Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


forumadmin

Recommended Posts

2 órája, pjotr írta:

Tönkre ment még tavaly a belső keringetés állító lamella, így most fixen nyitott állapotban van, azaz nem lehet belső keringetésre kapcsolni. Ettől függetlenül lehet klímát tisztítani házilag? Úgy értem, hogy az aerosol-os tisztítóknál kell a belső keringetés...

Vagy esetleg klímaszerelő szétszereléssel hozzáfér azokhoz a részekhez, amiket egyébként tisztítani kéne?

Ha nem tudod keringetni a levegőt akkor az aerosol levegőjét egyből kinyomja a szabadtérbe, hátul ugyanis kimegy az elől beszívott levegő.

Tehát felesleges. Használj inkább habot, de minél hosszabb csővel vedd.

Link to comment
Megosztás:

14 perce, Zsolti25 írta:

Ha nem tudod keringetni a levegőt akkor az aerosol levegőjét egyből kinyomja a szabadtérbe, hátul ugyanis kimegy az elől beszívott levegő.

Tehát felesleges. Használj inkább habot, de minél hosszabb csővel vedd.

Habot még véletlenül se, a legrosszabb megoldás, főleg Astra-nál, a középső rács, a rádió felett van, befújod a habot, azt meg szépen lefolyik a rádióra, zárlatot csinál, tönkre vág mindent. Nem egyről halottam már (nem csak Opel) amiben kárt okozott a habos tisztító!

Csak klíma bomba, a zsalut meg javítani kell, nem akkora mutatvány és otthon elvégezhető!

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/205/zsalu_javitas

Link to comment
Megosztás:

7 perce, Cserenkov írta:

Én szoktam habot is használni, de az elpárologtatón kívül eszembe nem jutott még máshova fújni. Itt szépen ki tud csöpögni a felesleg a kondenzvíz elvezetésen és azt is kifertőtleníti. A többire meg jó a sprays ("bomba") megoldás.

Pénteken megyek ózonos tisztításra, szerintem az a legjobb. A bomba lehetőségnél figyelni kell, mert van amelyik nem fertőtlenít, csak illatosít.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Cserenkov írta:

Én szoktam habot is használni, de az elpárologtatón kívül eszembe nem jutott még máshova fújni. Itt szépen ki tud csöpögni a felesleg a kondenzvíz elvezetésen és azt is kifertőtleníti. A többire meg jó a sprays ("bomba") megoldás.

Az úgy teljesen rendben van, de járatokba nem szabad benyomni, de sokan azt csinálták és meg lett az eredménye.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

15 órája, Davee írta:

Az úgy teljesen rendben van, de járatokba nem szabad benyomni, de sokan azt csinálták és meg lett az eredménye.

Nekem volt az a bajom, hogy be és kikapcsolásnál mindig büdös volt. A bomba nem használt. Így aztán magamnak csináltam, benyomtam mindenhova még az ülés alá is.

Szerencsére nem lett semminek baja és a lényeg, hogy a büdös is megszűnt. De most meg a gáz ment el a rendszerből. Úgy látszik mindig kell valami szarnak lenni.

Ja egy jótanács a bomba sokkal hatékonyabb, ha kiveszed a pollenszűröt amig keringeted a levegőt (persze kivétel után visszazárod).

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 16. at 15:08, opelesjocco írta:

Hello! Szerintetek erdemes bontott klimakompresszort venni vagy inkabb felujitani? Es  Szabolcs megyeben tud valaki kompresszor felujitassal foglalkozo valakit?

 

Elviszed egy ózonos tisztításra és kinyír minden kórokozót az autóban, nem csak a klímát takarítja ki. Fél óra a dolog, és 5 ezerért megcsinálják, nem kell kínlódni.

Link to comment
Megosztás:

20 órája, Astra555 írta:

Elviszed egy ózonos tisztításra és kinyír minden kórokozót az autóban, nem csak a klímát takarítja ki. Fél óra a dolog, és 5 ezerért megcsinálják, nem kell kínlódni.

Maga az ózongenerátor 50.000 Ft, ha három család összeáll és nemcsak a kocsit takarítják vele - én pl. lakástakarításra is használom - megéri venni egyet. A munkahelyemen 3 cégautó tisztítására vettünk egyet, azóta a dolgozói öltözőt és az egyik, ritkán használt raktárat is szagtalanítottuk vele. A dolgozók munkaidő után kitisztíthatják vele a saját autójukat a parkolóban.

A hab nekem sem jött be, a Meganomat anno egy hétig nem tudtam bezárni a kezelés után, végül kiszedtem az utastéri vezérlőt, két napig hagytam száradni, visszaraktam és működött. Az ózonnal nincs kockázat.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 24. at 17:34, kezdőkabriós írta:

Maga az ózongenerátor 50.000 Ft, ha három család összeáll és nemcsak a kocsit takarítják vele - én pl. lakástakarításra is használom - megéri venni egyet. A munkahelyemen 3 cégautó tisztítására vettünk egyet, azóta a dolgozói öltözőt és az egyik, ritkán használt raktárat is szagtalanítottuk vele. A dolgozók munkaidő után kitisztíthatják vele a saját autójukat a parkolóban.

A hab nekem sem jött be, a Meganomat anno egy hétig nem tudtam bezárni a kezelés után, végül kiszedtem az utastéri vezérlőt, két napig hagytam száradni, visszaraktam és működött. Az ózonnal nincs kockázat.

Igen, én is néztem, tényleg jó árban vannak a kisebbek. Amivel nekem takarították, az kb. 110 ezer Ft.

Link to comment
Megosztás:

HI.kérdésem az lenne klimám  nem kapcsol be.uec nél reléig van áram onnan be lehet kapcsolni.Gépre téve is bekapcsol,utastérböl világitt a lámpa 

de relé nem huz nem kapcsol plussz hátsóablak füttés sem megy.komplett füttéskapcsoló cserélve relé cserélve klimahüttő csere feltöltve óracsoport cserélve.

Módosítva : plemo
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 01. at 12:28, plemo írta:

HI.kérdésem az lenne klimám  nem kapcsol be.uec nél reléig van áram onnan be lehet kapcsolni.Gépre téve is bekapcsol,utastérböl világitt a lámpa 

de relé nem huz nem kapcsol plussz hátsóablak füttés sem megy.komplett füttéskapcsoló cserélve relé cserélve klimahüttő csere feltöltve óracsoport cserélve.

UEC reléig van áram, oké, de onnan eljut a klíma kompresszor mágneskuplungjáig is?

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, plemo írta:

igen klímát relétöl dróttal be lehet kapcsolni meg auto gépre téve onna is indul és hütt meg minden vettem uj relét meg füttés kapcsolot kompletten de semmi.ja meg sport gom nem müködik meg hátsó ablak füttés

Valószínűleg UEC hiba lesz....

Link to comment
Megosztás:

33 perce, csicsó írta:

kesztyűtartót szerettem volna kiszedni a pollenszűrö vizuálása miatt,de nem jött ki

Gondolom hűtést szabályozó műanyagot is ki kell venni a bal felső résznél,ezt rögzíti valami?

Nem kell azt babrálni, nincs fizikai kapcsolat köztük, csak pont a cső előtt van, ha a 4 csavart kivetted, határozottan húzd meg magad felé és ki fog akadni, mert tartja magát csavarok nélkül is.

Link to comment
Megosztás:

12 perce, Davee írta:

Nem kell azt babrálni, nincs fizikai kapcsolat köztük, csak pont a cső előtt van, ha a 4 csavart kivetted, határozottan húzd meg magad felé és ki fog akadni, mert tartja magát csavarok nélkül is.

Ok,akkor holnap erőszakosabb leszek:)

Link to comment
Megosztás:

15 órája, telo írta:

Jaja, én épp annak a kipattintott belső világításnak a lyukánál fogva szoktam kirántani a kesztyűtartót.

Így tettem én is,az előző cserénél a világítás vezetékét elfelejtették rádugni most már  ez is világít

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

itt a jó idő előjönnek a klíma problémák:kb.10-15 másodpercenként bekapcsol a ventillátor 2.fokozat (az 1.nem megy) majd ugyanennyi idő után megáll,előtét ellenállásra gyanakszok

Az 1.fokozat külön biztin van?

Módosítva : csicsó
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.