zotya975 Elküldve Március8, 2020 Megoszt Elküldve Március8, 2020 17 perce, Stevy írta: Hasonló fix kulcsom van nekem is. Végül lejött a rövid crova fejjel, de kb. egy fognyit arrébb ment csavarhúzóval kalapálva, és annyi. Laposvasat nem tudtam hogy ütni nem fért el sehol. Még nem indultam el vele, hogy ez valamit is számított e, de szerintem ehhez kell majd valami spéci kulcs, vagy le kell szedni a váltót hozzá.... Gondolom bármeddig nem lehet ezzel szorítani a difit, ott is van egy határ, de egy próbát megér. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kispotter Elküldve Március15, 2020 Megoszt Elküldve Március15, 2020 Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Lassan fék felújítás kell az autókámon alap tömör tárcsa van fent. Viszont ha már csere szeretnék jobbat. Az igazi az lenne ha vennék rá 256 os tárcsát nyergekkel.tudom, de akkor dobhatom ki sajnos a 13 as kerekeket 2 éves téli gumikkal azt meg nem szeretném. Úgyhogy marad a 236 csak hűtött tárcsákkal. Főleg, hogy unoka tesóm egyszer rosszat vet valami kocsira és az pont az én astrámra való hűtött tárcsa delphi gyári csomagban kb ingyen. Valamint kollégám tévesen vásárolt zimmerman fékbetéteket odaadta féláron. Szóval kb 5 ezer lenne ez eddig. A kérdésem az gondolom kell másik nyereg is a tárcsákhoz. Ha igen milyen felújító szettet érdemes vennem hozzá? Valamint ate gyértmányon kívül van f astra más fékrendszerrel? Kovács autón fel van tüntetve ATE fékrendszerhez ezért kérdezem. Ha valakinek van felesleges nekem való nyerge ne tartsa magában nem.ingyen kell! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Június8, 2020 Megoszt Elküldve Június8, 2020 Hello, 5 ajtós Astrán, toronyszilentet kellett cserélni, illetve lengőkart is kapott újat a szegecselt gömbfej miatt és egyúttal akkor már toronycsapágy és spirál rugó is ki lett cserélve. A probléma, hogy az új rugó miatt nagyon megemelkedett az eleje, nem mértem, de 6-8cm-t biztos, a sárvédő és kerék között baromi nagy lett a távolság. Menet tulajdonsága nem változott, csak a visszapillantó tükörbe "belelóg" a csomagtér ajtó teteje, annyira megemelkedett az eleje (lámpákról nem beszélve, azt is után kellene állítani). Valószínűleg a kerék is kopni fog, mert a lengőkarok is elég meredek szögben állnak. A rugók motor- és alvázszám alapján lettek rendelve, elvileg jók. Kérdésem , hogy normális ez, hogy ennyire magas lett, illetve van rá esély, hogy pár héten belül a rugó "összébb megy/nyomódik"? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június8, 2020 Megoszt Elküldve Június8, 2020 3 órája, droland írta: Hello, 5 ajtós Astrán, toronyszilentet kellett cserélni, illetve lengőkart is kapott újat a szegecselt gömbfej miatt és egyúttal akkor már toronycsapágy és spirál rugó is ki lett cserélve. A probléma, hogy az új rugó miatt nagyon megemelkedett az eleje, nem mértem, de 6-8cm-t biztos, a sárvédő és kerék között baromi nagy lett a távolság. Menet tulajdonsága nem változott, csak a visszapillantó tükörbe "belelóg" a csomagtér ajtó teteje, annyira megemelkedett az eleje (lámpákról nem beszélve, azt is után kellene állítani). Valószínűleg a kerék is kopni fog, mert a lengőkarok is elég meredek szögben állnak. A rugók motor- és alvázszám alapján lettek rendelve, elvileg jók. Kérdésem , hogy normális ez, hogy ennyire magas lett, illetve van rá