Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék, futómű, kormánymű


forumadmin

Recommended Posts

8 órája, sasa58 írta:

Főleg a hátsót. :)

Elvileg a hátsóknak kétszer annyit kellene bírnia.

Nem okvetlenul... Nalam eddig ez a helyzet:

Elso betet csere           150e     310e
Hatso betet csere       190e     300e

A hatson ketsegtelenul kisebb a terheles, de a betet es a tarcsa is kisebb, viszont mas dolgoktol is fugg a[z elsohoz viszonyitott] kopas: milyen a betet, kombi, nem kombi, mennyire van megrakva, stb. Nalam meg a gyari hatso betetek sem birtak ketszer annyit, mint az elsok, utana pedig az elsok nyertek 160:120-ra :)

Link to comment
Megosztás:

4 órája, csaba66 írta:

Nem okvetlenul... Nalam eddig ez a helyzet:

Elso betet csere           150e     310e
Hatso betet csere       190e     300e

A hatson ketsegtelenul kisebb a terheles, de a betet es a tarcsa is kisebb, viszont mas dolgoktol is fugg a[z elsohoz viszonyitott] kopas: milyen a betet, kombi, nem kombi, mennyire van megrakva, stb. Nalam meg a gyari hatso betetek sem birtak ketszer annyit, mint az elsok, utana pedig az elsok nyertek 160:120-ra :)

Oké, majd én is megfigyelem. Nálam 75 ezernél volt az első cserélve (5-öt még bírt volna), a hátsó még a gyári, most van benne 92 és még bírja. Valószínű, hogy hasonlóak lesznek az arányok, mint Nálad.

Link to comment
Megosztás:

On ‎2017‎.‎08‎.‎04‎. at 17:14, andriboy írta:

Eredeti féktárcsához milyen betétet javasoltok? első fékbetét.

 

ATE Ceramic-ot, az a legdrágább, biztos az a legjobb...:-)

A drága fékbetétek pora nem tapad rá az alufelnire, egyébként sem teljesítményben sem élettartamban nem jobbak, mint a gyári.

Ha tehát alufelnid van akkor ATE vagy TRW (mindkettőből a drágább, kerámia szemcsés), ha viszont lemezfelnid van akkor Textar, TRW vagy ATE (sima). A nagyon olcsó betétekkel előfordulhat, hogy csikorog, de ezt személyesen nem tapasztaltam, mert ilyet még nem tettem be.

Nekem elöl ATE Ceramic, hátul TRW (kerámia) van és elégedett vagyok.

Link to comment
Megosztás:

On ‎2017‎.‎08‎.‎04‎. at 10:51, sasa58 írta:

Oké, majd én is megfigyelem. Nálam 75 ezernél volt az első cserélve (5-öt még bírt volna), a hátsó még a gyári, most van benne 92 és még bírja. Valószínű, hogy hasonlóak lesznek az arányok, mint Nálad.

9 évesen / 75.000 km-nél elkezdett kanyarodásnál ciripelni valami az első féknél, nem találtunk semmi  hibát de ha már szétszedtük lecseréltettem a betétet és a tárcsát is. A betét kb. félidős volt de a tárcsa már a végét járta. A ciripelés megszűnt.

A hátsó fékem befagyott most a télen egyszer mínusz húszba, ezért kiolvadás után 10 év/90.000 km-nél azt is lecseréltettem, a tárcsa és a betét is kb. félidős volt.

Link to comment
Megosztás:

16 perce, kezdőkabriós írta:

9 évesen / 75.000 km-nél elkezdett kanyarodásnál ciripelni valami az első féknél, nem találtunk semmi  hibát de ha már szétszedtük lecseréltettem a betétet és a tárcsát is. A betét kb. félidős volt de a tárcsa már a végét járta. A ciripelés megszűnt.

A hátsó fékem befagyott most a télen egyszer mínusz húszba, ezért kiolvadás után 10 év/90.000 km-nél azt is lecseréltettem, a tárcsa és a betét is kb. félidős volt.

Ez érdekes, a betéted tovább bírta, mint a tárcsa? Fordítva szokott lenni. Vagy a betét már volt előtte cserélve?

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 08. 02. at 14:20, Astra555 írta:

Jó, csak a G van vagy 1200 kg, ez meg azért alapból 1,5 tonna.:)

Tudom, és sokat pályáztam, és nem gáz-fék-gáz-zal közlekedtem. :)

A J-t 98e-el vettem, 137e-nél cseréltem hátsó betéteket, 153-nél meg első betét + tárcsát. Az első tárcsát azért kellett cserélni, mert nekált ütni, a limit alá kopott 1mm-el.

