Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék, futómű, kormánymű


forumadmin

Recommended Posts

7 órája, Wolfied írta:

Sziasztok!

Egy kis tapasztalatot írnék le, hátha másnak is segít. A kormányösszekötő kart akartam cserélni, de brutál módon rá volt rohadva a rúdra és az összeszorító csavar is. Pár nap kínlódás után végül levettem az egész kart így nyugodtan hozzáférve tudtam végül hidegvágó és fűrész segítségével kicserélni.

Tanulság:

Ha rá van rohadva, vegyétek le az egész kart így jobban hozzáfértek és ha van kéznél még egy satuba is be tudjátol fogni. És még rozsdaoldóba is be tudjátok áztatni.

Így van, és ha elviszed utána a kerék össze ( szét) tartást beállítani akkor is örülnek neki, ha át vannak mozgatva a csavarok.

b9f7da1101b39a3a49e4431d2790f65c.jpg

c84c3785b72686a92126e65a583eb4a9.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok! 

BÚÉK mindenkinek!

Aprócska kérdésem lenne. Szervó szivattyún cserélhető a szíjtárcsa? Megszólalt elég erősen az autóban lévő, és cserélném mert van pluszban, csak az ékszíjas, nekem 6pk-s kell. Van valami trükkje a szíjtárcsa cserének, vagy felejtsem el? 

Köszönöm! 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, tuskes írta:

Sziasztok! 

BÚÉK mindenkinek!

Aprócska kérdésem lenne. Szervó szivattyún cserélhető a szíjtárcsa? Megszólalt elég erősen az autóban lévő, és cserélném mert van pluszban, csak az ékszíjas, nekem 6pk-s kell. Van valami trükkje a szíjtárcsa cserének, vagy felejtsem el? 

Köszönöm! 

Hát elvileg a 6pk-s tárcsa levehető, 3 csavar fogja, bontottan lehet is találni tárcsát, aztán hogy az ékszíjas agyra ez passzol-e azt nem tudom. https://opel.7zap.com/hu/car/t92/l/0/16-1/#3

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Hát elvileg a 6pk-s tárcsa levehető, 3 csavar fogja, bontottan lehet is találni tárcsát, aztán hogy az ékszíjas agyra ez passzol-e azt nem tudom. https://opel.7zap.com/hu/car/t92/l/0/16-1/#3

Na ezt nem láttam. Max kis tükörrel, lámpával tudtam volna megnézni, nem sok hely van ott. Annyi eszem nem volt bezzeg, hogy megnézzem a 7zap-on, még ennyi év után sem.... Az ékszíjas szivattyút megcukkolom akkor holnap, mert azon a tárcsa szemből középen van valahogy fogatva, csak nem tudom melegítéssel, vagy hogy jön le. Viszont ha a felfekvő felületen ott a 3 csavar hely, mint a 6pk-s esetén, akkor működnie kell a műtétnek. 

Link to comment
Megosztás:

10 perce, tuskes írta:

Na ezt nem láttam. Max kis tükörrel, lámpával tudtam volna megnézni, nem sok hely van ott. Annyi eszem nem volt bezzeg, hogy megnézzem a 7zap-on, még ennyi év után sem.... Az ékszíjas szivattyút megcukkolom akkor holnap, mert azon a tárcsa szemből középen van valahogy fogatva, csak nem tudom melegítéssel, vagy hogy jön le. Viszont ha a felfekvő felületen ott a 3 csavar hely, mint a 6pk-s esetén, akkor működnie kell a műtétnek. 

Hát képeket nézegetve találni olyat is 6pk.-ban ahol nincsenek csavarok, meg találni olyat ékszíjasban ahol középen látszik egy belső torx csavar. Szóval lehet ez is márkafüggő mint mondjuk a generátor. 

Link to comment
Megosztás:

22 órája, zotya975 írta:

Hát képeket nézegetve találni olyat is 6pk.-ban ahol nincsenek csavarok, meg találni olyat ékszíjasban ahol középen látszik egy belső torx csavar. Szóval lehet ez is márkafüggő mint mondjuk a generátor. 

Most nézem az ékszíjast, az belső imbuszos. Ha jól tapizom ki az autóban lévőt, mert rálátni nem lehet, akkor az is imbuszos. Tehát van esély a cserére. 
Nagyon köszönöm Zotya! 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...

