Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
18 perce, zotya975 írta:

Igen, azt kell kitekerni jobb menetes tehát az óra járásával ellenkezőleg kell tekerni. Előfordul hogy csak úgy jön ki hogy egy komolyabb satuba van fogva a csavar és a gólyaláb van tekerve. Csavarlazító ugye ajánlott.  

Köszönöm. Akkor próbálkozok még. Satuba fogtam be a gólyalábat de akkor megpróbálom fordítva is. Csavarlazítóban úszik már. :)

Elküldve
3 perce, pszaby írta:

Köszönöm. Akkor próbálkozok még. Satuba fogtam be a gólyalábat de akkor megpróbálom fordítva is. Csavarlazítóban úszik már. :)

Még én sem tekertem ki, a gyári gátló még jól teljesített műszakin, de egyszer tuti sor kerül rá. 

 

Elküldve
1 perc, zotya975 írta:

Még én sem tekertem ki, a gyári gátló még jól teljesített műszakin, de egyszer tuti sor kerül rá. 

 

Igazából rugótörés miatt szedtem szét és gondoltam akkor ezt is cserélném. Picit leng az eleje ha meghintáztatom,annyira még nem vészes. De így kiszerelve tök könnyen tudom kézzel mozgatni a telószárat ki-be. Szerintem az nem ok. 

Elküldve
2 perce, pszaby írta:

Igazából rugótörés miatt szedtem szét és gondoltam akkor ezt is cserélném. Picit leng az eleje ha meghintáztatom,annyira még nem vészes. De így kiszerelve tök könnyen tudom kézzel mozgatni a telószárat ki-be. Szerintem az nem ok. 

Hátsó van csak most nekem kiszerelve, azt kifelé-befelé tolva lehet érezni hogy van ellenállása. 

  • 6 months later...
Elküldve

Sziasztok.

Segítsetek légyszíves, mert nem jövök rá mi lehet a probléma.1.4-es F Astra benzines, szervo nincs. A bal első futómű  felöl a sebességel arányosan egy folyamatos hang hallatszik. Próbáltam üresben gurulva, fékezve, visszaváltva, és ezek variációival is, de csinálja, de a poén nem mindig. A hang olyan mintha valami gumi hozzáérne valamihez. A kocsit felemelve is hozza a hangot. Futómű állításon voltam már és a kormányösszekötők cserélve lettek, gumik is cserélve, simán fut nem ráz stb.  Válaszokat előre is köszönöm.

  • 2 months later...
Elküldve

Sziasztok!

Találkozott már valaki olyannal, hogy kerékszett váltás után ( téliről nyárira vagy fordítva ) az autó húzott valamilyen irányba? Most raktam fel a télit, és erősen jobbra húz az autó. Nyári alufelnin volt, de szerintem nem lényeges. Mindkét szett GM ET49. 

Elküldve
28 perce, tuskes írta:

Sziasztok!

Találkozott már valaki olyannal, hogy kerékszett váltás után ( téliről nyárira vagy fordítva ) az autó húzott valamilyen irányba? Most raktam fel a télit, és erősen jobbra húz az autó. Nyári alufelnin volt, de szerintem nem lényeges. Mindkét szett GM ET49. 

Abroncsnyomás esetleg eltérő.

Elküldve
5 órája, kingblue írta:

Abroncsnyomás esetleg eltérő.

Nem mértem még, de ránézésre jónak tűnik. Azért kúton csekkolom. Esetleg más ötlet még ezen túl? 

Elküldve
6 órája, tuskes írta:

Sziasztok!

Találkozott már valaki olyannal, hogy kerékszett váltás után ( téliről nyárira vagy fordítva ) az autó húzott valamilyen irányba? Most raktam fel a télit, és erősen jobbra húz az autó. Nyári alufelnin volt, de szerintem nem lényeges. Mindkét szett GM ET49. 

Vagy ha esetleg a gyári értéktől eltér az ET szám. Bár ez inkább téliről nyári alura váltásnál szokott lenni. Téli gondolom általában inkább gyári másnál is.. Én egyszer raktam fel egy alufelnit ami ET 25 volt. Úgy tépte ki a kezemből a kormányt, hogy csak na főleg a nyomvályú.. 

Elküldve
15 órája, tuskes írta:

Sziasztok!

Találkozott már valaki olyannal, hogy kerékszett váltás után ( téliről nyárira vagy fordítva ) az autó húzott valamilyen irányba? Most raktam fel a télit, és erősen jobbra húz az autó. Nyári alufelnin volt, de szerintem nem lényeges. Mindkét szett GM ET49. 

