Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
5 órája, csaba66 írta:

Ha ugy koptak el, hogy kozben az elsok nem, az valoban erdekes hasznalat :) Nalam amugy a H-n eloszor 150-nel, aztan 310-nel volt csere...

azok is elkoptak. Szerintem erőteljesebben használom a féket. 

Elküldve
On ‎2017‎.‎08‎.‎02‎. at 20:32, snec írta:

azok is elkoptak. Szerintem erőteljesebben használom a féket. 

Főleg a hátsót. :)

Elvileg a hátsóknak kétszer annyit kellene bírnia.

Elküldve
8 órája, sasa58 írta:

Főleg a hátsót. :)

Elvileg a hátsóknak kétszer annyit kellene bírnia.

Nem okvetlenul... Nalam eddig ez a helyzet:

Elso betet csere           150e     310e
Hatso betet csere       190e     300e

A hatson ketsegtelenul kisebb a terheles, de a betet es a tarcsa is kisebb, viszont mas dolgoktol is fugg a[z elsohoz viszonyitott] kopas: milyen a betet, kombi, nem kombi, mennyire van megrakva, stb. Nalam meg a gyari hatso betetek sem birtak ketszer annyit, mint az elsok, utana pedig az elsok nyertek 160:120-ra :)

Elküldve
4 órája, csaba66 írta:

Nem okvetlenul... Nalam eddig ez a helyzet:

Elso betet csere           150e     310e
Hatso betet csere       190e     300e

A hatson ketsegtelenul kisebb a terheles, de a betet es a tarcsa is kisebb, viszont mas dolgoktol is fugg a[z elsohoz viszonyitott] kopas: milyen a betet, kombi, nem kombi, mennyire van megrakva, stb. Nalam meg a gyari hatso betetek sem birtak ketszer annyit, mint az elsok, utana pedig az elsok nyertek 160:120-ra :)

Oké, majd én is megfigyelem. Nálam 75 ezernél volt az első cserélve (5-öt még bírt volna), a hátsó még a gyári, most van benne 92 és még bírja. Valószínű, hogy hasonlóak lesznek az arányok, mint Nálad.

Elküldve
On 2017. 08. 02. at 15:19, telo írta:

Kombi automata 1.9 dízel a tiéd? Az a legnehezebb (TwinTopot leszámítva), az valóban 1.5 körüli :) 

Igen. 1465 kg. az alap, a plusz extra miatt kb. 1485 kg. Teletankkal már bőven üti a 1,5 tonnát.:)

Elküldve
2 órája, andriboy írta:

Eredeti féktárcsához milyen betétet javasoltok? első fékbetét.

 

nekem Textar van benne, és jól fog

Elküldve
On ‎2017‎.‎08‎.‎04‎. at 17:14, andriboy írta:

Eredeti féktárcsához milyen betétet javasoltok? első fékbetét.

 

ATE Ceramic-ot, az a legdrágább, biztos az a legjobb...:-)

A drága fékbetétek pora nem tapad rá az alufelnire, egyébként sem teljesítményben sem élettartamban nem jobbak, mint a gyári.

Ha tehát alufelnid van akkor ATE vagy TRW (mindkettőből a drágább, kerámia szemcsés), ha viszont lemezfelnid van akkor Textar, TRW vagy ATE (sima). A nagyon olcsó betétekkel előfordulhat, hogy csikorog, de ezt személyesen nem tapasztaltam, mert ilyet még nem tettem be.

Nekem elöl ATE Ceramic, hátul TRW (kerámia) van és elégedett vagyok.

Elküldve
On ‎2017‎.‎08‎.‎04‎. at 10:51, sasa58 írta:

Oké, majd én is megfigyelem. Nálam 75 ezernél volt az első cserélve (5-öt még bírt volna), a hátsó még a gyári, most van benne 92 és még bírja. Valószínű, hogy hasonlóak lesznek az arányok, mint Nálad.

9 évesen / 75.000 km-nél elkezdett kanyarodásnál ciripelni valami az első féknél, nem találtunk semmi  hibát de ha már szétszedtük lecseréltettem a betétet és a tárcsát is. A betét kb. félidős volt de a tárcsa már a végét járta. A ciripelés megszűnt.