Sziasztok!

Egy 97-es F astrám van. A bal első lengőkart cserélném, de a hátsó szilentjét(ami merőleges) nem tudom kitekerni. Elvileg simán csak ki kéne tekerni (legalábbis a másik oldali lengőkarnál simán csak kitekertem amikor azt cseréltem), de most hiába tekerem forogni forog a csavar de nem tekeredik ki (Mindkét irányba egyformán tudom tekerni). Valamennyire biztosan szorul mert kell erő a tekeréséhez. Próbáltam tekerni a kocsit megemelve és kerékre visszaengedve is, de nem jártam sikerrel. 

Van valakinek ötlete? 

Válaszotokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

44 perce, Wolfied írta:

Sziasztok!

Egy 97-es F astrám van. A bal első lengőkart cserélném, de a hátsó szilentjét(ami merőleges) nem tudom kitekerni. Elvileg simán csak ki kéne tekerni (legalábbis a másik oldali lengőkarnál simán csak kitekertem amikor azt cseréltem), de most hiába tekerem forogni forog a csavar de nem tekeredik ki (Mindkét irányba egyformán tudom tekerni). Valamennyire biztosan szorul mert kell erő a tekeréséhez. Próbáltam tekerni a kocsit megemelve és kerékre visszaengedve is, de nem jártam sikerrel. 

Van valakinek ötlete? 

Válaszotokat előre is köszönöm.

Szia, lehet megszakadt a menet, ha szerencséd van a csavaron és nem a bölcsőben. Próbálj éles vésőt beütni a csavar feje alá és úgy tekerd kifelé, ha elkapja a még ép menetet akkor talán kijön. 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Valakinek volt már olyan problémája, hogy enyhe ütemes dobogás jön elölről érzésre talán anyós oldal, és lábtéren érezni, de kormányon nem. Csapágy volt cserélve, ami kicsit nagyobbat moccan féltengely csukló azt is kicseréltem. Volt szerelőnél is, és igazából ő se tudott mit mondani rá. Kormánygömbfej, vagy futomű állítás okozhat ilyet szerintetek ?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Stevy írta:

Valakinek volt már olyan problémája, hogy enyhe ütemes dobogás jön elölről érzésre talán anyós oldal, és lábtéren érezni, de kormányon nem. Csapágy volt cserélve, ami kicsit nagyobbat moccan féltengely csukló azt is kicseréltem. Volt szerelőnél is, és igazából ő se tudott mit mondani rá. Kormánygömbfej, vagy futomű állítás okozhat ilyet szerintetek ?

Nincs valami elszabadulva, kipufogó dobon mindegyik gumibak megvan? 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
11 órája, bandika írta:

Sziasztok. 

Kinek mi a véleménye a poliuretán anyagu szilentről? 

Valaki próbálta már? 

Még nem, de állítólag túl kemény. Végülis ezért használják, amikor csökkenteni akarják a bódé dőlését, mondjuk kanyarban. Az a baj hogy amit nem nyel el azt átadja a többi alkatrészre amik nem erre vannak tervezve. Ugye van sárga meg piros a sárga nem sokkal keményebb a guminál a piros már jelentősebben. Műszakin nem tudom hogy szólnak-e érte. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

16 órája, zotya975 írta:

Még nem, de állítólag túl kemény. Végülis ezért használják, amikor csökkenteni akarják a bódé dőlését, mondjuk kanyarban. Az a baj hogy amit nem nyel el azt átadja a többi alkatrészre amik nem erre vannak tervezve. Ugye van sárga meg piros a sárga nem sokkal keményebb a guminál a piros már jelentősebben. Műszakin nem tudom hogy szólnak-e érte. 

Szerintem maradok akkor a guminál, bár egyesek azt mondják az utángyártott silány

Link to comment
Megosztás:

9 órája, bandika írta:

Szerintem maradok akkor a guminál, bár egyesek azt mondják az utángyártott silány

Hát az biztos, bármit cserélsz ki az autón ami még gyári volt, utána lehet cserélgetni pár évente. Az F-en a bal oldali talpas még gyári volt, 350ezer kilométerrel a jobb oldalit ( nyilván ezen az oldalon több a kátyú) kicseréltem úgy 280 ezer kilóméter környékén, utána pár évente lehetett cserélgetni. 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
16 órája, csjanos46 írta:

S

Sziasztok.

