zotya975 Elküldve Augusztus8, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2017 1 órával ezelőtt, wookie írta: Egyik főfékhenge? Há' hány fékpedál van a te kocsidban? :D Én azért végig szoktam menni mindegyiken, biztos ami zicher, legalább cserélődik a fékfolyadék. Ja jó úgy értettem hogy az egyik fékcsövet a főfék és a fékerő szabályzó között. De közben kiderítettem hogy amit kaptam 1 literes fékfolyadék sárga, ami most van meg zöld, szóval lehet itt az ideje a komplett cserének, legalább most tényleg látom mikor nyomja ki a régit az új folyadék. Csak ugye akkor kompletten emelni meg bakolni kell, fent hagyott kerékkel kissé nehéz hozzáférni a csavarokhoz. Na most majd kiderül milyen pontosan mértem le a csövet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barret Elküldve Augusztus16, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2017 (edited) Sziasztok Még a GSI fék előre felrakása előtt meg fordult a fejembe hogy a nálam is kb 1 éve áll fék nyereg és előtte ki tudja meddig állt a szabad levegőn. Hogy érdemes venni fék hidraulika javító készletet ?(fék dugattyú, tömítő gyűrő , csúszka ). Módosítva Augusztus16, 2017 : Barret Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus16, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2017 2 órája, Barret írta: Sziasztok Még a GSI fék előre felrakása előtt meg fordult a fejembe hogy a nálam is kb 1 éve áll fék nyereg és előtte ki tudja meddig állt a szabad levegőn. Hogy érdemes venni fék hidraulika javító készletet ?(fék dugattyú, tömítő gyűrő , csúszka ). Igazából ezeket nem szokták csak úgy cserélni, inkább csak akkor ha gond van vele. Én az első fékhengerhez akkor vettem amikor véletlenül kiböktem a porvédőt, a főfékhez meg akkor amikor nem tudtam légteleníteni mert átengedett a karmantyú. De végülis cserélheted, de a folyadékot mindenképpen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Augusztus16, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2017 (edited) 1 órával ezelőtt, zotya975 írta: Igazából ezeket nem szokták csak úgy cserélni, inkább csak akkor ha gond van vele. Én az első fékhengerhez akkor vettem amikor véletlenül kiböktem a porvédőt, a főfékhez meg akkor amikor nem tudtam légteleníteni mert átengedett a karmantyú. De végülis cserélheted, de a folyadékot mindenképpen. Tavaly nem akartam a nagy nyeregben cserelni dugattyut, abbol az elgondolasbol hogy a gyari biztos hogy jobb mint amit venni tudok, aztan szorult is kicsit, meg sikerult a karmantyut kicsipni (pont abbol kifolyolag hogy szorult), ugyhogy kicsereltem a p.csába mindent. Módosítva Augusztus16, 2017 : aholy Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus16, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2017 9 perce, aholy írta: Tavaly nem akartam a nagy nyeregben cserelni dugattyut, abbol az elgondolasbol hogy a gyari biztos hogy jobb mint amit venni tudok, aztan szorult is kicsit, meg sikerult a karmantyut kicsipni (pont abbol kifolyolag hogy szorult), ugyhogy kicsereltem a p.csába mindent. Nekem van egy olyan főfékem amit valamiért nem tudok új karmantyúkkal sem életre kelteni, az egyik hátsó kört nem akarja pumpálni-légteleníteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barret Elküldve Augusztus16, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2017 7 órája, zotya975 írta: Igazából ezeket nem szokták csak úgy cserélni, inkább csak akkor ha gond van vele. Én az első fékhengerhez akkor vettem amikor véletlenül kiböktem a porvédőt, a főfékhez meg akkor amikor nem tudtam légteleníteni mert átengedett a karmantyú. De végülis cserélheted, de a folyadékot mindenképpen. Hát csak azért kérdezem mert nem akkor kéne szembesülni azzal hogy valami nem okés a fék nyereggel amikor a nagy tárcsa már rajta van .És természetesen kap új fék folyadékok (teljes rendeszerbe új lessz ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus17, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2017 5 órája, Barret írta: Hát csak azért kérdezem mert nem akkor kéne szembesülni azzal hogy valami nem okés a fék nyereggel amikor a nagy tárcsa már rajta van .