Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2017. 08. 08. at 20:10, wookie írta:

Egyik főfékhenge? Há' hány fékpedál van a te kocsidban? :D 

 

Én azért végig szoktam menni mindegyiken, biztos ami zicher, legalább cserélődik a fékfolyadék. 

Expand  

Ja jó úgy értettem hogy az egyik fékcsövet a főfék és a fékerő szabályzó között. De közben kiderítettem hogy amit kaptam 1 literes fékfolyadék sárga, ami most van meg zöld, szóval lehet itt az ideje a komplett cserének, legalább most tényleg látom mikor nyomja ki a régit az új folyadék. Csak ugye akkor kompletten emelni meg bakolni kell, fent hagyott kerékkel kissé nehéz hozzáférni a csavarokhoz.  Na most majd kiderül milyen pontosan mértem le a csövet.:happy:

Elküldve (edited)

Sziasztok 
Még a GSI fék előre felrakása előtt meg fordult a fejembe hogy a nálam is kb 1 éve áll fék nyereg és előtte ki tudja meddig állt a szabad levegőn. Hogy érdemes venni fék hidraulika javító készletet ?(fék dugattyú, tömítő gyűrő , csúszka ). 

Módosítva : Barret
Elküldve
  On 2017. 08. 16. at 12:01, Barret írta:

Sziasztok 
Még a GSI fék előre felrakása előtt meg fordult a fejembe hogy a nálam is kb 1 éve áll fék nyereg és előtte ki tudja meddig állt a szabad levegőn. Hogy érdemes venni fék hidraulika javító készletet ?(fék dugattyú, tömítő gyűrő , csúszka ). 

Expand  

Igazából ezeket nem szokták csak úgy cserélni, inkább csak akkor ha gond van vele. Én az első fékhengerhez akkor vettem amikor véletlenül kiböktem a porvédőt, a főfékhez meg akkor amikor nem tudtam légteleníteni mert átengedett a karmantyú. De végülis cserélheted, de a folyadékot mindenképpen.

Elküldve (edited)
  On 2017. 08. 16. at 14:22, zotya975 írta:

Igazából ezeket nem szokták csak úgy cserélni, inkább csak akkor ha gond van vele. Én az első fékhengerhez akkor vettem amikor véletlenül kiböktem a porvédőt, a főfékhez meg akkor amikor nem tudtam légteleníteni mert átengedett a karmantyú. De végülis cserélheted, de a folyadékot mindenképpen.

Expand  

Tavaly nem akartam a nagy nyeregben cserelni dugattyut, abbol az elgondolasbol hogy a gyari biztos hogy jobb mint amit venni tudok, aztan szorult is kicsit, meg sikerult a karmantyut kicsipni (pont abbol kifolyolag hogy szorult), ugyhogy kicsereltem a p.csába mindent. 

Módosítva : aholy
Elküldve
  On 2017. 08. 16. at 15:41, aholy írta:

Tavaly nem akartam a nagy nyeregben cserelni dugattyut, abbol az elgondolasbol hogy a gyari biztos hogy jobb mint amit venni tudok, aztan szorult is kicsit, meg sikerult a karmantyut kicsipni (pont abbol kifolyolag hogy szorult), ugyhogy kicsereltem a p.csába mindent. 

Expand  

Nekem van egy olyan főfékem amit valamiért nem tudok új karmantyúkkal sem életre kelteni, az egyik hátsó kört nem akarja pumpálni-légteleníteni. 

Elküldve
  On 2017. 08. 16. at 14:22, zotya975 írta:

Igazából ezeket nem szokták csak úgy cserélni, inkább csak akkor ha gond van vele. Én az első fékhengerhez akkor vettem amikor véletlenül kiböktem a porvédőt, a főfékhez meg akkor amikor nem tudtam légteleníteni mert átengedett a karmantyú. De végülis cserélheted, de a folyadékot mindenképpen.