 

On 2017. 08. 04. at 17:14, andriboy írta:

Eredeti féktárcsához milyen betétet javasoltok? első fékbetét.

 

Én TWR tárcsát raktam fel Textar betéthez. Nagyon jól fog.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

2012-es évjáratú 1,6 benzines Astrám kevés kilóméterrel az elmúlt hónapban 2x , meleg állapotban ( amúgy is meleg volt és a légkondi is ment) leállítás után nem sokkal újraindítva nem kapcsolta be a szervót. Leállítva kis idő múlva újraindítva ismét jól működött. Amúgy hibátlanul teszi a dolgát. Bár menet közben még nem fordult elő, aggódom, mert a feleségem viszi vele minden nap a gyereket és, ha menet közben megy el a rásegítés még baleset is lehet belőle... Mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Igaz astra J, de....

Valakinek valami ötlete?.... Probléma: Már nyáron jelentkezett, hogy autópálya tempónál fékezve beremeg a kormánykerék, és a kocsi is.... A tanács, és a szerviz szerint féktárcsa... Ki lett cserélve az első tárcsa és a betét... Azóta nem pályáztam, majd egy hete hétvégén pályáztam, és megint rázott, de már nem annyira, de még mindig. Gondoltam akkor lehet még a felnikben van valami. Elvittem, és 20-15-20-25 gr-ot kellett variálni. Ma megint kipróbáltam, de ráz.... Szerintetek mi a fene lehet? Attól félek, hogy még műszakin is kibukna, és mellesleg zavaró.

Link to comment
Megosztás:

43 perce, imy írta:

Igaz astra J, de....

Valakinek valami ötlete?.... Probléma: Már nyáron jelentkezett, hogy autópálya tempónál fékezve beremeg a kormánykerék, és a kocsi is.... A tanács, és a szerviz szerint féktárcsa... Ki lett cserélve az első tárcsa és a betét... Azóta nem pályáztam, majd egy hete hétvégén pályáztam, és megint rázott, de már nem annyira, de még mindig. Gondoltam akkor lehet még a felnikben van valami. Elvittem, és 20-15-20-25 gr-ot kellett variálni. Ma megint kipróbáltam, de ráz.... Szerintetek mi a fene lehet? Attól félek, hogy még műszakin is kibukna, és mellesleg zavaró.

Műszakin nem pörgetik olyan gyorsan a kereket fékhatás méréskor mintha pályáznál, jó ha 10-20-al "megy" az autó, de inkább még annyival sem. 

Ha csak fékezéskor jön elő akkor fékalkatrész lesz a bűnös, lötyögő betét, kikopott csúszka vagy valami hasonló. 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 09. at 7:37, imy írta:

Igaz astra J, de....

Valakinek valami ötlete?.... Probléma: Már nyáron jelentkezett, hogy autópálya tempónál fékezve beremeg a kormánykerék, és a kocsi is.... A tanács, és a szerviz szerint féktárcsa... Ki lett cserélve az első tárcsa és a betét... Azóta nem pályáztam, majd egy hete hétvégén pályáztam, és megint rázott, de már nem annyira, de még mindig. Gondoltam akkor lehet még a felnikben van valami. Elvittem, és 20-15-20-25 gr-ot kellett variálni. Ma megint kipróbáltam, de ráz.... Szerintetek mi a fene lehet? Attól félek, hogy még műszakin is kibukna, és mellesleg zavaró.

Ma voltam szervizben, az egyik tárcsában 0.2mm a másikban 0.3mm deformáció volt. Kipróbáltam, és most már nem ráz.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
14 órája, szabzsolesz írta:

Sziasztok! Egy kérdés: stabilizátor kart kell cserélnem, cikkszám alapján kerestem, de több hosszúságban is van találat, milyen hosszú kell bele? Z17dth 5 ajtós, ids nélküli. Köszönöm. 

Van sima és van IDS+ hoz való, utóbbi rövidebb, neked a sima kell, abból létezik műanyag ami a gyári is, illetve fém is.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2015. 04. 05. at 8:34, forumadmin írta:

A fék és a futómű a biztonságos gépjárművezetés fontos részét képzi.

Üdv! Segítséget illetve tanácsot szeretnék kérni . Opel Astra h 1.7 cdti kocsim van autópályán tapasztaltam , hogy 140 es tempomal illetve ha gyorsítok remeg vagy inkább rezeg az utastér . Téli gumim mérete 205/55 R16 talán a gumi miatt vagy talán lengéscsillapító gömbcsukló okozhatja-e a problémát . Annyit még , hogy kb masfél hónapja volt centiroztatva.

Válaszotokat előre is köszönöm .

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.