A hátsó fékem befagyott most a télen egyszer mínusz húszba, ezért kiolvadás után 10 év/90.000 km-nél azt is lecseréltettem, a tárcsa és a betét is kb. félidős volt.

Elküldve
16 perce, kezdőkabriós írta:

9 évesen / 75.000 km-nél elkezdett kanyarodásnál ciripelni valami az első féknél, nem találtunk semmi  hibát de ha már szétszedtük lecseréltettem a betétet és a tárcsát is. A betét kb. félidős volt de a tárcsa már a végét járta. A ciripelés megszűnt.

A hátsó fékem befagyott most a télen egyszer mínusz húszba, ezért kiolvadás után 10 év/90.000 km-nél azt is lecseréltettem, a tárcsa és a betét is kb. félidős volt.

Ez érdekes, a betéted tovább bírta, mint a tárcsa? Fordítva szokott lenni. Vagy a betét már volt előtte cserélve?

Elküldve
Just now, sasa58 írta:

Ez érdekes, a betéted tovább bírta, mint a tárcsa? Fordítva szokott lenni. Vagy a betét már volt előtte cserélve?

Mindkettő gyári volt, de használtan vettem a kocsit 7 évesen, lehet hogy volt cserélve a betét.

Elküldve
2 perce, kezdőkabriós írta:

Mindkettő gyári volt, de használtan vettem a kocsit 7 évesen, lehet hogy volt cserélve a betét.

Ez igen valószínű.

Elküldve
On 2017. 08. 02. at 14:20, Astra555 írta:

Jó, csak a G van vagy 1200 kg, ez meg azért alapból 1,5 tonna.:)

Tudom, és sokat pályáztam, és nem gáz-fék-gáz-zal közlekedtem. :)

A J-t 98e-el vettem, 137e-nél cseréltem hátsó betéteket, 153-nél meg első betét + tárcsát. Az első tárcsát azért kellett cserélni, mert nekált ütni, a limit alá kopott 1mm-el.

 

On 2017. 08. 04. at 17:14, andriboy írta:

Eredeti féktárcsához milyen betétet javasoltok? első fékbetét.

 

Én TWR tárcsát raktam fel Textar betéthez. Nagyon jól fog.

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

2012-es évjáratú 1,6 benzines Astrám kevés kilóméterrel az elmúlt hónapban 2x , meleg állapotban ( amúgy is meleg volt és a légkondi is ment) leállítás után nem sokkal újraindítva nem kapcsolta be a szervót. Leállítva kis idő múlva újraindítva ismét jól működött. Amúgy hibátlanul teszi a dolgát. Bár menet közben még nem fordult elő, aggódom, mert a feleségem viszi vele minden nap a gyereket és, ha menet közben megy el a rásegítés még baleset is lehet belőle... Mi lehet a gond?

  • 1 month later...
Elküldve

Igaz astra J, de....

Valakinek valami ötlete?.... Probléma: Már nyáron jelentkezett, hogy autópálya tempónál fékezve beremeg a kormánykerék, és a kocsi is.... A tanács, és a szerviz szerint féktárcsa... Ki lett cserélve az első tárcsa és a betét... Azóta nem pályáztam, majd egy hete hétvégén pályáztam, és megint rázott, de már nem annyira, de még mindig. Gondoltam akkor lehet még a felnikben van valami. Elvittem, és 20-15-20-25 gr-ot kellett variálni. Ma megint kipróbáltam, de ráz.... Szerintetek mi a fene lehet? Attól félek, hogy még műszakin is kibukna, és mellesleg zavaró.

Elküldve
43 perce, imy írta:

Igaz astra J, de....

Valakinek valami ötlete?.... Probléma: Már nyáron jelentkezett, hogy autópálya tempónál fékezve beremeg a kormánykerék, és a kocsi is.... A tanács, és a szerviz szerint féktárcsa... Ki lett cserélve az első tárcsa és a betét... Azóta nem pályáztam, majd egy hete hétvégén pályáztam, és megint rázott, de már nem annyira, de még mindig. Gondoltam akkor lehet még a felnikben van valami. Elvittem, és 20-15-20-25 gr-ot kellett variálni. Ma megint kipróbáltam, de ráz.... Szerintetek mi a fene lehet? Attól félek, hogy még műszakin is kibukna, és mellesleg zavaró.

