Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok. Kérdésem lenne, ha a klíma használata közben a ventilátor a 3 as fokozatra (jó hangos) be és kikapcsol sűrűn, rövid intervallumban kb 10-10 másodperc be, ki az normális? Csak akkor csinálja ha a klíma megy. 

Azért kérdezem, mert hideg indulás után 1-2percel már kezdi. Tehát nem csak hosszú dugóban. Úgy emlékszem ezt korábban csak nagy melegben, vagy dugóban állákor csinálta. Hűteni hűt, a teljesítményen se érzek semmit. De ez a hallható be ki kapcsolás zavar, ilyet nem hiszem, hogy csinált korábban. A kocsi 10 éves Twintop Astra H 1,8 benzin. Köszönöm a válaszokat előre is.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, pala33 írta:

Sziasztok. Kérdésem lenne, ha a klíma használata közben a ventilátor a 3 as fokozatra (jó hangos) be és kikapcsol sűrűn, rövid intervallumban kb 10-10 másodperc be, ki az normális? Csak akkor csinálja ha a klíma megy. 

Azért kérdezem, mert hideg indulás után 1-2percel már kezdi. Tehát nem csak hosszú dugóban. Úgy emlékszem ezt korábban csak nagy melegben, vagy dugóban állákor csinálta. Hűteni hűt, a teljesítményen se érzek semmit. De ez a hallható be ki kapcsolás zavar, ilyet nem hiszem, hogy csinált korábban. A kocsi 10 éves Twintop Astra H 1,8 benzin. Köszönöm a válaszokat előre is.

Hütöventillátor elötét ellenállás csere

Módosítva : csicsó
Link to comment
Megosztás:

4 órája, csicsó írta:

Hütöventillátor elötét ellenállás csere

Köszi szépen. Közben megnéztem,  pontosan 5 másodpercre kapcsol be,  10-re ki. Illetve menet közben,  mintha nem hallanám. Csak lámpa,  parkoló,  stb. Hőfokot is néztem közben a kijelzőn végig 93-94 fok volt,  rövid úton mentem vele. 

Akkor biztos az lesz? 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziaztok!
 

ASTRA H 1.8. (kézikönyv szerint elektromos klímával szerelve). Egy hete lett feltöltve opel szervizes csinálta, hazáig lefagyott a kezem, gyönyörűen ment. Azóta meleget fúj.

A kézikönyve szerint a menüben az Climate menüpontban ki és be lehet kapcsolni magát a klímát, ha pedig nem megy, akkor ECO feliratot ír -- egyébként nálam is most azt írja ki.

De hogy tudok bemenni a Climate menüpontba? Mit nyomjak meg? A Board Computer csak a fogyasztási értékeket mutatja, a Settings menüben meg idő, nyelv, ilyenek vannak, semmi Climate.

Van egy olyan gomb a hőfokszabályozó felett, hogy AUTO, de azzal is meleget fúj.

A segítséget előre is köszönöm.

 

 

Link to comment
Megosztás:

4 perce, iampeti írta:

Sziaztok!
 

ASTRA H 1.8. (kézikönyv szerint elektromos klímával szerelve). Egy hete lett feltöltve opel szervizes csinálta, hazáig lefagyott a kezem, gyönyörűen ment. Azóta meleget fúj.

A kézikönyve szerint a menüben az Climate menüpontban ki és be lehet kapcsolni magát a klímát, ha pedig nem megy, akkor ECO feliratot ír -- egyébként nálam is most azt írja ki.

De hogy tudok bemenni a Climate menüpontba? Mit nyomjak meg? A Board Computer csak a fogyasztási értékeket mutatja, a Settings menüben meg idő, nyelv, ilyenek vannak, semmi Climate.

Van egy olyan gomb a hőfokszabályozó felett, hogy AUTO, de azzal is meleget fúj.

A segítséget előre is köszönöm.

 

 

Alul, a klima panelen van 3 nagy gomb, a középsőt kell megnyomni és beixelni az AC menüpontot!

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 06. 25. at 11:10, iampeti írta:

Sziaztok!
 

ASTRA H 1.8. (kézikönyv szerint elektromos klímával szerelve). Egy hete lett feltöltve opel szervizes csinálta, hazáig lefagyott a kezem, gyönyörűen ment. Azóta meleget fúj.

