Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék, futómű, kormánymű


forumadmin

Recommended Posts

34 perce, arpii írta:

Sziasztok,

Most egy visszatérő problémával fordulok hozzátok, 1994-es F-es C14NZ 5 ajtós az alany, valami régi rühes a jóöreg michelin energy volt fent eddig a 13-as gyári felni szetten, viszont van egy téli szettem is, ami 14-es, de ez utóbbival többször volt gond, de mivel télen nem jártam annyival, nem érdekelt annyira. A problémám nem újkeletű, 120 körül elkezd rázni a kormány, mintha centírozási probléma lenne, de addig olyan szépen fut, hogy észre sem venni, hogy úton vagyunk, 120-nál vagy fölötte a gázt ha elengedem, akkor mégjobban beremeg. Érdekes módon a régi nyári szettel nem csinálta soha, de a télivel az első 2 évadot végigremegte és ráadásul úgy, hogy az első hátsó minden évben váltva lett feltéve. Érdekes módon a legutóbbi télen most egyáltalán nem csinálta, amin meglepődtem, viszont most kerültek fel új gumik a nyári szettre és a rémálmom valóra vált, mert ráz 120 körül. Tavaly ilyenkor volt futómű beállítás, lengőkar szilent, stabilizátor szilent cserélve, akkor még a téli volt fent és egy fokkal jobb lett, de ugyanúgy rázott. Ezért voltam meglepődve, hogy most télen meg nem rázott. Szóval a felnit, gumit kizárnám, mert tuti hogy nem üt, le is lett forgatva többször centíron, biztos, ami tuti, a féktárcsám már elég viseltes, sok a vakrozsda, talán megérne egy cserét, de még az sem üt veszedelmesen. A kormányművem már kicsit kopottnak tűnik, mert nagyobb a játék, mint egy jó 100 ezer km-el ez előtt, de azon ugye túl sok mindent nem lehet variálni (nem szervós egyébként). Amit még észrevettem, pl. ma reggel, hogy 120-ra beállva elkezdte és ahogy sokat haladtam egyenesen előre, egyszer csak elhagyta és kisimult. Jobbos kanyar után nem jött elő kigyorsításkor, balos után azonnal rázta a kormányt. Majd 1-1,5 km múlva az enyenesben ismét kisimult. A találós kérdés adott, mi lehet a probléma? A válaszaitokat előre is köszönöm. Üdv, Árpi

Dehogynem, csere. Ha extrém mód kopott a cucc, és nagy a holtjáték, akkor simán lehet ilyen. 

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, wookie said:

Dehogynem, csere. Ha extrém mód kopott a cucc, és nagy a holtjáték, akkor simán lehet ilyen. 

Unix-on vannak még valami 150e környékén is, az borzasztó... milyen egyéb lehetőségek vannak? Felújított gyári? Hogyan tudom egyértelműen kideríteni, hogy az van extrém módon elkopva?

Link to comment
Megosztás:

9 perce, arpii írta:

Unix-on vannak még valami 150e környékén is, az borzasztó... milyen egyéb lehetőségek vannak? Felújított gyári? Hogyan tudom egyértelműen kideríteni, hogy az van extrém módon elkopva?

Lehet cserélni csak a csúszkát ami kopni szokott, de igazából középen meg kell fogni ahol a nyomtávrudak becsatlakoznak, és fel.-le meg kell cibálni, ha itt van játék, akkor ezt a műanyag biszbaszt lehet cserélni, illetve a kormányrúd becsatlakozásánál, húzni a csavaron ( ami alul van és nem férni hozzá):

2830887-20180508-9FcTkO.jpg

2830891-20180508-oaAZgQ.jpg

2830888-20180508-Na4uPR.jpg

2830890-20180508-KeFBgT.jpg

Nem a reklám helye de a műanyag csúszkát csak a Csergőben tudtam venni talán 600 Forintért. Igazából nagy kopás nem látszott a régin, de mégis sokat javult. 

De ha középen emelgetne nincs nagy lógás akkor nem ez a baja felesleges cserélni. 

 

 

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, zotya975 said:

Lehet cserélni csak a csúszkát ami kopni szokott, de igazából középen meg kell fogni ahol a nyomtávrudak becsatlakoznak, és fel.-le meg kell cibálni, ha itt van játék, akkor ezt a műanyag biszbaszt lehet cserélni, illetve a kormányrúd becsatlakozásánál, húzni a csavaron ( ami alul van és nem férni hozzá):

2830887-20180508-9FcTkO.jpg

2830891-20180508-oaAZgQ.jpg

2830888-20180508-Na4uPR.jpg

2830890-20180508-KeFBgT.jpg

Nem a reklám helye de a műanyag csúszkát csak a Csergőben tudtam venni talán 600 Forintért. Igazából nagy kopás nem látszott a régin, de mégis sokat javult. 

De ha középen emelgetne nincs nagy lógás akkor nem ez a baja felesleges cserélni. 

 

 

Köszönöm, majd ha hazaértem megnézem, de legutóbb mikor megrángattam éppcsak nem volt teljesen pászos, nagyon minimális kottyanást tapasztaltam.

Link to comment
Megosztás:

17 perce, wookie írta:

Szvsz neki nem ez a része van kikopva a leírása alapján, hanem a fogaskerék/fogasléc páros. 

Azon tud egy picit segíteni, ha meglazítja a lemezcsavart és húz a belső csavaron ami nekiszorítja a csúszkát a fogaslécnek. Vagyis ugye, ha már kotyog a csőben, ez azon javít.

Link to comment
Megosztás:

ATE tárcsa ATE betéttel milyen kombó lehet?

Gusztustalan módon visít az első fékem, meg mikor ráfigyelek pulzálást érzek elölről. Nem, nem égettem meg 20km-t tartva fékezve német lejtőn. Hajítom kifele műszakira az egész kramancot. Gondolom (mivel gyári beszállító) nagyon nem lövök mellé ezzel a márkával.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Róóóbi írta:

ATE tárcsa ATE betéttel milyen kombó lehet?

Gusztustalan módon visít az első fékem, meg mikor ráfigyelek pulzálást érzek elölről. Nem, nem égettem meg 20km-t tartva fékezve német lejtőn. Hajítom kifele műszakira az egész kramancot. Gondolom (mivel gyári beszállító) nagyon nem lövök mellé ezzel a márkával.

Olyan jó márkának hangzik szerintem nem lehet sz*r.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Olyan jó márkának hangzik szerintem nem lehet sz*r.

Merugye, valahonnan van az a sugallatom (800X láttam leírva) hogy Brembo tárcsa Textar betét. De ha egyszer az ATE gyártott főféket meg féknyerget is, mi indokolja hogy ne azt vegyek bele? :confused:

Link to comment
Megosztás:

57 perce, Róóóbi írta:

Merugye, valahonnan van az a sugallatom (800X láttam leírva) hogy Brembo tárcsa Textar betét. De ha egyszer az ATE gyártott főféket meg féknyerget is, mi indokolja hogy ne azt vegyek bele? :confused:

Azt hiszem valami " neves" tárcsám van, de a betét az meg olyan amit adtak a bótba. :-)

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Azt hiszem valami " neves" tárcsám van, de a betét az meg olyan amit adtak a bótba. :-)

Szerintem ebben most Roadhouse betét van. De ez a sivítás ez agypéniszt okoz...

Csakúgy mint a gázadásra kattanó leömlő, a tűzkarikánál. Húztam rajta, kattan. Eloldottam, igazgattam, meghúztam kattan. Bmeg a k nyádat. Árokzsír? 

Ja nem, másik topik.:-)

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Róóóbi írta:

Szerintem ebben most Roadhouse betét van. De ez a sivítás ez agypéniszt okoz...

Csakúgy mint a gázadásra kattanó leömlő, a tűzkarikánál. Húztam rajta, kattan. Eloldottam, igazgattam, meghúztam kattan. Bmeg a k nyádat. Árokzsír? 