Persze, nálam rendszeresen úgy volt hogy az egyik szettel egyenesen futott a másikkal kicsit ferdén állt a kormány. Valamelyik gumi félrekopott pölö. De mivel nem viszem el szezononként futóműveshez, hát úgy maradt. A zafirával is van egy kicsit eltérés az egyenes futásban ( most dobtam fel a télieket) de nem annyi, mint az astránál volt. De nem húzott el, csak az egyenes futás nem volt meg. 

Elküldve
8 órája, Kispotter írta:

Vagy ha esetleg a gyári értéktől eltér az ET szám. Bár ez inkább téliről nyári alura váltásnál szokott lenni. Téli gondolom általában inkább gyári másnál is.. Én egyszer raktam fel egy alufelnit ami ET 25 volt. Úgy tépte ki a kezemből a kormányt, hogy csak na főleg a nyomvályú.. 

GM felni mindkét szett, ET 49. A nyári alu 15" téli lemez 14" Nekem is volt ET 36-os szettem, de eladtam, mert egyrészt a hátulja beleért a bódéba, másrészt ahogy írod is, a nyomvályú vitte nagyon. Bár a kanyarok élvezhetőbbek voltak....

8 perce, zotya975 írta:

Persze, nálam rendszeresen úgy volt hogy az egyik szettel egyenesen futott a másikkal kicsit ferdén állt a kormány. Valamelyik gumi félrekopott pölö. De mivel nem viszem el szezononként futóműveshez, hát úgy maradt. A zafirával is van egy kicsit eltérés az egyenes futásban ( most dobtam fel a télieket) de nem annyi, mint az astránál volt. De nem húzott el, csak az egyenes futás nem volt meg. 

Gumik jók. Elsők 2 évesek, hátsók 1 évesek. Ugyanaz a gyártó, csak az 1 év korkülönbség miatt látható kopás különbség látható valamelyest, de értelemszerűen tengelyenként van párba rakva. Nincsenek félrekopva, jó a futómű, legalábbis nyári szetten bevizsgálva-beállítva műhelyben. 

Elküldve
6 perce, tuskes írta:

GM felni mindkét szett, ET 49. A nyári alu 15" téli lemez 14" Nekem is volt ET 36-os szettem, de eladtam, mert egyrészt a hátulja beleért a bódéba, másrészt ahogy írod is, a nyomvályú vitte nagyon. Bár a kanyarok élvezhetőbbek voltak....

Gumik jók. Elsők 2 évesek, hátsók 1 évesek. Ugyanaz a gyártó, csak az 1 év korkülönbség miatt látható kopás különbség látható valamelyest, de értelemszerűen tengelyenként van párba rakva. Nincsenek félrekopva, jó a futómű, legalábbis nyári szetten bevizsgálva-beállítva műhelyben. 

Nem kell törvényszerűen szemmel láthatóan félrekopnia, ahhoz hogy oldalra terelje az autót elég, egy kis kopáskülönbség, legtöbb út felénk "dombhátas" a belső kerék egyenesen fut a külső mindíg ferdén. Meg tele vagyunk körforgalmakkal. 

Elküldve
3 perce, zotya975 írta:

Nem kell törvényszerűen szemmel láthatóan félrekopnia, ahhoz hogy oldalra terelje az autót elég, egy kis kopáskülönbség, legtöbb út felénk "dombhátas" a belső kerék egyenesen fut a külső mindíg ferdén. Meg tele vagyunk körforgalmakkal. 

Elvileg ugyanúgy tettem vissza, mint ahogy tavasszal leszedtem, akkor nem csinálta ezt. Lesz kis időm, elviszem, megnézetem a futóművet.... Vagy megpróbálom a hátsókat előre feltenni, bár a hátsók az újabbak, jobb lenne ha maradnának ott. 

Elküldve
13 perce, tuskes írta:

Elvileg ugyanúgy tettem vissza, mint ahogy tavasszal leszedtem, akkor nem csinálta ezt. Lesz kis időm, elviszem, megnézetem a futóművet.... Vagy megpróbálom a hátsókat előre feltenni, bár a hátsók az újabbak, jobb lenne ha maradnának ott. 

Én is cserélgettem előre-hátra a gumikat, nem tudom már pontosan hogy mindíg csinálta ezt de arra emlékszem hogy kormányösszekötő csere után beállíttattam az egyenesfutást és az összetartást, aztán amikor ősszel felraktam a télit, már húzott balra, kicsit jobbra kellett tartani a kormányt hogy egyenesen menjen.