Expand  

Hát csak azért kérdezem mert nem akkor kéne szembesülni azzal hogy valami nem okés a fék nyereggel amikor a nagy tárcsa már rajta van .És természetesen kap új fék folyadékok (teljes rendeszerbe új lessz ) 

 

Elküldve
  On 2017. 08. 16. at 21:32, Barret írta:

Hát csak azért kérdezem mert nem akkor kéne szembesülni azzal hogy valami nem okés a fék nyereggel amikor a nagy tárcsa már rajta van .És természetesen kap új fék folyadékok (teljes rendeszerbe új lessz ) 

 

Expand  

Ugye úgyis illik fékhatás mérésre elvinni ha kész, a rejtett hibák, meg sajna nem látszanak, csak akkor ha már nem jó. De szerencsére nem túl gyakoriak.

Elküldve

Akkor hajtogassunk.

2623282-20170822-6HdOsC.jpg

2623283-20170822-EKZmOa.jpg

2623284-20170822-34GQZ9.jpg

Mivel az új cső univerzális, és nem pont akkora mint a régi, megpróbálok középről indulni és két oldalra "eltenni" a kanyarokban a különbséget. Elég durván néz ki pár helyen, de kicsit drótkeféztem és igazából nem olyan vészes. Ha meg lesz hajtva az új a régit kíváncsiságból hajtogatással eltöröm egy rozsdás és egy ép helyen .

Elküldve

Megvolt a fékcsőcsere némi közjátékkal, most adta meg magát a motorháztető teleszkóp, kétszer a fejemre esett mire rájöttem miért. Valahol megvan még a kitámasztó, csak nem tudom hol van ez a valahol, valamivel ki lehetne támasztani, de hirtelen semmit nem találtam. Aztán a  kezembe akadt egy lefogyott üvegszálas háló papírdudája, na az pont passzolt. :-) Lemértem pontosan a kiszerelt fékcsövet, az 348 centis volt az új 350, nem nagy különbség. A régi mellé hajtottam az újat, majd beszereltem. Miért is ne ezek a hollandik 11-es kulcshoz vannak lapolva, így nem fékcsőkulccsal húztam meg őket, igyekeztem meg is húzni meg le sem nyalni a sarkát. Ha már légtelenítés akkor lecseréltem az összes folyadékot 5.1  került bele, az volt itthon. Jól megnéztem hol kell majd renoválnom a bódét, és leengedtem a kerekeire a kocsit. Satuba fogva a régi fékcső ép, és rozsdás részét az ép 4 db 90-fokos hajtást bírt ki a rozsdás csak 2-őt. 

  • Haha 1
Elküldve

A tegnapi fékcsőcsere óta jött egy új hang a meglévő kismillióhoz, ha hirtelen nyomom le a fékpedált, egy érdekes súrlódó akármi ( mintha vizes gumit húzol valamin) , ettől még jó volt a fék, de nem én lennék ha nem kezdeném piszkálni. A devander és a tűzfal közötti gumiharmonika már rég el van repedve gondoltam itt ment be kosz vagy csak száraz, befújtam hát szilikonnal, de semmi változás. Aztán az utastérben néztem meg a pedál csapjait, de semmi. Aztán gondoltam egyet és levettem a főféket a devanderről, hátha az a kis tolóród fut szárazon, ne itt elkezdett folyni a fékfolyadék. Visszaraktam és gondolkodtam hogy folyhat-e itt ha kihúzom a rudat. Először azon voltam hogy nem, de előkerestem a régi főféket és rúd nélkül fejre állítottam és ebből is szivárgot a folyadék. Ugye van itt tömítés, de ha nincs bent a rúd nincs mihez tömítsen. Kivettem a régi főfékből a tömítést, de teljesen más a vége annak ami fent van, ugye ezerféle gyártó van.  Egyenlőre visszaraktam lemostam megszárítottam, most kifelé nem látok szivárgást, ha folyik is be a devanderbe akkor annak meg már úgyis mindegy. A furcsa hang ugye még megvan, de már annyira nem zavar. Most azon gondolkodom hogy: a, :hagyjam a pic*ába eddig is ilyen volt csak nem tudtam róla ( van némi lemaródás a festékből tehát nem új a dolog) b,: vegyek új főféket, bár ugye nem vagyok benne biztos hogy ha nem rakom össze nem szabad szivárognia.:confused: c,: mi a facért nézegetem-hallgatom-piszkálom az autót, és miért nem csak járok vele mint minden más és normális ember? 