És természetesen kap új fék folyadékok (teljes rendeszerbe új lessz ) Ugye úgyis illik fékhatás mérésre elvinni ha kész, a rejtett hibák, meg sajna nem látszanak, csak akkor ha már nem jó. De szerencsére nem túl gyakoriak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus22, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2017 Akkor hajtogassunk. Mivel az új cső univerzális, és nem pont akkora mint a régi, megpróbálok középről indulni és két oldalra "eltenni" a kanyarokban a különbséget. Elég durván néz ki pár helyen, de kicsit drótkeféztem és igazából nem olyan vészes. Ha meg lesz hajtva az új a régit kíváncsiságból hajtogatással eltöröm egy rozsdás és egy ép helyen . Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus22, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2017 Megvolt a fékcsőcsere némi közjátékkal, most adta meg magát a motorháztető teleszkóp, kétszer a fejemre esett mire rájöttem miért. Valahol megvan még a kitámasztó, csak nem tudom hol van ez a valahol, valamivel ki lehetne támasztani, de hirtelen semmit nem találtam. Aztán a kezembe akadt egy lefogyott üvegszálas háló papírdudája, na az pont passzolt. Lemértem pontosan a kiszerelt fékcsövet, az 348 centis volt az új 350, nem nagy különbség. A régi mellé hajtottam az újat, majd beszereltem. Miért is ne ezek a hollandik 11-es kulcshoz vannak lapolva, így nem fékcsőkulccsal húztam meg őket, igyekeztem meg is húzni meg le sem nyalni a sarkát. Ha már légtelenítés akkor lecseréltem az összes folyadékot 5.1 került bele, az volt itthon. Jól megnéztem hol kell majd renoválnom a bódét, és leengedtem a kerekeire a kocsit. Satuba fogva a régi fékcső ép, és rozsdás részét az ép 4 db 90-fokos hajtást bírt ki a rozsdás csak 2-őt. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus23, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2017 A tegnapi fékcsőcsere óta jött egy új hang a meglévő kismillióhoz, ha hirtelen nyomom le a fékpedált, egy érdekes súrlódó akármi ( mintha vizes gumit húzol valamin) , ettől még jó volt a fék, de nem én lennék ha nem kezdeném piszkálni. A devander és a tűzfal közötti gumiharmonika már rég el van repedve gondoltam itt ment be kosz vagy csak száraz, befújtam hát szilikonnal, de semmi változás. Aztán az utastérben néztem meg a pedál csapjait, de semmi. Aztán gondoltam egyet és levettem a főféket a devanderről, hátha az a kis tolóród fut szárazon, ne itt elkezdett folyni a fékfolyadék. Visszaraktam és gondolkodtam hogy folyhat-e itt ha kihúzom a rudat. Először azon voltam hogy nem, de előkerestem a régi főféket és rúd nélkül fejre állítottam és ebből is szivárgot a folyadék. Ugye van itt tömítés, de ha nincs bent a rúd nincs mihez tömítsen. Kivettem a régi főfékből a tömítést, de teljesen más a vége annak ami fent van, ugye ezerféle gyártó van. Egyenlőre visszaraktam lemostam megszárítottam, most kifelé nem látok szivárgást, ha folyik is be a devanderbe akkor annak meg már úgyis mindegy. A furcsa hang ugye még megvan, de már annyira nem zavar. Most azon gondolkodom hogy: a, :hagyjam a pic*ába eddig is ilyen volt csak nem tudtam róla ( van némi lemaródás a festékből tehát nem új a dolog) b,: vegyek új főféket, bár ugye nem vagyok benne biztos hogy ha nem rakom össze nem szabad szivárognia. c,: mi a facért nézegetem-hallgatom-piszkálom az autót, és miért nem csak járok vele mint minden más és normális ember? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus24, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2017 12 órája, zotya975 írta: A tegnapi fékcsőcsere óta jött egy új hang a meglévő kismillióhoz, ha hirtelen nyomom le a fékpedált, egy érdekes súrlódó akármi ( mintha vizes gumit húzol valamin) , ettől még jó volt a fék, de nem én lennék ha nem kezdeném piszkálni. A devander és a tűzfal közötti gumiharmonika már rég el van repedve gondoltam itt ment be kosz vagy csak száraz, befújtam hát szilikonnal, de semmi változás. Aztán az utastérben néztem meg a pedál csapjait, de semmi. Aztán gondoltam egyet és levettem a főféket a devanderről, hátha az a kis tolóród fut szárazon, ne itt elkezdett folyni a fékfolyadék. Visszaraktam és gondolkodtam hogy folyhat-e itt ha kihúzom a rudat. Először azon voltam hogy nem, de előkerestem a régi főféket és rúd nélkül fejre állítottam és ebből is szivárgot a folyadék. Ugye van itt tömítés, de ha nincs bent a rúd nincs mihez tömítsen. Kivettem a régi főfékből a tömítést, de teljesen más a vége annak ami fent van, ugye ezerféle gyártó van. Egyenlőre visszaraktam lemostam megszárítottam, most kifelé nem látok szivárgást, ha folyik is be a devanderbe akkor annak meg már úgyis mindegy. A furcsa hang ugye még megvan, de már annyira nem zavar. Most azon gondolkodom hogy: a, :hagyjam a pic*ába eddig is ilyen volt csak nem tudtam róla ( van némi lemaródás a festékből tehát nem új a dolog) b,: vegyek új főféket, bár ugye nem vagyok benne biztos hogy ha nem rakom össze nem szabad szivárognia. c,: mi a facért nézegetem-hallgatom-piszkálom az autót, és miért nem csak járok vele mint minden más és normális ember? Nem lehet, hogy mikor lenyomod a fékpedált, akkor az új fékcső a nyomás miatt helyezkedik a kocsi alatt és valamihez hozzáér? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus24, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2017 6 órája, pszilaj írta: Nem lehet, hogy mikor lenyomod a fékpedált, akkor az új fékcső a nyomás miatt helyezkedik a kocsi alatt és valamihez hozzáér? Hm...ugye a gyári helyekre rögzítettem az új fékcsövet, ahol nem volt stabil, mert kiszedéskor tört a patent ott kábelkötelegőztem. Végignéztem bekötéstől-bekötésig, két helyen kellett rajta hajtanom mert hozzáért a bódéhoz. Ugye az a baj hogy csak járó motornál tudom tesztelni, mert rásegítés nélkül nem tudom annyira nyomni a pedált hogy előhozzam a hangot, a motorhang viszony elnyomja ha hallgatózom miközben valaki fékezget. De úgy érzem-hallom hogy a főféktől jön. Amikor le volt kötve a főfék, és csak a rásegítőt nyomkodtam akkor nem volt hangja, de ugye akkor nem volt terhelés sem nem feszült, szóval akár a rásegítő is lehet. Mivel a cső üres volt pumpáláskor beesett a pedál tehát elért olyan pozícióba ahová évekig sem, esetleg kosz került be valahova. Hát mindegy ha nem szivárog, és egyéb gondja nincs marad így, amúgy is csak akkor hallom ha álló kocsinál nyomkodom a pedált izomból, mozgás közben már hamarabb megáll minthogy előjönne az az érdekes súrlódó hang. Ha szivárog akkor meg úgyis főfék csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Augusztus28, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2017 sziasztok Lenne egy kérdésem, ami nem kocsispecifikus: Az normális, hogy 1 garnitúra fékpofa megeszi a féktárcsát? nem kéne annak többet kiszolgálnia? lehet az hogy túl kemény a pofa és nem a tárcsához való?(Xsara Picacsu, ABSes egyébként) egyébként Brembo a tárcsa a pofára már nem emléxem Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Augusztus28, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2017 Alapesetben 2 betét per tárcsa, de aki jó sofőr az annál lehet 3-4 is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus28, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2017 2 órája, wookie írta: Alapesetben 2 betét per tárcsa, de aki jó sofőr az annál lehet 3-4 is. Nekem is most van bent a 3.- betét ugyanazon a tárcsán. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Augusztus28, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2017 hm gondoltam, hogy vmi turpisság van itt még ha levonom asszony lábát meg az ABS a képletből, akkor se stimmel vmi ha egyforma márkából veszek az segíthet? márhogy nem lesz túl kemény vs puha Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus28, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2017 2 órája, stirlitz írta: hm gondoltam, hogy vmi turpisság van itt még ha levonom asszony lábát meg az ABS a képletből, akkor se stimmel vmi ha egyforma márkából veszek az segíthet? márhogy nem lesz túl kemény vs puha Hát ezt nem tudom tárcsa szerintem nekem Brembo van de az uccsó betét valami unixos nóném. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember4, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2017 Sziasztok! Tudja valaki hogy van e különbség a vastag alu, és a vékony lemezházas kormánymű között? Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Szeptember4, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2017 (edited) 20 perce, wookie írta: Sziasztok! Tudja valaki hogy van e különbség a vastag alu, és a vékony lemezházas kormánymű között? Milyen autóban? Szervós vagy anélküli? Ha szervósra gondolsz F astraban, akkor a husi az ZF, a lemezházas meg Saginaw gyártmány. Erre gondolsz? Tök más a kettő. Módosítva Szeptember4, 2017 : HaPetya Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrabandi Elküldve November18, 2017 Megoszt Elküldve November18, 2017 Szép estét kívánok mindenkinek abban kérném a segítséget , hogy a Gsi meg a sima devander között mi a külömbség ha méreti akkor tudja e valaki a méreteit ? köszönöm előre is . Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November18, 2017 Megoszt Elküldve November18, 2017 8 perce, astrabandi írta: Szép estét kívánok mindenkinek abban kérném a segítséget , hogy a Gsi meg a sima devander között mi a külömbség ha méreti akkor tudja e valaki a méreteit ? köszönöm előre is . Nagyobb a GSI rásegítő? Azt hittem csak elöl van nagy hűtőt tárcsa ,hátul tárcsa, a GSI-n, esetleg a főfék 22-es de másban nincs különbség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrabandi Elküldve November18, 2017 Megoszt Elküldve November18, 2017 56 perce, zotya975 írta: Nagyobb a GSI rásegítő? Azt hittem csak elöl van nagy hűtőt tárcsa ,hátul tárcsa, a GSI-n, esetleg a főfék 22-es de másban nincs különbség. Én úgy tudom hogy a rásegítő is nagyobb ezét próbálok érdeklődni mert lehet rosszúl tudom ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November18, 2017 Megoszt Elküldve November18, 2017 Azé "nagyobb" mert a 22-es főfék csak a saját devanderére megy fel. (ebből is van alu, meg acél, mindegyiknek saját devandere van) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrabandi Elküldve November18, 2017 Megoszt Elküldve November18, 2017 13 perce, wookie írta: Azé "nagyobb" mert a 22-es főfék csak a saját devanderére megy fel. (ebből is van alu, meg acél, mindegyiknek saját devandere van) Aha azt hiszem értem , akkor a devander is nagyobb meg a főfék munka henger is . Link to comment Megosztás: More sharing options...
endi29 Elküldve December20, 2017 Megoszt Elküldve December20, 2017 Üdv mindenkinek! A következő problémára várok tanácsokat. 92-es ferde hátú f astra bal hátsó fékmunkahengere tegnap elkezdett folyni. Szerencsére csak itthon az udvarban álltam arrább amikor beesett a fékpedál. Szétszedve azt tapasztaltam hogy a fékmunkahenger hátsó dugattyúja nagyon kint volt a hengerből, a gumi karmantyú is félre csúszott. A hátsó fékpofa távolabb is van a fékmunkahengertől mint az első. Leszerelve, üres állapotban nyomogatva is a hátsó dugattyút jobban kitolta a rugó. Megcseréltem a két dugattyút, a hátsó tettem előre az első meg hátra és most az elsőt nyomta ki jobban. Vettem új fékmunkahengert de ennél is a hátsót valamiért jobban kinyomja a rugó. Ennél is távolabb van a hátsó fékpofa mint az első. Leszedtem a pofákat, rugókat, meg mindent. Megdrótkeféztem azt a részt ahova fékpofák fel vannak rögzítve de továbbra sem áll úgy ahogy kéne. Valakinek valami tipp? Ja és egyébként tavasszal teljesen fel lett újítva a fékrendszer. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=8962017_1220_141722_001.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts