Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
14 órája, koco írta:

A kolléga azt írta, hogy hideg a (fűtő)radiátora, miközben a motor üzemmeleg. A klímabox direktben nem szabályozza a radiátorba keringő vizet (sőt, szerintem egyáltalán nincs szabályozva, ezt jó lenne megtudni).  Így vagy úgy, a radiátort kellene felmelegíteni: előtte esetleg hibás szabályzó szelep, dugulás, levegős rendszer.

Kíváncsi vagyok a megoldásra.

 

3 órája, csaba66 írta:

Ugy tunik, valoban nincs semmi szabalyozas (szelepet sem latok, nem tudom, az alatt mit ertesz), tehat ha a radiator hideg, akkor egyertelmu, hogy valamilyen dugulas miatt nem kering benne a viz.

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/99/31/173,168/

A fenti linken a 7X a radiator, itt pedig a hozza meno (motor tipusonkent valtozoan cifra) csovek lathatok:

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/99/31/179/

Le kell kotni a csoveket, es atfujni a radiatoron. Ha ott nincs dugulas, akkor a csovekben, vagy esetleg a blokkban kell legyen.

Mivel hirtelen allt elo ez az allapot, valamilyen elszabadult alkatresz blokkolhatja az utat. A vizpumpan es a termosztaton kivul mas nem nagyon van a vizkorben, igy ezekrol torhetett le valami, vagy esetleg szereles kozben pottyant be.

Eleg kinos ugynek tunik... De remelhetoleg a radiatorban van a bibi, mert gondolom, ott van a legszukebb keresztmetszet.

Az adott típust nem ismerem, de ha a légelosztó dobozban egymás felett van a radiátor és a klíma hőcserélője, akkor a radiátort egy csappal elzárja a bekapcsolt klíma hiszen amúgy a hideg ellen dolgozna a meleg hűtőfolyadék. Pölö B corsánál ez a vákumos csap a váltó felett van,ha valamiért nem vált át akkor nem kering a radiátorban a hűtőfolyadék, a bemenő cső hideg a kimenő enyhén langyos, mert a vízpumpára visszatérő cső egy kicsit belenyomja ide is a vizet, de keringés és így fűtés  nincs. 

Elküldve (edited)
1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Az adott típust nem ismerem, de ha a légelosztó dobozban egymás felett van a radiátor és a klíma hőcserélője, akkor a radiátort egy csappal elzárja a bekapcsolt klíma hiszen amúgy a hideg ellen dolgozna a meleg hűtőfolyadék. Pölö B corsánál ez a vákumos csap a váltó felett van,ha valamiért nem vált át akkor nem kering a radiátorban a hűtőfolyadék, a bemenő cső hideg a kimenő enyhén langyos, mert a vízpumpára visszatérő cső egy kicsit belenyomja ide is a vizet, de keringés és így fűtés  nincs. 

Nekem is ez tunne logikusnak, de barhol is keresem, nem latok semmilyen, a vizet elzaro szerkezetet.

Csak mindenfele legterelok vannak, igy a futes intenzitasat a radiatoron atkuldott, es az azt megkerulo levego aranyaval lehet szabalyozni. Amikor nincs futes, akkor az osszes levego a kerulo uton megy, ami furcsa, de elvileg mukodokepes megoldas.

Es igy nincs futescsap, ami csopogne, mint a Zsigulikban :)

Nem tudom garantalni, hogy igy van, de eddig minden jel erre mutat. Ezt tamasztja ala az is, hogy ha feltekerem a homersekletet, azonnal jon a meleg, ami a csapos rendszernel nem lenne igy, hiszen ido, amig bejut a meleg viz a radiatorba, az atmelegszik, stb. 

Módosítva : csaba66
Elküldve
6 perce, csaba66 írta:

Nekem is ez tunne logikusnak, de barhol is keresem, nem latok semmilyen, a vizet elzaro szerkezetet.

Csak mindenfele legterelok vannak, igy a futes intenzitasat a radiatoron atkuldott, es az azt megkerulo levego aranyaval lehet szabalyozni. Amikor nincs futes, akkor az osszes levego a kerulo uton megy, ami furcsa, de elvileg mukodokepes megoldas.

Es igy nincs futescsap, ami csopogne, mint a Zsigulikban :)

Nem tudom garantalni, hogy igy van, de eddig minden jel erre mutat. Ezt tamasztja ala az is, hogy ha feltekerem a homersekletet, azonnal jon a meleg, ami a csapos rendszernel nem lenne igy, hiszen ido, amig bejut a melegviz a radiatorba, az atmelegszik, stb. 

G astránál ugye közvetlenül a radiátor mögött van kibontott radiátor képein látszik, de a H-nál nem látok ilyen csak a két csonk van. 

 

 

Elküldve
On 2019. 01. 13. at 8:16, csaba66 írta:

Ugy tunik, valoban nincs semmi szabalyozas (szelepet sem latok, nem tudom, az alatt mit ertesz), tehat ha a radiator hideg, akkor egyertelmu, hogy valamilyen dugulas miatt nem kering benne a viz.

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/99/31/173,168/

A fenti linken a 7X a radiator, itt pedig a hozza meno (motor tipusonkent valtozoan cifra) csovek lathatok:

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/99/31/179/

Le kell kotni a csoveket, es atfujni a radiatoron. Ha ott nincs dugulas, akkor a csovekben, vagy esetleg a blokkban kell legyen.

Mivel hirtelen allt elo ez az allapot, valamilyen elszabadult alkatresz blokkolhatja az utat. A vizpumpan es a termosztaton kivul mas nem nagyon van a vizkorben, igy ezekrol torhetett le valami, vagy esetleg szereles kozben pottyant be.

Eleg kinos ugynek tunik... De remelhetoleg a radiatorban van a bibi, mert gondolom, ott van a legszukebb keresztmetszet.

Sziasztok!

Visszatértem! Ma elhoztam az autót a szerelőtől, továbbra sincs fűtés (-150.000ft eddig a négy szerelő) a fűtőradiátor vatta új (Nissin) minden atnezve atfújkálva, dugulás nincs hengerfej ujra szétszedve, köszörülve, minden ok csodaszépen dorombol a motor!(Azért is döntöttem az újbóli hengerfej szétszedés mellett mert co2-t mértek teszterrel a tágulási tartályban, ellenben a szétszedéskor nem volt erre utaló nyom a hengerfejen, és nem fogyott sem az olaj sem pedig a víz). Most nem lett mérve! Tágulási tartályról üzemmeleg állapotban ha leveszem a sapkát nincs szisszenés! Kapott új kupakot, az sem oldotta meg, továbbá ki lett cserélve a hőmérséklet jeladó. Valamiért a melegvíz nem kering be a fűtőradiátorba ( lehet azért nem tudja megforgatni a vizet a pumpa mert nincs nyomás a hűtővíz rendszerében????) de hol megy el? Új a tartály is (topran). Utastér hőfok jeladot írta valaki, merre van? 

Köszönök minden ötletet!

Bálint

Elküldve
47 perce, bwin írta:

Visszatértem! Ma elhoztam az autót a szerelőtől, továbbra sincs fűtés (-150.000ft eddig a négy szerelő) a fűtőradiátor vatta új (Nissin) minden atnezve atfújkálva, dugulás nincs hengerfej ujra szétszedve, köszörülve, minden ok csodaszépen dorombol a motor!(Azért is döntöttem az újbóli hengerfej szétszedés mellett mert co2-t mértek teszterrel a tágulási tartályban, ellenben a szétszedéskor nem volt erre utaló nyom a hengerfejen, és nem fogyott sem az olaj sem pedig a víz). Most nem lett mérve! Tágulási tartályról üzemmeleg állapotban ha leveszem a sapkát nincs szisszenés! Kapott új kupakot, az sem oldotta meg, továbbá ki lett cserélve a hőmérséklet jeladó. Valamiért a melegvíz nem kering be a fűtőradiátorba ( lehet azért nem tudja megforgatni a vizet a pumpa mert nincs nyomás a hűtővíz rendszerében????) de hol megy el? Új a tartály is (topran). Utastér hőfok jeladot írta valaki, merre van? 

A hofok jelado nem erdekes, ha a radiator sem meleg.

Annak mindenkeppen erdemes utanajarni, hogy miert nincs nyomas, bar az annyira nem befolyasolja a vizpumpat szerintem. 

Magat a pumpat neztetek? Lehet, hogy el van torve, es bent nem forog...

Elküldve
3 órája, bwin írta:

Már kétszer is ki lett cserélve a pumpa! :(

Ezek a "nem latszik hibasnak, de hatha" cserek csak a penzt viszik...

Abban biztosak vagytok, hogy a blokkban nincs eltomodes? A radiatorra meno csoveket leszedve, es egy atlatszo csovet beteve van aramlas?

Meg annak a nyomas dolognak  is utana kene jarni, mert valahol lukas a rendszer; ha viz nem is tud kijonni, levego igen. Vagy a masik lehetoseg az, hogy valahol van egy legzarvany a rendszerben, es az veszi fel a viz tagulasabol adodo plusz terfogatot, nem a tagulasi tartalyban levo levego. Ez eleg fura dolog, es nem igazan tudom, hogy allhat elo, csak egy otlet, jobb hijan.

Elküldve
1 óra, csaba66 írta:

Ezek a "nem latszik hibasnak, de hatha" cserek csak a penzt viszik...

Abban biztosak vagytok, hogy a blokkban nincs eltomodes? A radiatorra meno csoveket leszedve, es egy atlatszo csovet beteve van aramlas?

Meg annak a nyomas dolognak  is utana kene jarni, mert valahol lukas a rendszer; ha viz nem is tud kijonni, levego igen. Vagy a masik lehetoseg az, hogy valahol van egy legzarvany a rendszerben, es az veszi fel a viz tagulasabol adodo plusz terfogatot, nem a tagulasi tartalyban levo levego. Ez eleg fura dolog, es nem igazan tudom, hogy allhat elo, csak egy otlet, jobb hijan.

Nem jön ki a motorból a víz, szóval nincs keringés! Csövek egyenként lettek leellenőrizve, minden ok! Motoron is át tud áramolni a víz! Hűtőfolyadék szabályzó szelep esetleg lehet a hiba forrása??? 

Elküldve
3 perce, bwin írta:

Nem jön ki a motorból a víz, szóval nincs keringés! Csövek egyenként lettek leellenőrizve, minden ok! Motoron is át tud áramolni a víz! Hűtőfolyadék szabályzó szelep esetleg lehet a hiba forrása??? 

Hutofolyadek szabalyzo szelep (a termosztaton kivul) nincs, legalabbis minden eddigi informacio erre utal.

Az, hogy "nem jon ki a viz", es a "motoron is at tud aramlani a viz" ellentmond egymsnak. 

Ha leszeded a radiatorra meno csovet, es ott nem jon ki viz, akkor (legalabbis a blokknak azon a reszen) nem tud aramlani a viz. 

Elküldve
7 órája, csaba66 írta:

Hutofolyadek szabalyzo szelep (a termosztaton kivul) nincs, legalabbis minden eddigi informacio erre utal.

Az, hogy "nem jon ki a viz", es a "motoron is at tud aramlani a viz" ellentmond egymsnak. 

Ha leszeded a radiatorra meno csovet, es ott nem jon ki viz, akkor (legalabbis a blokknak azon a reszen) nem tud aramlani a viz. 

Na megfogdostam... a felső cső meleg, az ami a fűtőradiátorba megy, a radiátor hideg, also kifolyo cső szintén hideg, cső puha kézzel összenyomható. Megneztem a kiszerelt radiátort is teljesen jól áramlik a víz rajta (oda-vissza). Ami számomra rejtély hogy a titkos menüben úgy hogy a felmelegedett motornál 91’C-nál ezt írja ki: LCD-Temp : 17’C

Heat-ST       Cool

LED/LCD Temp: 48’C (ez mi????)

coolant: 91’C

sensor: 7’C

display: 4,5’C

Eddig mindkét radiator cső hideg volt most már legalább a felső meleg.Emiatt irtam hogy nem jön ki a melegvíz a motorból! A szétszedés alkalmával minden járat át lett áramoltatva manuálisan vízzel és keringett rendesen!

Elküldve
1 óra, bwin írta:

Na megfogdostam... a felső cső meleg, az ami a fűtőradiátorba megy, a radiátor hideg, also kifolyo cső szintén hideg, cső puha kézzel összenyomható. Megneztem a kiszerelt radiátort is teljesen jól áramlik a víz rajta (oda-vissza). Ami számomra rejtély hogy a titkos menüben úgy hogy a felmelegedett motornál 91’C-nál ezt írja ki: LCD-Temp : 17’C

Heat-ST       Cool

LED/LCD Temp: 48’C (ez mi????)

coolant: 91’C

sensor: 7’C

display: 4,5’C

Eddig mindkét radiator cső hideg volt most már legalább a felső meleg.Emiatt irtam hogy nem jön ki a melegvíz a motorból! A szétszedés alkalmával minden járat át lett áramoltatva manuálisan vízzel és keringett rendesen!

A kijelzo (doboz), a benne levo LED-ek es LCD panel homersekletei, semmi kozuk a futeshez.

A felso cso hovezetessel is melegedhet, nyilvan nem aramlik ott a viz, legalabbis kello mertekben. A dugulas lehet a visszameno agban is, vagy mogotte, a blokkban.

En lecserelnem a fagyallot vizre, es lekotott visszafolyo csovel megneznem, mi tortenik. Ha jon ki a viz, akkor egyertelmuen a tovabbmeno reszen van a gond. 