Műszakin nem pörgetik olyan gyorsan a kereket fékhatás méréskor mintha pályáznál, jó ha 10-20-al "megy" az autó, de inkább még annyival sem. 

Ha csak fékezéskor jön elő akkor fékalkatrész lesz a bűnös, lötyögő betét, kikopott csúszka vagy valami hasonló. 

Elküldve
On 2017. 10. 09. at 7:37, imy írta:

Igaz astra J, de....

Valakinek valami ötlete?.... Probléma: Már nyáron jelentkezett, hogy autópálya tempónál fékezve beremeg a kormánykerék, és a kocsi is.... A tanács, és a szerviz szerint féktárcsa... Ki lett cserélve az első tárcsa és a betét... Azóta nem pályáztam, majd egy hete hétvégén pályáztam, és megint rázott, de már nem annyira, de még mindig. Gondoltam akkor lehet még a felnikben van valami. Elvittem, és 20-15-20-25 gr-ot kellett variálni. Ma megint kipróbáltam, de ráz.... Szerintetek mi a fene lehet? Attól félek, hogy még műszakin is kibukna, és mellesleg zavaró.

Ma voltam szervizben, az egyik tárcsában 0.2mm a másikban 0.3mm deformáció volt. Kipróbáltam, és most már nem ráz.

Elküldve
1 óra, imy írta:

Ma voltam szervizben, az egyik tárcsában 0.2mm a másikban 0.3mm deformáció volt. Kipróbáltam, és most már nem ráz.

Most, hogy tudod, a deformáció mértékét már nem ráz? :)

Vagy esetleg csináltak is vele valamit?

Elküldve
18 órája, sasa58 írta:

Most, hogy tudod, a deformáció mértékét már nem ráz? :)

Vagy esetleg csináltak is vele valamit?

De megcsinálták, felszabályozták a helyén. Most már nem ráz. :)

  • Like 1
Elküldve
41 perce, imy írta:

De megcsinálták, felszabályozták a helyén. Most már nem ráz. :)

Azt írtad, hogy cseréltél féktárcsákat. Az újakat kellett szabályozni?

  • 1 month later...
Elküldve (edited)

Sziasztok! Egy kérdés: stabilizátor kart kell cserélnem, cikkszám alapján kerestem, de több hosszúságban is van találat, milyen hosszú kell bele? Z17dth 5 ajtós, ids nélküli. Köszönöm. 

Módosítva : szabzsolesz
Elküldve
14 órája, szabzsolesz írta:

Sziasztok! Egy kérdés: stabilizátor kart kell cserélnem, cikkszám alapján kerestem, de több hosszúságban is van találat, milyen hosszú kell bele? Z17dth 5 ajtós, ids nélküli. Köszönöm. 

Van sima és van IDS+ hoz való, utóbbi rövidebb, neked a sima kell, abból létezik műanyag ami a gyári is, illetve fém is.

Elküldve
34 perce, Davee írta:

Van sima és van IDS+ hoz való, utóbbi rövidebb, neked a sima kell, abból létezik műanyag ami a gyári is, illetve fém is.

Köszi. Ez eddig ok, csak az ids nélkülibe is van ugyan az az alkatrész szám alatt több hosszúságú (300, 304, 345, 350 mm).

  • 2 weeks later...
Elküldve
On 2015. 04. 05. at 8:34, forumadmin írta:

A fék és a futómű a biztonságos gépjárművezetés fontos részét képzi.

Üdv! Segítséget illetve tanácsot szeretnék kérni . Opel Astra h 1.7 cdti kocsim van autópályán tapasztaltam , hogy 140 es tempomal illetve ha gyorsítok remeg vagy inkább rezeg az utastér . Téli gumim mérete 205/55 R16 talán a gumi miatt vagy talán lengéscsillapító gömbcsukló okozhatja-e a problémát . Annyit még , hogy kb masfél hónapja volt centiroztatva.

Válaszotokat előre is köszönöm .

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.