A kézikönyve szerint a menüben az Climate menüpontban ki és be lehet kapcsolni magát a klímát, ha pedig nem megy, akkor ECO feliratot ír -- egyébként nálam is most azt írja ki.

De hogy tudok bemenni a Climate menüpontba? Mit nyomjak meg? A Board Computer csak a fogyasztási értékeket mutatja, a Settings menüben meg idő, nyelv, ilyenek vannak, semmi Climate.

Van egy olyan gomb a hőfokszabályozó felett, hogy AUTO, de azzal is meleget fúj.

A segítséget előre is köszönöm.

Attól függ melyik kulcsot használod, mert minden kulcshoz megjegyzi a beállításokat, tehát a klimát (be ki), a hőfokot, hova fújja, milyen erősséggel stb.

Link to comment
Megosztás:

3 év után végre egy JÓ szerelő megtalálta a klima szivárgásomat (1 tél alatt elment a nyomás).

A levegőszűrő alatt van egy toldás, ott szivárgott. 3 szervízben sem találták meg, mert szétszedni bármit is az macera. Mindenki csak bevilágított a látható helyekre és kész.

Mindenki a hűtőre gyanakodott!

 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
3 órája, csicsó írta:

Digitklimánál hogyan lehet beállitani azt,hogy hátul a lábnál is fújja a hideget?ahogy "beixelem":-)lábra is az irányt kikapcsol az automata szabályozás.

Automata szab.bekapcsnál pedig alul,hátulra nem fúj alapból.

Az automata homerseklet-szabalyozas nem kapcsol ki, csak a levegoelosztas, de mivel eppen azt akarod, nem ertem, min csodalkozol :)

Link to comment
Megosztás:

47 perce, csaba66 írta:

Az automata homerseklet-szabalyozas nem kapcsol ki, csak a levegoelosztas, de mivel eppen azt akarod, nem ertem, min csodalkozol :)

Azon,hogy a sárga pilàcs elalszik az automata gombon:)De akkor értem,köszi

Módosítva : csicsó
Link to comment
Megosztás:

1 óra, huggybear írta:

Sziasztok!

Klímatisztítást érdemes házilag végezni? Úgy értem, érnek valamit azok a bombák, amiket fel kell "robbantani" az utastérben és belső levegőkeringtetéssel járatni kell x ideig vagy van valami más módja? G.

Ózonos tisztitást próbáld meg,egyre többen csinálják már.

Én a héten csináltattam,utána teszteltem,a klima kikapcsolása utàn már nem jött a bűz.:)

 

 

 

Módosítva : csicsó
Link to comment
Megosztás:

42 perce, csicsó írta:

Ózonos tisztitást próbáld meg,egyre többen csinálják már.

Én a héten csináltattam,utána teszteltem,a klima kikapcsolása utàn már nem jött a bűz.:)

 

 

 

Köszi! Ezt ajánlotta nekem a klímás, csak gondoltam megkérdezem, hogy otthoni verzió létezik-e, ami hatásos. Tulajdonképpen nem nagy összeg, 3500-ért csinálja. G.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, huggybear írta:

Köszi! Ezt ajánlotta nekem a klímás, csak gondoltam megkérdezem, hogy otthoni verzió létezik-e, ami hatásos. Tulajdonképpen nem nagy összeg, 3500-ért csinálja. G.

A bombás sok esetben csak illatanyag, egy időre jó illatú lesz az autó, de aztán előjön  büdös ismét. Az ózonos esetén viszont az O3 kinyír minden baktériumot az autóban, így megszünteti a büdös okát.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Astra555 írta:

A bombás sok esetben csak illatanyag, egy időre jó illatú lesz az autó, de aztán előjön  büdös ismét. Az ózonos esetén viszont az O3 kinyír minden baktériumot az autóban, így megszünteti a büdös okát.

Köszi az infókat, marad az ózonos tisztítás. Tulajdonképpen nekem most sem büdös a klíma, de mivel használtan vettem az autót és a napokban lett megjavítva a rendszer így nem tudom mikor volt kitakarítva. Nálam közel két éve van az autó, ez idő alatt biztos nem, mert nem működött :). Köszi még1x. G.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, csicsó írta:

Ózonos tisztitást próbáld meg,egyre többen csinálják már.

