Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék, futómű, kormánymű


forumadmin

Recommended Posts

10 perce, endi29 írta:

Üdv mindenkinek! A következő problémára várok tanácsokat. 92-es ferde hátú  f astra bal hátsó fékmunkahengere tegnap elkezdett folyni. Szerencsére csak itthon az udvarban álltam arrább amikor beesett a fékpedál. Szétszedve  azt tapasztaltam hogy a fékmunkahenger hátsó dugattyúja nagyon kint volt a hengerből, a gumi karmantyú is félre csúszott. A hátsó fékpofa  távolabb is van a fékmunkahengertől mint az első.  Leszerelve, üres állapotban nyomogatva is a hátsó dugattyút jobban kitolta a rugó. Megcseréltem a  két dugattyút, a hátsó tettem előre az első meg hátra és most az elsőt nyomta ki jobban. Vettem új fékmunkahengert de ennél is a hátsót valamiért jobban kinyomja a rugó. Ennél is távolabb van a hátsó fékpofa mint az első. Leszedtem a pofákat, rugókat, meg mindent. Megdrótkeféztem azt a részt ahova  fékpofák fel vannak rögzítve de továbbra sem áll úgy ahogy kéne. Valakinek valami tipp? Ja és egyébként tavasszal teljesen fel lett újítva a fékrendszer.  http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=8962017_1220_141722_001.jpg

A képen nem látszik, mert takarva van, de az alsó rugó is fent van a pofákon keresztben? Amúgy alapból úgy kell beállítani az után állítóval ( ha nem állítja be magától) hogy a dobot éppen hogy csak fel lehessen tenni, ne vagy csak kicsit kosztasson ha forog és fent a kerék. Nem is szoktam nyomogatni a fékpedált ha lent a dob, így igazából nem vagyok benne biztos, hogy ha nincs ahova felfeküdjön a pofa ( mármint ugye nincs fent a dob) akkor egyszerre jön-e ki a két oldal.  Alapból nem tud ennyire kijönni, mert akkor már odaszorul a dobhoz.

2721294-20171220-W2aWlK.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

3 perce, zotya975 írta:

A képen nem látszik, mert takarva van, de az alsó rugó is fent van a pofákon keresztben? Amúgy alapból úgy kell beállítani az után állítóval ( ha nem állítja be magától) hogy a dobot éppen hogy csak fel lehessen tenni, ne vagy csak kicsit kosztasson ha forog és fent a kerék. Nem is szoktam nyomogatni a fékpedált ha lent a dob, így igazából nem vagyok benne biztos, hogy ha nincs ahova felfeküdjön a pofa ( mármint ugye nincs fent a dob) akkor egyszerre jön-e ki a két oldal.  Alapból nem tud ennyire kijönni, mert akkor már odaszorul a dobhoz.

2721294-20171220-W2aWlK.jpg

 

Igen, rajta van minden rugó ami kell. A dobbal sokat kínlódtam mert miután leszedtem minden pofát, rugót stb. utána összerakáskor az istennek sem akart rámenni a dob.Nagy nehezen ráerőszakoltam de akkor meg befogott  a fék. Elforgatni se tudtam a dobot és a kézifékkart sem tudtam felhúzni. Az után állítón lazítottam egy kicsit, ekkor már könnyebben ment rá a dob.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, endi29 írta:

Igen, rajta van minden rugó ami kell. A dobbal sokat kínlódtam mert miután leszedtem minden pofát, rugót stb. utána összerakáskor az istennek sem akart rámenni a dob.Nagy nehezen ráerőszakoltam de akkor meg befogott  a fék. Elforgatni se tudtam a dobot és a kézifékkart sem tudtam felhúzni. Az után állítón lazítottam egy kicsit, ekkor már könnyebben ment rá a dob.

Ugye az után állítóval ha rendesen beállítod, akkor csak pár millimétert mozdul a munkahenger dugattyúja, nem tud addig kimenni mint a tiéd a képen. Elméletileg automata gyakorlatilag vagy beállítja neked vagy nem, én inkább beállítom előre.

