Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
1 óra, sasa58 írta:

Jó, hát ez sacc/kb volt, a 70% is az lehet, meg a 20-30ezer is. Én még a H-n nem koptattam el betétet, 15 ezerrel ezelőtt cseréltem, és én is 65-70%-osra becsülöm, ebből kalkuláltam a még hátralévő 25-30 ezret. Egyébként 2/3 részben városban járok (Bp-en), és rengeteget kell fékeznem. Az előző kocsimban (Astra G) is kb. 40-45 ezret ment el egy betét.

A gyári szerelésű garni  120/140 ezernél lett cserélve. 

Sőt a hátsó még mindig menne ha egyszer nem marad behúzva a kézifék egy lejtős szakaszon ....

Elküldve
On 2017. 06. 27. at 9:27, kisp113 írta:

A gyári szerelésű garni  120/140 ezernél lett cserélve. 

Sőt a hátsó még mindig menne ha egyszer nem marad behúzva a kézifék egy lejtős szakaszon ....

Az elsőt 108 ezer után cseréltem, a hátsót 160 ezer után. Az enyém automata, így valamivel többet van igénybe véve, bár egyébként meg sokat járok autópályán.

Elküldve
2 órája, Astra555 írta:

Az elsőt 108 ezer után cseréltem, a hátsót 160 ezer után. Az enyém automata, így valamivel többet van igénybe véve, bár egyébként meg sokat járok autópályán.

Akkor nem csak nekem tűnhet nagyon de nagyon vékonynak a 40-45 ezer / betét garn.

Elküldve
5 órája, kisp113 írta:

Akkor nem csak nekem tűnhet nagyon de nagyon vékonynak a 40-45 ezer / betét garn.

Az kevés szinte 100% városi forgalomban is

Elküldve
On 2017. 06. 24. at 22:23, sasa58 írta:

Igen, elírtam.

A féktárcsa + betét cseréte megszünt a hiba. Textar betér, TWR tárcsa került bele. A fékhatás is jobb az új szettel.

  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

A segítségetek kérem futómű témában, bármi véleménynek örülni fogok.

Ha már karbantartás mellett döntök, akkor egy 10 éves, 150.000 km-ert futott autónál mely kopó alkatrészeket ajánlatos cserélni?

Nem akarom megvárni míg bármi komolyabb gond előjön.

Összeírtam egy általam cserélni kívánt alkatrész csomagot, kérem nézzétek meg és segítsetek, mit írjak fel a listára még és mit töröljek belőle.

Futómű rendbetétele:

Belső kormányösszekötő rúd

Első futómű szilent

Első futómű középső szilent

Hátsó futómű szilent

Kormányösszekötő gömbfej, bal / jobb

Első lengőkar első szilent

Első stabilizátor kar

Első stabilizátor rúd szilent

Első támasztógömbfej

Köszönöm előre is aki segít!

Elküldve
1 órával ezelőtt, Pityeeesz írta:

Ha már karbantartás mellett döntök, akkor egy 10 éves, 150.000 km-ert futott autónál mely kopó alkatrészeket ajánlatos cserélni?

Nem akarom megvárni míg bármi komolyabb gond előjön.

Összeírtam egy általam cserélni kívánt alkatrész csomagot, kérem nézzétek meg és segítsetek, mit írjak fel a listára még és mit töröljek belőle.

Milyen komolyabb gondra gondolsz? Ha ezekkel gond van, azt kopogassal jelzik, vizsgan sem megy at, stb. Nalam 330ezer utan is meg mind gyari, es biztos nem fogom cserelni oket, amig nincs baj veluk...

Elküldve
21 perce, csaba66 írta:

Milyen komolyabb gondra gondolsz? Ha ezekkel gond van, azt kopogassal jelzik, vizsgan sem megy at, stb. Nalam 330ezer utan is meg mind gyari, es biztos nem fogom cserelni oket, amig nincs baj veluk...

Tudod, sajnos az autó balesetes is volt a jobb elejével és a két oldala ezért nem is egyforma. Kicsit a kormányzása is fura nekem. A kopogást nem is szeretném megvárni. 

Szerintem még mindig olcsóbb a karbantartás mint majd a javítása lenne.

De totál ellenzed a cseréket?

Elküldve
11 perce, Pityeeesz írta:

Tudod, sajnos az autó balesetes is volt a jobb elejével és a két oldala ezért nem is egyforma. Kicsit a kormányzása is fura nekem. A kopogást nem is szeretném megvárni. 

Szerintem még mindig olcsóbb a karbantartás mint majd a javítása lenne.

De totál ellenzed a cseréket?

Nem ellenzek en semmit, de ha a felsoroltakat kicsereled, attol egyaltalan nem biztos, hogy rendbejon a kormanyzas. Eleve, mi az, hogy fura?

Elso korben inkabb futomu allitas kene, illetve ellenorzes, hogy van-e esetleg deformalt, vagy kopott elem. A durr bele csere csak penzkidobas.