Elküldve

Valaki tapasztalt már furcsa kattogó hangot ami a levegőáramlás állító motorja felől jön? Hasonló mint a belső keringetés motorjánál mikor eltörik a csappantyú csak ez a kormány és a pedálok közti részről jön. 5-10 másodpercig tart indítás után és mikor állítom merről fújja a levegőt. Ötlet ezzel kapcsolatban?

Elküldve

Szia! Ha kinyitom az ajtot en akkor is hallok valami tekerést az általad emlitett helyrol ami valoban rövid ideig tart, sőt még menet közben is néha úgy hogy hozzá sem nyúlok a gombokhoz! (H Astra kombi 2017 z17dtr)

Elküldve

Nem vágom ezért megkerdezem: a motor és a fűtőradiátor között csak a szimpla csövek helyezkednek el vagy van bármiféle nyitó záró szelep?

Arra akarok választ kapni hogy a fűtőradiátoron mindenképpen átkering a víz vagy csak ha kérem a műszerfalon?

Még mindig nem oldódott meg a fűtés problémám így az lesz amit javasoltatok, hétvégén lekötöm a radiátort és megnézem lesz e úgy keringés... 

arra is gondolok habár már tul vagyunk a termosztat, a vizpumpa cseren lehet az alapbol benne maradt trutyi belement az uj futoradiatorba es ott gatolja az ataramlast! (Mivel korabban irtam hogy csak a felso cso meleg ami meg nem jelenti azt hogy odaig megy a viz, lehet a hoatadas reven odaig adja at a hot!

nem tudom de vasarnap nekiallok...

Elküldve
22 perce, bwin írta:

Nem vágom ezért megkerdezem: a motor és a fűtőradiátor között csak a szimpla csövek helyezkednek el vagy van bármiféle nyitó záró szelep?

Arra akarok választ kapni hogy a fűtőradiátoron mindenképpen átkering a víz vagy csak ha kérem a műszerfalon?

Ha ugyis szetszeded, meg fogsz tudni gyozodni a helyzetrol. Kell menjen ra elektromos vezetek, vagy egy bowden, vagy valami, amivel vezerelni lehet, tehat ha esetleg megis ott van, garantaltan eszre fogod venni.

De a tudomany mai allasa szerint nincs ilyen szelep :)

Elküldve
10 órája, csaba66 írta:

Ha ugyis szetszeded, meg fogsz tudni gyozodni a helyzetrol. Kell menjen ra elektromos vezetek, vagy egy bowden, vagy valami, amivel vezerelni lehet, tehat ha esetleg megis ott van, garantaltan eszre fogod venni.

De a tudomany mai allasa szerint nincs ilyen szelep :)

Mármint a szelep alatt a fűtéscsapra gondoltam! :)

Elküldve
2 órája, bwin írta:

Mármint a szelep alatt a fűtéscsapra gondoltam! :)

Ez teljesen vilagos, de technikailag egy csap is szelep, es arra is vonatkozik mindaz, amit irtam. Vagyis ha megiscsak lenne, meg kell talalnod, mert menni fog ra valamilyen csatlakozas, amin keresztul vezerlik. 

Ha esetleg radion iranyitanak, tapfeszultseget akkor is kell kapjon :)

Teljesen onjaro, es esetleg elrejtheto egy mechanikus termosztat lenne (ami mashol van is), de ez nem felelne meg annak a kriteriumnak, hogy a "muszerfalon kered" a nyitasat.

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Elküldve

Sziasztok

 

Tudna valaki segíteni, hogy milyen klíma kompresszor kell egy 2005-s 1.6-s Twinportos benzines autóba ?

milyen típusú vagy hogy tudnám beazonosítani, állítólag 3 féle van 

szerelőm se tudja megmondani, de Ő lerendelné a 3 félét és amelyik jó azt tenné bele, de igy 120 ezertől 150 ezerig terjedne a kompresszor ára

de ha tudnám milyen kellene , akkor én olcsóbban is betudnám szerezni 

 

A válaszokat előre is köszönöm

Toni

Elküldve
28 perce, rstwingo írta:

Tudna valaki segíteni, hogy milyen klíma kompresszor kell egy 2005-s 1.6-s Twinportos benzines autóba ?