Elküldve
On 2019. 11. 05. at 9:05, zotya975 írta:

Én is cserélgettem előre-hátra a gumikat, nem tudom már pontosan hogy mindíg csinálta ezt de arra emlékszem hogy kormányösszekötő csere után beállíttattam az egyenesfutást és az összetartást, aztán amikor ősszel felraktam a télit, már húzott balra, kicsit jobbra kellett tartani a kormányt hogy egyenesen menjen.

Azt hiszem futóműves lesz a megoldás... Ezek szerint minden szezon váltáskor el kell játszam ezt. 

Elküldve
On 2019. 11. 08. at 19:50, wookie írta:

Először gumishoz menj, és centíroztass. Azt tényleg kéne szezononként.

Mondjuk az kimaradt most. De attól húzhat félre az autó? Mindegy, úgyis meg kell csinálni, meglátom hoz-e javulást. Köszönöm a tippet.

  • 2 months later...
Elküldve

Üdv Jóemberek,

Két rövidebb kérdésem volna, egyik, hogy a dízelbe a benzines gólyaláb nem jó?
Másik, hogy rugóösszehúzó nélkül toronyszilentet csereberélni teljesen képtelenség?
(anno egy Fordnál csináltam, ott sikerült)
(nem lennék túl boldog fogatlanul, illetve a falu másik végében sem szeretném keresgélni a rugót)

Köszi.

Elküldve (edited)
54 perce, Mikulás74 írta:

Üdv Jóemberek,

Két rövidebb kérdésem volna, egyik, hogy a dízelbe a benzines gólyaláb nem jó?
Másik, hogy rugóösszehúzó nélkül toronyszilentet csereberélni teljesen képtelenség?
(anno egy Fordnál csináltam, ott sikerült)
(nem lennék túl boldog fogatlanul, illetve a falu másik végében sem szeretném keresgélni a rugót)

Köszi.

Hali-Szerintem jó.Az megegyezik De majd megirják pontosan.De rugóösszehúzó nélkül felejtsd el.Nagyon erős rugó mással nem tudod összenyomni.Fordnál mivel nyomtad össze a rugót?

Módosítva : kingblue
  • Like 1
Elküldve
15 perce, kingblue írta:

Hali-Szerintem jó.Az megegyezik De majd megirják pontosan.De rugóösszehúzó nélkül felejtsd el.Nagyon erős rugó mással nem tudod összenyomni.Fordnál mivel nyomtad össze a rugót?

Ford Orion volt, ott elég vékony rugó volt. Azt hiszem rátehénkedtem, és rá tudtam csavarni a rugótányért. :)
Már akkor el voltam hűlve, a Kadettnak mennyivel masszívabb futóműve van.

  • Like 1
Elküldve
3 órája, Mikulás74 írta:

Üdv Jóemberek,

Két rövidebb kérdésem volna, egyik, hogy a dízelbe a benzines gólyaláb nem jó?
Másik, hogy rugóösszehúzó nélkül toronyszilentet csereberélni teljesen képtelenség?
(anno egy Fordnál csináltam, ott sikerült)
(nem lennék túl boldog fogatlanul, illetve a falu másik végében sem szeretném keresgélni a rugót)

Köszi.

A gólyaláb elvileg ugyan az, de a diesel rugói erősebbek, meg a féltengely  fogszáma is más a a benzineshez képest a kerékagyban (több azt hiszem)! Rúgó összehúzó kell,az a biztos!

  • Like 1
Elküldve (edited)
47 perce, free0228 írta:

A gólyaláb elvileg ugyan az, de a diesel rugói erősebbek, meg a féltengely  fogszáma is más a a benzineshez képest a kerékagyban (több azt hiszem)! Rúgó összehúzó kell,az a biztos!

Maga a gólyaláb külön kiszerelhető.Féktárcsa kerékagy marad a helyén.Ha jól tudom.Nincsenek egybeépítve.

Módosítva : kingblue
  • Like 1
Elküldve
30 perce, kingblue írta:

Maga a gólyaláb külön kiszerelhető.Féktárcsa kerékagy marad a helyén.Ha jól tudom.Nincsenek egybeépítve.

Az a suzuki ahol nincs egyben:goofy:, itt nem lehet kormánygömbfej és talpas oldása nélkül kiszedni a gólyalábat.

  • Like 1
Elküldve
6 órája, free0228 írta:

A gólyaláb elvileg ugyan az, de a diesel rugói erősebbek, meg a féltengely  fogszáma is más a a benzineshez képest a kerékagyban (több azt hiszem)! Rúgó összehúzó kell,az a biztos!

Az derék, köszi, lett volna egy teljesen jó gólyaláb, csak 1.4-be, szívtam volna rendesen. :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.