Link to comment
Megosztás:

472783895_20121126_dL15Y5_tn.jpg

 

 

Szétszedtem még vagy kétszer az egész mindenséget amikor észrevettem  hogy az után állító lemezkéjének az egyik pöcke elvan görbülve.Először azt hittem hogy le tört, de csak elgörbült. Még a múlt héten amikor jöttem volna el a munkahelyemről nem akart elindulni hátramenetben. Kézifék ki volt engedve de a fék fogott továbbra is. Addig erőltettem amíg roppant egyet aztán már jó volt. Elég furcsa volt mert minden szinte minden új a dobféknél az után állítók kivételével. Régen mosás után szokott beragadni a fékpofa.

Módosítva : endi29
Link to comment
Megosztás:

10 perce, endi29 írta:

 

 

 

Szétszedtem még vagy kétszer az egész mindenséget amikor észrevettem  hogy az után állító lemezkéjének az egyik pöcke elvan görbülve.Először azt hittem hogy le tört, de csak elgörbült. Még a múlt héten amikor jöttem volna el a munkahelyemről nem akart elindulni hátramenetben. Kézifék ki volt engedve de a fék fogott továbbra is. Addig erőltettem amíg roppant egyet aztán már jó volt. Elég furcsa volt mert minden szinte minden új a dobféknél az után állítók kivételével. Régen mosás után szokott beragadni a fékpofa.

Hát pontosan nem tudom ennek mennyi jelentősége van, biztos van neki ha már így csinálták. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Ki tudja hogyan lehet kiszedni az ülések között lévő kézifékkart borító "szoknya" keretét a helyéből?

Körbe sikerült már kipattintgatnom a konzolból, de a bal első sarkát egyszerűen képtelen vagyok kiszedni. Ott nem csak karom, hanem egy csavar is rögzíti? Ha igen, azt hogyan lehet oldani?

Egyébként a kézifék és a váltó között lévő éremtartó rekeszt ugye elvileg ki lehetne egyszerűen húzni, pattintani a vezetőoldali ülés felé húzva? Mert a kialakítása nekem erre utal, de az istennek sem akar megmozdulni, feszegetésre sem, egy millimétert sem. Lehet, hogy az előző tulaj okosan beragasztotta oda, mert esetleg rendszeresen kiugrott neki a helyéről? És lehet, hogy alatta van egy rejtett csavar, ami rögzíti a váltószoknya keretét? Ha igen, ilyenkor mit lehet csinálni?

76WPPMO.jpg

Módosítva : Aster
Link to comment
Megosztás:

5 perce, Aster írta:

Sziasztok!

Ki tudja hogyan lehet kiszedni az ülések között lévő kézifékkart borító "szoknya" keretét a helyéből?

Körbe sikerült már kipattintgatnom a konzolból, de a bal első részét egyszerűen képtelen vagyok kiszedni. Ott nem csak karom, hanem egy csavar is rögzíti? Ha igen, azt hogyan lehet oldani?

Egyébként a kézifék és a váltó között lévő éremtartó rekeszt ugye elvileg ki lehetne egyszerűen húzni, pattintani a vezetőoldali ülés felé húzva? Mert a kialakítása nekem erre utal, de az istennek sem akar megmozdulni, feszegetésre sem, egy millimétert sem. Lehet, hogy az előző tulaj okosan beragasztotta oda, mert esetleg rendszeresen kiugrott neki a helyéről? És lehet, hogy alatta van egy rejtett csavar, ami rögzíti a váltószoknya keretét? Ha igen, ilyenkor mit lehet csinálni?