milyen típusú vagy hogy tudnám beazonosítani, állítólag 3 féle van 

szerelőm se tudja megmondani, de Ő lerendelné a 3 félét és amelyik jó azt tenné bele, de igy 120 ezertől 150 ezerig terjedne a kompresszor ára

de ha tudnám milyen kellene , akkor én olcsóbban is betudnám szerezni 

Ezt igy nem lehet megmondani, meg kell nezni a kodot (2 betu, vagy 2 betu + 1 szam) a kompresszoron. Annak alapjan lehet itt keresgelni: https://opel.7zap.com/en/car/a04/c/6/9-2/#24X

  • Köszi! 1
Elküldve
On 2019. 04. 16. at 21:42, csaba66 írta:

Ezt igy nem lehet megmondani, meg kell nezni a kodot (2 betu, vagy 2 betu + 1 szam) a kompresszoron. Annak alapjan lehet itt keresgelni: https://opel.7zap.com/en/car/a04/c/6/9-2/#24X

Köszönöm válaszod, utána nézek a klimán mi van

Közbe a Cromaxba is néztem és ott alvázszám szerint lehetett beazonosítani 

https://cromax.hu/legkondicionalo_rendszer/legkondicionalo_alkatreszei/klimakompresszor/klimakompresszor_opel_astra_g_astra_h_zafira_b_45905

ezekkel a gyári számokkal OL1561-293-761, OL1561-293-222, 89038 NIS, 93196859, 93169375, 95516512, 93168625, 93196865, 89038, NRF=32426, HEL=8FK351135-801, 32426_NRF, N89038

szerinted ezek jók lehetnek

Köszönöm válaszod előre is

Toni

Elküldve
15 perce, rstwingo írta:

Köszönöm válaszod, utána nézek a klimán mi van

Közbe a Cromaxba is néztem és ott alvázszám szerint lehetett beazonosítani 

https://cromax.hu/legkondicionalo_rendszer/legkondicionalo_alkatreszei/klimakompresszor/klimakompresszor_opel_astra_g_astra_h_zafira_b_45905

ezekkel a gyári számokkal OL1561-293-761, OL1561-293-222, 89038 NIS, 93196859, 93169375, 95516512, 93168625, 93196865, 89038, NRF=32426, HEL=8FK351135-801, 32426_NRF, N89038

szerinted ezek jók lehetnek

Köszönöm válaszod előre is

Toni

A 7zap alapjan valojaban ket fajta van, es a kulonfele kodokhoz ez a ket cikkszam tartozik:

KS4 HN6 NC6 AP7:    95517233        
WK WG3 AC4 KX4:     93168625


Ha a Cromax szerint az utobbi kell, akkor vagy elhiszed nekik, vagy megnezed, mi van a kompresszorra irva :)

No es persze az is kerdes, mit szol a szerelo, mert ez a megrendeli mindharmat mese nyilvan nem arrol szol, hogy ne tudna eldonteni, melyik kell, hanem hogy ne akarja az ugyfel sk. megvenni... 

  • Köszi! 1
Elküldve
On 2019. 04. 18. at 7:25, csaba66 írta:

A 7zap alapjan valojaban ket fajta van, es a kulonfele kodokhoz ez a ket cikkszam tartozik:

KS4 HN6 NC6 AP7:    95517233        
WK WG3 AC4 KX4:     93168625


Ha a Cromax szerint az utobbi kell, akkor vagy elhiszed nekik, vagy megnezed, mi van a kompresszorra irva :)

No es persze az is kerdes, mit szol a szerelo, mert ez a megrendeli mindharmat mese nyilvan nem arrol szol, hogy ne tudna eldonteni, melyik kell, hanem hogy ne akarja az ugyfel sk. megvenni... 

Sikerült leolvasni a kompresszorról , nekem WK-s (750 WK) jelzés van rajta 

akkor amit a cromaxnál néztem jó rá , mert a gyári számok között szerepel az általad adott számsor is 93168625 meg még egy pár számsor

akkor nyugodt szívvel megrendelhetem onnét bármelyiket a jobbak közül

nem fog szólni semmit mert a barátom csinálja, Ő az autó szerelő :-)

Köszi a választ előre is

Toni

Elküldve
10 órája, rstwingo írta:

Sikerült leolvasni a kompresszorról , nekem WK-s (750 WK) jelzés van rajta 

akkor amit a cromaxnál néztem jó rá , mert a gyári számok között szerepel az általad adott számsor is 93168625 meg még egy pár számsor

akkor nyugodt szívvel megrendelhetem onnét bármelyiket a jobbak közül

nem fog szólni semmit mert a barátom csinálja, Ő az autó szerelő :-)

Köszi a választ előre is

Toni

Amennyire en latom, jo kell legyen, de ezt a szerelonek is illene tudnia. Ha barat, akkor nem ertem, miert nem tudja :)

  • 3 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.