Elküldve (edited)
4 perce, csaba66 írta:

Nem ellenzek en semmit, de ha a felsoroltakat kicsereled, attol egyaltalan nem biztos, hogy rendbejon a kormanyzas. Eleve, mi az, hogy fura?

Elso korben inkabb futomu allitas kene, illetve ellenorzes, hogy van-e esetleg deformalt, vagy kopott elem. A durr bele csere csak penzkidobas.

Elvittem már futómű beállításra, műszerileg tök jó minden. Aztán mikor haladok vele akkor jobbrahúz sajnos.

Először mindenképpen átnézzük a szerelővel, hogy van-e tényleg elkopó alkatrész a felsoroltak közül.

Próbálom megfejteni, hogy miért nem úgy viselkedik az autó az úton, ahogy én szerintem kellene.

Módosítva : Pityeeesz
Elküldve
12 perce, Pityeeesz írta:

Elvittem már futómű beállításra, műszerileg tök jó minden. Aztán mikor haladok vele akkor jobbrahúz sajnos.

Először mindenképpen átnézzük a szerelővel, hogy van-e tényleg elkopó alkatrész a felsoroltak közül.

Próbálom megfejteni, hogy miért nem úgy viselkedik az autó az úton, ahogy én szerintem kellene.

Hallottam mar szerelotol olyat, hogy "meg tudjuk csinalni, nagyon szep lesz, csak egyenesen nem fog menni soha"... Ha nagy utest kap, akkor az alvazat lezeres huzatopadon kell helyretenni, ami egy tiz eves kocsinal valoszinuleg nem igazan eri meg... Kopastol biztos nem fog huzni, ott valami deformalva van. Esetleg a gumikat/felniket is erdemes megnezni, vagy felcserelni a hatsokat az elsokkel.

Elküldve
1 perc, csaba66 írta:

Hallottam mar szerelotol olyat, hogy "meg tudjuk csinalni, nagyon szep lesz, csak egyenesen nem fog menni soha"... Ha nagy utest kap, akkor az alvazat lezeres huzatopadon kell helyretenni, ami egy tiz eves kocsinal valoszinuleg nem igazan eri meg... Kopastol biztos nem fog huzni, ott valami deformalva van. Esetleg a gumikat/felniket is erdemes megnezni, vagy felcserelni a hatsokat az elsokkel.

Köszönöm a segítséget :)

Elküldve
27 perce, Pityeeesz írta:

Elvittem már futómű beállításra, műszerileg tök jó minden. Aztán mikor haladok vele akkor jobbrahúz sajnos.

Először mindenképpen átnézzük a szerelővel, hogy van-e tényleg elkopó alkatrész a felsoroltak közül.

Próbálom megfejteni, hogy miért nem úgy viselkedik az autó az úton, ahogy én szerintem kellene.

Érdemes leellenőrizni, hogy a kormány kerék és a kormánygép középállásban van-e egyenes menetben. A kormányösszekötő rudaknak azonos hosszúságúnak kell lenniük.

Ha nincs egyenes menetben középállásban a kormánygép, akkor soha nem lesz jó az egyenes futás.

Elküldve
1 perc, HaPetya írta:

Érdemes leellenőrizni, hogy a kormány kerék és a kormánygép középállásban van-e egyenes menetben. A kormányösszekötő rudaknak azonos hosszúságúnak kell lenniük.

Ha nincs egyenes menetben középállásban a kormánygép, akkor soha nem lesz jó az egyenes futás.

Rendben, feljegyzem és viszem magammal az infót a szerelőhöz. Köszi Petya.

Elküldve
Just now, Pityeeesz írta:

Rendben, feljegyzem és viszem magammal az infót a szerelőhöz. Köszi Petya.

Gondolom lufik durrantak, így kormánykereket is cseréltek.

Elküldve
53 perce, HaPetya írta:

Érdemes leellenőrizni, hogy a kormány kerék és a kormánygép középállásban van-e egyenes menetben. A kormányösszekötő rudaknak azonos hosszúságúnak kell lenniük.

Ha nincs egyenes menetben középállásban a kormánygép, akkor soha nem lesz jó az egyenes futás.

Elméletileg azzal kell kezdeniük a kerék összetartás beállítását hogy középállásban rögzítik a kormányt.  De ők nem tudnak számolni a gumik félrekopásával. Nekem pölö a téli szettel jó, a nyárival oldalra húz.

Elküldve (edited)
11 órája, zotya975 írta:

Elméletileg azzal kell kezdeniük a kerék összetartás beállítását hogy középállásban rögzítik a kormányt.  De ők nem tudnak számolni a gumik félrekopásával. Nekem pölö a téli szettel jó, a nyárival oldalra húz.

Pont azt próbálom magyarázni, hogyha a mélyen tisztelt futóműves szakemberek úgy állítják a futóművet, hogy betekerik középre a kormánykereket de nem ellenőrzik, hogy a kormánygép is középállásban legyen, az így sz@rt ér. Ha a kormánygép nincs középső helyzetben, az egyik összekötő rudat rövidíteni a másikat hosszabbítani fogja. Soha nem lesz úgy jó.

Nyilván gumi is lehet hibás.

Módosítva : HaPetya
Elküldve
3 órája, HaPetya írta:

Pont azt próbálom magyarázni, hogyha a mélyen tisztelt futóműves szakemberek úgy állítják a futóművet, hogy betekerik középre a kormánykereket de nem ellenőrzik, hogy a kormánygép is középállásban legyen, az így sz@rt ér. Ha a kormánygép nincs középső helyzetben, az egyik összekötő rudat rövidíteni a másikat hosszabbítani fogja. Soha nem lesz úgy jó.

Nyilván gumi is lehet hibás.

Ezt így annyira nem értem most. Betekeri a kormányt középre rögzít. Aztán feltesz a kerekekre valami lézeres biszbaszt, és a nyomtávrudak és a kormányösszekötö gömbfej közötti csavarral állítja be az egyenes futást és az összetartást. ( nyilván az autó típusonkánt változik) Magát a kormányművet nem nagyon lehet változtatni a kormányhoz képest, hiszen 3.5-4.5 fordulat jobbra vagy balra a véghelyzet, max egy egész fordulattal tudná "félrerakni" de akkor látná hogy a kerék ferdén van és ennyit szerintem nem is tudna a csavarokkal visszahozni. Nyilván F képeket szúrok be ( de igazából ez most mindegy):

2600604-20170729-XJ8isf.jpg

Azokat a csavarokat tekergette nekem, és örült neki hogy előtte megjárattam, kentem őket, nem  ő copot a kerékjáratban. 

 

Elküldve (edited)
29 perce, zotya975 írta:

Ezt így annyira nem értem most. Betekeri a kormányt középre rögzít. Aztán feltesz a kerekekre valami lézeres biszbaszt, és a nyomtávrudak és a kormányösszekötö gömbfej közötti csavarral állítja be az egyenes futást és az összetartást. ( nyilván az autó típusonkánt változik) Magát a kormányművet nem nagyon lehet változtatni a kormányhoz képest, hiszen 3.5-4.5 fordulat jobbra vagy balra a véghelyzet, max egy egész fordulattal tudná "félrerakni" de akkor látná hogy a kerék ferdén van és ennyit szerintem nem is tudna a csavarokkal visszahozni. Nyilván F képeket szúrok be ( de igazából ez most mindegy):

 

Azokat a csavarokat tekergette nekem, és örült neki hogy előtte megjárattam, kentem őket, nem  ő copot a kerékjáratban. 

 

Talán a rajz segít a megértésben.

https://kephost.com/image/0fde

A kormánykerék állása és a kormánygép középső állása egymástól független.

 

 

Módosítva : HaPetya
Elküldve
1 órával ezelőtt, HaPetya írta:

Talán a rajz segít a megértésben.

https://kephost.com/image/0fde

A kormánykerék állása és a kormánygép középső állása egymástól független.

 

 

Aha, így már világos kösz..de ez ugye csak helytelen összerakásból adódhat, pontosabban abból ha szétszedéskor nem jelölnek össze mindent-mindennel amit bontanak.  Normál esetben, ha nem volt bontva akkor ezzel nem kell számolniuk. Igazából azt nem tudom hogy ha csak kerék összetartás ellenőrzést kérsz akkor ezt nézniük kell-ene.. Én sem jelöltem össze amikor kivettem a kormányművet, de nem mozgattam el semmit, így ugyanoda került vissza. Konkrétan ezt( fehér kör) kellett volna odébb tekernem ( a kormányrúd csonkjánál fogva)és úgy visszarakni hogy a rajzodon jobb oldali hiba legyen.

2600687-20170729-tIRNbl.jpg

Elküldve
On 2017. 06. 28. at 11:02, Astra555 írta:

Az elsőt 108 ezer után cseréltem, a hátsót 160 ezer után. Az enyém automata, így valamivel többet van igénybe véve, bár egyébként meg sokat járok autópályán.

Én a G asztát 145e-el adtam el, és nem cseréltem benne fékbetétet.

Elküldve
On 2017. 07. 29. at 13:02, imy írta:

Én a G asztát 145e-el adtam el, és nem cseréltem benne fékbetétet.

Jó, csak a G van vagy 1200 kg, ez meg azért alapból 1,5 tonna.:)

Elküldve
5 perce, snec írta:

attól függ hol használta, nekem a G-be 70000ekm kettő hátsó fékbetét kopott el 

Ha ugy koptak el, hogy kozben az elsok nem, az valoban erdekes hasznalat :) Nalam amugy a H-n eloszor 150-nel, aztan 310-nel volt csere...

Elküldve
57 perce, Astra555 írta:

Jó, csak a G van vagy 1200 kg, ez meg azért alapból 1,5 tonna.:)

Kombi automata 1.9 dízel a tiéd? Az a legnehezebb (TwinTopot leszámítva), az valóban 1.5 körüli :) 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.