Jól gondolod, az éremtartó alatt van egy csavar ami a kézifék szoknyát rögzíti, az éremtartót pedig bepattanó fülek fogják. Hát ha van van ragasztva az elég nagy probléma, mert az egész kardánboxot sem tudod így kivenni, mert a dobozka alatt ezt is rögzíti 1 csavar. Próbáld a dobozkának a vezetőülés felől befeszíteni, mert onnan van a két fül, az anyósoldalon csak be van akasztva:

2734724-20180106-TDSJah.jpg

2734725-20180106-U77J13.jpg

Link to comment
Megosztás:

37 minutes ago, zotya975 said:

Jól gondolod, az éremtartó alatt van egy csavar ami a kézifék szoknyát rögzíti, az éremtartót pedig bepattanó fülek fogják. Hát ha van van ragasztva az elég nagy probléma, mert az egész kardánboxot sem tudod így kivenni, mert a dobozka alatt ezt is rögzíti 1 csavar. Próbáld a dobozkának a vezetőülés felől befeszíteni, mert onnan van a két fül, az anyósoldalon csak be van akasztva:

 

2734725-20180106-U77J13.jpg

Nagyon kösz a segítséget! Sikerült kiszednem. A képek sokat segítettek. Nem volt beragasztva, de az istennek sem akart megmozdulni. De így, hogy láttam hogyan néz ki a rögzítő mechanizmus, tudtam hol kell húzni és nyomni, és végül sikerült nagy nehezen kipattintani. És megtaláltam a keretrögzítő csavart is. Köszi még egyszer. Sokat segítettél.

Módosítva : Aster
Link to comment
Megosztás:

34 perce, Aster írta:

Nagyon kösz a segítséget! Sikerült kiszednem. A képek sokat segítettek. Nem volt beragasztva, de az istennek sem akart megmozdulni. De így, hogy láttam hogyan néz ki a rögzítő mechanizmus, tudtam hol kell húzni és nyomni, és végül sikerült nagy nehezen kipattintani. És megtaláltam a keretrögzítő csavart is. Köszi még egyszer. Sokat segítettél.

Igazán nincs mit!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár napja elkezdett valami csörögni a bal első futómű környékén, aminek ha rosz úton megyek, szinte " üveges-éles" csörömpölő hangja van. Ebben a témában teljesen ismeretlen vagyok, hogy esetleg 1-1 fellazult csavart kell keressek, vagy mit? Azon kívül, hogy toronycsapágy cserés leszek szilentek miatt hamarosan, és indulásnál, erősebben betekerve a kormányt, már kissé recseg, tehát féltengely is lesz. Ez az új dolog viszont erősen aggaszt, hogy biztonságos-e az autó? Magam ezt biztosan nem fogom szerelni panel parkolóban, viszont ha szerelőhöz viszem, nem akarom hogy megvezessenek, szóval a lehetséges hibát én szeretném kideríteni. 

Tudom, ilyenkor hosszú lista lehet amerre indulni lehet, de mégis mi lenne az, amit akár szemrevételezéssel, esetleg ( feszegetéssel ) ki tudnék szűrni? 

Köszönöm! 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, tuskes írta:

Sziasztok!

Pár napja elkezdett valami csörögni a bal első futómű környékén, aminek ha rosz úton megyek, szinte " üveges-éles" csörömpölő hangja van. Ebben a témában teljesen ismeretlen vagyok, hogy esetleg 1-1 fellazult csavart kell keressek, vagy mit? Azon kívül, hogy toronycsapágy cserés leszek szilentek miatt hamarosan, és indulásnál, erősebben betekerve a kormányt, már kissé recseg, tehát féltengely is lesz. Ez az új dolog viszont erősen aggaszt, hogy biztonságos-e az autó? Magam ezt biztosan nem fogom szerelni panel parkolóban, viszont ha szerelőhöz viszem, nem akarom hogy megvezessenek, szóval a lehetséges hibát én szeretném kideríteni. 

Tudom, ilyenkor hosszú lista lehet amerre indulni lehet, de mégis mi lenne az, amit akár szemrevételezéssel, esetleg ( feszegetéssel ) ki tudnék szűrni? 

Köszönöm! 