Ja nem, másik topik.:-)

Nekem a rugó ott nyiszorogni szokott, kitekerem és kenek mindkét vége alá rézpasztát, de idővel az is kiég. Ja másik topic.:lurker:

Link to comment
Megosztás:

15 órája, Róóóbi írta:

Merugye, valahonnan van az a sugallatom (800X láttam leírva) hogy Brembo tárcsa Textar betét. De ha egyszer az ATE gyártott főféket meg féknyerget is, mi indokolja hogy ne azt vegyek bele? :confused:

Az ára....

12 órája, Róóóbi írta:

Szerintem ebben most Roadhouse betét van. De ez a sivítás ez agypéniszt okoz...

Csakúgy mint a gázadásra kattanó leömlő, a tűzkarikánál. Húztam rajta, kattan. Eloldottam, igazgattam, meghúztam kattan. Bmeg a k nyádat. Árokzsír? 

Ja nem, másik topik.:-)

 

Cserélj tűzkarikát, el van kopva. 

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

On 5/9/2018 at 11:58 AM, zotya975 said:

Azon tud egy picit segíteni, ha meglazítja a lemezcsavart és húz a belső csavaron ami nekiszorítja a csúszkát a fogaslécnek. Vagyis ugye, ha már kotyog a csőben, ez azon javít.

Nem jutottam sokkal közelebb a megoldáshoz, mert nem volt idő bontani, de úgy, ahogy írtad fel-le megrángatva a kormány összekötőket a kormányműnél kotyog. A végén a gömbfejnél úgy tűnik rendben van.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, arpii írta:

Nem jutottam sokkal közelebb a megoldáshoz, mert nem volt idő bontani, de úgy, ahogy írtad fel-le megrángatva a kormány összekötőket a kormányműnél kotyog. A végén a gömbfejnél úgy tűnik rendben van.

Akkor azt a műanyag csúszkát tudod cserélni rajta amit, írtam, illetve még kicsit húzni a csavaron amit a képen mutattam. Nem szüntette meg teljesen a kottyanást, de sokat javított rajta. 

Link to comment
Megosztás:

On 5/9/2018 at 11:58 AM, zotya975 said:

Azon tud egy picit segíteni, ha meglazítja a lemezcsavart és húz a belső csavaron ami nekiszorítja a csúszkát a fogaslécnek. Vagyis ugye, ha már kotyog a csőben, ez azon javít.

Új fejlemények, egy szerelő ismerős szétkapta a komplett kormányművet. A fent említett műanyag csúszkán semmi kopás nem látszott, ául kipucolta az egészet, újra zsírozta és a fent említett alsó csavaron tudott húzni. A fogaslécen nemigazán látott kopást, de az elmúlt 290e km csak ott hagyta rajta a nyomát, még ha ez nem is látszik, vagy éppen nem egykönnyen mérhető. A lényeg, hogy most már nem lóg a kormányösszekötő és nem is kottyan. Kicsit feszesre húzta az állító csavart, így most középállásban könnyedén jár a kormánykerék, fordulásnál kicsit izmosabb, de ez csak bekopik majd... A másik lényeg, hogy göröngyös úton nem kopog a kormány, viszont a 120-as tempó körül enyhén még mindig ráz. Ez a nagy találós kérdés, hogy mi lesz a bűnös...

Link to comment
Megosztás:

1 óra, arpii írta:

Új fejlemények, egy szerelő ismerős szétkapta a komplett kormányművet. A fent említett műanyag csúszkán semmi kopás nem látszott, ául kipucolta az egészet, újra zsírozta és a fent említett alsó csavaron tudott húzni. A fogaslécen nemigazán látott kopást, de az elmúlt 290e km csak ott hagyta rajta a nyomát, még ha ez nem is látszik, vagy éppen nem egykönnyen mérhető. A lényeg, hogy most már nem lóg a kormányösszekötő és nem is kottyan. Kicsit feszesre húzta az állító csavart, így most középállásban könnyedén jár a kormánykerék, fordulásnál kicsit izmosabb, de ez csak bekopik majd... A másik lényeg, hogy göröngyös úton nem kopog a kormány, viszont a 120-as tempó körül enyhén még mindig ráz. Ez a nagy találós kérdés, hogy mi lesz a bűnös...