esély, hogy pár héten belül a rugó "összébb megy/nyomódik"? Nem normális, pár centi ülés a régi rugóval még oké, de ennyi biztos nem. A régi rugó tuti gyári volt, nem valami ültető szett része? Én ugyan csak hátsó rugókat cseréltem többször is, de sohasem vettem észre különösebb magasság eltérést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Június8, 2020 Megoszt Elküldve Június8, 2020 (edited) 3 órája, droland írta: Hello, 5 ajtós Astrán, toronyszilentet kellett cserélni, illetve lengőkart is kapott újat a szegecselt gömbfej miatt és egyúttal akkor már toronycsapágy és spirál rugó is ki lett cserélve. A probléma, hogy az új rugó miatt nagyon megemelkedett az eleje, nem mértem, de 6-8cm-t biztos, a sárvédő és kerék között baromi nagy lett a távolság. Menet tulajdonsága nem változott, csak a visszapillantó tükörbe "belelóg" a csomagtér ajtó teteje, annyira megemelkedett az eleje (lámpákról nem beszélve, azt is után kellene állítani). Valószínűleg a kerék is kopni fog, mert a lengőkarok is elég meredek szögben állnak. A rugók motor- és alvázszám alapján lettek rendelve, elvileg jók. Kérdésem , hogy normális ez, hogy ennyire magas lett, illetve van rá esély, hogy pár héten belül a rugó "összébb megy/nyomódik"? Szia. A felső sárvédőív a talajtól 65cm./Az enyém legalábbis ennyi.Még gyári/Valószinűleg a rugó a hunyó más amit cseréltek rajta nem emelheti meg .Lengéscsillapító lehet lágyabb puhább vagy keményebb de meg nem fogja emelni.Lehet hogy a rugó esetleg keményebb mint a gyári.Lengőkart miért kellet cserélni gömbfej miatt leszokták jobb helyen köszörülni a szegecsfejet aztán az újhoz ugyis adnak csavart és azzal kell felrakni. Módosítva Június8, 2020 : kingblue Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Június8, 2020 Megoszt Elküldve Június8, 2020 (edited) . Módosítva Június8, 2020 : droland Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Június8, 2020 Megoszt Elküldve Június8, 2020 (edited) 1 óra, zotya975 írta: Nem normális, pár centi ülés a régi rugóval még oké, de ennyi biztos nem. A régi rugó tuti gyári volt, nem valami ültető szett része? Én ugyan csak hátsó rugókat cseréltem többször is, de sohasem vettem észre különösebb magasság eltérést. 1 órával ezelőtt, kingblue írta: Szia. A felső sárvédőív a talajtól 65cm./Az enyém legalábbis ennyi.Még gyári/Valószinűleg a rugó a hunyó más amit cseréltek rajta nem emelheti meg .Lengéscsillapító lehet lágyabb puhább vagy keményebb de meg nem fogja emelni.Lehet hogy a rugó esetleg keményebb mint a gyári.Lengőkart miért kellet cserélni gömbfej miatt leszokták jobb helyen köszörülni a szegecsfejet aztán az újhoz ugyis adnak csavart és azzal kell felrakni. Legegyszerűbb, semmi extra, x14nz, idős házaspáré volt, ők biztos nem tuningolták a rugókat ;) Szóval biztosan gyári. Nálam most 68 cm a sárvédő íve, bár egy kicsit lejtőn áll, másik oldal lehet picit több. Azért lett a komplett lengőkar cserélve, mert, szilenteket is kellett volna és a gömbfejeket, ha még lefúrkálni is kell, akkor már árban ugyanott lett volna munkadijjal, mint így csak a csere a komplett karral és ez így nincs "barkácsolva" sem. Egyébként meg jól rugózik, nem lett túl kemény sem, csak épp nagyon kiemeli... Módosítva Június8, 2020 : droland Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június8, 2020 Megoszt Elküldve Június8, 2020 (edited) 