Én a héten csináltattam,utána teszteltem,a klima kikapcsolása utàn már nem jött a bűz.:)

 

 

 

Ezt a bűz, meg fertőtlenítés dolgot én nem értem. Kb. 20 éve vannak légkondis autóim, ez az 5. de én még soha nem éreztem semmilyen bűzt és soha senki nem betegedett meg, pedig 3 gyereket is felneveltem közben. Volt köztük olyan is, amit 2 évesen vettem és 10 évesen adtam el (mármint autót). Nem tudom, hogy kellene használnom a légkondit, hogy büdös legyen és tele legyen baktériumokkal. :)

Link to comment
Megosztás:

5 órája, sasa58 írta:

vEzt a bűz, meg fertőtlenítés dolgot én nem értem. Kb. 20 éve vannak légkondis autóim, ez az 5. de én még soha nem éreztem semmilyen bűzt és soha senki nem betegedett meg, pedig 3 gyereket is felneveltem közben. Volt köztük olyan is, amit 2 évesen vettem és 10 évesen adtam el (mármint autót). Nem tudom, hogy kellene használnom a légkondit, hogy büdös legyen és tele legyen baktériumokkal. :)

Ha a hőcserélőn marad víz az tud poshadni meg penészedni, a nedves felületen telepednek meg gombák. Pölö ha el van tömődve a lefolyó és pang ott a víz. Sima lakás klímáknál is van olyan funkció hogy nem áll le azonnal hanem még fújja a levegőt de már nem működteti a kompresszort a hőcserélő felmelegszik és leszárad róla a víz. Így ritkábban kell takarítani.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, sasa58 írta:

Ezt a bűz, meg fertőtlenítés dolgot én nem értem. Kb. 20 éve vannak légkondis autóim, ez az 5. de én még soha nem éreztem semmilyen bűzt és soha senki nem betegedett meg, pedig 3 gyereket is felneveltem közben. Volt köztük olyan is, amit 2 évesen vettem és 10 évesen adtam el (mármint autót). Nem tudom, hogy kellene használnom a légkondit, hogy büdös legyen és tele legyen baktériumokkal. :)

"A betegség elnevezése 1976-ból származik, amikor is egy Philadelphiában tartott Amerikai Légió nevű veteránszervezet gyűlése után tömeges tüdőgyulladás tört ki, mely több mint 30 halálos áldozatot követelt és jelentős figyelmet kapott a médián keresztül. Erős ellenálló képességű személyek esetén a betegség nem is alakul ki, más esetekben akár halálos is lehet. A halálozási arány a megfertőzöttek 5-30% között tehető." 
 

"A légiós betegség kórokozói a Legionella baktériumok , a betegség legsúlyosabb formája pedig a kétoldali tüdőgyulladás: a kórházi felvételt igénylő súlyos tüdőgyulladásoknak a Streptococcus pneumoniae (pneumococcus) mellett ezek a legfontosabb kórokozói. Ugyanez a baktérium okozza a Pontiac lázat is.

A légiós betegséget a Legionella családba tartozó baktériumok okozzák, azok közül is főleg a Legionella pneumophila 1-7 szerocsoportba tartózók. A kórokozó megél a szabad vizekben, terjedését a légkondicionáló berendezések segítik, de a nem megfelelően kezelt jakuzzi vize is lehet fertőzött. A kórokozó csak inhalálással fertőz, az ivóvíz fogyasztásával nem."

Én tavaly cseréltettem szűrőt ózonos kezeléssel, de tavasszal be- és kikapcsoláskor már éreztem, hogy van szaga. A fentiek miatt (is) bőven belefér 5-6 ezer Ft-ba, meg 1 órába, hogy cseréljem, tisztítsam.

Egyébként nálunk a céges verdákat is így fertőtlenítik, ha olyan embert szállítottak benne, akinek valamilyen fertőző betegsége van, vagy esetleg az ijedtségtől kissé ellazult a záróizom ott lenn.:-)

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Astra555 írta:

"A betegség elnevezése 1976-ból származik, amikor is egy Philadelphiában tartott Amerikai Légió nevű veteránszervezet gyűlése után tömeges tüdőgyulladás tört ki, mely több mint 30 halálos áldozatot követelt és jelentős figyelmet kapott a médián keresztül. Erős ellenálló képességű személyek esetén a betegség nem is alakul ki, más esetekben akár halálos is lehet. A halálozási arány a megfertőzöttek 5-30% között tehető." 
 