Hát alapból a rázást felni, gumi, vagy akár belső féltengely csukló hiba is tud okozni. Ugye az első kettő kiszűrhető, ha a hátsó kereket előre teszed az elsőt meg hátra.

Link to comment
Megosztás:

12 hours ago, zotya975 said:

Hát alapból a rázást felni, gumi, vagy akár belső féltengely csukló hiba is tud okozni. Ugye az első kettő kiszűrhető, ha a hátsó kereket előre teszed az elsőt meg hátra.

Az első kettő kilőve. Ma reggel hosszabb távon azért úgy tűnik sokat javult, főleg göröngyös úton észrevehetően. Nem is ráz annyira, mint korábban, de feszesebb is a kormány.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, arpii írta:

Az első kettő kilőve. Ma reggel hosszabb távon azért úgy tűnik sokat javult, főleg göröngyös úton észrevehetően. Nem is ráz annyira, mint korábban, de feszesebb is a kormány.

Ha befekszel a kocsi alá, és megcibálod fel-le a féltengelyeket a váltónál fogva, és sokat enged, kottyan, az is tudja rázni a kormányt hiszem a játék kimegy a kerékhez. Itt aztán el kell dönteni hogy a belső csukló a hibás, vagy a diferenciálműben kottyan a féltengelycsonk, vagy maga a difi. Az első esetben ugye csukló csere, a második esetben, a vezetőoldalról a rövid féltengely felől, a villás-lemezes biztosító eltávolítás után lehet húzni a difin, mert kúpos a csapágytartó, de ugye ha nagyon meghúzod megszorul. Ez amúgy elég ritka mármint hogy a féltengely rázza a kereket, de ha már minden más lehetőség ki van lőve érdemes utánajárni. 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! C14nz-nél a következő a problémám. Erősebb fékezésnél tompa koppanást hallok elölről a motortérből, talán a futómű felől. Ha finomabban fékezek akkor nem hallani. Illetve a magyobb fekvőrendőrökre ráhajtva normális sebességgel is koppan valami. Mintha két kemény fémet ütne össze és nem kong. Kemény, tompa koppanás. Megemeltem a kocsit, rángattam amit tudtam, próbáltam mozgatni a tengelyt, lengéscsillapítót, és mindent amit lehet, de nem tudtam reprodukálni. Ötlete van valakinek?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Diabo6 írta:

Sziasztok! C14nz-nél a következő a problémám. Erősebb fékezésnél tompa koppanást hallok elölről a motortérből, talán a futómű felől. Ha finomabban fékezek akkor nem hallani. Illetve a magyobb fekvőrendőrökre ráhajtva normális sebességgel is koppan valami. Mintha két kemény fémet ütne össze és nem kong. Kemény, tompa koppanás. Megemeltem a kocsit, rángattam amit tudtam, próbáltam mozgatni a tengelyt, lengéscsillapítót, és mindent amit lehet, de nem tudtam reprodukálni. Ötlete van valakinek?

Nézd meg nincs -e eltörve a stabrúd bekötés a lengőkarnál, ezen kívül lehet mág elvásott szilentgumi, vagy lógó talpas (trapézgömbfej) vagy kormányösszekötő gömbfej. Aztán: nekem egyszer meglazult a lengőkart a bölcsőhöz fogató egyik csavar ( ami a szilenten megy át) az koppant, a kormányrúdnak van egy megvezetése a műszerfal mögött az is ki tud csúszni és akkor rossz úton kopog, és a legvégén csak a teljesség kedvéért ha elszakad a középső kipufogót tartó egyik gumibak, a dob is tudja ütni az alvázat, ami kissé előtted szól lentről. Ja és volt akinek meglazult a teleszkóp a gólyalábban és kopogott, és megnézheted fent a motortérben a toronyszilent két csavarját is. 