25 perce, droland írta: Legegyszerűbb, semmi extra, x14nz, idős házaspáré volt, ők biztos nem tuningolták a rugókat ;) Szóval biztosan gyári. Nálam most 68 cm a sárvédő íve, bár egy kicsit lejtőn áll, másik oldal lehet picit több. Azért lett a komplett lengőkar cserélve, mert, szilenteket is kellett volna és ha még lefúrkálni is kell a gömbfejeket, akkor már árban ugyanott lett volna munkadijjal, mint így csak a csere a komplett karral és ez így nincs "barkácsolva" sem. Mérni már nem tudom, mert nincs meg a kocsit, de nekem ilyen volt: http:// Emlékeim szerint a lengőkar kábé vízszintesen állt. Ha jól tudom motortípusonként volt erősebb-gyengébb rugó. Nem lehet hogy nagyobb motorosét adták? Módosítva Június8, 2020 : zotya975 Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Június8, 2020 Megoszt Elküldve Június8, 2020 (edited) 4 órája, zotya975 írta: Mérni már nem tudom, mert nincs meg a kocsit, de nekem ilyen volt: http:// Emlékeim szerint a lengőkar kábé vízszintesen állt. Ha jól tudom motortípusonként volt erősebb-gyengébb rugó. Nem lehet hogy nagyobb motorosét adták? Igen, erre gondoltam, rá is kérdeztem, állítólag az 1.4 és 1.6-ba azonos rugó kell és hetente viszik ezeket, eddig nem volt panasz. Benéztem egy másik Astra alá, ott is majdnem vízszintes a lengőkar...., nálam nem. Hát max a régit visszarakjuk.... ezt meg bukom :(. Módosítva Június8, 2020 : droland Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június9, 2020 Megoszt Elküldve Június9, 2020 7 órája, droland írta: Igen, erre gondoltam, rá is kérdeztem, állítólag az 1.4 és 1.6-ba azonos rugó kell és hetente viszik ezeket, eddig nem volt panasz. Benéztem egy másik Astra alá, ott is majdnem vízszintes a lengőkar...., nálam nem. Hát max a régit visszarakjuk.... ezt meg bukom :(. Hát lehetséges hogy már ő is úgy kapta hogy meg volt keverve, nem tudom hogy nincs rajta számsor-kód? Arról be lehetne azonosítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Június9, 2020 Megoszt Elküldve Június9, 2020 7 órája, zotya975 írta: Hát lehetséges hogy már ő is úgy kapta hogy meg volt keverve, nem tudom hogy nincs rajta számsor-kód? Arról be lehetne azonosítani. Annyira nem néztem meg, odaadtam a szerelőnek (ehhez nincs megfelelő szerszámom pl rugó összehúzó...), illetve abban a tudatban voltam, hogy biztos jó, minden azonosító számot elküldtem a rendelésnél. Lehet van rajta valami szám, de most így beépítve vagy látszik vagy nem. Viszont azt mondták, hogy nincs alternatíva, mindenki ezt viszi ez az egyfajta van. Nézegettem autósboltokat, létezik 314, 316, 340, 341cm hosszú rugó az anyag vastagság pedig 11.7, 11.75, 12mm. Szerelő mondta, hogy hosszabb volt, de nem aggódott, mert ha puhább akkor is jó lehet... Nem lett jó.... Mondjuk ha szól időben, akkor írok a cégnek akitől rendeltem. Mindenesetre elküldtem nekik a fotót.... (Meglátjuk mennyire segítőkészek ilyen esetben.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Június11, 2020 Megoszt Elküldve Június11, 2020 On 2020. 06. 09. at 12:02, droland írta: ... (Meglátjuk mennyire segítőkészek ilyen esetben.) Semennyire, kötik az ebet a karóhoz: "10 éve ezt küldik az 1.4-es Astrához"... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június11, 2020 Megoszt Elküldve Június11, 2020 48 perce, droland írta: Semennyire, kötik az ebet a karóhoz: "10 éve ezt küldik az 1.4-es Astrához"... Akárhányszor kézifék kötelet akartam venni, mindíg el kellett vinnem egyet ( még szerencse hogy mindíg elrakok mindent) mert a Cromax szerint ilyen "végigkötél" kell hozzá valójában pedig két félből áll. De még akkor is nehezen hitték el hogy ezt az autó alól vettem ki. Ilyen kell szerintük: https://cromax.hu/kezifek_kotel_opel_astra_f_caravan_24479 Ilyen valójában: https://opel.7zap.com/hu/car/t92/j/0/28-0/ Kb 5X cseréltem ( több autóban is) minden alkalommal ment a cirkusz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Június11, 2020 Megoszt Elküldve Június11, 2020 (edited) Ez most itt patt helyzet, én állítom, hogy nem jó és bizonyítom fényképpel, ők meg azt mondják ez a jó. Egyértelműen látszik, hogy nem ehhez van, lehet hogy légkondishoz való??? Mit lehet ilyenkor csinálni, vegyem ki és rakjam a régi mellé Előbb-utóbb az lesz, ez így nem maradhat, a lengéscsillapító is az egekben.... Majd akkor csinálok egymás mellett képet. Volt már ilyen, hogy nem megfelelő volt az alkatrész, csak ott elismerték. Ezek meg el akarják tusolni (pedig a fényképen is látszik, hogy nem ok). Módosítva Június11, 2020 : droland Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június11, 2020 Megoszt Elküldve Június11, 2020 57 perce, droland írta: Ez most itt patt helyzet, én állítom, hogy nem jó és bizonyítom fényképpel, ők meg azt mondják ez a jó. Egyértelműen látszik, hogy nem ehhez van, lehet hogy légkondishoz való??? Mit lehet ilyenkor csinálni, vegyem ki és rakjam a régi mellé Előbb-utóbb az lesz, ez így nem maradhat, a lengéscsillapító is az egekben.... Majd akkor csinálok egymás mellett képet. Volt már ilyen, hogy nem megfelelő volt az alkatrész, csak ott elismerték. Ezek meg el akarják tusolni (pedig a fényképen is látszik, hogy nem ok). Ha már kiveszed akkor elvileg találsz rajta számot, amivel már tudsz érvelni, legalábbis ha normális(abban) állnak hozzá. A légkondi szerintem nem dob rajta olyan nagy súlyt, dieselhez, GSI-hez van más rugó ha jól emlékszem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Június22, 2020 Megoszt Elküldve Június22, 2020 (edited) On 2020. 06. 11. at 16:39, zotya975 írta: Ha már kiveszed akkor elvileg találsz rajta számot, amivel már tudsz érvelni, legalábbis ha normális(abban) állnak hozzá. A légkondi szerintem nem dob rajta olyan nagy súlyt, dieselhez, GSI-hez van más rugó ha jól emlékszem. Hello, Nem vettem ki, de elég nagy hely van a kerék és a keréjárat között így sikerült lefotózni a számot, bár az egyik oldalon kicsit le volt kopva, a másik oldal meg befelé nézett, ott csőkamerával sikerült lefotózni így a kettőből: Starline PR TH239 2172. Hát autóalkatrész boltban van ilyen az F astrahoz. Módosítva Június22, 2020 : droland Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június23, 2020 Megoszt Elküldve Június23, 2020 14 órája, droland írta: Hello, Nem vettem ki, de elég nagy hely van a kerék és a keréjárat között így sikerült lefotózni a számot, bár az egyik oldalon kicsit le volt kopva, a másik oldal meg befelé nézett, ott csőkamerával sikerült lefotózni így a kettőből: Starline PR TH239 2172. Hát autóalkatrész boltban van ilyen az F astrahoz. Hát valóban hozza a kereső 1.4-1.6-ig. Hát ez így eléggé zsákutca. Hivatalosan jó hozzá valójában még sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve Június24, 2020 Megoszt Elküldve Június24, 2020 (edited) Szia A régin milyen színjelzés van (festék paca a rugón ) ? Mert az enyémen piszkos fehér a hátsó meg AW467-es , 97-es X14NZ Ferde hátú. Kiderített cikk száma a fehérnek:90421780 On 2020. 