Ha megemelem a  kocsiemelővel az első kereket olyan magasra hogy levegyem a kereket az emelés vége fele mindig van egy roppanás .A lengőkar valamelyik szilentjére gondolok. Habár mindegyiket lehuztam nyomatékra. vajon mi lehet a roppanás okozója?

 

Próbáld mozgatni a kereket amikor még fent van oldalra és fel-le, van-e játéka. Nekem legutóbb nem is szilent hanem a kilazult csavar okozott roppanást. Amelyik a hídba fogatja be, meglazult, és ott volt játék. De még az is lehet hogy csak a rugó mocorog amikor teljesen lemegy róla a terhelés. (ténylegesen teljesen ugye nem, mert ahogy be van fogatva a gólyalábba már ott is össze van nyomva) 

Link to comment
Megosztás:

Kormányösszekötő rúdban a szilentnek mennyire szabadna mozogni ? UGY amit beraktam ~1 éve csavarhúzóval befeszítve úgy megtudom nyomni, hogy oldalt rés lesz, a gyári ami előtte volt bent az meg olyan mint a beton, ott csak a csavarhúzó hajlik. 

Link to comment
Megosztás:

10 perce, Stevy írta:

Kormányösszekötő rúdban a szilentnek mennyire szabadna mozogni ? UGY amit beraktam ~1 éve csavarhúzóval befeszítve úgy megtudom nyomni, hogy oldalt rés lesz, a gyári ami előtte volt bent az meg olyan mint a beton, ott csak a csavarhúzó hajlik. 

Már középen ahol az a lemezbiztosítású két csavar fogatja oda a kormányszerkezethez? Szerintem ott nem nagyon kéne mozognia. 

Tehát nem a bekarikázott hanem pont a másik végéről van szó?

8b173729107bf3772cf4ff6be6eea25a.jpg

Link to comment
Megosztás:

Just now, zotya975 írta:

Már középen ahol az a lemezbiztosítású két csavar fogatja oda a kormányszerkezethez? Szerintem ott nem nagyon kéne mozognia. 

Tehát nem a bekarikázott hanem pont a másik végéről van szó?

8b173729107bf3772cf4ff6be6eea25a.jpg

Igen, a másik felére gondoltam, a gumi szilentre ami fogja a fém hengert.

Mert ugye nem lett meg ,hogy mi az ami ráz. Aztán kiszedtem napokban az egész összekötőkart, és azt a szilentet csavarhúzóval elég könnyen lehetett feszegetni, aztán arra jutottam én is, hogy az annyira nem egészséges, úgyhogy vissza tettem a gyárit kart úgy gömbfejjel, csak még a másik oldalon is vissza kéne tennem a gyárit új gömbfejjel, aztán akkor kiderül az volt e ami szivatott.

Link to comment
Megosztás:

Just now, Stevy írta:

Igen, a másik felére gondoltam, a gumi szilentre ami fogja a fém hengert.

Mert ugye nem lett meg ,hogy mi az ami ráz. Aztán kiszedtem napokban az egész összekötőkart, és azt a szilentet csavarhúzóval elég könnyen lehetett feszegetni, aztán arra jutottam én is, hogy az annyira nem egészséges, úgyhogy vissza tettem a gyárit kart úgy gömbfejjel, csak még a másik oldalon is vissza kéne tennem a gyárit új gömbfejjel, aztán akkor kiderül az volt e ami szivatott.

Hát mondjuk emlékeim szerint ezt a részt soha nem nézegettem, de az biztos feltűnt volna, ha túl könnyen mozog ott a gumi. 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
1 órával ezelőtt, Stevy írta:

Kicseréltem széttartáts is lett állítva, és határozottan jobb, viszont jobbra kanyarodva közepes/nagyobb kanyarokban megvan még a dobogás. Már ötletem sincs mi a fene lehet.:icon11:

Nekem volt olyan hogy terhelés váltáskor ( amikor gurulásból indultam előre vagy fékezéskor) egy koppanás hallatszott elölről. A szokásos helyen végig nézve semmi nem volt kikopva, kiszakadva, eltörve, aztán több hónap után jöttem rá hogy az egyik lengőkart tartó csavar van kilazulva. Közben az autó műszakin is átment ott sem találták meg, pedig direkt szóltam hogy valami gond van. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.