Link to comment
Megosztás:

On 5/30/2018 at 11:34 AM, zotya975 said:

Ha befekszel a kocsi alá, és megcibálod fel-le a féltengelyeket a váltónál fogva, és sokat enged, kottyan, az is tudja rázni a kormányt hiszem a játék kimegy a kerékhez. Itt aztán el kell dönteni hogy a belső csukló a hibás, vagy a diferenciálműben kottyan a féltengelycsonk, vagy maga a difi. Az első esetben ugye csukló csere, a második esetben, a vezetőoldalról a rövid féltengely felől, a villás-lemezes biztosító eltávolítás után lehet húzni a difin, mert kúpos a csapágytartó, de ugye ha nagyon meghúzod megszorul. Ez amúgy elég ritka mármint hogy a féltengely rázza a kereket, de ha már minden más lehetőség ki van lőve érdemes utánajárni. 

 

Semmi, sőt tegnap kikaptam a jobb elsőt, végig néztem, rángattam mindent. Minden teljesen jól néz ki és nem kotyog. Tehát most már ott tartok, hogy minden jó, de valami még mindig nem. Amúgy ez a jobb első is csak megérzés, mert a rázás közben sem a jobb 1-ben, sem a bal 1-ben ülve nem egyértelmű hol ráz, mintha csak a kormányt fogva rázna.

Módosítva : arpii
Link to comment
Megosztás:

22 órája, zotya975 írta:

Nézd meg nincs -e eltörve a stabrúd bekötés a lengőkarnál, ezen kívül lehet mág elvásott szilentgumi, vagy lógó talpas (trapézgömbfej) vagy kormányösszekötő gömbfej. Aztán: nekem egyszer meglazult a lengőkart a bölcsőhöz fogató egyik csavar ( ami a szilenten megy át) az koppant, a kormányrúdnak van egy megvezetése a műszerfal mögött az is ki tud csúszni és akkor rossz úton kopog, és a legvégén csak a teljesség kedvéért ha elszakad a középső kipufogót tartó egyik gumibak, a dob is tudja ütni az alvázat, ami kissé előtted szól lentről. Ja és volt akinek meglazult a teleszkóp a gólyalábban és kopogott, és megnézheted fent a motortérben a toronyszilent két csavarját is. 

Köszi a részletes segítséget. A kutyacsont biztos nem törött. Nemrég cseréltem balos féltengelyt, mert az is kopogott. De sajnos még maradt egy ilyen kopogás is a csere után. A szilenten átmenő csavar jó ötlet. Holnap megnézem a gömbfejekkel együtt. A kipufogót tartó gumit kizárnám, mert akkor sűrűbben kopogna. 

Megfigyeltem, hogy amikor az udvarra parkolok be, balra hátra tolatva egy lejtősebb feljáróról a picit magasabb parkolóhelyre, akkor pont félúton, amikor a legkicsavartabb állapotban van az autó, akkor koppan/üt egy elég hangosat.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Diabo6 írta:

Köszi a részletes segítséget. A kutyacsont biztos nem törött. Nemrég cseréltem balos féltengelyt, mert az is kopogott. De sajnos még maradt egy ilyen kopogás is a csere után. A szilenten átmenő csavar jó ötlet. Holnap megnézem a gömbfejekkel együtt. A kipufogót tartó gumit kizárnám, mert akkor sűrűbben kopogna. 

Megfigyeltem, hogy amikor az udvarra parkolok be, balra hátra tolatva egy lejtősebb feljáróról a picit magasabb parkolóhelyre, akkor pont félúton, amikor a legkicsavartabb állapotban van az autó, akkor koppan/üt egy elég hangosat.

A kormányösszekötő gömbfej szokott olyankor koppanni egyet-egyet amikor az első futómű terhelése megváltozik. Fékezünk, vagy gázt adunk tolatásból elindulunk..stb. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.