat és hallottakat.

Adott tehát az autómban egy elég alap szövet ülés, nem mintás, a hátlap sötétszürke, a többi fekete. A bal egy magasságállítós. Egészségügyi okokból keresünk előre két olyan ülést, amiben gerincproblémások is el tudnának utazni 3-400 kilométereket. Az alap ülések nem elég jók erre, így mióta megvan a kocsi, keresek jobb üléseket. (Egyébként valszeg valami nepper cserélte be az autó eredeti üléseit a mostaniakra, mert ezt az évjáratot állítólag nem gyártották ezzel az üléssel, nade mindegy is.)

Az elérendő álom cél: Megtartva a beltér egységességét, szürke szövet mintás üléseket szeretnék, tök mindegy milyen mintával, de elöl-hátul ugyanolyan legyen és illeszkedjen a kárpitokhoz (sima pezsgő és műanyag). Szóba sem jöhet üléshuzatozás, az üléseknek kell egységesnek lenniük. A két első ülés legyen légzsákos, magasságállítós, deréktámaszos. Nem érdekel az ülésfűtés, sem a kartámasz, a kiszerelt kartámaszos ülés sem, mert szépérzékem tiltakozik a befoltozott lyukak ellen a kárpitban. (Recaro vagy sport ülés nem érdekel, mert túl mély az üléspozíció, nem tudunk kiszállni. A félbőr üléseket is kizárom első körben, mert ahhoz kárpitot is kéne cserélnem és az már sok pénz lenne.)

Amit hallottam: Anyós ülésből nem is létezik magasságállítós és deréktámaszos; vagy annyira ritka, hogy mintha nem is létezne. Angol ülésben van jobb egy ami állítós, de ott egyrészt rossz oldalon vannak a karok, ami a magasságállításnál gáz, azt talán át is lehet szerelni, de a légzsák mindenképp rossz helyen lesz. Tehát ezt nem nagyon lehet összehozni.

Az is gond, hogy üléseket minimum párban árulnak, egy megfelelő bal első mellé adnak egy használhatatlan ugyanolyant, ami nekem van. Az alap ülések pedig eladhatatlanok, tehát ha vennék 4-et és összelegóznám valahogy, akkor is marad két ülés amit dobhatok ki a kukába. :-(

A kérdés, hogy létezik-e bármilyen megoldás? Ha egy típust ismerő és/vagy szakember segítene, én belevágnék olyanba is, hogy angol ülésből a magasságemelő mechanikát beszerelni az enyémbe, és a kárpitot leszedve egy fix deréktámaszt rakatnék be, amit még lekövet a szövet, és/vagy kárpitos megoldja szépen a hiányzó szövet pótlását stb. Erről jut eszembe, ha valaki ismer Bp környékén egy kellőképpen eszelős kárpitost, aki ilyen munkát bevállalna, az is jól jönne. Mint láthatjátok, tényleg bármi érdekelne, mert mindketten gerincproblémákkal küzdünk a párommal és amikor megvettük az Opelt, kényelmesnek tűnt, csak hosszabb utakon derült ki, hogy ezek bizony nem jó ülések.

Bocs a hosszúra nyúlt írásért és remélem, sikerül kicsit előrébb jutnom, ha legalább körvonalazódna, hogy mi lenne a jó megoldás, már annak is örülnék.

Köszi,

Imre

Link to comment
Megosztás:

58 perce, Imre75 írta:

Amit hallottam: Anyós ülésből nem is létezik magasságállítós és deréktámaszos; vagy annyira ritka, hogy mintha nem is létezne. Angol ülésben van jobb egy ami állítós, de ott egyrészt rossz oldalon vannak a karok, ami a magasságállításnál gáz, azt talán át is lehet szerelni, de a légzsák mindenképp rossz helyen lesz. Tehát ezt nem nagyon lehet összehozni.