06. 22. at 18:18, droland írta: Hello, Nem vettem ki, de elég nagy hely van a kerék és a keréjárat között így sikerült lefotózni a számot, bár az egyik oldalon kicsit le volt kopva, a másik oldal meg befelé nézett, ott csőkamerával sikerült lefotózni így a kettőből: Starline PR TH239 2172. Hát autóalkatrész boltban van ilyen az F astrahoz. Módosítva Június24, 2020 : nyemi Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Június24, 2020 Megoszt Elküldve Június24, 2020 (edited) 7 órája, nyemi írta: Szia A régin milyen színjelzés van (festék paca a rugón ) ? Mert az enyémen piszkos fehér a hátsó meg AW467-es , 97-es X14NZ Ferde hátú. Kiderített cikk száma a fehérnek:90421780 Hello, köszi az infót. Ez is 97-es ferdehátú x14nz.... Visszahoztam a rugót a szerelőtől, ezeken egy-egy szürke pötty van és ilyet nem láttam a 7zap-on. 310mm-et alig éri el, gondolom a kora miatt kicsit gyengült már. Amiket láttam boltokban, a legrövidebb 314mm volt, valószínűleg az lenne a nyerő. Ez szürke, akkor mi lehet? Lila, zöld fehér jelöléseket láttam csak. Az biztos, hogy eredeti gyári még. .... Na, mégis meg lett. 3 12 037, 90511259 és mint kiderült, ez sportfutóműhöz való, ezért nem jó a hosszabb és/vagy keményebb rugó. 308mm a hossza, 5,75 menet... Módosítva Június24, 2020 : droland Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve Június24, 2020 Megoszt Elküldve Június24, 2020 2 órája, droland írta: Hello, köszi az infót. Ez is 97-es ferdehátú x14nz.... Visszahoztam a rugót a szerelőtől, ezeken egy-egy szürke pötty van és ilyet nem láttam a 7zap-on. 310mm-et alig éri el, gondolom a kora miatt kicsit gyengült már. Amiket láttam boltokban, a legrövidebb 314mm volt, valószínűleg az lenne a nyerő. Ez szürke, akkor mi lehet? Lila, zöld fehér jelöléseket láttam csak. Az biztos, hogy eredeti gyári még. .... Na, mégis meg lett. 3 12 037, 90511259 és mint kiderült, ez sportfutóműhöz való, ezért nem jó a hosszabb és/vagy keményebb rugó. 308mm a hossza, 5,75 menet... Igen akkor biztos hogy az enyém is szürke nem piszkos fehér :). Az autodoc ezeket hozza 310mm hosszúságban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Július13, 2020 Megoszt Elküldve Július13, 2020 On 2020. 06. 24. at 19:06, nyemi írta: Igen akkor biztos hogy az enyém is szürke nem piszkos fehér :). Az autodoc ezeket hozza 310mm hosszúságban. Monroe SP2870 lett, ami viszonylag olcsó is volt. 68-ról 63cm-re süllyedt a sárvédő magassága. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július13, 2020 Megoszt Elküldve Július13, 2020 2 órája, droland írta: Monroe SP2870 lett, ami viszonylag olcsó is volt. 68-ról 63cm-re süllyedt a sárvédő magassága. Az úgy már pont jó, nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve Július13, 2020 Megoszt Elküldve Július13, 2020 1 óra, zotya975 írta: Az úgy már pont jó, nem? Pont tökéletes. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nofear1974 Elküldve Augusztus21, 2020 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2020 Sziasztok A segítségeteket kérném egy hallható hiba beazonosításában, tisztában vagyok hogy nem lesz könnyű de hátha. Astra f c14nz . Kb. egy hónapja vettem észre egy ritmikus susogó/súrlódó hangot az első futómű felől. Mintha a jobb oldalról jönne és a legjobban 60 km/óránál hallani felhúzott ablakok mellett. Minden egyes kerék fordulásnál hallatja és tempó függően gyorsul vagy lassul a hang. Gáz elvételnél jobban hallható. Gondoltam féltengelyre de nincs ropogás sem kanyarban, sem egyenesen haladva. Kerékagy csapágyra gyanakodtam és a youtubeon rengeteg videót végignézve, nem egy olyan videót találtam ami szinte ugyan olyan hangot hallatott mint nálam. Itt van 1 videó: https://www.youtube.com/watch?v=9rU1xDPI-Fc És ezek a fajta videók mind kerékcsapágy probléma címen vannak fent. Csakhogy megemeltem az elejét és egyik keréknél sincs kotyogás. Ráadásul megemelt állapotban mondjuk a jobboldali kereket lefixálom és a másik forog, hallani a hangot. Ha a balt fixálom le akkor is hallani. Egyszóval ezek szerint nem a kerék csapágy produkálja. A féltengely probléma hangok nem olyanok mint amit én hallok. A kerékcsapágy hangok szinte azonosak mint nálam de nálam nincs kotyogás és ráadásul bármelyik kereket fixálom le, akkor is hallani. Váltó, differenciálmű? Aláfeküdtem, megmozgattam a féltengely váltó felőli részét jobb oldalon forgás irányba előre hátra van kb. 1-2 mm kotyogás. Vége, már ötletem sincs hogy mi lehet a gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus22, 2020 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2020 11 órája, Nofear1974 írta: Sziasztok A segítségeteket kérném egy hallható hiba beazonosításában, tisztában vagyok hogy nem lesz könnyű de hátha. Astra f c14nz . Kb. egy hónapja vettem észre egy ritmikus susogó/súrlódó hangot az első futómű felől. Mintha a jobb oldalról jönne és a legjobban 60 km/óránál hallani felhúzott ablakok mellett. Minden egyes kerék fordulásnál hallatja és tempó függően gyorsul vagy lassul a hang. Gáz elvételnél jobban hallható. Gondoltam féltengelyre de nincs ropogás sem kanyarban, sem egyenesen haladva. Kerékagy csapágyra gyanakodtam és a youtubeon rengeteg videót végignézve, nem egy olyan videót találtam ami szinte ugyan olyan hangot hallatott mint nálam. Itt van 1 videó: https://www.youtube.com/watch?v=9rU1xDPI-Fc És ezek a fajta videók mind kerékcsapágy probléma címen vannak fent. Csakhogy megemeltem az elejét és egyik keréknél sincs kotyogás. Ráadásul megemelt állapotban mondjuk a jobboldali kereket lefixálom és a másik forog, hallani a hangot. Ha a balt fixálom le akkor is hallani. Egyszóval ezek szerint nem a kerék csapágy produkálja. A féltengely probléma hangok nem olyanok mint amit én hallok. A kerékcsapágy hangok szinte azonosak mint nálam de nálam nincs kotyogás és ráadásul bármelyik kereket fixálom le, akkor is hallani. Váltó, differenciálmű? Aláfeküdtem, megmozgattam a féltengely váltó felőli részét jobb oldalon forgás irányba előre hátra van kb. 1-2 mm kotyogás. Vége, már ötletem sincs hogy mi lehet a gond. Alapból nem törvényszerű hogy a csapágyhanghoz kotyogás is társul, mert van hogy csak a golyópálya sérül, tehát nem kotyog csak hangoskodik. De amit írtál hogy felemelt keréknél mindegyiknél hallatszik abból tényleg nem kerékcsapágynak tűnik. Álló motornál is hallatszik ha az autó gurul? A difiben, váltóban is vannak csapágyak, bár gyakran de azok is tönkremehetnek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts