Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
8 órája, Davee írta:

Leveszed a kereket megtisztítod a féknyerget és dombornyomással rajta van a Lucason legalábbis. az autó fara felé néző részen.

Köszi,akkor úgy mint a G-n,azon is rajta volt,hogy Bosch

  • 2 weeks later...
Elküldve (edited)

Hátsó féknél 264mm tárcsánál a betéteken van kopásjelző érintkezö lemez?

Fékbetétet kell cserélnem,van kopásjelzős meg sima nem érintkezős is

de gondolom méretben egyformák,kompatibilisek

Módosítva : csicsó
Elküldve
2 órája, csicsó írta:

Hátsó féknél 264mm tárcsánál a betéteken van kopásjelző érintkezö lemez?

Fékbetétet kell cserélnem,van kopásjelzős meg sima nem érintkezős is

de gondolom méretben egyformák,kompatibilisek

Az enyémen nincs, és szerintem nem kompatibilis.  Az első tárcsa 280-as, legalább is az enyém.

Elküldve
19 órája, csicsó írta:

Hátsó féknél 264mm tárcsánál a betéteken van kopásjelző érintkezö lemez?

Fékbetétet kell cserélnem,van kopásjelzős meg sima nem érintkezős is

de gondolom méretben egyformák,kompatibilisek

Szia! Lehet, hogy betét függő, én Brembot vettem, azon biztosan volt.

Elküldve
On 2017. 01. 12. at 16:09, csicsó írta:

Hátsó féknél 264mm tárcsánál a betéteken van kopásjelző érintkezö lemez?

Fékbetétet kell cserélnem,van kopásjelzős meg sima nem érintkezős is

de gondolom méretben egyformák,kompatibilisek

Ma kaptam árajánlatot:munkadij 3 óra+anyag=78ezer ft

-hátsó fèktárcsák+betétek csere(ferodo,textar)

első betètek csere(textar)

Szerintetek?

 

 

Elküldve
8 órája, csicsó írta:

Ma kaptam árajánlatot:munkadij 3 óra+anyag=78ezer ft

-hátsó fèktárcsák+betétek csere(ferodo,textar)

első betètek csere(textar)

Szerintetek?

A gyari eloiras: hatso betet + tarcsa 1.1 ora, elso betet 0.8 ora. Az alkatreszt 45ezer korul meg lehet venni, szoval igencsak vastagon fog a ceruzajuk.

Szerintem ennyiert markaszervizben is megcsinaljak (Szerviz 4+).

  • Like 1
Elküldve (edited)
3 órája, csaba66 írta:

A gyari eloiras: hatso betet + tarcsa 1.1 ora, elso betet 0.8 ora. Az alkatreszt 45ezer korul meg lehet venni, szoval igencsak vastagon fog a ceruzajuk.

Szerintem ennyiert markaszervizben is megcsinaljak (Szerviz 4+).

Amugy azért kérdeztem meg 3 szervizt,mert lejár a műszaki is,így egybe gondoltam a fékcserével

35 ezerből megvan az alkatrész(textar minden),ismerős szerelö megcsinálja nem 3 óra alatt:)

Sehol nem tetszett a szervizekben mikor mondtam,hogy viszem az alkatrészt...

Valahol nem is dolgoznak hozottból

Ezek is úgyvannak vele,mint anno az auto nepperek:nem is az auton kerestek hanem a kiárult hitelen

A szervizek is többet húznak az alkatrészen,mint ami a munkadijbol marad...

Módosítva : csicsó
Elküldve
12 órája, csicsó írta:

Ma kaptam árajánlatot:munkadij 3 óra+anyag=78ezer ft

-hátsó fèktárcsák+betétek csere(ferodo,textar)

első betètek csere(textar)

Szerintetek?

 

 

Brembo 264-es felületkezelt tárcsa+betét:20.000. Ft volt, a munkadíj, meg a fékhatásmérés összesen 14 ezer. Márkaszervizben, decemberben.

Pár éve az első Brembo 305-ös tárcsa és a betét volt 36 ezer. Munkaíjat nem tudok, mert haver csinálta.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Üdv. autóstársak!

A véleményetekre lenne szükségem. Adott egy Astra H kombi, amelynek a bal első futóműve mérhetetlenül nyikorog. Én a kerékcsapágyra gyanakszom, de még "csak" 110e km-t futott. A kereket meg rángattam, a csapágyon nem érzek kottyanást. Ha a fékre rá lépek, vagy irányt váltok a nyikorgás megszűnik, majd a manőver végeztével újra elő jön. A féknyerget megmozgattam, de semmi haszna, kb 100 km után változatlan a helyzet. Nekem úgy tűnik, hogy a belső fékbetét éri folyamatosan a tárcsát.
Előre is köszönöm a meglátásokat,  a tippeket, hogy mit lehetne még ellenőrizni, hogy ki derüljön pontosan mi a ludas.

Elküldve
27 perce, oatis írta:

Nekem úgy tűnik, hogy a belső fékbetét éri folyamatosan a tárcsát.

Akkor hogy jon ide a csapagyra gyanakvas? Szet kell szedni a feket, kipucolni, es rezpasztaval bekenni a beteteket vezeto sineket.

Elküldve

Igazándiból, ez a megérzésem, de nagyon nem vagyok benne biztos. Ezért is tettem fel a kérdést.
Ha a fékhengerből kiveszem a dugattyút, akkor a hengert és a dugattyút mivel érdemes megtisztítani?

Elküldve
3 perce, oatis írta:

Igazándiból, ez a megérzésem, de nagyon nem vagyok benne biztos. Ezért is tettem fel a kérdést.
Ha a fékhengerből kiveszem a dugattyút, akkor a hengert és a dugattyút mivel érdemes megtisztítani?

A feknyerget elso korben ne szedd szet, elvileg nem is szabad (gond eseten csere). Mivel csak fekolaj lehet ott, pucolni sincs mit, vagy ha por kerult bele, akkor is csere. Amugy barmivel lehet pucolni, ami nem bantja a feluleteket, es nem marad ott belole semmi.

Elküldve
23 órája, marton.csaba2 írta:

Értem, hogy fáj, de a fékfolyadék nem olajból készül.

Fajni nem faj, tovabba tudom, hogy a mai fekfolyadekok nem olajbol keszulnek, az autok tobbsegeben a gazpedal nem gazt adagol, a naptej nem tejbol keszul (sot, meg napbol sem :) ), stb. De torteneti, es ilyen-olyan okokbol vannak bizonyos elnevezesek, amelyek megragadtak, es hasznaljuk oket. Termeszetesen nem doktori disszertaciokban, hanem a napi beszedben.

Egyebkent volt olyan autom (nem is olyan osi), amelyikben olaj alapu folyadekkal mukodott a fek :)

 

Elküldve
On 2017. 01. 26. at 15:44, marton.csaba2 írta:

T csaba66!

Értem, hogy fáj, de a fékfolyadék nem olajból készül.

Tartalmi rombolás: a kulturált, folyamatos társalgást feltűnően, szándékosan akadályozó és zavaró, vagy témán kívüli ("offtopic") hozzászólások.

Kéretik nem munkát adni ( ismételten ) a Modiknak....

  • Like 1
Elküldve (edited)
On ‎2017‎.‎01‎.‎27‎. at 15:45, csaba66 írta:

Fajni nem faj, tovabba tudom, hogy a mai fekfolyadekok nem olajbol keszulnek, az autok tobbsegeben a gazpedal nem gazt adagol, a naptej nem tejbol keszul (sot, meg napbol sem :) ), stb. De torteneti, es ilyen-olyan okokbol vannak bizonyos elnevezesek, amelyek megragadtak, es hasznaljuk oket. Termeszetesen nem doktori disszertaciokban, hanem a napi beszedben.

 

És a sebességváltóval sem sebességet váltunk hanem áttételt ...:-)

Módosítva : kezdőkabriós
Elküldve
34 perce, kezdőkabriós írta:

És a sebességváltóval sem sebességet váltunk hanem áttételt ...:-)

Nem is sebességválto:)Én még úgy tanultam,hogy nyomatékváltómű...