Ezt nem egeszen ertem, miert lenne rossz oldalon a kar es a legzsak? Attol, hogy a kormany "rossz oldalon" van, attol a jobb ulesen nem modosul semmi...

Link to comment
Megosztás:

27 perce, csaba66 írta:

Ezt nem egeszen ertem, miert lenne rossz oldalon a kar es a legzsak? Attol, hogy a kormany "rossz oldalon" van, attol a jobb ulesen nem modosul semmi...

Szia, én sem értettem, de ezt mesélte nekem egy bontós, hogy miért nem ad el egy angol ülést nekem. Mivel maga ellen beszélt, én elhittem, hogy tényleg nem stimmel az ülés. Mondjuk ott nem volt benne már a légzsák, lehet hogy az európai légzsákot nem lehet beszerelni az angol légzsákos ülésbe, mert más a felfogatás? De csak találgatok, tényleg nem tudom, mi a helyzet, nem ismerem még az Opeleket. Valami miatt csak mondta, hogy az nekem nem jó?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Imre75 írta:

Szia, én sem értettem, de ezt mesélte nekem egy bontós, hogy miért nem ad el egy angol ülést nekem. Mivel maga ellen beszélt, én elhittem, hogy tényleg nem stimmel az ülés. Mondjuk ott nem volt benne már a légzsák, lehet hogy az európai légzsákot nem lehet beszerelni az angol légzsákos ülésbe, mert más a felfogatás? De csak találgatok, tényleg nem tudom, mi a helyzet, nem ismerem még az Opeleket. Valami miatt csak mondta, hogy az nekem nem jó?

Az elvileg lehetne, hogy az ulesben levo legzsakok elteroek, attol fuggoen, hogy kormany mogott vannak-e (mert a kormany legzsakja is mas, mint az utasoldali), de ennek nincs kulonosebb nyoma itt:  http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/99/29/162/

De az uleseknel is csak jobb es bal van, nem emliti a kormany helyet: http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/99/47/234,228,227/

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

5 órája, Imre75 írta:

Sziasztok!

Sok kört futottam feleslegesen Astra H ülés témában. Kérnék segítséget az alábbiakban, illetve leírnám az eddig tapasztaltakat és hallottakat.

Adott tehát az autómban egy elég alap szövet ülés, nem mintás, a hátlap sötétszürke, a többi fekete. A bal egy magasságállítós. Egészségügyi okokból keresünk előre két olyan ülést, amiben gerincproblémások is el tudnának utazni 3-400 kilométereket. Az alap ülések nem elég jók erre, így mióta megvan a kocsi, keresek jobb üléseket. (Egyébként valszeg valami nepper cserélte be az autó eredeti üléseit a mostaniakra, mert ezt az évjáratot állítólag nem gyártották ezzel az üléssel, nade mindegy is.)

Az elérendő álom cél: Megtartva a beltér egységességét, szürke szövet mintás üléseket szeretnék, tök mindegy milyen mintával, de elöl-hátul ugyanolyan legyen és illeszkedjen a kárpitokhoz (sima pezsgő és műanyag). Szóba sem jöhet üléshuzatozás, az üléseknek kell egységesnek lenniük. A két első ülés legyen légzsákos, magasságállítós, deréktámaszos. Nem érdekel az ülésfűtés, sem a kartámasz, a kiszerelt kartámaszos ülés sem, mert szépérzékem tiltakozik a befoltozott lyukak ellen a kárpitban. (Recaro vagy sport ülés nem érdekel, mert túl mély az üléspozíció, nem tudunk kiszállni. A félbőr üléseket is kizárom első körben, mert ahhoz kárpitot is kéne cserélnem és az már sok pénz lenne.)

Amit hallottam: Anyós ülésből nem is létezik magasságállítós és deréktámaszos; vagy annyira ritka, hogy mintha nem is létezne. Angol ülésben van jobb egy ami állítós, de ott egyrészt rossz oldalon vannak a karok, ami a magasságállításnál gáz, azt talán át is lehet szerelni, de a légzsák mindenképp rossz helyen lesz. Tehát ezt nem nagyon lehet összehozni.