"A légiós betegség kórokozói a Legionella baktériumok , a betegség legsúlyosabb formája pedig a kétoldali tüdőgyulladás: a kórházi felvételt igénylő súlyos tüdőgyulladásoknak a Streptococcus pneumoniae (pneumococcus) mellett ezek a legfontosabb kórokozói. Ugyanez a baktérium okozza a Pontiac lázat is.

A légiós betegséget a Legionella családba tartozó baktériumok okozzák, azok közül is főleg a Legionella pneumophila 1-7 szerocsoportba tartózók. A kórokozó megél a szabad vizekben, terjedését a légkondicionáló berendezések segítik, de a nem megfelelően kezelt jakuzzi vize is lehet fertőzött. A kórokozó csak inhalálással fertőz, az ivóvíz fogyasztásával nem."

Én tavaly cseréltettem szűrőt ózonos kezeléssel, de tavasszal be- és kikapcsoláskor már éreztem, hogy van szaga. A fentiek miatt (is) bőven belefér 5-6 ezer Ft-ba, meg 1 órába, hogy cseréljem, tisztítsam.

Egyébként nálunk a céges verdákat is így fertőtlenítik, ha olyan embert szállítottak benne, akinek valamilyen fertőző betegsége van, vagy esetleg az ijedtségtől kissé ellazult a záróizom ott lenn.:-)

Ez mind rendben van, de hálistennek eddig elkerültek engem ezek a gondok. Az is igaz, hogy megállás előtt pár perccel már kikapcsolom a légkondit, ventillátort még hagyom, így kiszárítom.

Link to comment
Megosztás:

19 perce, sasa58 írta:

Ez mind rendben van, de hálistennek eddig elkerültek engem ezek a gondok. Az is igaz, hogy megállás előtt pár perccel már kikapcsolom a légkondit, ventillátort még hagyom, így kiszárítom.

Igen, ez ilyen szempontbol is hasznos, en is ezt teszem, mert hacsak nincs 40 fok, varosban jobban szeretem a nyitott ablakot, mint a klimat, igy megallas elott par kilometerrel termeszetesen jon a kikapcsolas.

Valamelyik nap megalltam a Normafanal a parkoloban egy jaro motoru auto (talan valami regebbi Renault volt) mellett. Amikor masfel - ket ora mulva visszamentem, meg mindig jart a motor, ugyhogy jobban megneztem: egy pasi nyomkodta benne a telefonjat, gondolom, husolni ment ki a szabadba... Kornyezetbarat es energiatakarekos megoldas :)

Link to comment
Megosztás:

2 perce, csaba66 írta:

Igen, ez ilyen szempontbol is hasznos, en is ezt teszem, mert hacsak nincs 40 fok, varosban jobban szeretem a nyitott ablakot, mint a klimat, igy megallas elott par kilometerrel termeszetesen jon a kikapcsolas.

Valamelyik nap megalltam a Normafanal a parkoloban egy jaro motoru auto (talan valami regebbi Renault volt) mellett. Amikor masfel - ket ora mulva visszamentem, meg mindig jart a motor, ugyhogy jobban megneztem: egy pasi nyomkodta benne a telefonjat, gondolom, husolni ment ki a szabadba... Kornyezetbarat es energiatakarekos megoldas :)

Gondolom dízel volt. Ilyet én is tapasztaltam néhányszor, céges dízel, ingyen üzemanyag... mi meg szívjuk, mint állat. Néztem is bele a pofájába, de nem vette a lapot (ezek ilyenek).

Link to comment
Megosztás:

4 órája, sasa58 írta:

Gondolom dízel volt. Ilyet én is tapasztaltam néhányszor, céges dízel, ingyen üzemanyag... mi meg szívjuk, mint állat. Néztem is bele a pofájába, de nem vette a lapot (ezek ilyenek).

Hangra inkabb benzines volt, es eleg oreg is, raadasul bordo, igy nem tipikus cegauto... De ettol persze barmi lehet :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Adott egy z19dth 110kw kombi klímakompresszora. Zörög-csattog, a klímás szerint a tengely van eldeformálódva, és valami "rücök" is hiányzik róla.

Elmondása szerint csak a csere maradt. A cserénél mit kell még cserélni? (szárító szelep, táguló szelep)

Teljesen összezavartak már vele :), tudna esetleg valaki segíteni ez ügyben? (esetleg egy normális klímást ajánlani?)

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.