Felemelve az egyik oldalt a kereket, meg lehet cibálni fel-le oldalra, nézni-hallgatni hogy van-e kottyanás, mozgás. A kerék levétele után megnézni, nem tört-e el a stabrúd bekötése a lengőkarnál, ( alul megvan-e a csavar) alsó trapézgömbfejet,( talpast) kormányösszekötő gömbfejet óvatosan megfeszegetni szerelővassal, nagyobb csavarhúzóval. A motortérből a toronyszilentet megnézni, csavarokat is nincs-e meglazulva. Lentről megnézni a lengőkar két szilentjét nincs-e kivásva valamelyiknél a gumi, a két csavart megnézni nincs-e meglazulva. Kábé ennyi amit otthon ellenőrizni lehet. 

Link to comment
Megosztás:

3 perce, zotya975 írta:

Felemelve az egyik oldalt a kereket, meg lehet cibálni fel-le oldalra, nézni-hallgatni hogy van-e kottyanás, mozgás. A kerék levétele után megnézni, nem tört-e el a stabrúd bekötése a lengőkarnál, ( alul megvan-e a csavar) alsó trapézgömbfejet,( talpast) kormányösszekötő gömbfejet óvatosan megfeszegetni szerelővassal, nagyobb csavarhúzóval. A motortérből a toronyszilentet megnézni, csavarokat is nincs-e meglazulva. Lentről megnézni a lengőkar két szilentjét nincs-e kivásva valamelyiknél a gumi, a két csavart megnézni nincs-e meglazulva. Kábé ennyi amit otthon ellenőrizni lehet. 

Ez így nagyon korrekt válasz, köszönöm zotya! :icon13:

Link to comment
Megosztás:

5 órája, tuskes írta:

Sziasztok!

Pár napja elkezdett valami csörögni a bal első futómű környékén, aminek ha rosz úton megyek, szinte " üveges-éles" csörömpölő hangja van. Ebben a témában teljesen ismeretlen vagyok, hogy esetleg 1-1 fellazult csavart kell keressek, vagy mit? Azon kívül, hogy toronycsapágy cserés leszek szilentek miatt hamarosan, és indulásnál, erősebben betekerve a kormányt, már kissé recseg, tehát féltengely is lesz. Ez az új dolog viszont erősen aggaszt, hogy biztonságos-e az autó? Magam ezt biztosan nem fogom szerelni panel parkolóban, viszont ha szerelőhöz viszem, nem akarom hogy megvezessenek, szóval a lehetséges hibát én szeretném kideríteni. 

Tudom, ilyenkor hosszú lista lehet amerre indulni lehet, de mégis mi lenne az, amit akár szemrevételezéssel, esetleg ( feszegetéssel ) ki tudnék szűrni? 

Köszönöm! 

Az ilyen csörömpölő hang inkább rugótörés szokott lenni... eddig kétszer volt nekem és mindig az alsó karikája tört el és az csörömpöl...

Lehet vele járni, csak ki kell szedni, hogy ne csörömpöljön...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, pszilaj írta:

Az ilyen csörömpölő hang inkább rugótörés szokott lenni... eddig kétszer volt nekem és mindig az alsó karikája tört el és az csörömpöl...

Lehet vele járni, csak ki kell szedni, hogy ne csörömpöljön...

Azért nem mindegy mennyi van letörve belőle, mert simán letekeri magát a rugótányérról: 20140726-110235-4376083998016666915.jpg
Adott esetben simán kibassza a gumi oldalát.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, pszilaj írta:

Az ilyen csörömpölő hang inkább rugótörés szokott lenni... eddig kétszer volt nekem és mindig az alsó karikája tört el és az csörömpöl...

Lehet vele járni, csak ki kell szedni, hogy ne csörömpöljön...

 

5 perce, wookie írta:

Azért nem mindegy mennyi van letörve belőle, mert simán letekeri magát a rugótányérról: 20140726-110235-4376083998016666915.jpg
Adott esetben simán kibassza a gumi oldalát.

Köszönöm!

A büdös p...ba! :blush: Nem emeltem rá ma, csak megrángattan, és szemmel próbáltam beazonosítani, mert mennem kellett. Holnap megnézem, de nagyon nem örülnék egy ilyennek. Lehet valami benne, mert csak 10-15 km/h-tól gurulva kátyus úton csörömpöl, ha nagyon lassan megyek, akkor nem. Gondolom olyankor még nem " leng " be annyira a futómű-kasztni.