Elküldve
  On 2017. 08. 23. at 15:50, zotya975 írta:

A tegnapi fékcsőcsere óta jött egy új hang a meglévő kismillióhoz, ha hirtelen nyomom le a fékpedált, egy érdekes súrlódó akármi ( mintha vizes gumit húzol valamin) , ettől még jó volt a fék, de nem én lennék ha nem kezdeném piszkálni. A devander és a tűzfal közötti gumiharmonika már rég el van repedve gondoltam itt ment be kosz vagy csak száraz, befújtam hát szilikonnal, de semmi változás. Aztán az utastérben néztem meg a pedál csapjait, de semmi. Aztán gondoltam egyet és levettem a főféket a devanderről, hátha az a kis tolóród fut szárazon, ne itt elkezdett folyni a fékfolyadék. Visszaraktam és gondolkodtam hogy folyhat-e itt ha kihúzom a rudat. Először azon voltam hogy nem, de előkerestem a régi főféket és rúd nélkül fejre állítottam és ebből is szivárgot a folyadék. Ugye van itt tömítés, de ha nincs bent a rúd nincs mihez tömítsen. Kivettem a régi főfékből a tömítést, de teljesen más a vége annak ami fent van, ugye ezerféle gyártó van.  Egyenlőre visszaraktam lemostam megszárítottam, most kifelé nem látok szivárgást, ha folyik is be a devanderbe akkor annak meg már úgyis mindegy. A furcsa hang ugye még megvan, de már annyira nem zavar. Most azon gondolkodom hogy: a, :hagyjam a pic*ába eddig is ilyen volt csak nem tudtam róla ( van némi lemaródás a festékből tehát nem új a dolog) b,: vegyek új főféket, bár ugye nem vagyok benne biztos hogy ha nem rakom össze nem szabad szivárognia.:confused: c,: mi a facért nézegetem-hallgatom-piszkálom az autót, és miért nem csak járok vele mint minden más és normális ember? 

Expand  

Nem lehet, hogy mikor lenyomod a fékpedált, akkor az új fékcső a nyomás miatt helyezkedik a kocsi alatt és valamihez hozzáér?

Elküldve
  On 2017. 08. 24. at 4:44, pszilaj írta:

Nem lehet, hogy mikor lenyomod a fékpedált, akkor az új fékcső a nyomás miatt helyezkedik a kocsi alatt és valamihez hozzáér?

Expand  

Hm...ugye a gyári helyekre rögzítettem az új fékcsövet, ahol nem volt stabil, mert kiszedéskor tört a patent ott kábelkötelegőztem. Végignéztem bekötéstől-bekötésig, két helyen kellett rajta hajtanom mert hozzáért a bódéhoz. Ugye az a baj hogy csak járó motornál tudom tesztelni, mert rásegítés nélkül nem tudom annyira nyomni a pedált hogy előhozzam a hangot, a motorhang viszony elnyomja ha hallgatózom miközben valaki fékezget. De úgy érzem-hallom hogy a főféktől jön. Amikor le volt kötve a főfék, és csak a rásegítőt nyomkodtam akkor nem volt hangja, de ugye akkor nem volt terhelés sem nem feszült, szóval akár a rásegítő is lehet. Mivel a cső üres volt pumpáláskor beesett a pedál tehát elért olyan pozícióba ahová évekig sem, esetleg kosz került be valahova. Hát mindegy ha nem szivárog, és egyéb gondja nincs marad így, amúgy is csak akkor hallom ha álló kocsinál nyomkodom a pedált izomból, mozgás közben már hamarabb megáll minthogy előjönne az az érdekes súrlódó hang. Ha szivárog akkor meg úgyis főfék csere.