  • Like 1
Elküldve
On 2017. 01. 17. at 11:11, csicsó írta:

Amugy azért kérdeztem meg 3 szervizt,mert lejár a műszaki is,így egybe gondoltam a fékcserével

35 ezerből megvan az alkatrész(textar minden),ismerős szerelö megcsinálja nem 3 óra alatt:)

Sehol nem tetszett a szervizekben mikor mondtam,hogy viszem az alkatrészt...

Valahol nem is dolgoznak hozottból

Ezek is úgyvannak vele,mint anno az auto nepperek:nem is az auton kerestek hanem a kiárult hitelen

A szervizek is többet húznak az alkatrészen,mint ami a munkadijbol marad...

Megtörtént a fékjavitás:

Elsö betétek csere,hátso tárcsa+betétek csere,textar minden,utána müszaki vizsga

Mindez ismerös szerelö által elvégezve 

60 ezerbe megállt a történet:)

Elötte bennt fogott a pedál,most viszont pár cm pedálut után már szinte satu majd kiesek a szélvédön,sztem ez se normális vagy várjak még kopik valamennyit?

 

 

Elküldve
11 perce, csicsó írta:

Megtörtént a fékjavitás:

Elsö betétek csere,hátso tárcsa+betétek csere,textar minden,utána müszaki vizsga

Mindez ismerös szerelö által elvégezve 

60 ezerbe megállt a történet:)

Elötte bennt fogott a pedál,most viszont pár cm pedálut után már szinte satu majd kiesek a szélvédön,sztem ez se normális vagy várjak még kopik valamennyit?

 

 

De normális, idő kell neki amíg összekopik.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok! Hirtelen beleugrottam egy H Astra Caravan vásárlásba, de már jönnek is elő a dolgok, véres a torka.

Az első csillapítók vége el van rohadva teljesen a torony szilenteknél. Remélem néhány napig még nem esik ki.

Van abban tapasztalatotok, hogy az IDS+ csillapítók helyére berakhatok sima csillapítót, és op-com-al kikapcsolom a rendszert?

Járható út? A hátsó csillapítók ilyen felállásban hogyan dolgoznának? Maradhatnának?

Miben különbözik még a két rendszer? Kiváltható egyáltalán?

A hátsó nyergek, fékek, kézifék kötél is cserés, azon nincs mit agyalni.

 

Köszönöm!

Elküldve
31 perce, Stofl írta:

Sziasztok! Hirtelen beleugrottam egy H Astra Caravan vásárlásba, de már jönnek is elő a dolgok, véres a torka.

Az első csillapítók vége el van rohadva teljesen a torony szilenteknél. Remélem néhány napig még nem esik ki.

Van abban tapasztalatotok, hogy az IDS+ csillapítók helyére berakhatok sima csillapítót, és op-com-al kikapcsolom a rendszert?

Járható út? A hátsó csillapítók ilyen felállásban hogyan dolgoznának? Maradhatnának?

Miben különbözik még a két rendszer? Kiváltható egyáltalán?

A hátsó nyergek, fékek, kézifék kötél is cserés, azon nincs mit agyalni.

 

Köszönöm!

Szia! A problémát nem értem. Azért akarod kidobni, mert rozsdás a vége? Általában minden lengéscsillapítóval ez van, de egy kis odafigyeléssel megmenthető. Nyilván a szerelőnek nem éri meg kínlódni vele, elvágja, aztán beteszi az újat. Szóval, ha csak ennyi a baja, akkor ne dobd ki.

Elküldve
Just now, Astra555 írta:

Szia! A problémát nem értem. Azért akarod kidobni, mert rozsdás a vége? Általában minden lengéscsillapítóval ez van, de egy kis odafigyeléssel megmenthető. Nyilván a szerelőnek nem éri meg kínlódni vele, elvágja, aztán beteszi az újat. Szóval, ha csak ennyi a baja, akkor ne dobd ki.

Sajnos nincs már vége a csillapítónak, hiányzik a menetes rész és a kulcsnyílás a végéről. Mivel a futómű is csálén áll, gondolom lehet összefüggés. És mivel felkerülnek az új gumik, és lesz futómű állítva, gondoltam jobb ezt is megcsinálni. Elképzelhetőnek tartom, hogy van összefüggés a csillapító rögzítése és az egyenes futás között. Vagy nem jól gondolom?

Ilyen: http://www.kephost.com/image/wBry

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.