Az is gond, hogy üléseket minimum párban árulnak, egy megfelelő bal első mellé adnak egy használhatatlan ugyanolyant, ami nekem van. Az alap ülések pedig eladhatatlanok, tehát ha vennék 4-et és összelegóznám valahogy, akkor is marad két ülés amit dobhatok ki a kukába. :-(

A kérdés, hogy létezik-e bármilyen megoldás? Ha egy típust ismerő és/vagy szakember segítene, én belevágnék olyanba is, hogy angol ülésből a magasságemelő mechanikát beszerelni az enyémbe, és a kárpitot leszedve egy fix deréktámaszt rakatnék be, amit még lekövet a szövet, és/vagy kárpitos megoldja szépen a hiányzó szövet pótlását stb. Erről jut eszembe, ha valaki ismer Bp környékén egy kellőképpen eszelős kárpitost, aki ilyen munkát bevállalna, az is jól jönne. Mint láthatjátok, tényleg bármi érdekelne, mert mindketten gerincproblémákkal küzdünk a párommal és amikor megvettük az Opelt, kényelmesnek tűnt, csak hosszabb utakon derült ki, hogy ezek bizony nem jó ülések.

Bocs a hosszúra nyúlt írásért és remélem, sikerül kicsit előrébb jutnom, ha legalább körvonalazódna, hogy mi lenne a jó megoldás, már annak is örülnék.

Köszi,

Imre

Szia!

No akkor vegyük sorra:

- magasságállítás: független az ülőlaptól, bármely ülőlap bármely mechanikára roncsolás nélkül felszerelhető.

- javaslom a magasságállítás mellett az ülőlap dönthetőségét is keresni, mindkét oldalon

- angol autóból egy-az-egyben át lehet tenni a vezetőülés mechanikát (meg vele mindent) a balkormányos anyósoldalára (rengeteg angol autót hoznak be és bontanak, egyáltalán nem lehetetlen vállalkozás az ülés beszerzése)

- a most meglévő oldallégzsákok átszerelhetőek

- könyöktámasz szintén áttehető (ha most van, ha nincs, akkor valóban csúnya tud lenni a helye, de ezt a fekete szövetet - Elba - majd' minden kárpitos használja)

- deréktámasz: a rácsos feszítő betét és a működtető rész átszerelhető sima hátlapba

Tehát szerintem ha találsz olyan üléseket ahol a vezető és utasoldali állíthatóságok megvannak, akkor abból a szükséges elemek átépítése után az autód belső megjelenése nem fog változni, hiszen a saját kárpitod és szivacsod meg fog maradni. Sőt, ha jól emlékszem, akkor a háttámla és annak vasalata mindkét oldalon egyforma. Az egyik oldalán a légzsák rögzítése megegyezik a másik oldalon a kartámasz rögzítésével, a deréktámasz furatai mindkét oldalon megvannak, a betét is fordítható.

Nekem alap kárpittal és minimális állítási lehetőséggel gördült le a szalagról az autóm, most pedig szövet Recarók vannak benne, magasság állítással, ülőlap döntéssel, deréktámasszal, fűtéssel mindkét oldalon és a gyári felhajtható, kinyitható könyöklővel a vezető oldalon. Mindent magam csináltam, ezért írtam a fentieket. Jut eszembe: Astra H és Zafira B ülései/mechanikái megegyeznek.

Üdv: Laci

Módosítva : koco
Link to comment
Megosztás:

13 órája, koco írta:

- javaslom a magasságállítás mellett az ülőlap dönthetőségét is keresni, mindkét oldalon

Tehát szerintem ha találsz olyan üléseket ahol a vezető és utasoldali állíthatóságok megvannak, akkor abból a szükséges elemek átépítése után az autód belső megjelenése nem fog változni, hiszen a saját kárpitod és szivacsod meg fog maradni.