Elküldve

sziasztok

Lenne egy kérdésem, ami nem kocsispecifikus:

Az normális, hogy 1 garnitúra fékpofa megeszi a féktárcsát? nem kéne annak többet kiszolgálnia? lehet az hogy túl kemény a pofa és nem a tárcsához való?(Xsara Picacsu, ABSes egyébként) egyébként Brembo a tárcsa a pofára már nem emléxem

Elküldve

hm gondoltam, hogy vmi turpisság van itt

még ha levonom asszony lábát meg az ABS a képletből, akkor se stimmel vmi

ha egyforma márkából veszek az segíthet? márhogy nem lesz túl kemény vs puha

Elküldve
  On 2017. 08. 28. at 18:19, stirlitz írta:

hm gondoltam, hogy vmi turpisság van itt

még ha levonom asszony lábát meg az ABS a képletből, akkor se stimmel vmi

ha egyforma márkából veszek az segíthet? márhogy nem lesz túl kemény vs puha

Expand  

Hát ezt nem tudom tárcsa szerintem nekem Brembo van de az uccsó betét valami unixos nóném.

Elküldve (edited)
  On 2017. 09. 04. at 18:28, wookie írta:

Sziasztok! Tudja valaki hogy van e különbség a vastag alu, és a vékony lemezházas kormánymű között?

Expand  

Milyen autóban? Szervós vagy anélküli?

Ha szervósra gondolsz F astraban, akkor a husi az ZF, a lemezházas meg Saginaw gyártmány. Erre gondolsz? Tök más a kettő.

Módosítva : HaPetya
  • 2 months later...
Elküldve

Szép estét kívánok mindenkinek abban kérném a segítséget , hogy a Gsi meg a sima devander között mi a külömbség ha méreti akkor tudja e valaki a méreteit ? köszönöm előre is .

Elküldve
  On 2017. 11. 18. at 19:13, astrabandi írta:

Szép estét kívánok mindenkinek abban kérném a segítséget , hogy a Gsi meg a sima devander között mi a külömbség ha méreti akkor tudja e valaki a méreteit ? köszönöm előre is .

Expand  

Nagyobb a GSI rásegítő? Azt hittem csak elöl van nagy hűtőt tárcsa ,hátul tárcsa, a GSI-n, esetleg a főfék 22-es de másban nincs különbség. 

Elküldve
  On 2017. 11. 18. at 19:24, zotya975 írta:

Nagyobb a GSI rásegítő? Azt hittem csak elöl van nagy hűtőt tárcsa ,hátul tárcsa, a GSI-n, esetleg a főfék 22-es de másban nincs különbség. 

Expand  

Én úgy tudom hogy a rásegítő is nagyobb ezét próbálok érdeklődni mert lehet rosszúl tudom  ?

 

Elküldve
  On 2017. 11. 18. at 20:34, wookie írta:

Azé "nagyobb" mert a 22-es főfék csak a saját devanderére megy fel. (ebből is van alu, meg acél, mindegyiknek saját devandere van)

Expand  

Aha azt hiszem értem , akkor a devander is nagyobb meg a főfék munka henger is .

  • 1 month later...
Elküldve

Üdv mindenkinek! A következő problémára várok tanácsokat. 92-es ferde hátú  f astra bal hátsó fékmunkahengere tegnap elkezdett folyni. Szerencsére csak itthon az udvarban álltam arrább amikor beesett a fékpedál. Szétszedve  azt tapasztaltam hogy a fékmunkahenger hátsó dugattyúja nagyon kint volt a hengerből, a gumi karmantyú is félre csúszott. A hátsó fékpofa  távolabb is van a fékmunkahengertől mint az első.  Leszerelve, üres állapotban nyomogatva is a hátsó dugattyút jobban kitolta a rugó. Megcseréltem a  két dugattyút, a hátsó tettem előre az első meg hátra és most az elsőt nyomta ki jobban. Vettem új fékmunkahengert de ennél is a hátsót valamiért jobban kinyomja a rugó. Ennél is távolabb van a hátsó fékpofa mint az első. Leszedtem a pofákat, rugókat, meg mindent. Megdrótkeféztem azt a részt ahova  fékpofák fel vannak rögzítve de továbbra sem áll úgy ahogy kéne. Valakinek valami tipp? Ja és egyébként tavasszal teljesen fel lett újítva a fékrendszer.  http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=8962017_1220_141722_001.jpg

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.