A mellékelt képért is köszönet.

Link to comment
Megosztás:

19 órája, wookie írta:

Azért nem mindegy mennyi van letörve belőle, mert simán letekeri magát a rugótányérról:
Adott esetben simán kibassza a gumi oldalát.

Ilyentet még nem láttam!

Csak normál, alsó, kicsi karika letörést!

De ez dulván lelök a padlóla...

Link to comment
Megosztás:

4 órája, pszilaj írta:

Ilyentet még nem láttam!

Csak normál, alsó, kicsi karika letörést!

De ez dulván lelök a padlóla...

Én sajnos igen. Nem egyet cseréltünk, általában az van, hogy a szűkített része letörik, aminek be kéne ülni a felvevőbe, onnan meg szépen elkezdi letekerni magát. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A fékpofa karja, amit a kézifék bovden húz és rá van szegecselve a fékpofára, annak könnyen vagy nehezen kell mozognia? Nekem olyan mintha be lenne állva, de nagyon nehezen tudom mozgatni. Azzal szenvedek egyébként, hogy a bal hátsó kereket nem igazán fogja meg a kézifék, míg a jobb jó erősen fog. F Astra Caravan.

Link to comment
Megosztás:

4 perce, joecockroach írta:

Sziasztok!

A fékpofa karja, amit a kézifék bovden húz és rá van szegecselve a fékpofára, annak könnyen vagy nehezen kell mozognia? Nekem olyan mintha be lenne állva, de nagyon nehezen tudom mozgatni. Azzal szenvedek egyébként, hogy a bal hátsó kereket nem igazán fogja meg a kézifék, míg a jobb jó erősen fog. F Astra Caravan.

Lazán kell mozognia. Ha mar osszzerohadt, szerintem nem erdemes rajta gorcsolni. Csere

Link to comment
Megosztás:

3 órája, joecockroach írta:

Sziasztok!

A fékpofa karja, amit a kézifék bovden húz és rá van szegecselve a fékpofára, annak könnyen vagy nehezen kell mozognia? Nekem olyan mintha be lenne állva, de nagyon nehezen tudom mozgatni. Azzal szenvedek egyébként, hogy a bal hátsó kereket nem igazán fogja meg a kézifék, míg a jobb jó erősen fog. F Astra Caravan.

 

2 órája, aholy írta:

Lazán kell mozognia. Ha mar osszzerohadt, szerintem nem erdemes rajta gorcsolni. Csere

Lazán bizony.

Ha szorul, akkor esély van rá, hogy behúzva megszorul és jól besül a fék!

Link to comment
Megosztás:

Meglepetéééééés!!!!! :angry::angry::angry:

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=646IMG_0642.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=358IMG_0643.jpg

Azon gondolkodtam, ha esetleg Afrikába tévednék a közeljövőben, még orrpiercing-nek jó lehet, bár kissé nehéz, vagy karperecnek. Az alsó részről tört. Belefekszik szépen a megmaradt rugó az alsó tányérba, de nem tudom, ez így használható? 

Nem örülök neki, de múlt évben vagy 300 000 Ft. ment el az autóra, és még nem tudom hol a vége. Legutóbb, egy 108 000 Ft.-os ajánlatot kaptam futómű + fékek javítására, amihez még hozzájönne a 2 új rugó. Ettől már gondolkodóba estem, hol a vége ennek??? Bizony nem vagyok rá büszke, végképp nem jókedvemből, de elkezdtem a piacon 7-8 éves autókat keresni, mert már nem tudom mi lenne a helyes. Tudom, nem fiatal autó, de tripláját bukni rajta, mint amennyit ér, kissé erős veszteségnek tűnik, így, hogy nem tudom mi jöhet még. Plusz persze lenne még egy csomagtér ajtó cserém, egy tetőkárpitom, stb. :cry::cry::cry: 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.