Szia,

köszönöm a választ. Tehát akkor a bontós egyszerűen nem értett a szakmájához. Akkor már csak annyi a gond, hogy

  • dönthető ülőlapos gyakorlatilag nincs kínálatban mert - ahogy láttam eddig - kéz alatt azonnal elmennek,
  • logikus módon mindenki párban árul üléseket, tehát vennem kell egy párt a bal oldali, egyet meg a jobb oldali miatt, ami plusz költség, de valamit valamiért
  • meg kell nyúznom a saját üléseimet, hogy a mechanikát átszerelhessem, és eddig még mindenki azt mondta, hogy az halálosan nehéz. Te szakmabeli vagy amatőr vagy? Mennyire volt durva? Pl. csappantyút, hátsó ajtó kábelköteget, csomagtér rolót és hasonló apróságokat javítottam, de okoskerék cserét vagy CIM modult biztosan nem kezdenék el otthon csinálni. Nagyjából ezzel a tudás szinttel mennyire reális, hogy nekem sikerülhet?

Még egy kérdés. Olyan lyukra futásom is volt már nekem, hogy elmentem egy bontóba, ahol kiderült hogy ülésfűtés is van az ülésben és erre szintén a bontós mondta, hogy az nekem nem jó, mert ha nem akarom cserélni a műszerfal borítást, gombokat, vezérlést mittudomén miket, akkor folyton hibakódom lesz és nem lehet külön kikötni a fűtést. Ez igaz?

Köszi,

Imre

u.i.: Ha valaki tud jó bontót Pest megyében, az érdekelne. A jó bontó számomra azt jelenti, hogy a bontós nem úgy kezel engem, mint újabb problémát hanem el akarja adni a cuccát, hajlandó odamenni és megnézni, hogy mije is van pontosan, nem nagyjából bemond valamit majd a helyszínen kiderül, hogy totál más; esetleg még arra is hajlandó, hogy 1-2 fotót küldjön. Horror történeteket tudnék mesélni, szerintem 7-800km-t már simán mentem teljesen potyára különféle helyekre.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, csaba66 írta:

De az uleseknel is csak jobb es bal van, nem emliti a kormany helyet: http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/99/47/234,228,227/

Köszi szépen, akkor ez a bontós egyszerűen nem értett hozzá és engem, mint nem hozzáértőt, simán megvezetett. :-( Kár, mert ha akkor elhozok a kínálatból két pár ülést (egy angol, egy EU) és tényleg át lehet pakolni a szövet leszedésével a mechanikákat, akkor már most kezdhetném a munkát - így ugyanott tartok.

Imre

Link to comment
Megosztás:

9 perce, Imre75 írta:

Még egy kérdés. Olyan lyukra futásom is volt már nekem, hogy elmentem egy bontóba, ahol kiderült hogy ülésfűtés is van az ülésben és erre szintén a bontós mondta, hogy az nekem nem jó, mert ha nem akarom cserélni a műszerfal borítást, gombokat, vezérlést mittudomén miket, akkor folyton hibakódom lesz és nem lehet külön kikötni a fűtést. Ez igaz?

Igen erdekes eszjarasu bontosokat fogsz ki :)

Ha az autoban eleve nem volt ulesfutes, akkor miert jelezne a hibajat? Nekem amugy van, de abban sem vagyok biztos, hogy kiabalna, ha kikotnem...

Beraksz egy ulest, amiben nincs futes, vagy egy olyat, amiben van, de a csatlakozoja a levegoben log. Honnan fogja az auto tudni, melyik van bent? Elvileg persze tudhatna mas modszerekkel is, de azert egy H Astra nem urhajo, hogy ilyen szintu ellenorzesek legyenek benne, plane egy olyan, abszolut nelkulozheto dologra, mint az ulesfutes.

Az persze igaz, hogy ha be akarnad kotni a gyarival azonos modon, az maceras lenne.

Link to comment
Megosztás:

33 perce, csaba66 írta:

Igen erdekes eszjarasu bontosokat fogsz ki :)

Ha az autoban eleve nem volt ulesfutes, akkor miert jelezne a hibajat? Nekem amugy van, de abban sem vagyok biztos, hogy kiabalna, ha kikotnem...

Beraksz egy ulest, amiben nincs futes, vagy egy olyat, amiben van, de a csatlakozoja a levegoben log. Honnan fogja az auto tudni, melyik van bent? Elvileg persze tudhatna mas modszerekkel is, de azert egy H Astra nem urhajo, hogy ilyen szintu ellenorzesek legyenek benne, plane egy olyan, abszolut nelkulozheto dologra, mint az ulesfutes.

Az persze igaz, hogy ha be akarnad kotni a gyarival azonos modon, az maceras lenne.

Elég biztos vagyok benne, hogy a bontós kamuzott. Este tutira megbeszéltük hogy másnap reggel megyek, majd másnap reggelre valaki mágikusan beelőzött és épp azt az ülést vitte el (értsd: bemondta hogy megvan az ülés de valszeg hetekkel korábban eladta csak elfelejtette és valamit kellett mondania hogy miért utaztam 35km-t). Erre közölte hogy van ugyanolyan, csak ülésfűtéses, de az nekem nem jó (értsd: nem akarta ugyanannyiért odaadni de nem mert nagyobb összeget bemondani). Nem vagyok olyan gyors észjárású, hogy ezt azonnal le tudtam volna reagálni valami frappáns visszavágással, utólag esett le. Szóval nem az észjárással, hanem a tisztességgel voltak bajok. Nálam meg a szakértelemmel, mert volt angol ülés és legalább azt elhozhattam volna. De lehet, hogy az is kamu volt. :-)

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Imre75 írta:

Elég biztos vagyok benne, hogy a bontós kamuzott. Este tutira megbeszéltük hogy másnap reggel megyek, majd másnap reggelre valaki mágikusan beelőzött és épp azt az ülést vitte el (értsd: bemondta hogy megvan az ülés de valszeg hetekkel korábban eladta csak elfelejtette és valamit kellett mondania hogy miért utaztam 35km-t). Erre közölte hogy van ugyanolyan, csak ülésfűtéses, de az nekem nem jó (értsd: nem akarta ugyanannyiért odaadni de nem mert nagyobb összeget bemondani). Nem vagyok olyan gyors észjárású, hogy ezt azonnal le tudtam volna reagálni valami frappáns visszavágással, utólag esett le. Szóval nem az észjárással, hanem a tisztességgel voltak bajok. Nálam meg a szakértelemmel, mert volt angol ülés és legalább azt elhozhattam volna. De lehet, hogy az is kamu volt. :-)

Amíg végleg megoldod a problémát vegyél a Jyskben egy memóriahabos háttámlát és varras vagy vegyél rá egy szürke párnahuzatot.

Az enyémben gyárilag magasságállítható mindkét ülés, de gerinctámasz csak a vezetőoldalon van. Fekete Mondial bőr, kb 5 centit tart, hosszabb úton én is előveszem a párnát...

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Imre75 írta:

Szia,

köszönöm a választ. Tehát akkor a bontós egyszerűen nem értett a szakmájához. Akkor már csak annyi a gond, hogy

  • dönthető ülőlapos gyakorlatilag nincs kínálatban mert - ahogy láttam eddig - kéz alatt azonnal elmennek,
  • logikus módon mindenki párban árul üléseket, tehát vennem kell egy párt a bal oldali, egyet meg a jobb oldali miatt, ami plusz költség, de valamit valamiért
  • meg kell nyúznom a saját üléseimet, hogy a mechanikát átszerelhessem, és eddig még mindenki azt mondta, hogy az halálosan nehéz. Te szakmabeli vagy amatőr vagy? Mennyire volt durva? Pl. csappantyút, hátsó ajtó kábelköteget, csomagtér rolót és hasonló apróságokat javítottam, de okoskerék cserét vagy CIM modult biztosan nem kezdenék el otthon csinálni. Nagyjából ezzel a tudás szinttel mennyire reális, hogy nekem sikerülhet?

Még egy kérdés. Olyan lyukra futásom is volt már nekem, hogy elmentem egy bontóba, ahol kiderült hogy ülésfűtés is van az ülésben és erre szintén a bontós mondta, hogy az nekem nem jó, mert ha nem akarom cserélni a műszerfal borítást, gombokat, vezérlést mittudomén miket, akkor folyton hibakódom lesz és nem lehet külön kikötni a fűtést. Ez igaz?

Köszi,

Imre

u.i.: Ha valaki tud jó bontót Pest megyében, az érdekelne. A jó bontó számomra azt jelenti, hogy a bontós nem úgy kezel engem, mint újabb problémát hanem el akarja adni a cuccát, hajlandó odamenni és megnézni, hogy mije is van pontosan, nem nagyjából bemond valamit majd a helyszínen kiderül, hogy totál más; esetleg még arra is hajlandó, hogy 1-2 fotót küldjön. Horror történeteket tudnék mesélni, szerintem 7-800km-t már simán mentem teljesen potyára különféle helyekre.

Szia!

Nekem Fóton sikerült vennem külön ülést (angol autó vezetőoldalit), nekik elég jelentős készletük van, de tapasztalatom szerint a hozzáállásuk nem sokkal jobb az általad vázoltnál. Ebbe nem is mennék bele, keresgélni kell, telefonálgatni, próbálkozni, sajnos ez van, nekem sem tetszett. Jut eszembe: A 20. kerületben, a Határ úton is van egy Astra bontó, ott is szokott lenni angol autó.

Az ülések átszerelése roncsolás nélkül megoldható:

- ülőlap: csak csavarok oldására/meghúzására van szükség, kiegészítve két gyorskötöző cserével, a párna a huzattal együtt cserélhető

- háttámla: további egy-két csavar, majd a kárpit lefejtése szükséges, amit a támla hátulján, alul kell elkezdeni, könnyen és szépen bontható, majd nyom nélkül visszarakható

- ülésfűtés: a gyári fűtés be van kábelezve az A oszloptól az ülés csatlakozójáig. Ha mindkettő ülés fűthető (tehát az ülésből kilóg egy csati amikor megveszed), akkor az elakadásjelzős kapcsolósort kell cserélni, két vékony vezetéket onnan az A oszlopig behúzni, két biztosíték a REC-be, programozás és kész. Egyébként - ahogy Csaba is írta - az autónak fogalma sincs róla, hogy milyen az ülés, hibakód sem lesz (sőt megjelenő hibakód csak a motorral kapcsolatban lehet, minden más műszerrel olvasható ki). Tehát bármilyen is az ülés, fűtés nélkül minden esetben tudod használni.

A leírtak alapján meg tudod csinálni, azonban TX45 és TX50-es kulcsokra is szükség lesz, ami nem alap tartozéka a szerszámkészleteknek.

Üdv: Laci

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem is cserélni kellett a vezető ülést, sajnos a váz megsérült, és nem lehetett normálisan állítani. Vettem bontóban egyet, 10.000 Ft volt, tehát azt sem mondanám, hogy csak párban adják. (Sümegi bontó.)
Karfás, nem ülésfűtéses ülés, természetesen a huzat teljesen más volt rajta, de ez nem érdekelt, mert nekem csak a váz kellett. Ahogy Koco is írta, viszonylag egyszerű róla lefejteni a huzatot a párnával. Ami nekem problémát okozott az a fejtámla tartó csövének lebontása, ezzel eléggé megszenvedtem. A többi része egyszerűen lebontható, csak idő kell hozzá, és a megfelelő szerszámok.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.